Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Wat ik mij nu af zit te vragen.
Hoe denken de mensen die BLM Nederland heel erg steunen wat voor resultaten het gaat opleveren. Zijn jullie niet bang dat racisme juist alleen maar toe zal nemen?
bigone schreef:En je vraag, ja, juist door deze schreeuwers en het niet houden aan coronamaatregelen in sommige gevallen komen er meer racisten, of te wel mensen die een hekel hebben aan deze schreeuwers en daarbij alle gekleurde mensen helaas over één kam scheren bij.
Magrathea schreef:Ik heb een oprechte vraag. Zijn er ooit fundamentele veranderingen doorgevoerd/ revoluties geweest met uitsluitend vreedzaam protest?
Geen oordeel dus, een feitelijke vraag. Ik kan me er namelijk geen bedenken, het gaat altijd gepaard met vormen van geweld.
Magrathea schreef:Ik heb een oprechte vraag. Zijn er ooit fundamentele veranderingen doorgevoerd/ revoluties geweest met uitsluitend vreedzaam protest?
Geen oordeel dus, een feitelijke vraag. Ik kan me er namelijk geen bedenken, het gaat altijd gepaard met vormen van geweld.
En dat schijnt zo te gaan omdat men dan pas bereid is naar "het redelijke midden" te luisteren.
Dan is de vraag: is de vraag om gelijkwaardig behandeld te worden echt zo onredelijk dat het zo lang is blijven hangen? Was het echt nodig om dit te laten escaleren?
Karl66 schreef:Tja Magrathea, dan kan je met net zoveel gezag beweren dat het prima is om met drank op te rijden. Zolang je tenminste maar geen ongeluk veroorzaakt. Want als het goed is gegaan, dan is er toch niks aan de hand?
elnienjo schreef:Ik heb mensen met 'n andere afkomst altijd gelijkwaardig behandeld op school, op de manege en later op de werkvloer. Maar de haatcampagne die Sylvana een aantal jaar geleden is gestart maakt wel dat ik moet schakelen omdat ik negatieve associaties begin te krijgen. En deze massahysterie, rellen en tot geweld oproepende ophitsers maken het er niet beter op.
Denk je daarmee te bereiken dat je wél op sollicitatie wordt uitgenodigd? Ik kan me juist voorstellen dat bedrijven nog sneller opzij leggen. Het zal de werksfeer er niet beter op maken lijkt me.
Magrathea schreef:Karl66 schreef:Tja Magrathea, dan kan je met net zoveel gezag beweren dat het prima is om met drank op te rijden. Zolang je tenminste maar geen ongeluk veroorzaakt. Want als het goed is gegaan, dan is er toch niks aan de hand?
Dat zeg ik niet. Ik vermoed alleen dat het met alle maatregelen (afstand houden, veel lokale protesten ipv één grote e.d.) goed mee is gevallen uiteindelijk.
Aangezien veel mensen zich zorgen maakten lijkt me dat alleen maar goed nieuws. (En dan kunnen we dat onderwerp een keer afsluiten, in plaats van te blijven roepen dat het zo erg is en dat er nu een tweede golf komt etc etc)
elnienjo schreef:Waarom moet je dat in het dagelijks leven uitdragen? Ik zie ook graag de gaypride maar het gros van de mensen die daar los gaan op hun extravagante outfits lopen in 't dagelijks leven ook gewoon in normale kleding.