Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:27

Daar waar Pete Hegseth als defensieminister eerst vol in de aanval ging bij de eerste Signal-gate….blijkt er ook weer een andere groep te zijn met geheime informatie waar ook o.a. zijn vrouw (voormalig werkzaam bij Fox News), broer en advocaat inzaten…ongelooflijk dat er zo’n incompetente leugenaars op zulke posities zitten -O-

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63532 ... broer.html

nikkel

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:30

Het uitzwaaien van Pete Hegseth lijkt mij het meest voor de hand liggend. Wat een miskleun is dat.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:33

Deel 2 in de uitzetting van de Venezolanen:
El Salvador stelt gevangenenruil voor met Venezuela: 'Marketingstunt ' - https://nos.nl/l/2564393

Voor een aantal van hun is het mogelijk levensgevaarlijk om terug te komen/moeten naar Venezuela.

En een nieuwe aflevering in de soap Hegseth en de Signal appgroep:
'Defensieminister Hegseth deelde ook aanvalsplannen in Signalgroep met vrouw en broer' - https://nos.nl/l/2564392
Echt, met zo'n minister van Defensie heb je geen vijanden meer nodig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:22

Oh ik lees dat de paus overleden is... maar een dag ofzo nadat hij Vance heeft ontvangen.
Ik zeg niet dat het 1 met het ander te maken heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:38

pmarena schreef:
Oh ik lees dat de paus overleden is... maar een dag ofzo nadat hij Vance heeft ontvangen.
Ik zeg niet dat het 1 met het ander te maken heeft.

Vance zei nog: I'm glad to see you in better health... :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:52

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 12:26

Ondertussen in Amerika, over de grondwet daar en religie :

Citaat:
Apr 21, 2025
While at American Atheists National Convention in Minneapolis, I met with Eddie Tabash, a Constitutional lawyer and activist advocating for the First Amendment.

Niet alleen is het maken van atheisten tot 2e rangs burgers een zorg, maar is het proces naar een soort vergadering om geheel nieuwe grondwet te maken nog steeds gaande.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:20

Kan die Vance niet even snel Putin een hand geven ? En Netanyahu?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:30

BigOne schreef:

Ik vond het al verbazend dat de paus Vance toch had ontvangen, omdat hij een dag eerder nog een vervanger had gestuurd. Maar Vance laat zich niet zomaar wegsturen natuurlijk.
En nu is ie dood, de arme man.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 16:43

Hij stond erop de paus te ontmoeten, ik vind het ronduit achterlijk wanneer je net gevlogen hebt, in een grote mensenmassa bent geweest, om dan een zeer kwetsbaar persoon alsnog van zo dichtbij te spreken.
Paus was ook zonder dat overleden want hij moest al ondersteund worden met afemhalingsprikkels blijkbaar. Die ouwe heeft het volgehouden tot na urbi er orbi en toen was het klaar.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 20:24

Hij heeft een hersenbloeding gehad, is in coma geraakt en daarna overleden aldus niet-bindend het achtuurjournaal.

BigOne, ik vind die laatste weinig respectvol, jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:43

Dus vervang ik ouwe door paus kan het wel? Ze zeggen vaak over de doden niets dan goeds maar ik vind dat hele Vaticaan een idioterie. De paus wordt nu aan alle kanten opgehemeld en voor sommige zaken terecht maar hij heeft niet het kindermisbruik binnen de kerk opgelost, riep Oekraïense jeugd op de Russen te vergeven, heeft nooit de inval veroordeeld zoals hij de terreur van Netanyahu wel deed.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:50

Babootje schreef:
BigOne schreef:

Ik vond het al verbazend dat de paus Vance toch had ontvangen, omdat hij een dag eerder nog een vervanger had gestuurd. Maar Vance laat zich niet zomaar wegsturen natuurlijk.
En nu is ie dood, de arme man.

Het zou me ook niets verbazen dat de paus hem ontvangen heeft omdat hij het belangrijk vond om met hem te praten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:52

Vance heeft zelf blijkbaar behoorlijk aangedrongen op een ontmoeting, insisted stond er een verslag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:54

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... in-rook-op

Het gaat echt bizar op de beurs.

Citaat:
Indices Dow Jones, Nasdaq en de S&P 500 verliezen op moment van schrijven tussen de 3,1 en 3,6 procent van hun koerswaarde. In totaal is er ruim 750 miljard dollar in rook opgegaan bij de belangrijkste Amerikaanse aandelen.

