Avalanche schreef:AppleSter schreef:Het punt is dat de PVV al lang geen partij meer is die een heel volk buitensluit. Heel wat allochtonen en moslims stemden nu ook PVV. Dat is een mooi teken dat mensen die hier gekomen zijn integreren in onze samenleving en zich Nederlander voelen. En ook zij vinden dat Nederland een keer vol is, dat Nederlanders op 1 moeten komen nu, dat mensen die werken weer wat over moeten houden in de maand en dat we doorslaan met asiel en klimaatidealen. Dat is dus meteen het stukje “links” van de pvv.
Je vergeet er even bij te vermelden dat de PVV een paar nogal anti-transgender uitspraken heeft gedaan, en gelovigen over het algemeen, als ze wat orthodoxer zijn, nogal transfobisch en homofoob zijn. Dat is de reden dat ze erop gestemd hebben. Waarschijnlijk, moet ik er even bijzetten, maar dat is op diverse plekken uitgebreid ter sprake geweest.
Maar dat is net als de vrouwen die op Trump hebben gestemd omdat ze wat moeite hebben met mensen die een ander kleurtje hebben en abortus. Diezelfde vrouwen hebben seksueel geweld gewoon goed staan praten, en seksisme en misogynie omdat ze dachten dat het hen wel niet zou overkomen.
En nu blijkt dat Republikeinse mensen idd niet zo vrouwvriendelijk zijn, klagen ze.
Maar dat maakt de Republikeinen niet vrouwvriendelijker, dat was gewoon niet zo slim van die vrouwen. Maar ja, wie zijn billen brandt.....
Ik vind de hele gematigde toon van Wilders eigenlijk niet erg geloofwaardig. Hij heeft zijn extreme standpunten in de ijskast gezet, dus die komenner vroeg of laat weer uit. Hij had zijn extreme standpunten in de kliko moeten gooien. Maar ook dan blijft de PVV toch de partij van de extreme standpunten.
Eigenlijk vraag ik mij toch echt af, hoe geloofwaardig is Wilders eigenlijk?