Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:56

Cer schreef:
Hm, ik vind t verwarrend.. aan de ene kant de berichten 'mensen blijf thuis, we coordineren de hulp plaatselijk, loop niet in de weg' en aan de andere kant dus de berichten 'kom helpen'...

Overigens, kennissen van mij hadden ook geboekt bij een accomedatie die nu schade heeft. Die hebben in overleg met de eigenaren hun vakantie omgezet in een werkvakantie op een later moment, waarbij ze gaan helpen met herstellen :j dat vond ik echt een supergaaf gebaar..

Is het ook, als je dat kunt en wilt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:56

Boras schreef:
Inlevingsvermogen is nooit éénzijdig he.

Die meneer is wel ontvangen als gast en mag er dus zijn. Misschien heeft die meneer dringend wifi nodig om welke reden dan ook. Die redenen zijn best te verzinnen. Vragen staat vrij, misschien is het simpel op te lossen. Had hij een verkeerde code of weet ik wat. Of niet. Maar dan kun je om begrip vragen.

Ook weer niet meteen overal te spastisch over gaan doen. Je komt zo makkelijk in een negatieve flow zo, dat er niets en niemand meer deugt.

Het valt me gewoon op dat niemand van ons erbij was, maar 1 iemand schrijft iets en hoppa iedereen ventileert dezelfde negatieve mening.

Edit: uitgebreid en verduidelijkt met de laatste alinea.

Je was er niet bij. Ik wel. Was niet het eerste wat voorgevallen was.
Auto aan de kant zetten zodat ze met puin er langs konden?
Wel nee die plek is voor mij, ik heb vakantie.

Boras

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:57

Dat bedoel ik met die negatieve flow waar je al snel inkomt.

Misschien hadden ze deze gast beter af kunnen bellen. Je wilt toch een bepaalde service kunnen bieden. En dat dat nu onmogelijk is, is heel begrijpelijk.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:59

Ja dat was niet aan hun. Gaat via een hotel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:02

Emori schreef:
Boras schreef:
Inlevingsvermogen is nooit éénzijdig he.

Die meneer is wel ontvangen als gast en mag er dus zijn. Misschien heeft die meneer dringend wifi nodig om welke reden dan ook. Die redenen zijn best te verzinnen. Vragen staat vrij, misschien is het simpel op te lossen. Had hij een verkeerde code of weet ik wat. Of niet. Maar dan kun je om begrip vragen.

Ook weer niet meteen overal te spastisch over gaan doen. Je komt zo makkelijk in een negatieve flow zo, dat er niets en niemand meer deugt.

Het valt me gewoon op dat niemand van ons erbij was, maar 1 iemand schrijft iets en hoppa iedereen ventileert dezelfde negatieve mening.

Edit: uitgebreid en verduidelijkt met de laatste alinea.

Je was er niet bij. Ik wel. Was niet het eerste wat voorgevallen was.
Auto aan de kant zetten zodat ze met puin er langs konden?
Wel nee die plek is voor mij, ik heb vakantie.

Dan moet hij achteraf niet komen klagen dat er schade is aan zijn auto. Was dat nu echt zo veel moeite om je auto te verplaatsen. Mijn leidinggevende moest haar dochter naar kamp brengen gisteren. Zij wisten niet beter of dat de snelweg open was maar moesten ineens omrijden en dwars door Luik rijden en dus midden door het ramp gebied. Ze heeft zitten huilen in de auto en ze zei ook dat de stank in de stad enorm groot is van het riool water en weet ik wat allemaal die in het water zal hebben gezeten.
Die blijven nu thuis en gaan zelfs niet meer naar de Ardennen op vakantie. Haar man moet er niet van weten.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 19-07-21 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:03

Josien_ schreef:
Ik vraag me ook af of die camping eigenaren nu wel of niet zitten te wachten op toeristen binnen nu en een maand?

Dat zal per camping wisselen, maar financieel gezien zullen ze wel moeten als het qua faciliteiten ook maar enigszins kan.

Op onderstaande pagina staat een lijst met getroffen campings (niet persee volledig) welke regelmatig geüpdatet wordt. Enkele zijn al weer open en sommige geven aan in de loop van deze week open te gaan. Maar de meesten zijn tot nader order gesloten.

https://www.facebook.com/CampingsLuxemburg/

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:06

rien10 schreef:
Beste meneer. Steek de wifi daar waar de zon niet schijnt.
Echt, ik zou hem subiet uit mijn appartement zetten, geld terug met 10% smartengeld erbij. Die ben je liever kwijt dan rijk, letterlijk.

Bo-Y dat iets zuur is, dat kan zo zijn, maar dat geeft je niet het recht om je als een hork te gedragen. Vriendelijk iets vragen kan ook.

Eens!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:33

Boras schreef:
Misschien hadden ze deze gast beter af kunnen bellen. Je wilt toch een bepaalde service kunnen bieden. En dat dat nu onmogelijk is, is heel begrijpelijk.

