Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:15

Jij slikt wel wat voor zoete koek namelijk die van de conspiracy theorieën , dat druipt tussen al je woorden door. En je opmerking dat je uit de buurt blijft van kwetsbare personen, wanneer jij boodschappen doet dan weet jij echt niet of die medewerker van 16 een moeder heeft die chemo krijgt dus die opmerking gaat niet op. En juist daarom ben jij dus wel een gevaar voor andere mensen , ook voor je ouders of je vriend want denk dat je even gemist hebt dat Corona bij nogal wat jonge mensen zo heftig toeslaat dat ze van kerngezond in een hoopje ellende zijn veranderd en moeten revalideren in de hoop dat ze nog volledig herstellen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:24

bigone schreef:
Jij slikt wel wat voor zoete koek namelijk die van de conspiracy theorieën , dat druipt tussen al je woorden door. En je opmerking dat je uit de buurt blijft van kwetsbare personen, wanneer jij boodschappen doet dan weet jij echt niet of die medewerker van 16 een moeder heeft die chemo krijgt dus die opmerking gaat niet op. En juist daarom ben jij dus wel een gevaar voor andere mensen , ook voor je ouders of je vriend want denk dat je even gemist hebt dat Corona bij nogal wat jonge mensen zo heftig toeslaat dat ze van kerngezond in een hoopje ellende zijn veranderd en moeten revalideren in de hoop dat ze nog volledig herstellen.

Ken jij die mensen dan? Of slik je dat gewoon voor zoete koek?

Ik vraag me wel af wat jij dan denkt dat ik geloof en welke standpunten ik heb? Aangezien je zegt dat ik dingen voor zoete koek slik, welke onderwerpen of complottheorieen doel je specifiek op zodat ik weet waar je het over hebt precies? We zo handig om te weten zodat ik je een accuraat antwoord kan geven want nu snap ik niet goed waar je op doelt. Dat zou natuurlijk kunnen omdat ik een achterlijke randdebiel ben. Wie weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:33

In de geest van dit topic , zoek het zelf maar op. Ik doe gewoon exact hetzelfde zoals jij doet, heleboel dingen neerpennen en geen bewijzen leveren, of er totaal geen moeite in willen stoppen door even iets terug te zoeken. En ja, wanneer jij alle moeite hebt gedaan om Corona te krijgen dan heb je mensen in gevaar gebracht want zoals je zelf zei, misschien heb ik het al gehad wie weet. Maar mocht dat zo zijn was je wel besmettelijk .

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:45

bigone schreef:
In de geest van dit topic , zoek het zelf maar op. Ik doe gewoon exact hetzelfde zoals jij doet, heleboel dingen neerpennen en geen bewijzen leveren, of er totaal geen moeite in willen stoppen door even iets terug te zoeken. En ja, wanneer jij alle moeite hebt gedaan om Corona te krijgen dan heb je mensen in gevaar gebracht want zoals je zelf zei, misschien heb ik het al gehad wie weet. Maar mocht dat zo zijn was je wel besmettelijk .

Heb je daar bewijs voor? Want feit is dat Rutte ons zei groepsimmuniteit op te bouwen en de WHO gaf aan dat persoon-op-persoon besmetting, zeker wanneer a-symptomisch, praktisch niet voorkwam. Dat bleek ook wel toen er van de duizenden protestanten op de Dam in Amsterdam slechts 1 persoon met Covid werd gevonden (die het blijkbaar niet op de Dam heeft opgelopen dan, anders was er toch op zijn minst 1 ander geval gevonden zou je zo denken. Dr. Fauci (waar iedereen zo goed naar luistert) en meerdere met hem hebben gezegd dat het dragen van mondkapjes onzin is en een valse veiligheid biedt. De transmissie via objecten (zoals winkelwagentjes) is ook al snel door onderzoek weerlegd. Dus welke bronnen heb jij dan gezien?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:48

Op een feestje in Friesland schijnt 1 persoon veertien anderen besmet te hebben. Feestje was in de buitenlucht.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:50

Anouska, kun je je stokpaardje even elders gaan berijden, in het conspiracy-topic dus? Het gaat nu op vermoeiende wijze off topic door jouw inbreng.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:53

Ohhh ja is de schuld van Anouska natuurlijk weer. Dom van mij. Ik ben natuurlijk degene die daarover begon. Sorry hoor, ik zal mijn mond houden....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:10

