Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:43

Jildau schreef:
Weet je wel wat een megastal inhoudt? Ik ben voornamelijk bekend met de melkveehouderij maar ik zie werkelijk niks dieronwaardigs aan de megastallen in deze sector.

Jij ziet werkelijk niks dieronwaardigs? Of je wíl dat niet zien?
Vind je het echt normaal dat koeien hun hele leven niet in de wei mogen lopen? Dat varkens individueel in hokken zitten waar ze een groot deel van de tijd hun kont niet kunnen keren? Geen enkele kans hebben om hun natuurlijke behoeftes zoals wroeten in de modder te kunnen uitoefenen? Dat deze dieren 24/7 ventilatie nodig hebben omdat ze anders stikken? Dat de veiligheid zo enorm slecht is dat er meerdere keren per jaar een gigantisch aantal doden vallen?
En dat alles met zo min mogelijk geld, slechte kwaliteit voer, om dieren in zo kort mogelijke tijd volledig uit te melken.. Dieren die zo ver doorgefokt zijn dat ze er zelf enorm onder lijden. Om de producten vervolgens voor zo’n lage prijzen aan te bieden dat de kleinere boeren het hoofd niet meer boven water kunnen houden.
En jij vind dat serieus allemaal geen enkel probleem??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:44

Jildau schreef:
Ik vraag het je toch? Of je dat weet. Maar als ik hier de koeien in hun mega grote en open stal vrij rond zie lopen, met zachte waterbedden om op te liggen, massageborstels, onbeperkt ruwvoer en gemolken worden wanneer ze zelf willen dan zie ik gewoon echt het dieronwaardige niet. Dan vraag ik me echt af waarom gevonden wordt dat deze koeien een slechter leven hebben dan de koeien die in de kleine oude schuur staan.

De mensen die ik ken en die dergelijke dingen over een dieronwaardig bestaan roepen, zijn werkelijk nog nooit op een boerderij geweest. Het beeld wat jij hierboven schetst is hun niet eens bekend, zij gaan blind af op beelden (excessen) van de PVDD ed..
Boeren worden steeds weer weggezet als dierenbeulen.. Nou ik ken niet één boer die niet voor zijn dieren opkomt en er niet goed voor zorgt. Als mensen nou zelf eens wat meer voor hun vlees willen betalen, kunnen boeren nóg beter voor hun vee zorgen. Ze worden aan alle kanten afgeknepen en krijgen ook nog eens bakken stront over zich heen. En dat voor keihard en eerlijk werken.

Jorex

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:51

Daarom zeg ik ook dat ik gerust een vleestax wil hebben, zodat de boeren er ook nog eens wat beter uitkomen. En ja dat gaat betekenen dat ik als ik uit huis ga waarschijnlijk 1 of 2 keer per week me vlees kan veroorloven, dat is dan maar zo. Daar kan ik mee leven.
Jildau er zitten ook nog een heleboel soorten tussen zo'n megastal en een oude schuur in, je noemt het nu wel heel zwart-wit.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:52

8nnemiek wat wil jij er aan doen? Deuren openzetten van de megastallen en ze allemaal vrij laten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:53

sureido schreef:
En GroenLinks kan alles wel waarmaken? Hou op met me. Hoop toch van niet ;(

Geen enkele partij kan alles waarmaken omdat je altijd te maken hebt met externe factoren en met andere partijen waar je mee moet samen werken.

Ik respecteer ieders keus verder. Maar ik vind het hoogst apart dat er vrouwen zijn die op baudet stemmen na alles wat hij over vrouwen gezegd heeft. Idem met Groningers. In de media zie ik ze als niet Groninger oproepen om te stoppen met gasboren en om compensatie te krijgen voor hun gescheurde huizen. En dan doodleuk op een partij stemmen die daarmee wil doorgaan? Apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:54

