Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:18

Nikass schreef:
...dat asielzoekers niet mogen werken in Nederland en geen "normale" bijstand uitkering krijgen.

Ze krijgen neem ik aan wel enige vorm van een toelage voor levensonderhoud en/of onderdak?
Die krijgen ze dan in zekere zin cadeau, als in, ze kunnen, hoeven en mogen er geen tegenprestatie voor leveren toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:34

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

Heel wat mensen die een gat in de lucht zouden springen voor deze bedragen. Die hebben dat na hun vaste lasten niet over.

En geen enkele euro naar de zorgverzekering. Ook geen eigen risico.

Daarom slaan ze 10 landen over.

Daarna krijgen ze bijstand.
En niets word ze in de weggelegd als ze dan niet bijdragen aan de maatschappij. In welke vorm dan ook

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:51

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Wat doen de Denen met mensen zonder papieren? (en zonder familie banden in land van herkomst) Hoe weten zij dan of het om een Marokkaan of een Algerijn gaat?

Elnienjo, ben nog wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag + je reactie op mijn bericht dat asielzoekers niet mogen werken in Nederland en geen "normale" bijstand uitkering krijgen.

Had ik dat niet vanavond al geschreven of is die reactie niet geplaatst?

Volgens mij is hun systeem dat er geen royale uitkeringen zijn voor zij die niet werken/integreren dus dan bijten ze letterlijk op een houtje en werken dan vrijwillig mee aan hun terugkeer omdat het geen luilekkerland voor hen is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:46

Dat is helemaal geen antwoord op de vraag? :?

Er zijn in Nederland ook geen royale uitkeringen voor asielzoekers.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 07:09

DuoPenotti schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

Heel wat mensen die een gat in de lucht zouden springen voor deze bedragen. Die hebben dat na hun vaste lasten niet over.

En geen enkele euro naar de zorgverzekering. Ook geen eigen risico.

Daarom slaan ze 10 landen over.

Daarna krijgen ze bijstand.
En niets word ze in de weggelegd als ze dan niet bijdragen aan de maatschappij. In welke vorm dan ook

Nikass...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:20

Nikass schreef:

Je hebt gelijk, dit is een andere vraag.

Persoonlijk vind ik dat asielzoekers terwijl ze in een azc zitten dagelijks met bussen opgehaald zouden moeten worden en te werk gesteld. Gewoon simpele fysieke arbeid (kassen bijv) voor hun kost en inwoning. Geen uitkering dus maar bij laten dragen in hun onderhoud. Ik las dat een asielzoeker de staat per jaar meer dan 27.000 p.p. kost dus daar kunnen ze dan mooi aan bijdragen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:22

Nikass schreef:

Voor hen is het wél royaal, zeker met alle toeslagen die er nog bovenop komen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:53

Popstra...
(bijzondere manier van communiceren?)
Als jij 60 euro per week eetgeld een royale uitkering vindt, verschillen wij van mening.
Verder lees ik geen berichten van DP. Dus die hoef je niet aan te halen voor mij.

Elnienjo, de vraag was hoe de Denen omgaan met asielzoekers zonder papieren, en hoe ze die dan naar Marokko of Algerije terug sturen. Ik heb het nou tig keer herhaald. Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet weet, maar ik heb niet zoveel zin in een discussie met mensen die mijn berichten gewoon negeren. Dat geldt overigens ook voor Oomens. Zonde van mijn energie om een lange, inhoudelijke reactie te typen op een bericht van Oomens, hetgeen dan vervolgens wordt genegeerd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:57

Nikass schreef:
Popstra...
Als jij 60 euro per week eetgeld een royale uitkering vindt, verschillen wij van mening.
Verder lees ik geen berichten van DP. Dus die hoef je niet aan te halen voor mij.

Elnienjo, de vraag was hoe de Denen omgaan met asielzoekers zonder papieren, en hoe,e die dan naar Marokko of Algerije terug sturen. Ik het nou tig keer herhaald. Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet weet, maar ik heb niet zoveel zin in een discussie met mensen die mijn berichten gewoon negeren. Dat geldt overigens ook voor Oomens. Zonde van mijn energie om een lange, inhoudelijke reactie te typen op een bericht van Oomens, hetgeen dan vervolgens wordt genegeerd.

Dat heb ik inmiddels al twee keer geschreven.zodra de Marokkaan in kwestie zelf mee wil werken aan z'n uitzetting is een Marokkaans paspoort aanvragen geen probleem en met paspoort kan hij vrij terug reizen.
Overigens stuurt Spanje ook Marokkanen terug. Die hebben een verdrag. Dan zouden we ze dus ook gewoon via Spanje terug kunnen sturen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:12

Nikass schreef:
Popstra...

@Nikass, volgens mij leef jij onder een grote steen, als je denkt dat alle autochtone inwoners van NL die 60 pp per week te besteden hebben om te eten.
Wat denk je nu zelf waar de onvrede in NL vandaan komt?