De Democraten vragen om een onderzoek naar de US Postal Service. Ze zijn bang dat aangekondigde bezuinigingen op de postbezorging negatieve gevolgen gaat hebben voor de aanstaande verkiezingen, waarbij hoogstwaarschijnlijk voornamelijk per post gestemd gaat worden. Stemmen per post leverde bij lokale verkiezingen al eerder grote vertragingen op bij het tellen van de stemmen. Gebeurt dat in november ook, dan zal dat ongetwijfeld voor veel onrust zorgen. Die onrust is op voorhand al gecreëerd door de bewering van Trump dat het de 'meest frauduleuze verkiezingen ooit' zullen zijn.
Wat in ieder geval frappant is, is dat de huidige baas van US Postal een Republikein is en een uitgesproken aanhanger van Trump:
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-53704993

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:31

Maar Askja, de bezuinigingen van de postal service zijn juist om de efficiëntie te bevorderen!1!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:40

Selectieve efficiency?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:00

Anouska schreef:
Ohhh ja is de schuld van Anouska natuurlijk weer. Dom van mij. Ik ben natuurlijk degene die daarover begon. Sorry hoor, ik zal mijn mond houden....

Verspil je energie er toch niet aan, probeer niemand te overtuigen, laat een ieder in z'n eigen overtuiging.
Ik weet waar je het over hebt, zie de nare waarheid ook. De eerste overlevende uit de concentratie kampen werden ook niet geloofd.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:19

riegje schreef:
Anouska schreef:

Verspil je energie er toch niet aan, probeer niemand te overtuigen, laat een ieder in z'n eigen overtuiging.
Ik weet waar je het over hebt, zie de nare waarheid ook. De eerste overlevende uit de concentratie kampen werden ook niet geloofd.

Dat dus, net zoals die slachtoffers van de enorme pedofielennetwerken nu ook weggezet worden als alu-hoedjes en leugenaars. De geschiedenis is zich letterlijk aan het herhalen. Met dezelfde Nazi's zelfs, maar tegenwoordig werken ze ondergronds en in het geheim. MO is echter nog exact hetzelfde.

Veel met ons zien het gelukkig wel, al zijn ze vaak stil omdat ze geen zin hebben in de persoonlijke aanvallen vanwege hun denkwijze. Dat is ook precies waarom mensen zich weer gaan verbazen als Trump in November wint. "Hoe kan het toch dat we dat niet aan zagen komen??" Uhmmmm, waarschijnlijk omdat je iedereen die ook maar probeerde wat te zeggen de mond hebt gesnoerd.

Ik zie het ook als een soort plicht om op zijn minst te proberen om mensen wakker te maken uit de mentale gevangenis waar velen blijkbaar heel duidelijk nog in zitten..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:32

Anouska je moet echt uit je bubbel komen. Je doet alsof de meerderheid eenzelfde wereldbeeld heeft als jou, maar dat is zeer zeker niet het geval. Zijn er –ook in Nederland– veel mensen die Trump / FvD steunen? Zeker! Maar dat is bij lange na niet de meerderheid, zoals de verkiezingen ook uit hebben gewezen.

Ik word een beetje moe van je geroep dat iedereen met jouw mening de mond word gesnoerd. Dat is gewoon pertinent niet waar. Je kan je onzin toch gewoon overal neerkwakken? Als jij tegengas met 'de mond snoeren' gelijk stelt, dan moet je misschien even aan je definities gaan sleutelen. Of even een bezoekje brengen aan Noord-Korea, China of Rusland en daar even proberen iets slechts over de leider te roepen. Zul je het verschil zien tussen tegengas krijgen en de mond gesnoerd worden.

Alsjeblieft zeg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:53

riegje schreef:
Anouska schreef:

Los van de vraag of het waar is dat je roept (wat ik absoluut betwijfel), maar die vergelijking vind je legitiem? Echt waar? ECHT!?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:56

Anouska , hoe zie jij de toekomst voor je wanneer in november wel voor vier jaar een democratische president komt? Want je vriend is Amerikaans , jullie hebben daar mogelijkheden en die laat je dus gewoon vallen zolang er geen Republikein zit. Of trump word herkozen , je emigreert en vier jaar later wel een Democraat als president , dan gooi je alles neer en kom je terug ?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:11

bigone schreef:
Anouska , hoe zie jij de toekomst voor je wanneer in november wel voor vier jaar een democratische president komt? Want je vriend is Amerikaans , jullie hebben daar mogelijkheden en die laat je dus gewoon vallen zolang er geen Republikein zit. Of trump word herkozen , je emigreert en vier jaar later wel een Democraat als president , dan gooi je alles neer en kom je terug ?

Heel simpel, er zal nooit meer een democratisch president komen. Ik maak me dus helemaal niet druk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:13

En bam, blacklisted. Leven is te kort voor deze BS.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:14

IMANDRA schreef:
Anouska je moet echt uit je bubbel komen. Je doet alsof de meerderheid eenzelfde wereldbeeld heeft als jou, maar dat is zeer zeker niet het geval. Zijn er –ook in Nederland– veel mensen die Trump / FvD steunen? Zeker! Maar dat is bij lange na niet de meerderheid, zoals de verkiezingen ook uit hebben gewezen.