Hannanas schreef:
justkid schreef:
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand kiest voor FvD. Als je die man hoort praten daar prik je toch zo doorheen?
Zo negatief en zo in de aanval, om maar te verbloemen dat het niet zo simpel is als hij het voorstelt.
" Naar het front geroepen????" zijn we in oorlog?
Uit de EU? we zijn een exportland, hoe zie je dat voor je?
Als we lekker zo doorgaan met die CO2 en NH4 uitstoot dan warmen we die boel nog eens verder op. Hier meer wateroverlast en droge hete zomers. Dat kunnen wij hier vast wel de baas. (en de rest van de wereld boeit niet toch, grenzen dicht, opgelost)
Maar als de permafrost in Siberië gaat smelten komt er zoveel methaan vrij (NH4) dat we een onomkeerbaar proces in gang zetten en dan is het gewoon afgelopen met de wereld.
Maar dat is vast fake nieuws 8)7
En nee met windmolens, warmtepompen en zonne-energie kom je er ook niet.
Met doen alsof het niet waar is en dus alles laten zoals het is, ik kan er met mijn verstand niet bij, ik vind het echt volksverlakkerij en ik snap niet dat mensen daar zo blindelings achteraan lopen.
Ik ben er echt verdrietig van -O-

Hier idem dito.
Keek net de eerste 5 minuten van zijn speech, afschuwelijk. Alleen al het stukje over dat we ooit tot de mooiste beschavingsfamilie behoorden..kent hij onze geschiedenis wel? |(

En wat betreft de megastallen.. mega of niet mega, ik kan enkel voor varkens spreken.. ik heb ooit op een varkensstal in de “moedervleugel” meegelopen, en het enige wat je daar kunt doen is je afschuwelijk naar voelen. Zeugen in hokken waar ze enkel kunnen opstaan en liggen op harde roosters, geboren biggen die liggen te creperen bij de vleet en die ze iedere ochtend wel zien welke er weggegooid moeten worden..

Mijn stage op een gangbaar zeugenbedrijf zal ik nooit vergeten... Gemummificeerde biggen, biggen met grote wonden, gestikte biggen... Allemaal bij de achterpootjes oppakken en letterlijk in de kliko gooien. Elke dag met een metalen schep net zo lang op de zeugen slaan tot ze op zouden staan, om te checken of er niks verlamd was. Was dan wel zo dan werden ze ter plekke doodgeschoten, op de takel gehesen en langs de weg gelegd. De zeugen konden alleen maar liggen en staan, oh ja en gillen als we aan hun biggen zaten. De biggen die een paar weken oud zijn krijgen een oormerk, werden de staartjes afgebrand (ik kan echt niet meer tegen de geur van verbranding, als hoefsmeden in de buurt zijn moet ik ook echt weg want de geur van de ijzers is exáct hetzelfde als wat je ruikt bij het afbranden van de staartjes) en krijgen ze een uiterst pijnlijke ijzerinjectie door een luchtinjectie (ik weet nog precies wat de boer zei: 'pas op met die ijzerinjectie want als je dat op je eigen huid krijgt doet het vreselijk veel pijn' en ik kon alleen maar denken 'en die varkens dan?'). Wanneer de biggen allemaal tegelijk spuiten kregen voor het een of ander werd er met ze gegooid om het zo snel mogelijk af te hebben. De oude biggen stonden in permanent donkere stallen waar je zonder mondkapje niet te lang moest staan vanwege de ammoniaklucht. En die oudere biggen, tot ze 3 maanden waren, stonden daar 24/7 in. Op roosters, geen licht. Tot ze dik genoeg waren en afgevoerd werden naar een soortgelijke stal om nog verder vetgemest te worden. En vergeet niet dat de zeugen slechts enkele weken na hun worp weer opnieuw geinsemineerd werden.

Ik wordt nog steeds doodongelukkig als ik er aan denk. Een stal met een 1-ster Beter Leven keurmerk. En veel mensen die dat zien denken hé, maar er staat Beter Leven op dus dan zal het wel goed zijn terwijl dit dus gewoon bio industrie is. Daarom stem ik tegen de massale veehouderij! En natuurlijk kan het ook anders met grote aantallen, dat weet ik ook echt wel. Maar het overgrote deel van de gangbare veehouderij ziet er zoals bovenstaande uit en daar schreeuw ik heel hard NEE tegen!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:02