Dat bellen moet wel mogelijk zijn…in België waren hele dorpen die op geen enkele manier meer contact konden leggen. Bovendien heeft die eigenaar, vermoed ik, wel even iets anders aan zijn hoofd dan een, naar mijn idee weldenkende, gast afbellen. Jammer dat die gast zelf niet even kon bedenken dat zijn vakantie wel eens in het water kon vallen (no pun intended).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:42

Cer schreef:
Hm, ik vind t verwarrend.. aan de ene kant de berichten 'mensen blijf thuis, we coordineren de hulp plaatselijk, loop niet in de weg' en aan de andere kant dus de berichten 'kom helpen'...

Overigens, kennissen van mij hadden ook geboekt bij een accomedatie die nu schade heeft. Die hebben in overleg met de eigenaren hun vakantie omgezet in een werkvakantie op een later moment, waarbij ze gaan helpen met herstellen :j dat vond ik echt een supergaaf gebaar..

Wat lief! En zo zijn er veel meer gelukkig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:01

Ik kan er niet bij dat mensen nu nog zo egoistisch zijn en als eerste aan hun eigen vakantie denken.

Dat een camping, hotel of restaurant nu wat zou schrijven over de situatie vind ik al heel wat. Vallen over de door hun gekozen woorden vind ik bijna walgelijk. Ze hadden ook niks kunnen schrijven en denken; we zitten in een ramp, iedereen kan het zien en volgen, zoek het allemaal maar even uit.

Ja, qua geld zal het voor iedereen anders zijn. Maar als je nu niet die kant op kan, kan je waarschijnlijk ook niet meer last minute ergens anders terecht. Ik hoorde iig dat Nederland behoorlijk vol geboekt zit.
Dan was je naar Limburg geweest en had je dat geld uitgegeven en nooit meer terug gehad. Nu kan je dat misschien wel terug krijgen of een deel en dan later een keer weg of alsnog op vakantie.
En anders niet....Maak je er thuis wat van, besef je dat je wel nog je eigen huis en spullen hebt en niet in die vreselijke situatie daar zit. Een beetje waarderen wat je wel hebt. Er zijn ook mensen die nooit op vakantie kunnen.

Er komt echt wel weer een andere mogelijkheid. Door nu zo negatief te zijn en alleen de focus te leggen op wat je niet kan, heb je thuis ook geen lekkere vakantie. Maak er wat van.

Nood=nood en iedereen zal anders reageren, maar als je alleen al naar deze beelden kijkt, snap je toch wel de situatie?

Nu ergens aankomen en zeuren over de wifi............ppff. Hoe je dat vraagt maakt echt niks uit, het is compleet ongepast als je ziet wat er aan de hand is. En ook zo je auto plaatsen, terwijl er nog weken, maanden moet worden opgeruimd en schoongemaakt en dan het opbouwen op veel plekken pas kan beginnen........
Ik ken echt wel nare mensen, maar kan haast niet geloven dat er mensen zijn die in deze situatie zo reageren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:09

De hoogwaterpiek in de Maas was vanochtend vroeg rond 6 uur bij Grave en is nu verderop bij Megen.

Wij wonen niet in Grave, maar aan ginnekant de Moas. Er werd al gezegd dat hier geen problemen werden verwacht. Mooi dat dat werkelijk is geworden, want we zitten hier behoorlijk dichtbij en zijn best kwetsbaar met aan de andere kant de Waal. Hoewel we officieel niet tot het land van Maas en Waal behoren, zijn we het in praktijk wel. Tweestromenland.

Ik lees dat het Maaswater, sneller dan in de Waal en de Rijn, naar normaal terug aan het zakken is. Dat geeft de burger moed.

Een opluchting dat niet nog meer mensen en dieren geraakt gaan worden. Althans dat hoop en verwacht ik. Of is dat te voorbarig? Valt er nog meer te verwachten aan water uit het buitenland?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:12

superpony schreef:
Ik kan er niet bij dat mensen nu nog zo egoistisch zijn en als eerste aan hun eigen vakantie denken.

Dat een camping, hotel of restaurant nu wat zou schrijven over de situatie vind ik al heel wat. Vallen over de door hun gekozen woorden vind ik bijna walgelijk. Ze hadden ook niks kunnen schrijven en denken; we zitten in een ramp, iedereen kan het zien en volgen, zoek het allemaal maar even uit.

Ja, qua geld zal het voor iedereen anders zijn. Maar als je nu niet die kant op kan, kan je waarschijnlijk ook niet meer last minute ergens anders terecht. Ik hoorde iig dat Nederland behoorlijk vol geboekt zit.
Dan was je naar Limburg geweest en had je dat geld uitgegeven en nooit meer terug gehad. Nu kan je dat misschien wel terug krijgen of een deel en dan later een keer weg of alsnog op vakantie.
En anders niet....Maak je er thuis wat van, besef je dat je wel nog je eigen huis en spullen hebt en niet in die vreselijke situatie daar zit. Een beetje waarderen wat je wel hebt. Er zijn ook mensen die nooit op vakantie kunnen.

Er komt echt wel weer een andere mogelijkheid. Door nu zo negatief te zijn en alleen de focus te leggen op wat je niet kan, heb je thuis ook geen lekkere vakantie. Maak er wat van.

