Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:18

Ik vraag me echt af hoe Peter dat allemaal tegelijk kon. Voetbalmakelaar, misdaadjournalist, advocatenkantoor, talkshows en dan ook nog alle cold cases en het contact met nabestaanden.. Maar ook nog zijn eigen familie natuurlijk.. sporten..
Hoeveel uren had hij in zijn dag zitten? :o? Ongelooflijk!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:19

Hier staat de uitzending op rtl4 aan, zo bizar hoeveel hij allemaal wel niet gedaan heeft voor zoveel mensen. Sommige beelden en zaken wist ik helemaal niet van dat hij daar ook bij betrokken was, ik krijg nu nog meer respect voor hem.

Vind het zo onwerkelijk allemaal, heb ieder moment het idee dat ze naar live schakelen en dat ie binnen komt wandelen. ;(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:20

Electra63 schreef:
Op NPO1 is nu ook een herdenkingsprogramma door Jeroen Pauw.
En morgenavond komt op NPO1 een interview, dat pas is opgenomen en nog niet is uitgezonden.

Ik vind het mooi om te horen, dat veel nabestaanden nog steeds contact met hem hadden, prive, zonder de media.

Ik zette npo 1 op maar was een beetje zware kost nu.
RTL blikt terug op zijn hele carriere.

De tranen zijn echt op hier, er komt niks meer.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:46

Onali schreef:
Cayenne schreef:
En toch komt het nog steeds niet binnen hier.
Die man leek echt onschendbaar. Ondanks beter weten in bleef je toch stiekem hopen dat hij het zou redden.

Herken dat een beetje.

Ergens hoop ik dat het op zn Hollywoods gaat.
Bericht dat hij is overleden om reacties te ontlokken bij de dader/ opdrachtgever.
En dat over een paar weken Peter ineens weer op de tv verschijnt met hoe het een toneelstuk was.

Vond dat laatste met zn kinderen idd erg emotioneel. Kreeg er ook een brok in mn keel van.

Dit herken ik ook heel erg.
Dit zou zo'n moment moeten zijn waarbij de held er weer bovenop komt en de boeven uiteindelijk grijpt.
De wereld zoals we hem kennen is vandaag weer een stukje harder geworden. Heel veel sterkte aan de nabestaanden en meelevenden.

Y;(

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:58

Ik vind het zo onwerkelijk.. het wilt niet landen. Had er zo op gehoopt dat hij gewoon straks weer een ijzersterke comeback zou maken. Y;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:07

Aranel schreef:
Ladygiroc schreef:
Wat een rollercoaster van emoties. Heb diep respect voor Peter en vooral voor wat hij voor nabestaanden deed, maar zit vol woede als ik aan de snotneuzen denk die dit op hun geweten hebben.

Precies dit ja, die kloothommels hebben gewoon even besloten dat zijn leven hier en nu eindigt.

Ja... wie denken ze wel niet dat ze zijn? Ik wens ze zoveel slechts!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:21

Ik ook IMJ, langzaam uithongeren of de meest lugubere ideeën komen in me op voor de daders.

Al heb ik niet de illusie dat ze zo gestraft worden dat zulke laffe moorden nooit meer voorkomen.

Zit heel de avond rtl te kijken. Ook een stuk uit internet oplichters ofzo. Was een man die had Peter zwart gemaakt en gezegd dat Peter een kogel moest, op sociale media. Peter ging er naar toe. En hij zei "hier ben ik dan" hilarische tv was dat!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:25

Hij was ook oprecht niet bang volgens mij. Dat sterkt me dan wel een beetje, dat hij geen moment in angst geleefd heeft. En dan hoop ik maar dat hij sinds vorige week dinsdag avond gewoon niets meer mee heeft gekregen.

En die Taghi en kornuiten.. stenigen wat mij betreft, echt waar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:30

Ladygiroc schreef:
Ik ook IMJ, langzaam uithongeren of de meest lugubere ideeën komen in me op voor de daders.

Al heb ik niet de illusie dat ze zo gestraft worden dat zulke laffe moorden nooit meer voorkomen.

Zit heel de avond rtl te kijken. Ook een stuk uit internet oplichters ofzo. Was een man die had Peter zwart gemaakt en gezegd dat Peter een kogel moest, op sociale media. Peter ging er naar toe. En hij zei "hier ben ik dan" hilarische tv was dat!!

Dat heb ik ook van de week gezien.
Die man had geen enkel weerwoord.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:43

Ik hoop echt dat de mensen die dit op hun geweten hebben flink gestraft worden en nooit meer op vrije voet komen. Wat een toestand.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:48

Aranel schreef:
Hij was ook oprecht niet bang volgens mij. Dat sterkt me dan wel een beetje, dat hij geen moment in angst geleefd heeft. En dan hoop ik maar dat hij sinds vorige week dinsdag avond gewoon niets meer mee heeft gekregen.

En die Taghi en kornuiten.. stenigen wat mij betreft, echt waar.

Nee zo'n Middeleeuws martelwerktuig zoals bvb die uitrek-tafel. Ik gun ze een hele langzame en pijnlijke dood.

Echt nog steeds geschokt door dit bericht. Wij zaten altijd al van jongs af aan voor opgelicht in het buitenland en al dat soort programma's. En nu is ie er niet meer...