Citaat:
Mijn stage op een gangbaar zeugenbedrijf zal ik nooit vergeten... Gemummificeerde biggen, biggen met grote wonden, gestikte biggen... Allemaal bij de achterpootjes oppakken en letterlijk in de kliko gooien. Elke dag met een metalen schep net zo lang op de zeugen slaan tot ze op zouden staan, om te checken of er niks verlamd was. Was dan wel zo dan werden ze ter plekke doodgeschoten, op de takel gehesen en langs de weg gelegd. De zeugen konden alleen maar liggen en staan, oh ja en gillen als we aan hun biggen zaten. De biggen die een paar weken oud zijn krijgen een oormerk, werden de staartjes afgebrand (ik kan echt niet meer tegen de geur van verbranding, als hoefsmeden in de buurt zijn moet ik ook echt weg want de geur van de ijzers is exáct hetzelfde als wat je ruikt bij het afbranden van de staartjes) en krijgen ze een uiterst pijnlijke ijzerinjectie door een luchtinjectie (ik weet nog precies wat de boer zei: 'pas op met die ijzerinjectie want als je dat op je eigen huid krijgt doet het vreselijk veel pijn' en ik kon alleen maar denken 'en die varkens dan?'). Wanneer de biggen allemaal tegelijk spuiten kregen voor het een of ander werd er met ze gegooid om het zo snel mogelijk af te hebben. De oude biggen stonden in permanent donkere stallen waar je zonder mondkapje niet te lang moest staan vanwege de ammoniaklucht. En die oudere biggen, tot ze 3 maanden waren, stonden daar 24/7 in. Op roosters, geen licht. Tot ze dik genoeg waren en afgevoerd werden naar een soortgelijke stal om nog verder vetgemest te worden. En vergeet niet dat de zeugen slechts enkele weken na hun worp weer opnieuw geinsemineerd werden.

Ik wordt nog steeds doodongelukkig als ik er aan denk. Een stal met een 1-ster Beter Leven keurmerk. En veel mensen die dat zien denken hé, maar er staat Beter Leven op dus dan zal het wel goed zijn terwijl dit dus gewoon bio industrie is. Daarom stem ik tegen de massale veehouderij! En natuurlijk kan het ook anders met grote aantallen, dat weet ik ook echt wel. Maar het overgrote deel van de gangbare veehouderij ziet er zoals bovenstaande uit en daar schreeuw ik heel hard NEE tegen!

Wat jij omschrijft is verschrikkelijk en keur ik zeker af. Maar het betekend niet dat alle megastallen zo met hun dieren om gaan. Is het dier niet goed, dan levert het ook niks op.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:04

Dovahkiin schreef:
Citaat:

Wat jij omschrijft is verschrikkelijk en keur ik zeker af. Maar het betekend niet dat alle megastallen zo met hun dieren om gaan. Is het dier niet goed, dan levert het ook niks op.

Terwijl de boer waar ik mee liep toch echt goed binnenhaalde hoor! Dus blijkbaar zijn die dieren ook 'goed'...
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:09

Dovahkiin schreef:
Citaat:

Maar in leven houden levert wel (wat) op, hoe gruwelijk het leven voor die dieren ook is.
Het ene (megastal) sluit het andere (kleine boer) niet uit. Op beide bedrijven kunnen dieren en gruwelijk leven leiden/lijden.

Wbt de verkiezingen moet ik stiekem wel lachen. Hier op bokt word echt enorm gebaald van de winst van FvD. Maar Nederland heeft gestemd en kennelijk is er toch een grote meerderheid die wél wat in FvD ziet (en niet persé in die engerd van een Baudet).
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:16

Het is eigenlijk ook wel goed natuurlijk, want nu moeten ze met al hun verschillende standpunten coalities gaan vormen en allemaal naar elkaar luisteren en rekening houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:17

Ilse_123 schreef:
Het is eigenlijk ook wel goed natuurlijk, want nu moeten ze met al hun verschillende standpunten coalities gaan vormen en allemaal naar elkaar luisteren en rekening houden.

Met waarschijnlijk het effect dat ze zo lang in discussie gaan en elkaar zo dwarsliggen dat er uiteindelijk 4 jaar lang niks wordt gedaan. We hebben wel te maken met egootjes :Y)

Mooiste zou zijn dat ze naar elkaar luisteren en naar overeenkomsten gaan zoeken. Hopelijk maar...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:19

Ik ken een aantal boeren en schrik van de regels waar die aan moeten voldoen.
Maar elke boer is op hun manier, met de middelen die ze hebben goed voor de dieren en kennen ook echt serieus elke koe bij naam en uit welke lijn die komt.