Nood=nood en iedereen zal anders reageren, maar als je alleen al naar deze beelden kijkt, snap je toch wel de situatie?

Nu ergens aankomen en zeuren over de wifi............ppff. Hoe je dat vraagt maakt echt niks uit, het is compleet ongepast als je ziet wat er aan de hand is. En ook zo je auto plaatsen, terwijl er nog weken, maanden moet worden opgeruimd en schoongemaakt en dan het opbouwen op veel plekken pas kan beginnen........
Ik ken echt wel nare mensen, maar kan haast niet geloven dat er mensen zijn die in deze situatie zo reageren.

Ach, we waren er zelf niet bij. Misschien viel het wel mee. Zat het net even anders. Om nu wildvreemden te gaan veroordelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:23

Bergen was net op het nos journaal. De toegangswegen zijn nog onder water. En zoalsdestijds legertrucks die over de toegangsweg zorgen voor het noodzakelijke vervoer tussen Bergen en de buitenwereld. Daar is nog zorg over de weg en de waterdruk. Verder stroomopwaarts wordt het gelukkig langzaam weer normaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:23

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:25

Wat een helden :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:28

Wat dapper van ze!
Ja een lintje mogen ze van mij ook wel hebben, ook al zou het normaal moeten zijn voor je medemens, van mij mag het :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:28

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:38

Wat een leuke gasten. Ik moest er zo om lachen, die koppies, die brede glimlach het verslag van het spannende avontuur. Ik vind ook een lintje voor dat soort stoere en dappere gasten!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:17

Boras schreef:
Ach, we waren er zelf niet bij. Misschien viel het wel mee. Zat het net even anders. Om nu wildvreemden te gaan veroordelen.

Bij dat ene specifieke geval niet, maar lees ook wel hier en daar reacties, geschreven door mensen zelf en dan kan ik er toch echt niet bij met mn hoofd hoe mensen reageren.

Heb zelfs al echt walgelijke grapjes voorbij zien komen.....Nu kan ik echt behoorlijk wat hebben en hou ook wel van zwarte humor op zijn tijd, maar het is nu (nog) niet de plaats of de tijd.

Verder mooie acties. Las net dat mensen echt flink doneren en er al veel geld is opgehaald. Daaruit blijkt toch wel dat mensen graag iets willen doen en veel wel meeleven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:19

Als ik dan nu beelden zie van de pers conferentie van Willem engel die gewoon in twijfel trekt dat wat hier gebeurd is allemaal echt is, valt me ook niks meer in. Wat een pannenkoek. En dat wordt nog uitgezonden ook pff.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:20

pien_2010 schreef:
Wat een leuke gasten. Ik moest er zo om lachen, die koppies, die brede glimlach het verslag van het spannende avontuur. Ik vind ook een lintje voor dat soort stoere en dappere gasten!

Zeker! En nog steeds aan het helpen zo te zien; een met een plank in zijn handen, de andere nat, vies, modderig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:24

Ik vind Willem Engel wel grappig soms. Kijk, er zijn natuurlijk gewoon landen die aan weer beïnvloeding doen, cloud Seeding en HAARP zijn al jaren in gebruik bij sommige landen. Dat men met cloud seeding regen wil maken is niet nieuw. En misschien heeft dat zeker een keerzijde die groter is dan de zgn. CO2 invloed waar de mens schuld aan zou hebben.
Maar om te zeggen dat er niets overstroomd is, tja, dat is wel heel wat anders natuurlijk.

Ik heb zeker ook filmpjes voorbij zien komen waarbij je Kerkrade aan zee kunt boeken, of dat het leger met onderzeeërs komt helpen. Daar vind ik niets beledigends aan. Ik vind dat zeker minder erg dan te zeggen dat de overstromingen nep zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:32

Tja, ik denk elke keer wel alles te hebben zien, gehoord en meegemaakt, maar mensen blijven je toch (negatief) verbazen........

Die meneer Engel had gewoon een stukje die kant op kunnen reizen om zelf te gaan kijken. Zo groot is Nederland niet. Voor als de beelden dus niet vreselijk genoeg waren.

Grapjes maken is in deze situatie niet mijn ding. Geen begrip voor, totaal niet.

En ik snap echt de humor wel, maar vind het te goedkoop. Als je daar woont, mensen kwijt raakt, dieren verliest, je huis, spullen evt je levenswerk, klets je denk ik wel anders. En als die mensen zelf een wrang grapje maken, snap ik het dan zelfs nog beter dan van mensen op internet, die zich vervelend en dan daar grapjes over verzinnen.

Als ze toch niks te doen hebben, kunnen ze vast ook wel gaan helpen daar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:34

Dat was van het geen humor, gewoon extreme dommigheid . Hij heeft het ook weer heel snel offline gehaald , weet niet wat hij slikt maar volgens mij is hij compleet de weg kwijt. Hij trok de overstromingen in twijfel, tja wat trekt hij niet in twijfel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:37

Zulke grappen vind ik echt ongepast, zoiets doe je imo niet over de rug van mensen die net alles hebben verloren.