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:00

Douwe Bob is een nummer van Eddie Vedder aan het zingen bij Humberto. Het motto van Peter: On Bended Knee Is No Way To Be Free. Die komt echt keihard binnen hoor.. Hou het niet droog
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 15-07-21 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:05

Het nummer waar Peter z’n levensmotto uit kwam (Eddy Vedder - guaranteed). Heel mooi gebracht door Douwe Bob ;(

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:10

Ik kreeg vanmiddag meteen kippenvel toen ik het nieuws hoorde..... Had zo gehoopt dat hij het zou overleven..... Dit is zo'n moment waarvan je over 10 jaar nog exact weet waar je was en wat je deed toen het gebeurde......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:12

charrr91 schreef:
Douwe Bob is een nummer van Eddie Vedder aan het zingen bij Humberto. Het motto van Peter: On Bended Knee Is No Way To Be Free. Die komt echt keihard binnen hoor.. Hou het niet droog

Heel mooi plaatje.

Hopelijk zetten ze die op Spotify....dan kan ik die toevoegen aan mijn lijst die deze week zo enorm gegroeid is ;(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:14

Mloui schreef:
Het nummer waar Peter z’n levensmotto uit kwam (Eddy Vedder - guaranteed). Heel mooi gebracht door Douwe Bob ;(

Dat nummer zat ook achter de herdenkings reel aan het einde van RTL Boulevard vandaag. Toen kwamen bij mij ook de waterlanders :'(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:17

Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 15-07-21 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:18

https://youtu.be/2mA-Xn2Dx-s

Hierboven de versie van Eddie Vedder van de film into the wild, de film is ook echt een aanrader. Laat je echt nadenken over het leven. Ik ben al jaren groot fan van Eddie Vedder /pearl jam, nooit geweten dat Peter dat ook was
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-07-21 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:20

xPabloBokt schreef:
Mloui schreef:

Dat nummer zat ook achter de herdenkings reel aan het einde van RTL Boulevard vandaag. Toen kwamen bij mij ook de waterlanders :'(

Ja ik hoorde hem ook. Ontroerend einde inderdaad van Boulevard. Heb daarna de tv even uitgezet. Moest er even afstand van nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:43

Ik had al tegen m'n vriend gezegd nadat ik hoorde dat hij was neergeschoten, het is een wonder als hij het haalt maar het zou wel mooizijn. Helaas, weer een held minder in Nederland

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:51

Hoewel ik 1000x liever had gezien dat hij het had overleefd, ben ik ergens ook wel opgelucht: als iemand zo lang in coma ligt na een hoofdtrauma, is de hersenschade vaak dusdanig dat de terugkeer naar het normale leven vaak al een enorme uitdaging is. Laat staan zijn werk weer oppakken. Ik had het verschrikkelijk voor hem gevonden als hij zichzelf niet meer had kunnen zijn. Hij is nu gegaan zoals hij was: sterk, onbevreesd en met het hoofd hoog. En zo zullen we ons hem altijd herinneren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:59

Vanmiddag vond m'n Google nieuws het blijkbaar belangrijker om een melding te sturen over het "grote" nieuws dat André Hazes en Sarah een contract hebben getekend, maar echt belangrijk nieuws krijg ik dan weer geen meldingen van.
Uiteindelijk stik ik half in m'n broodje en slaat m'n hart 3 keer over op het moment dat ik het lees.
Ik ben verbijsterd, boos en ontzettend verdrietig. Heb nog nooit zoveel tranen gelaten om iemand die ik niet eens persoonlijk ken..
De uitzending van RTL boulevard, beginnend met zo'n mooi filmpje met een treurig muziekje, Vivienne die met tranen in haar ogen van een briefje afleest omdat ze anders geen woorden er uit krijgt. Een geluidsfragment van een interview met Peter, als je zo onder een tram komt en je bent er niet meer wat wil je dan wat ze zeggen in het ingelaste journaal omdat je er dan niet meer bent? "Dat ik een goede vader ben geweest". Nou toen kon je me opvegen. Vivienne en Luuk die uiteindelijk met dik betraande ogen de uitzending afsluiten. Vervolgens via Miljuschka op Instagram een kort berichtje lezen namens de zussen Astrid en Sonja Holleeder, ook weer tranen.

Zoveel mensen heeft hij zoveel voor betekent. Het is niet te bevatten dat hij er gewoon niet meer is. Al van kinds af aan dat hij bij ons op de camping stond (op dezelfde camping bedoel ik), althans ik ben er nog altijd van overtuigd dat hij het was of het was z'n dubbelganger maar het was echt sprekend hem. Toen was ik zo jong en sindsdien ken ik hem en ben ik ook altijd op de tv onder de indruk geweest van die man. Karakteristieke kop, en wat een fantastisch mens. Doorgaan waar een hoop anderen ophielden. Niet knielen voor dit soort klojo's die hem nu vermoord hebben. Nooit mag hij vergeten worden..
En ik hoop alleen maar dat er iemand opstaat in Nederland die zal blijven doen wat hij deed, ook zaken die achterin een archief gepropt zijn, oplossen hoe dan ook. Maar ik denk niet dat er nog iemand rondloopt zoals Peter. Hij was wel one of a kind. En dat hij zo moet sterven doet heel erg pijn, laat staan hoe het voor zijn familie en vrienden moet voelen.
Ronduit verschrikkelijk...

De uitzending van Humberto ga ik morgen even terug kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 01:35

Wat triest...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:20

Heb er gewoon enorm slecht van geslapen, ben wel 10-15 x wakker geweest met de gedachte dat het echt is,dat hij er echt niet meer is en dat alle lopende en onopgeloste zaken nu zonder hem (verder) moeten.... Bah. Echt laat ze die daders ajb levenslang geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:26

Ik luister al jaren naar Eddie Vedder en Pearl Jam, maar ik las de songtekst van Guaranteed nu vanuit dit perspectief en jeetje, wat is die tekst passend.