Als men tegen megastallen is prima.
Maar dan moeten vele maneges en privestallen en opfokbedrijven hun deuren ook sluiten.

Ik heb heel bewust gekeken naar de partijen hun ideeën voor deze verkiezingen.
Maak mij dat een dom, slecht, ondoordenkend en gevaarlijk persoon?
Nee.

Denk ik dat FVD aan de macht kom?
Nee ik denk het niet.
Wel kunnen ze met bepaalde zaken hopelijk wat tegengas geven.

Zoals het de afgelopen jaren is gegaan is ook niet goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:39

Heel eerlijk denk dat dat een stem op FvD meer een proteststem is tegen het beleid van de laatste jaren. Vooral de bokken die geschoten zijn met Lelystad, verhoging van energiebelasting, hervorming politie, problemen bij de belastingdienst, Wiebes met zijn beloftes en afhaken wanneer het er om gaat, beloftes van Rutte die hij weer intrekt. En hoe triest ook, ik denk dat de schietpartij in Utrecht heel veel mensen over de streep heeft getrokken om toch op FvD te stemmen.
Maar net als de PVV, ze moeten het eerst maar eens doen, wanneer ik de speeches en mening van Baudet lees en hoor dan denk ik dat hij het zeker niet waar kan maken. Ik vind het een banketstaaf rozewater eerste klas. Het zijn vooral de twee kopstukken op de achtergrond van FvD waar hij naar luistert en ook al lijkt hij de alleenheerser van deze partij, dat is hij zeker niet. Ik vind het triest dat veel mensen geen andere weg zien dan op dit figuur te stemmen. Wanneer zijn gedrag word getolereerd door Nederlanders dan heb ik echt medelijden met onze samenleving.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:02

germie schreef:
IMANDRA schreef:

En zelfs als het waar zou zijn (is het niet) geloof ik liever een groep studenten die er voor gestudeerd hebben en het fenomeen hebben onderzocht dan een of andere brulaap met een compleet andere achtergrond die nog niet eens in de buurt komt van die van de desbetreffende studenten.

Veel FvD kiezers (niet allemaal) moeten eens een cursus doen in betrouwbare bronnen vinden.

En dan vind jij nu.nl zeker betrouwbaar? Daar doen ze aan censuur. Ik lees overal, en trek zo mijn conclusies. De telegraaf heeft een advertentie van fvd geweigerd waar niets fouts op stond, dus ook daar krijg je gekleurde informatie.
We hebben geen klimaatprobleem, wel een milieuprobleem. Maar daar hoef je geen miljarden aan te spenderen. Simpel je zakjes hergebruiken is al een grote stap. En koop minder verpakkingsmateriaal. Als jij dat doet en meer mensen, dan komen er vanzelf minder paprikas in plastic. En zo kost het niets.

Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Hoewel zelf niet op gestemd hoop ik opgroei pvv en fvd.

Ik doelde op wetenschappelijke bronnen, niet op nieuwssites.

Overigens hoor ik heel vaak dat 'de overheid nu wel naar Nederland moet luisteren', o.a. op social media en soms hier op bokt. Vind ik ook zo'n opmerking... FvD is groot ja, maar heeft alsnog 'maar' ±14% van de stemmen. Is momenteel ongeveer even groot als VVD. Dus mensen die roepen dat 'Nederland nu toch anders moet worden want Nederland heeft gekozen' vergeten voor het gemak wel dat die stelling net zo goed op VVD slaat. Bovendien is de opkomst maar 50%. We kunnen er vanuit gaan dat die 50% representatief is voor de rest, maar dat weten we niet. Logica zegt dat die andere 50% waarschijnlijk minder extreem is in het denken dus dat daar in verhouding mínder FvD stemmers bij zullen zitten. Ook de linkse groene partijen (oa. GL) zijn flink gegroeid. Met diezelfde stelling moeten we daar óók naar luisteren, want ook die partijen zullen samen even groot zijn als FvD.

Context is belangrijk. FvD is groot, maar de kiezers zijn absoluut niet 'de meerderheid van Nederland'. Sterker nog, de huidige coalitie is qua stemmen nog steeds groter dan FvD + PVV, de twee extreem rechtse partijen.

