Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:15

iirrssjjee schreef:
estherpitout schreef:
Blijf het een vaag verhaal vinden. In het pikkedonker met regen zo'n gebied door fietsen puur voor recreatie op je opoe fietsie, helemaal alleen. Helaas leven we in een tijdperk dat je als vrouw in je remi gewoon echt goed moet oppassen.

Waarom niet? Waarom zou een vrouw niet gewoon een rondje mogen fietsen op haar opoe fietsje? De ene wandelt, weer een ander loopt hard, en een amder fietst. Is toch helemaal niks mis mee?? Ze vertrok rond etenstijd (dus tussen 17.30 & 18.30) dan is het gewoon nog licht voor het komende uur/anderhalf uur. Dat ze dan ineens een bui op dr kip krijgt.... wist ze waarschijnlijk niet van te voren.

Ze ging ook fietsen om 17:00 uur ongeveer en dat is niet in het pikkedonker. Ik had in het begin ook zo iets van wie gaat er nou om 18:30 in de regen door het bos fietsen voor een plezier ritje. Maar ja ze is overvallen door het weer en daardoor zal haar rit ook langer geduurd hebben. Dit kan ons allemaal overkomen. En ik sta er eerlijk gezecht niet dagelijks bij stil dat zo'n engerd gewoon vrij rond loopt.

Dit kun je je toch ook gewoon niet voorstellen. Lijkt wel een scène uit een film silene of the lambs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 11:20

Ik loop ook regelmatig alleen door het bos, toen het mooi weer was ook wel eens rond zonsondergang.
(Maar ik heb dan wel altijd een hond bij me).
Eigenlijk is het bizar dat we met dit soort situaties rekening moeten houden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:24

Cayenne schreef:
Ik loop ook regelmatig alleen door het bos, toen het mooi weer was ook wel eens rond zonsondergang.
(Maar ik heb dan wel altijd een hond bij me).
Eigenlijk is het bizar dat we met dit soort situaties rekening moeten houden.

Is ook bizar maar wel de realiteit. Er lopen nog altijd meer gekken rond dan dat er vast zitten, helaas. Ik zorg altijd dat ik voor dat het echt schemerig is, ik weer bij de straat ben (is ook verplicht trouwens hier ivm wild). En ik heb 100 kilo aan de riem, maar neem het risico gewoon niet. Hoop dat ze echt gauw gevonden wordt.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:32

Ik zag net op tv boze buurtbewoners bij elkaar, en een jong blond meisje dat daar woonde en vertelde dat ze dan 'bij het spoor stond te wachten en dat ze dan naar haar keken en tegen haar praatten...'. En wat ze daarbij voelde maar ik weet niet precies meer hoe ze dat omschreef. Erg indrukwekkend. Er komt veel los daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:37

Kon gisteravond niet slapen, zat er zo mee.
Ik hoop zo erg dat het toch mee blijkt te vallen wat ze mee heeft gemaakt. Tegen beter weten in misschien..

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:40

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:41

Tja, erg snel he. Hij zit vast vanaf 2010. Moet 2/3 van zijn straf uitzitten, dat is 7 jaar en vier maanden. Dus zou eind dit jaar vrij komen, nu op proefweekenden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:46

Wat zul je je als instantie (of hoe noem je dat waar deze man zit?) ook naar voelen dat ze zo'n inschattingsfout hebt gemaakt over deze man.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:48

Kaus schreef:
Wat zul je je als instantie (of hoe noem je dat waar deze man zit?) ook naar voelen dat ze zo'n inschattingsfout hebt gemaakt over deze man.

Misschien is dat wel vastgelegd dat het moet en hebben ze daar zelf niks op in te brengen

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:56

fleurtjeuh schreef:
Kaus schreef:

Misschien is dat wel vastgelegd dat het moet en hebben ze daar zelf niks op in te brengen

In dit geval vind ik ook niet dat je het zo'n instantie kwalijk kan nemen.. (Ik zeg niet dat dat hier gezegd wordt :+)

Ik denk dat iemand die zo verknipt is in zn hoofd, door een stoornis of gewoon omdat ie gek is, je zo ontzettend voor de gek kan houden. Ik wil niet zeggen dat hij het gedaan heeft, want als het niet zo is valt helemaal niemand wat te verwijten natuurlijk, maar ik denk echt dat zo iemand echt wel slim genoeg kan zijn om de hele boel voor de gek te houden.

Het ligt maar net aan de situatie of je het zo'n instantie 'kwalijk' kan nemen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:57

Die enkele idioten die rondlopen zijn toch van alle tijden hoor,niet enkel nu.
Alleen door de media hoor je het nu vaker,vroeger waren zo'n dingen vooral lokale angsten,en verder dan enkele dorpen kwamen de verhalen niet....

