17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:18

Twee brute verkrachtingen en een moord. Het is van groot belangrijk te weten of deze klaploper nog meer op z’n kerfstok heeft. Om de strafmaat te bepalen, of hij nog ergens op de wanted lijst staat en waar hij voor is “gevlucht”.

Benzz

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:02

Maar ik heb nergens gelezen dat Lisa verkracht is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:12

Benzz schreef:
Maar ik heb nergens gelezen dat Lisa verkracht is.

Nee, maar naast Lisa die vermoord is, zou dezelfde jongen/man twee vrouwen verkracht hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:38

Ik dacht één verkracht en een poging tot?
Of is de tweede verkrachting niet in NL gebeurd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:49

lor1_1984 schreef:
Ik dacht één verkracht en een poging tot?
Of is de tweede verkrachting niet in NL gebeurd?

Dat zou ook kunnen, ik weet het niet zeker.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:33

De aanklacht is 1 verkrachting en 1 moord. Erg genoeg allemaal, maar laten we er niet nog wat dingen bij verzinnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:48

Benzz schreef:
De aanklacht is 1 verkrachting en 1 moord. Erg genoeg allemaal, maar laten we er niet nog wat dingen bij verzinnen.

Niks verzinnen. Deze opmerkingen komen niet uit de lucht vallen:

Citaat:
“Het gaat om drie zaken, de dood van Lisa deze week, de week ervoor ernstig seksueel misbruik op de Weesperzijde en de week daarvoor was er dus een poging tot seksueel misbruik”, vertelt verslaggever Onno Beukers.

Dat de aanklacht terug is gebracht naar 1 verkrachting en 1 moord, betekent niet dat er maar dingen verzonnen worden, Benzz. Dit is toentertijd zo gecommuniceerd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:54

Oke, excuses, die laatste had ik niet meegekregen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:58

Geen probleem, er is veel over gecommuniceerd, ik had het zelf ook niet helemaal duidelijk.

Vraag me wel af waarom de poging niet meegenomen is in de aanklacht, waarschijnlijk te weinig bewijs.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 13:54

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 16:32

Ze willen geen raciale onrust :(

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 17:06

hakkipilke87 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=otG8_uS1Llg

stukje van nieuwsuur in de UK , echt bizar

Heel bizar, vooral omdat het altijd mannen zijn. Welke kleur of achtergrond ze ook hebben. De enige rode lijn is; Mannen. Of zijn we het Epsteinschandaal alweer vergeten?

Hier in Nl noemen we dit loverboys, ook hier gebeurd het.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 17:50

Benzz schreef:
hakkipilke87 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=otG8_uS1Llg

stukje van nieuwsuur in de UK , echt bizar

Heel bizar, vooral omdat het altijd mannen zijn. Welke kleur of achtergrond ze ook hebben. De enige rode lijn is; Mannen. Of zijn we het Epsteinschandaal alweer vergeten?

Hier in Nl noemen we dit loverboys, ook hier gebeurd het.

Kaja schreef:
Ze willen geen raciale onrust :(

Willen ze wel een oplossingen?
En feiten?

Ja hier hebben we ook loverboys, net als in dat filmpje. Verschrikkelijk.

https://www.zorgwelzijn.nl/islamitische ... wz010375w/

https://archive.is/tYDjC

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 18:02

Zijn loverboys niet wat jongere mannen? Die 9 die opgepakt zijn lijken echt oud.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 18:22

Heftig..deze groep is wel duidelijk etnisch te onderscheiden. Laten we gewoon realistisch blijven. Niet alle Pakistaanse mannen zijn verkrachters maar dit is kennelijk wel een groep Pakistanen en juist door weg te kijken is het probleem alleen maar erger geworden!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 18:57

Elisa2 schreef:
Heftig..deze groep is wel duidelijk etnisch te onderscheiden. Laten we gewoon realistisch blijven. Niet alle Pakistaanse mannen zijn verkrachters maar dit is kennelijk wel een groep Pakistanen en juist door weg te kijken is het probleem alleen maar erger geworden!

Precies.

Het gaat niet om hele groepen. De meeste mensen met een buitenlandse afkomst hebben hier niets mee te maken en keuren dit uiteraard net zo goed af. Door afkomst te verzwijgen worden juist zij benadeeld, het probleem blijft bestaan en onschuldigen worden scheef aangekeken. Als de daders gewoon worden aangepakt en feiten benoemd worden, zijn juist ook de goede buitenlandse mensen daarbij gebaat. Maar dat kwartje valt blijkbaar nooit bij de overheden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:16

Ik snap dat ergens ook nog wel in een wereld die heel polariserend is en waar veel mensen alleen nog maar zwart/ wit kunnen denken.

Maar dit is niet de juiste benadering, beestje moet wel gewoon bij de naam genoemd worden zodat de aanpak ook daarop gericht kan worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:21

Ik snap het juist niet.
Door het onder het tapijt te vegen krijg je juist onrust.
"Zie je wel dat ze er niks aan doen." dat soort uitspraken.
Dat zet mensen juist tegen elkaar op.
En daardoor worden er juist meer mensen naar aangekeken die er net zo goed niks aan kunnen doen.