Ik word een beetje moe van je geroep dat iedereen met jouw mening de mond word gesnoerd. Dat is gewoon pertinent niet waar. Je kan je onzin toch gewoon overal neerkwakken? Als jij tegengas met 'de mond snoeren' gelijk stelt, dan moet je misschien even aan je definities gaan sleutelen. Of even een bezoekje brengen aan Noord-Korea, China of Rusland en daar even proberen iets slechts over de leider te roepen. Zul je het verschil zien tussen tegengas krijgen en de mond gesnoerd worden.

Alsjeblieft zeg.

Hahaha, dat noem je tegengas? Nee tegengas heeft geen aanvallen direct op de persoon nodig maar betwist enkel de opinie. Ik kan prima tegen tegengas (unlike many here). Maar wat ik voornamelijk zie is sarcasme, ridicule en aanvallen op mijn persoon door middel van vasle aannames en verdraaiingen. Maakt mij verder niet uit hoor, ik zit er niet mee en als ik dat wel zou doen is het heel makkelijk om gewoon van bokt te verdwijnen. Maar doe nou niet net of je holier than thou bent. Eerst ben je zogenaamd beledigd omdat ik het woord onzin gebruikt om vervolgens alles wat ik zeg als onzin te bestempelen. Ik noem dat hypocriet in mijn boek.

Alsjeblieft zeg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:17

Waarom is er nog niet iets ontwikkeld om via internet te kunnen stemmen? Hebben ze in Amerika niet zoiets als digid? Lijkt me sowieso veel praktischer dan naar 'n stembureau moeten gaan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:18

elnienjo schreef:
Waarom is er nog niet iets ontwikkeld om via internet te kunnen stemmen? Hebben ze in Amerika niet zoiets als digid? Lijkt me sowieso veel praktischer dan naar 'n stembureau moeten gaan.

Dat vind ik een goede! Mogen ze van mij in NL ook gaan doen. Als t veilig genoeg is voor de belastingdienst, moet stemmen toch ook kunnen?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:22

elnienjo schreef:

Zoiets kan gehackt worden. En dat wil je niet lijkt me.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:22

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:

Alsjeblieft zeg.

Hahaha, dat noem je tegengas? Nee tegengas heeft geen aanvallen direct op de persoon nodig maar betwist enkel de opinie. Ik kan prima tegen tegengas (unlike many here). Maar wat ik voornamelijk zie is sarcasme, ridicule en aanvallen op mijn persoon door middel van vasle aannames en verdraaiingen. Maakt mij verder niet uit hoor, ik zit er niet mee en als ik dat wel zou doen is het heel makkelijk om gewoon van bokt te verdwijnen. Maar doe nou niet net of je holier than thou bent. Eerst ben je zogenaamd beledigd omdat ik het woord onzin gebruikt om vervolgens alles wat ik zeg als onzin te bestempelen. Ik noem dat hypocriet in mijn boek.

Alsjeblieft zeg.

Dan nog, dat jij dit 'de mond snoeren' noemt klopt gewoon écht niet. Je krijgt, zoals je ziet, alle vrijheid om je ongefundeerde onzin hier neer te kwakken.

En 'er zal nooit meer een democratisch president komen'? Laat me niet lachen.

@Cowboy: goed idee. Ik heb nog nooit iemand op de foeilijst gezet, maar voor alles is een eerste keer. Werkelijk. Ik raad aan iedereen aan om Anouska gewoon te negeren, hopelijk kunnen we dan als voor- en tegenstanders gewoon weer een leuke, interessante discussie voeren.

@Elnienjo: Ik heb me daar een tijdje terug even over ingelezen toen het ging over fraude in mail-in-voting. Blijkbaar hebben ze geen registratie van hun inwoners zoals wij hier in Nederland hebben, omdat ze dat als een te grote inmenging van de overheid vinden en dus gevaarlijk (tast de vrijheid aan is de gedachte erachter). Dat maakt het met verkiezingen ook zo lastig. Maar, dit is alweer een tijdje terug, dus ik zou het weer even moeten opzoeken om het zeker te weten :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:26

Wat een bijzonder nare sfeer hangt hier zo langzamerhand.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:27

Tom Scott legt het uit: https://www.youtube.com/watch?v=LkH2r-sNjQs

Het is belangrijk dat het proces van stemmen transparant en controleerbaar is, terwijl de stemmen ook niet herleidbaar mogen zijn en anoniem dienen te zijn. Stemmen via internet kan dat nooit geven.
Om verkiezingen zo betrouwbaar mogelijk te houden is papier echt belangrijk, ook zodat er hertellingen gedaan kunnen worden.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:50

Thanks shadow! Jammer leek me wel een goed idee, maar duidelijke uitleg.