Ik zie de schrijnende gevallen steeds vaker voorbij komen, mensen die werken (of ziek zijn) en niet rondkomen, die hebben dat bedrag niet hoor. Ik heb ze waargenomen, niet alleen op bokt.
Mensen die gewoon echt niks te eten hebben, en niks vakanties, auto of dure hobby...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:14

Er zijn zat mensen die geen 60 euro per week hebben om van te eten, waaronder ouderen die alleen een AOW hebben.

elnienjo

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:16

Bij Steenrijk/Straatarm zie je ook telkens dat het arme gezin van ca 60 euro per week moet rondkomen. Dat was nog in de goeie ouwe tijd vóór de energie/boodschappen crisis. Die 1300 die ze bij hebben gekregen is natuurlijk maar een druppel op de gloeiende plaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:20

Wij eten per persoon ook geen 50 euro op. Incl toiletartikelen enz.
Dus geen idee waarom dat weinig zou zijn.
En idd heel wat mensen die dat budget niet hebben.
Want het is niet voor een gezin maar voor 1 pesoon.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:22

De aanzuigende werking gaat natuurlijk niet om het eerste jaar als asielzoeker, maar om het vervolg.
Na toewijzing krijgen ze met voorrang een huis, een bedrag voor inrichting en zo nodig levenslang een bijstandsuitkering. Dat is dus wel een riante regeling.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:25

sterregoud schreef:
De aanzuigende werking gaat natuurlijk niet om het eerste jaar als asielzoeker, maar om het vervolg.
Na toewijzing krijgen ze met voorrang een huis, een bedrag voor inrichting en zo nodig levenslang een bijstandsuitkering. Dat is dus wel een riante regeling.

Precies! Het is even doorbijten maar dan heb je ook wat. En niemand kan hen wat maken, want Nederland kan hen toch niet uitzetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:25

En wat te denken van de medische zorg!
Die kosten kunnen wij dat allemaal ophoesten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:26

En die medische zorg wordt steeds schaarser. Te weinig huisartsen, bezuiniging op de thuiszorg, de 45 minuten regeling wordt afgeschaft voor ambulances/seh.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:53

Is die wet gewijzigd dan? Want ik zie op fb bv ook tig keer die wet genoemd worden en ik heb hem opgezocht( enkele maanden terug, toen men voor het eerst met die wet liep te strooien), maar ze kunnen dus niet zomaar je huis vorderen onder die wet. Die wet heeft namelijk wel als voorwaarde dat er oorlog moet zijn op ONS grondgebied binnen onze landsgrenzen( dus ook echt dat er gevochten wordt binnen onze landsgrenzen). En we zitten niet in oorlog, laat staan binnen onze landsgrenzen , dus nee; ze kunnen zich niet beroepen op die stokoude wet.

Vandaar mijn vraag; is die gewijzigd en zo ja; is daar een officiele bron van....dus niet een of andere vage complotsite, maar echt van de overheid.
En zo nee; dan hoeft men zich niet zo overdreven druk te maken over die wet en ermee strooien in de hoop angst te zaaien.[/quote]

Dit is de tweet die Omzicht een paar weken plaatste

Afbeelding

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:24

Nikass schreef:
Popstra...

Elnienjo, de vraag was hoe de Denen omgaan met asielzoekers zonder papieren, en hoe ze die dan naar Marokko of Algerije terug sturen. Ik heb het nou tig keer herhaald. Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet weet, maar ik heb niet zoveel zin in een discussie met mensen die mijn berichten gewoon negeren. Dat geldt overigens ook voor Oomens. Zonde van mijn energie om een lange, inhoudelijke reactie te typen op een bericht van Oomens, hetgeen dan vervolgens wordt genegeerd.

Als je geen zin hebt in .......enz. kan het handig zijn om er gewoon geen aandacht/tijd aan te besteden.
Zo simpel kan het zijn toch?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:27

elnienjo schreef:
Nikass schreef:

Voor hen is het wél royaal, zeker met alle toeslagen die er nog bovenop komen

Tuurlijk is het wel royaal: gewoon zonder enige tegenprestatie is elke euro die krijgt prettig, makkelijk, royaal. En speel je het spelletje goed dan kun je heel oud en gelukkig worden zonder een poot uit te steken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:02

Misschien heeft oomens je ook op de foei staan zoals jij mij _O-
En dan zelf mensen foeien/negeren maar zelf dat ook doen, maar er wel over klagen.
Haha hoe ironisch kan een bericht zijn :+

Maar idd gewoon verplicht te werk stellen in een kas of magazijn.
De mensen die hierheen komen voor veiligheid, zoals bijvoorbeeld vele Oekraïners, zullen daar niets op aanmerken.
Lui tuig meldt zich niet meer aan als de procedure zo zou gaan worden.
Zou een goede filter zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:05

DuoPenotti schreef:
En dan zelf mensen foeien/negeren maar zelf dat ook doen, maar er wel over klagen.

De mensen die hierheen komen voor veiligheid, zoals bijvoorbeeld vele Oekraïners, zullen daar niets op aanmerken.

Precies! Dan scheid je het kaf van het koren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:17

Veel Oekraïners zijn ook zo snel mogelijk aan het werk gegaan, dat kon omdat ze niet onder asielzoekers vallen. Dat er nu plekken worden ingeruimd voor status houders bevorderd de doorstroom in ter Apel . Gewone woningen zijn er niet dus word er voor deze tussenoplossing gekozen. De veilige landers die voor de meeste onrust zorgen mogen ze meteen in detentiecentra zetten wat mij betreft, zo sober maken dat ze graag meewerken om terug te gaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:20

DuoPenotti schreef:

En wat doen we dan met de mensen die nu met een arbeidsovereenkomst in die kassen en magazijnen werken? Die kassen dat is al een ingewikkelde sector qua (legale) arbeid.
Bonjouren we de arbeidskrachten die er nu zijn dan op straat onder het motto dat we nu nog goedkopere arbeid hebben gevonden die uitgebuit kan worden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:28

Goedkoper? Wie heeft het over goedkoper? Gewoon minimumloon wat de rest ook krijgt .
En er is daar nog steeds een te kort dus juist een win win situatie.
Niemand eruit. Gewoon normaal betalen.

En juist dan krijg je makkelijker dat het betalen netjes gaat ipv het uitbuiten.
Ja weet hoe het gaat. Heb zelf bijna 20 jaar in de tuinbouw gewerkt.
Als een COA er boven op zit is dat zelfs beter voor iedereen daar schat ik zo in.