Dus. Er is door een democratisch proces gekozen, maar voor ±14% van 50% van de bevolking nu alles omgooien is ook erg overdreven ;). Want hoe 'democratisch' zou dat zijn? Coalitie zal nog steeds blijven, dus er zal een middenweg gevonden worden. Ook FvD is geen alleen heerser en zal zich aan moeten passen. Als ze zich niet aanpassen krijgen we weer een PVV-esque fiasco dat ze hard roepen maar uiteindelijk niks doen omdat niemand met ze wil samenwerken.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-03-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:06

Myfairytale schreef:
Wbt de verkiezingen moet ik stiekem wel lachen. Hier op bokt word echt enorm gebaald van de winst van FvD. Maar Nederland heeft gestemd en kennelijk is er toch een grote meerderheid die wél wat in FvD ziet (en niet persé in die engerd van een Baudet).

Nee, gelukkig is er bij lange na geen meerderheid die gestemd heeft voor fvd. Ze hebben 14% van de stemmen meen ik. En iets meer dan 50% van de kiesgerechtigden heeft gestemd. Dat betekent dat er zo'n 7% van kiesgerechtigd Nederland op Fvd heeft gestemd, en dus 93% heeft niet op Baudet gestemd.
Daarom vind ik het ook zo belachelijk hoe hij spreekt over dat 'het volk' hem gekozen heeft :')

Edit, ik zie dat IMANDRA me net voor was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:12

Heb respect voor boeren , heb zelf op een melkvee bedrijf gewerkt . Koeien kwamen buiten , kregen liefde en de boer herkende ze al aan hun uier als ze gemolken moesten worden.

Ik dronk al geen melk maar dat hoeft ook niet meer .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:16

8nnemiek schreef:
Myfairytale schreef:

Nee, gelukkig is er bij lange na geen meerderheid die gestemd heeft voor fvd. Ze hebben 14% van de stemmen meen ik. En iets meer dan 50% van de kiesgerechtigden heeft gestemd. Dat betekent dat er zo'n 7% van kiesgerechtigd Nederland op Fvd heeft gestemd, en dus 93% heeft niet op Baudet gestemd.
Daarom vind ik het ook zo belachelijk hoe hij spreekt over dat 'het volk' hem gekozen heeft :')

Great minds think alike :Y) ?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:18

8nnemiek schreef:
Myfairytale schreef:

Klopt, ik heb het niet juist verwoord.
Het had moeten zijn: dat toch zo'n groot deel van de bevolking op FvD gestemd heeft. Anders waren ze samen met VVD immers ook niet de grootste.
Maar dat hadden jullie waarschijnlijk zelf ook wel begrepen dat ik dat bedoelde, maar goed. Bij deze de verbetering. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:22

Hier nog 1 die zeer teleurgesteld is in de uitslag; VVD amper afgestraft en FvD in 1 keer de grootste partij in de 1ste kamer (tenzij ze de zetels niet weten op te vullen door gebrek aan mensen...en die kans is groot, aangezien ze ook voor elke provincie meerdere mensen moeten zien te plaatsen).

Voor de mensen die het al slecht hadden zal er 0,0 verbetering inzitten ben ik bang.

Wat ik trouwens vreemd vind; bij de laatste 2de kamer verkiezingen was er een hoop hoon over de partijplannen van pvv, die welgeteld uit 1 A4tje bestond........maar die van FvD is toch net zo? Net als bij de pvv een opsomming wat ze van plan zijn, maar 0,0 uitleg over hoe ze dat enigszins willen uitvoeren. Nog niet eens een basic uitleg daarover.
En bepaalde dingen zijn wel erg ruim omschreven (als in; de uitvoer kan alle kanten op en of het daarvan beter wordt...) Enkele voorbeelden. Bij bestuur staat bv 'provincie gaat zich alleen nog bezig houdenmet kerntaken' maar wat zien zij als kerntaken? Gaat dit betekenen dat er nog meer taken in de handen van gemeenten worden geschoven zonder daar amper extra geld voor te krijgen? Weer zo'n drama als met bepaalde zorgtaken die de gemeentes een paar jaar terug ineens op hun bord kregen, waardoor veel hulpbehoevenden maanden zonder hun pgb hebben gezeten? Het is nogal summier, want nergens wordt genoemd wat zij dan als kerntaken zien.
Volgende voorbeeld; belastingen; 'snoeien in subsidies' maar nergens staat vermeld welke subsidies. Veel van de FvD stemmers zullen er van uitgaan dat daarmee wordt bedoeld 'subsidies voor bedrijven', maar het kan net zo goed betekenen 'snoeien in bv zorgtoeslagen, huurtoeslagen, toeslagen voor chronisch zieken'....het is nogal breed uit te leggen als er verder 0,0 toelichting wordt gegeven.