En ja ik denk dat het nu door het tapijt het probleem groter is geworden.
Want verkeerde mensen kregen te veel vrij spel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:50

Dat is misschien ook wel weer zo, het is denk ik lastig soms om te weten waar je precies goed aan doet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:56

Wat wordt er onder het tapijt geschoven dan? Criminaliteitscijfers worden gewoon gepubliceerd, inclusief demografische informatie. Media pakt niet alles op, maar zie niet in hoe het dan onder het tapijt wordt geschoven. Wellicht kennen we de wegen niet zo goed waar het gepubliceerd wordt?

Wat eigenlijk gesuggereerd wordt is falen van democratie. Immers: overheid is niet transparant. Maar zelfs als ik zoek op de rechtbank in de buurt kan je gewoon zien welke zaken voorkomen. Dus waar het in gebreke is?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 20:18

Heb je het filmpje gezien? De vrouwen daarin vertellen dat ze aangifte hebben gedaan van hun groeps verkrachtingen maar dat de politie er niets mee wilde doen omdat ze niet wilden radicaliseren en de daders dus Pakistanen waren waardoor dit jarenlang door heeft kunnen gaan en er enorm veel slachtoffers gemaakt zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 21:22

Nee sorry, ik klik nooit op linkjes als er weinig uitleg bij staat. My bad. Ik ging er vanuit dat de discussie Nederland betrof.

Hier lijkt de politie vooral gehandeld te hebben zodat het vooral hun goed uitkwam ipv na te denken over maatschappelijk belang.

Wat een heftig probleem ook.. groepsverkrachtingsbendes.. kan het me niet eens inbeelden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 00:13

Enige tijd geleden kwamen er wat feiten naar buiten over de werkwijze van het OM.
Een moeder, gescheiden van de vader, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan bij de politie over absoluut ongewenst gedrag van de vader.
Het OM geeft aan de vader niet te vervolgen omdat het schadelijk zou zijn voor het kind.

Het herhalen van het feit dat het altijd mannen zijn, mag wel achterwege blijven, dat is zo oud als de weg naar Kralingen en een feit die niets bijdraagt aan de discussie noch de oplossing. Mannen zijn nu eenmaal het sterkere geslacht. En vrouwen al sinds de ijstijd ondergeschikt. Dat er een kanteling heeft plaatsgevonden in onze maatschappij en vrouwen inmiddels als volwaardig gezien worden, betekent niet dat de machtsverhoudingen nimmer zoek zijn.
Dat heeft niets met nationaliteiten te maken, maar het is wel van belang je te realiseren dat sommige culturen nog altijd een denigrerende houding hebben richting vrouwen.

Hier valt een enorme winst te behalen voor de overheid en dat lukt enkel als ze vrouwen eens serieus gaan nemen en daar naar handelen!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:11

Kaja schreef:
Enige tijd geleden kwamen er wat feiten naar buiten over de werkwijze van het OM.
Een moeder, gescheiden van de vader, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan bij de politie over absoluut ongewenst gedrag van de vader.
Het OM geeft aan de vader niet te vervolgen omdat het schadelijk zou zijn voor het kind.

Het herhalen van het feit dat het altijd mannen zijn, mag wel achterwege blijven, dat is zo oud als de weg naar Kralingen en een feit die niets bijdraagt aan de discussie noch de oplossing. Mannen zijn nu eenmaal het sterkere geslacht. En vrouwen al sinds de ijstijd ondergeschikt. Dat er een kanteling heeft plaatsgevonden in onze maatschappij en vrouwen inmiddels als volwaardig gezien worden, betekent niet dat de machtsverhoudingen nimmer zoek zijn.
Dat heeft niets met nationaliteiten te maken, maar het is wel van belang je te realiseren dat sommige culturen nog altijd een denigrerende houding hebben richting vrouwen.

Hier valt een enorme winst te behalen voor de overheid en dat lukt enkel als ze vrouwen eens serieus gaan nemen en daar naar handelen!

Het is opvallend dat je generalisaties over ‘alle mannen’ afwijst, maar vervolgens wél hele bevolkingsgroepen wegzet alsof seksueel geweld daar exclusief voorkomt. Seksueel geweld is geen importproduct en ook geen etnisch kenmerk. Het komt voort uit machtsmisbruik, kansen en normen en die bestaan óók in onze eigen samenleving. Als je alleen naar ‘andere culturen’ wijst, ben je geen probleem aan het analyseren maar een vijandbeeld aan het bevestigen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:27

Is het niet zo dat sommige culturen / religies / groeperingen het wat meer hebben dan anderen? Procentueel gezien ?

Benzz, je laat gemakshalve de hele laatste alinea weg? Waarin ongeveer staat wat jij ook beweert? Dat vrouwen eens als gelijke gezien moeten worden, want dat is wat ik voornamelijk uit de post haal