Kahawa schreef:
Ik hoorde hem vanochtend op de radio. Ik vind zijn Nederlands echt tenenkrommend... Hoog hunnie hullie niveau. Vraag me altijd weer af wie zijn ideëen opschrijft op Twitter, ik geloof niet dat het Wilders zelf is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.
Naath86 schreef:purny schreef:De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.
Maar is iedereen vergeten dat in 2012 het kabinet Rutte viel omdat Geert Wilders de handdoek in de ring gooide? Ik snap dus best dat Rutte sowieso niet nog een keer met Wilders wil regeren..
Ipsilonka schreef:Ik ben het wel eens met Bloembloem. Er zijn echt teveel mensen die hun hand ophouden die best iets voor de samenleving zouden kunnen betekenen. Tevens ben ik echt tegen de nivillering wat links zou willen. Had er nog een discussie met mijn moeder over. Ik zei tegen haar, mam als ik dan meer verdien, omdat we kneiterhard werken. Dan geef ik liever niet meer geld aan de staat, maar maak ik er mijn naasten blij mee. Het is toch van de zotte dat des te harder je werkt des te meer je in verhouding betaald aan de staat. Waarom zou je je dan gaan inzetten?
Tallie1979 schreef:Het gaat niet om z'n hoofd, het gaat om de inhoud daarvan. Of, in zijn geval, het ontbreken daarvan.Janine1990 schreef:1,3 miljoen... Geen miljoenen...
Maar dit is democratie, de Nederlandse democratie... Zo werkt het al jaren... Dus ik snap niet goed wat je er niet democratisch aan kan vinden? Wie kiezen voor de tweede kamer de vvt, wie daar in komen... Niet wie er in de coalitie komen. Als dát het geval was, dan kan je stellen dat het niet democratisch is. Maar ik begrijp nu niet wat er niet democratisch aan is volgens jou?
Volgens mij heb ik dit inmiddels al uitgelegd. Voor mij voelt het niet democratisch om een bepaalde partij uit te sluiten omdat iemand zijn kop je niet aanstaat. Dat is mijn gevoel.
En nogmaals, ik vind het prima zo, ik ben juist blij voor Henk dat hij gegroeid is!
Yunomi schreef:Iets met discriminatieIk vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.
Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.
Ipsilonka schreef:Ik ben het wel eens met Bloembloem. Er zijn echt teveel mensen die hun hand ophouden die best iets voor de samenleving zouden kunnen betekenen.
Citaat:Tevens ben ik echt tegen de nivillering wat links zou willen. Had er nog een discussie met mijn moeder over. Ik zei tegen haar, mam als ik dan meer verdien, omdat we kneiterhard werken. Dan geef ik liever niet meer geld aan de staat, maar maak ik er mijn naasten blij mee. Het is toch van de zotte dat des te harder je werkt des te meer je in verhouding betaald aan de staat. Waarom zou je je dan gaan inzetten?
Ailill schreef:Yunomi schreef:Iets met discriminatieIk vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.
Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.
purny schreef:De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben
purny schreef:Mijn zorgtoeslag is niet gestegen. Mijn premie wel. Dus dan stijgt de zorgtoeslag nog niet. Maar ik denk dat we lang kunnen discussiëren over wie wel of geen vooruit gang in z'n portemonee heeft. Ik in ieder geval niet.
De
afgelopen jaren hebben we alleen maar meer armoede in Nederland gekregen. Stijging eigen risico, hogere huren, hogere premies. In ieder geval hou ik mijn hart vast en hoop ik dat Rutte nu echt met die 2 miljard extra komt voor de zorg
Citaat:Armoede is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften
Primaire levensbehoeften omvatten zaken als schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg. Zij gelden als noodzakelijk om een menswaardig leven te kunnen leiden. Deelnemen aan het sociale leven, degelijk onderwijs en ontspanning kunnen als secundaire levensbehoeften beschouwd worden.
LadyMadonna schreef:Bijstand is overigens in 2017 gestegen ten opzichte van 2016...
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... 2017-1.pdf
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... ri2016.pdf
LadyMadonna schreef:purny schreef:De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben
Heel vervelend, maar ik (zzper) krijg ook geen vakantie geld... Moet ik ook m'n handje op gaan houden bij de regering?
We moeten imo eens ophouden met mensen in de bijstand zielig te vinden.
Niet kijken naar wat ze niet hebben, maar naar wat ze wel hebben... Huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, etc...
En er zijn echt schrijnende gevallen die geholpen moeten worden, maar dat staat niet synoniem aan "de bijstand".
purny schreef:De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.
LadyMadonna schreef:purny schreef:De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben
Heel vervelend, maar ik (zzper) krijg ook geen vakantie geld... Moet ik ook m'n handje op gaan houden bij de regering?
We moeten imo eens ophouden met mensen in de bijstand zielig te vinden.
Niet kijken naar wat ze niet hebben, maar naar wat ze wel hebben... Huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, etc...
En er zijn echt schrijnende gevallen die geholpen moeten worden, maar dat staat niet synoniem aan "de bijstand".