Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Mar3 schreef:fransje23 schreef:
Je heb de vrijheid om het leeg te laten staan, kost alleen wat geld.
'je hebt de vrijheid om te hard te rijden, je krijgt alleen een boete'.
juval schreef:Als er zoveel daklozen zijn en mensen die geen woning kunnen vinden, dan vind ik het behoorlijk asociaal als er woningen leeg staan.
Citaat:D66 loopt duizenden stemmen uit op PVV na nauwkeurige telling
De voorsprong van D66 op de PVV is toegenomen nadat ruim dertig gemeenten nieuwe tellingen hebben aangeleverd, meldt de ANP Verkiezingsdienst. De PVV heeft 1319 stemmen minder dan eerder werd gedacht, D66 heeft juist 4314 stemmen meer.
Citaat:De ANP Verkiezingsdienst heeft na de nauwkeurige telling vooral grote verschillen ontvangen uit Rotterdam. De PVV heeft daar 2.483 stemmen minder dan bij de eerste telling, D66 heeft 2.423 stemmen meer. Ook in Emmen is er een groot verschil in het nadeel van de PVV.
Maar in andere gemeentes kreeg de PVV weer iets meer stemmen. Zo heeft de PVV in Amersfoort 427 stemmen meer dan eerder.
journee schreef:De mensen die ik ken hadden thuis heel weinig, geen bijzondere opleiding genoten, maar keihard gewerkt om iets op te bouwen. En dat laatste kan natuurlijk alleen als de economie goed is. Maar als je dat als randvoorwaarde stelt, heeft het hele land dezelfde kans. Dan ben je in mijn optiek ook geen lucky bastard, maar gewoon een hardwerkend persoon.
Shadow0 schreef:[
Het geluk is alleen al dat je gezond bent, dat harde werk kunt verrichten, geen fysieke of verstandelijke beperking hebt. Dat je geen verkeersongeluk hebt gehad, niet het slachtoffer bent geworden van traumatische gebeurtenissen met lange nasleep, dat je in het Nederland van toen bent geboren waar we dus moeite deden om mensen ook echt die kansen boden. Dat er geen oorlog is, dat je geen kanker hebt. Dat er beschermingen zijn tegen fraude en diefstal en oplichting. Wellicht dat je zelfs steunende mensen om je heen had op belangrijke tijden - en dat die er toen waren. Een goede economie en hard willen werken is beslist niet genoeg, je hebt veel meer geluk nodig dan dat.
xPabloBokt schreef:Mag aannemen dat er nuance in aangebracht wordt, beetje zoals doorrijden met een verlopen APK maar wel een brief o.i.d. kunnen tonen dat je een afspraak hebt staan bij je garage en dan coulance krijgen.
Shadow0 schreef:journee schreef:De mensen die ik ken hadden thuis heel weinig, geen bijzondere opleiding genoten, maar keihard gewerkt om iets op te bouwen. En dat laatste kan natuurlijk alleen als de economie goed is. Maar als je dat als randvoorwaarde stelt, heeft het hele land dezelfde kans. Dan ben je in mijn optiek ook geen lucky bastard, maar gewoon een hardwerkend persoon.
Het geluk is alleen al dat je gezond bent, dat harde werk kunt verrichten, geen fysieke of verstandelijke beperking hebt. Dat je geen verkeersongeluk hebt gehad, niet het slachtoffer bent geworden van traumatische gebeurtenissen met lange nasleep, dat je in het Nederland van toen bent geboren waar we dus moeite deden om mensen ook echt die kansen boden. Dat er geen oorlog is, dat je geen kanker hebt. Dat er beschermingen zijn tegen fraude en diefstal en oplichting. Wellicht dat je zelfs steunende mensen om je heen had op belangrijke tijden - en dat die er toen waren. Een goede economie en hard willen werken is beslist niet genoeg, je hebt veel meer geluk nodig dan dat.
                                                         journee schreef:Zoveel 'geluk' heeft toch vrijwel niemand? Bij iedereen heeft wel zijn portie jeugdtrauma's, ongelukken, ziekten, problemen, tegenvallers en overlijdens te verwerken, maar de meeste mensen gaan toch door.
_San87_ schreef:_Mar3 schreef:
'je hebt de vrijheid om te hard te rijden, je krijgt alleen een boete'.
Soms moet het belang van de groep boven het belang van het individu gaan.
Er zijn al gemeenten die streng zijn op leegstand. En terecht.
Ik denk dan weer wel dat het verbod op tijdelijke huurcontracten eraf moet.

BigOne schreef:Ach Mar, gaat toch weg met die wappie argumenten, sorry maar dit werd al een dik jaar geleden verspreid door de anti democratische figuren. Pas op want iedereen krijgt een asielzoeker in huis.
_Mar3 schreef:_San87_ schreef:
Soms moet het belang van de groep boven het belang van het individu gaan.
Er zijn al gemeenten die streng zijn op leegstand. En terecht.
Ik denk dan weer wel dat het verbod op tijdelijke huurcontracten eraf moet.
En de volgende stap is dat de overheid bepaald dat een burger zonder huis in jouw leegstaande slaapkamer komt wonen.
Groepsbelang ten koste van eigendomsrechten vind ik een slechte zaak.
MarlindeRooz schreef:Ik vind ook niet dat leegstand verboden moet worden. Je mag best een huis in eigendom hebben terwijl deze leeg staat.
Maar er zijn huisjesmelkers die tientallen lege panden hebben. Dat die aangepakt worden vind ik goed.
fransje23 schreef:Waar willen Fvd die 100.000 huizen per jaar gaan bouwen? Het mag niet ten kosten gaan van landbouwgrond of natuur dus ergens moet nog een stukje bouwgrond zijn?
_San87_ schreef:Uit het liveblog van nu.nl:Citaat:D66 loopt duizenden stemmen uit op PVV na nauwkeurige telling
De voorsprong van D66 op de PVV is toegenomen nadat ruim dertig gemeenten nieuwe tellingen hebben aangeleverd, meldt de ANP Verkiezingsdienst. De PVV heeft 1319 stemmen minder dan eerder werd gedacht, D66 heeft juist 4314 stemmen meer.Citaat:De ANP Verkiezingsdienst heeft na de nauwkeurige telling vooral grote verschillen ontvangen uit Rotterdam. De PVV heeft daar 2.483 stemmen minder dan bij de eerste telling, D66 heeft 2.423 stemmen meer. Ook in Emmen is er een groot verschil in het nadeel van de PVV.
Maar in andere gemeentes kreeg de PVV weer iets meer stemmen. Zo heeft de PVV in Amersfoort 427 stemmen meer dan eerder.
Waren er vorige verkiezingen ook dergelijke grote verschillen?
Link:
https://www.nu.nl/politiek/6374567/live ... lling.html