Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:13

Kahawa schreef:

Ik hoorde hem vanochtend op de radio. Ik vind zijn Nederlands echt tenenkrommend... Hoog hunnie hullie niveau. Vraag me altijd weer af wie zijn ideëen opschrijft op Twitter, ik geloof niet dat het Wilders zelf is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:14

Het is simpel zat, de komende regering zal er alles aan moeten doen om te zorgen dat de PVV niet nog meer invloed gaat krijgen, het zijn wel 1,3 miljoen mensen waar je over praat, die kun je niet zomaar negeren. Het te vormen kabinet moet eigenlijk maar één doel hebben, de mensen weer met de neus dezelfde kant op krijgen en dat doe je door er voor te zorgen dat mensen weer iets hebben om naar uit te kijken. Dus een betere financiele toekomst want ondanks alles, de economie draait om de centen. Meer banen, flinke lastenverlichting, belastingstelsel op de schop zodat het rechtvaardig word voor iedereen, of je nu alleen of met z'n tweeen werkt. Zolang tweeverdieners met hetzelfde totale inkomen nog steeds zo'n 10 tot 12000 euro minder belasting betalen dan een eenverdiener met hetzelfde inkomen zit er iets heel erg scheef in ons land. Dus Wiebes graag wieberen aub.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:14

Ik ben het wel eens met Bloembloem. Er zijn echt teveel mensen die hun hand ophouden die best iets voor de samenleving zouden kunnen betekenen. Tevens ben ik echt tegen de nivillering wat links zou willen. Had er nog een discussie met mijn moeder over. Ik zei tegen haar, mam als ik dan meer verdien, omdat we kneiterhard werken. Dan geef ik liever niet meer geld aan de staat, maar maak ik er mijn naasten blij mee. Het is toch van de zotte dat des te harder je werkt des te meer je in verhouding betaald aan de staat. Waarom zou je je dan gaan inzetten?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:19

purny schreef:
De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.

Hebben alle mensen die op de PVV gestemd hebben dezelfde mening? Knap!

Geert Wilders gaf gisteren/vannacht in een interview zelf aan dat hij wel wil regeren maar als dat niet lukt dan gaat hij zoals hij zelf zegt met een groeiende partij de regering het vuur aan de schenen leggen op de onderwerpen die hij belangrijk vind. Kwam niet over alsof hij dat zo erg vind.

Zonder oppositie geen democratie natuurlijk.

Ik hoop dat de VVD een coalitie gaat vormen zonder de PVV, puur omdat het partijprogramma van de PVV grotendeels in strijd is met de grondwet en dus niet uitvoerbaar. Dan blijven we waar we nu zijn en ik denk wel dat verandering nodig is.

Vind het ontzettend jammer dat er niet meer rood gestemd is maar ook dat is democratie.

BigOne

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:22

Tja, veel mensen vergeten dat Wilders bij heel veel zaken waar zijn kiezers tegen zijn toch ja heeft gestemd. Dat bijna niemand van de andere fractievoorzitters hem dit voor de voeten heeft gegooid verbaast me nog steeds.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:23

Wilders wil helemaal niet regeren gok ik...
Die wil in de oppositie blijven om tegen schenen van de coalitie aan te schoppen
Dan kan hij niet op zijn bek gaan met onhaalbare plannen en lekker doorgaan met a zeggen en b stemmen zoals hij de afgelopen 4 jaar heeft gedaan
En een ander de schuld geven

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:34

Naath86 schreef:
purny schreef:
De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.

Maar is iedereen vergeten dat in 2012 het kabinet Rutte viel omdat Geert Wilders de handdoek in de ring gooide? Ik snap dus best dat Rutte sowieso niet nog een keer met Wilders wil regeren..

Precies dit... Rutte heeft het van de week op EenVandaag erg netjes verwoord. Een grote kleuter die wegloopt als het te ingewikkeld wordt, daar moet je niet mee willen regeren. En trouwens, "dat stemmen geen ene moer uitmaakt" is natuurlijk onzin, er zijn namelijk best veel mensen die VVD hebben gestemd en die is nu de grootste. Dus blijkbaar maakt het toch wel iets uit :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:38

Ipsilonka schreef:
Ik ben het wel eens met Bloembloem. Er zijn echt teveel mensen die hun hand ophouden die best iets voor de samenleving zouden kunnen betekenen. Tevens ben ik echt tegen de nivillering wat links zou willen. Had er nog een discussie met mijn moeder over. Ik zei tegen haar, mam als ik dan meer verdien, omdat we kneiterhard werken. Dan geef ik liever niet meer geld aan de staat, maar maak ik er mijn naasten blij mee. Het is toch van de zotte dat des te harder je werkt des te meer je in verhouding betaald aan de staat. Waarom zou je je dan gaan inzetten?