Citaat:
De onzekerheid in de Amerikaanse beursmarkten komt onder meer voort vanuit de aanvallen van de Amerikaanse president Donald Trump op Jerome Powell, de president van de centrale bank in de VS. Al meermaals heeft Trump de druk op Powell opgevoerd, onder meer met de suggestie hem te willen ontslaan.

Dit is echt niet goed voor de stabiliteit. Juist de onafhankelijkheid van de Fed is zo belangrijk.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:15

Via Reporters Online:

Uit een NBC-peiling blijkt dat witte Amerikanen sterk verdeeld zijn over de toekomst van DEI-programma’s. Witte vrouwen met een diploma steunen deze programma’s, terwijl andere groepen, zoals witte mannen, voor beëindiging pleiten. Voormalig Republikeins congreslid Matt Gaetz reageert door te zeggen: “Over-geïnformeerde, ondergeliefde witte vrouwen zijn de ware pandemie van dit land.”
Sow -O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:36

MissWeenie schreef:
“Over-geïnformeerde, ondergeliefde witte vrouwen zijn de ware pandemie van dit land.”
Sow -O-

Autistisch, wit en overgeïnformeerd hier. Ik ben een (drie)dubbele pandemie :')

Trouwens, een "pandemie van dit land" is een contradictio interminis. Een 'pandemie' is de term voor een wereldwijde uitbraak, landelijk is het een 'epidemie'. Dus dat had "epidemie van dit land" of "pandemie van deze wereld" moeten zijn. Zegt wel weer wat over iemands daadwerkelijke (kennis)niveau...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:30

Het volgende bizarre fictie boek dat dicht benaderd wordt door de huidige waarheid...

The boys from Brazil

Afbeelding

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 00:29

Ik wens hem veel succes, z'n dochter heeft al laten zien dat het niet zomaar lukt om iemand pal achter je te krijgen :')
Vies wel zeg, jeetje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:24

Nou ja de dames kunnen er wel geld mee verdienen.
Hij heeft veertien kinderen volgens het verhaal, dus ze zijn niet perse vies van hem :D
(een aantal via zaaddonaties, maar de meesten, onder andere die van St Clair, gewoon via de normale manier).

Volgens mij verteld hij al jaren dat hij heel veel kinderen wil, dat is verder niks nieuws denk?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:29

Dat het niet verrassend is maakt niet dat het dan maar doodnormaal is om vrouwen geld te geven om je kinderen te baren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:41

Qimm schreef:
Dat het niet verrassend is maakt niet dat het dan maar doodnormaal is om vrouwen geld te geven om je kinderen te baren.

Maar dat zeg ik toch ook niet? Zeg ik dat?

Enne, ze kunnen gewoon weigeren toch ook?
Er zijn mensen die geld betalen voor sex, kan ook. En het is beter dan vrouwen met kind laten zitten en dan zonder geld. Dat gebeurt nog veel vaker :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:49

MissWeenie schreef:
Via Reporters Online:

Uit een NBC-peiling blijkt dat witte Amerikanen sterk verdeeld zijn over de toekomst van DEI-programma’s. Witte vrouwen met een diploma steunen deze programma’s, terwijl andere groepen, zoals witte mannen, voor beëindiging pleiten. Voormalig Republikeins congreslid Matt Gaetz reageert door te zeggen: “Over-geïnformeerde, ondergeliefde witte vrouwen zijn de ware pandemie van dit land.”
Sow -O-

Allereerst, Gaetz heeft een voorkeur voor minderjarige meisjes, dus die heeft ze graag dom en beïnvloedbaar, maar daarnaast, bestaat er zoiets als overgeinformeerd? Op de manier die hij lijkt te insinueren (over-opgeleid)? Geeft wel weer aan wat voor rol dat type man ziet voor de vrouw...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:54

Oftewel vrouwen moeten hun bek houden, benen wijd, kinderen baren en het huishouden doen en geen tegenspraak geven aan mannen. Zoiets? excuus voor de grovere woorden maar ik kan er niks anders fatsoenlijks voor bedenken omdat er geen sprake is van fatsoenlijk gedrag naar vrouwen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:05

Ik snapte de bewoording Karuna.

Nog even en ze gaan 105 jaar terug in de tijd. Of zouden ze het niet zover laten komen dat vrouwen hun stemrecht wordt afgenomen?
Zou Trump eea hebben afgekeken van de Taliban, nadat NAVO zich terugtrok uit Afghanistan?