Bij geen enkel standpunt staat ook maar enige toelichting en dat maakt dat een partij daar alle kanten mee op kan, zeker met de 2 voorbeelden die ik noem en zou zeker desastreus zijn voor een hele grote groep Nederlanders als de negatieve kant wordt gekozen door de partij.

Volgens mij, wat ik mij zo herinner had zelfs Wilders destijds nog bij een aantal punten enigszins een zeer summiere toelichting, maar bij FvD is dat echt 0,0.
PVV kostte dat stemmen(oke, daar zaten nog een aantal redenen achter, maar speelde wel mee), maar FvD komt er gewoon mee weg blijkbaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:23

Poe, ondanks dat het maar 7% van de kiesgerechtigden is, schrik ik er wel van.
Ze zijn in deze verkiezingen 1 van de 2 grootste partijen.

Het extreme in NL wordt toch wel steeds extremer lijkt het. Een SGP die bv met de Nashville verklaring de bocht uit gaat, Wilders met alles wat met vluchtelingen en immigratie te maken heeft en dan Baudet....wolf in schaapskleren.
Of wordt er gewoon harder geroepen en zijn de standpunten niet veel anders dan 'vroeger'?

Uiteindelijk zal toch de coalitie in een land als Nederland niet alleen bestaan uit extreme partijen van welke kant dan ook. Dat is een geruststelling waar ik mij maar aan vast houdt.

Want een cabinet met SGP, PVV of FvD er in, ik moet er niet aan denken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:25

Blijkbaar vind een groot deel van het stemmende volk (ook zo'n 14%) dat VVD het prima doet he ;). Sowieso is social media geen goede afspiegeling van wat de bevolking vindt, en het bashen op VVD is met name daar.

Mee eens hoor MarliesV. Het is gelukkig geen meerderheid, maar toch een flinke portie en de wetsvoorstellen etc. zullen nu toch een stuk genuanceerder moeten wil de coalitie het door de 1e kamer krijgen. Hoop zelf op een samenwerking met groenere partijen zoals GL en dat FvD links blijft liggen :P. Als FvD geen compromissen wil sluiten net als PVV zullen ze ondanks hun grootte toch amper meedoen. Kijk naar wat met PVV gebeurd is! En als dat gebeurd zijn kiezers snel klaar met FvD gok ik zo. Ook als ze compromissen moeten sluiten zullen veel kiezers afhaken omdat de meer extremistische ideeën er toch niet doorheen komen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-03-19 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:25

Ik las dat GL en FvD in Groningen samen moeten werken om überhaupt tot een meerderheid te kunnen komen. Ben heel benieuwd hoe dat uit pakt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:31

Jij niet MarliesV, vele andere wel. Welkom bij een democratie.

Als er compleet een grote partij genegeerd wordt, dat vind ik pas slecht.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:34

ingedebruijn schreef:
Ik las dat GL en FvD in Groningen samen moeten werken om überhaupt tot een meerderheid te kunnen komen. Ben heel benieuwd hoe dat uit pakt.

nou idd..iets met water en vuur wat moet zien samen te werken. Sowieso , wat meerderen al zeiden, zeer apart dat FvD in Groningen zoveel stemmen heeft gekregen. Helemaal als die uit de aardbevingshoek komen, want FvD is dan niet de partij om aan het roer te hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:35

sureido schreef:
Jij niet MarliesV, vele andere wel. Welkom bij een democratie.

Als er compleet een grote partij genegeerd wordt, dat vind ik pas slecht.

Als een grote partij geen consessies wil doen en daardoor buiten onderhandelingen gelaten wordt (want ze hebben geen meerderheid en zullen dus wel samen moeten werken) dan hebben ze pech. Ze hebben niet de meerderheid dus kunnen niet al hun ideeën doordrukken hoe het wil. In Nederland dien je nu eenmaal samen te werken om te kunnen regeren.