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:05

Las ook al dat er afschermhekken het terrein zijn opgereden, voor het geval dat. Maar zal het dan toch? :( ik ben vandaag jarig maar mijn gedachten zijn telkens bij dat meisje.. zo niet leuk. Ik hoop elke dat op het beste voor haar, haar ouders en de rest van de familie ❤️

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:06

fleurtjeuh schreef:
Kaus schreef:

Het is niet de schuld van de instantie, maar van het systeem dat blijkbaar toelaat dat iemand onderzoek kan weigeren waardoor een TBS maatregel niet kan worden opgelegd en deze dus na 2/3 van de straf te hebben uitgezeten gewoon weer op de maatschappij wordt losgelaten.
De instantie heeft het maar te doen. Hem voorbereiden op terugkeer in de maatschappij.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:11

Als ie idd op proef verlof mocht dan heeft het niet lang geduurd dat ie de fout in ging. (als ie erbij betrokken is geweest) Ik kan me enorm opnaaien over het *niet rechtssysteem hier, laat staan hoe de familie hier over denkt..

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:12

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:13

Heb ook zo'n gevoel dat ze snel gevonden wordt (of al is).
Zou ze dan toch op het terrein van de instelling zijn? Dat zou ik niet zo raar vinden. Zoveel bewegingsvrijheid zou de verdachte nu ook weer niet gehad hebben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:14

Ik vind ook echt dat het OM zijn ogen wel uit het hoofd mag schamen dat ze in hoger beroep zijn gegaan om zijn straf OMLAAG te laten gaan. Betrokkenheid bij deze zaak maakt me daarin niet eens uit, puur de eerdere daden en zijn gedrag daarom heen (de trots enzo) vind ik echt al stuitend ( https://www.destentor.nl/zeewolde/micha ... ~acfce3a1/ hier staat dat van de verlaging)

Ik ben ook wel blij dat dit kabinet die vervroegde vrijlating gaat aanpakken, iemand als dit had daardoor echt nog vast in de gevangenis gezeten (de vervroegde vrijlating mag een max van 2 jaar voor het eind van de totale opgelegde straf zijn)

Heel eerlijk, en ik weet dat het ook keihard speculeren is, maar juist door zijn eerdere verleden, heb ik bij deze persoon eerder het idee dat hij haar in leven zou laten voor zijn eigen persoonlijke gewin. Geen idee waarom, maar het is gewoon een gevoel wat ik heb...

*Edit zie de tweet van hierboven, benieuwd wat voor heli er geland is...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:16

AD meldt dat de politiewoordvoerder heeft gezegd dat er geen sporen of spullen van Anne op de kamer van de verdacht gevonden zijn, kan er alleen geen officiëlere bron van vinden.

AD en andere journalisten ter plekke melden ook dat de heli al weg is en dat die hekken er zijn voor het geval dat.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:17

Zie dat die tweet al van 3 kwartier geleden was, dit is zijn laatste update erin

Citaat:
Heli weer airborn. Hekken zijn gebracht voor geval dat. Nog geen signalen dat #annefaber is gevonden.

https://twitter.com/MarkvanderWel/with_replies

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:17

De heli die beelden vanuit de lucht maakt. Op basis van warmteafgifte kun je waarnemen of er ergens een lichaam ligt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:20

Babootje schreef:
De heli die beelden vanuit de lucht maakt. Op basis van warmteafgifte kun je waarnemen of er ergens een lichaam ligt.

Ook na een ruime week nog? Een lichaam gaat natuurlijk ontbinden, maar geeft dat genoeg warmte af?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:22

Wat ik me wel afvraag: hoe komt dan de fiets, jas en tas dan in Huis ter Heide .. da's wel een paar kilometer verderop. Hier missen puzzelstukken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:25

eilleen333 schreef:
Babootje schreef:

Ook na een ruime week nog? Een lichaam gaat natuurlijk ontbinden, maar geeft dat genoeg warmte af?

Ja

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:26

Jannepauli: Misschien dat hij deze zelf daarheen gefietst en gebracht heeft? Maar zolang ze nog niet gevonden is is er ook nog geen afstand tussen spullen en Anne bekend...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:29

eilleen333 schreef:
Babootje schreef:

Ik heb tijdens mijn studie een college gehad wat hier betrekking op had. Uit een experiment bleek dat er nog warmte meetbaar was na 5 maanden begraven te zijn. Misschien niet vanuit een helikopter en het ligt natuurlijk heel erg aan de soort grond, diepte etc. Maar er is heel lang nog activiteit aanwezig...

bron:
Spoiler:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0379073899000183