Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Maar als je het niet wilt dan snap ik het probleem niet..?
Urbanus schreef:Ik denk dat dat een menselijke eigenschap is die iedereen wel heeft.
Nog even over het artikel, ik kruip achter de laptop brb.
Ik vind dat de schrijfster behoorlijk negatief is over het hedendaags feminisme en activisme. Ik denk namelijk dat er heel veel op tiktok gebeurt en dat veel feministische vrouwen van de vorige golf (ik denk bijvoorbeeld aan mijn moeder en Pien) dat volledig missen. Terwijl filmpjes liken, delen, bespreekbaar maken wél druk kunnen zetten op de politiek. Of, toen in Amerika die abortuswet erdoor kwamen en vrouwen in veilige staten acuut opriepen dat men bij hen terecht kon voor een ingreep. 'If you need to learn the piano/need a holiday/need some sun please contact me'.
Wat er in Iran gebeurt krijg ik vooral via Tiktok mee, protestanten, al dan niet vermoord of wachtend op de doodstraf krijgen een gezicht, Iraanse vrouwen filmen zichzelf zonder hoofddoek, of op een skateboard.
[ Video ]
En Sophie Straat omdat ze fantastisch is.
Goof schreef:'Moeten' dan alle 'jongeren' bewust en actief bezig zijn met feminisme?
En zo ja, waarom en hoe dan?
Sizzle schreef:Pien, daarom maak ik me ook steeds zo boos over al die initiatieven voor hoogopgeleide vrouwen.
Ze moeten dat geld stoppen in zaken waar het echt nog diep treurig is, niet in het nog verder pushen van reeds bevoorrechte vrouwen (en daar hoor ik bij), die redden het heus zelf verder wel.
pien_2010 schreef:Sizzle schreef:Pien, daarom maak ik me ook steeds zo boos over al die initiatieven voor hoogopgeleide vrouwen.
Ze moeten dat geld stoppen in zaken waar het echt nog diep treurig is, niet in het nog verder pushen van reeds bevoorrechte vrouwen (en daar hoor ik bij), die redden het heus zelf verder wel.
De mensen die op "het pluche " zitten, komen veelal uit de gegoede burgerij. Zij hebben totaal geen notie van hoe bevoorrecht ze zijn en dat het gros uit andere lagen vd bevolking inderdaad de stimulans nodig hebben.