Inderdaad, ik vind dat hard werken en verantwoordelijke posities best beloond mogen worden. Niet in het extreme. Maar er mag best een ruimte tussen arm (mits men zich in alle belangrijkste levensbehoeften kan voorzien) en rijk zijn. Een lange geleidelijke lijn heb ik geen problemen mee.

Alleen vind ik het wel jammer dat uitkeringsgerechtigden vaak over één kam worden geschoren. Ik begrijp het wel hoor... Maar wat men vaak niet weet is dat de mensen die graag willen werken het zo moeilijk wordt gemaakt. Onder andere door plaatselijke overheden. Dat is iets waar ik me behoorlijk boos om kan maken. Want als werk zo moeilijk toegankelijk is voor (her)intreders... Waar staan we dan in vredesnaam?

karuna
Drukke kabouter

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:54

Ik hoor hier zorgtoeslag gestegen. Nee dat is het niet. Inkomen waar je nog voor in aanmerking komt is gedaalt. Ik val er dus precies buiten dat is pech hebben. Kosten stijgen rap tegen geen vergoeding ervoor en minder wat vergoed wordt.

Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen uit de onderhandelingen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:04

Tallie1979 schreef:
Janine1990 schreef:
1,3 miljoen... Geen miljoenen...

Maar dit is democratie, de Nederlandse democratie... Zo werkt het al jaren... Dus ik snap niet goed wat je er niet democratisch aan kan vinden? Wie kiezen voor de tweede kamer de vvt, wie daar in komen... Niet wie er in de coalitie komen. Als dát het geval was, dan kan je stellen dat het niet democratisch is. Maar ik begrijp nu niet wat er niet democratisch aan is volgens jou?

Volgens mij heb ik dit inmiddels al uitgelegd. Voor mij voelt het niet democratisch om een bepaalde partij uit te sluiten omdat iemand zijn kop je niet aanstaat. Dat is mijn gevoel.

En nogmaals, ik vind het prima zo, ik ben juist blij voor Henk dat hij gegroeid is! :D
Het gaat niet om z'n hoofd, het gaat om de inhoud daarvan. Of, in zijn geval, het ontbreken daarvan.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:15

Ik vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.

Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:19

Yunomi schreef:
Ik vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.

Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.
Iets met discriminatie :roll:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:23

Ipsilonka schreef:
Ik ben het wel eens met Bloembloem. Er zijn echt teveel mensen die hun hand ophouden die best iets voor de samenleving zouden kunnen betekenen.

Graag de feiten!

Dit is vooral een beschuldiging- en daar hoort een onderbouwing bij.

Citaat:
Tevens ben ik echt tegen de nivillering wat links zou willen. Had er nog een discussie met mijn moeder over. Ik zei tegen haar, mam als ik dan meer verdien, omdat we kneiterhard werken. Dan geef ik liever niet meer geld aan de staat, maar maak ik er mijn naasten blij mee. Het is toch van de zotte dat des te harder je werkt des te meer je in verhouding betaald aan de staat. Waarom zou je je dan gaan inzetten?

Hoezo "is dat van de zotte"?
Leuk voor jou, dat je meer geld "krijgt" (taal kan tricky zijn) als je harder werkt - in veel banen werkt dat toch anders.
Verder zijn er ook mensen die ook knetterhard werken, maar een minimumloonvangen, of gewoon helemaal niets, zoals bij mantelzorg.
Ik zie er persoonlijk weinig onheil in, dat wie meer verdient - nu ja, meer geld krijgt meer belasting betaalt.

Van de wegen, straatlantaarns, alarmsysteem rond 112, de veeg/strooiploeg als het 'smorgens glad kan zijn en nog duizenden vanzelfsprekende dingen: daar maak jij net zo goed gebruik van als ik, dus betaal maar hetzelfde als ik (...ik zit meen ik in de enahoogste belastingschijf...)

En waarom zou je je inzetten...?
Nu, om iets te betekenen voor de maatschappij. (Denk maar aan wat jij denkt over 'hand ophouders'.)
Of om jezelf te ontwikkelen.
Om de wereld een stapje verder te brengen...
(...persoonlijk snap ik mensen ook geloof ik niet zo goed die echt alles in geld uitdrukken. "De enige functie van werk is rijk worden" ofzo. Genieten zou ik nog snappen, maar daar is niet erg veel geld voor nodig- dus nee...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-03-17 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:24

Ailill schreef:
Yunomi schreef:

Er worden nog wel meer partijen uitgesloten :roll: :O

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:25

Mijn zorgtoeslag is niet gestegen. Mijn premie wel. Dus dan stijgt de zorgtoeslag nog niet. Maar ik denk dat we lang kunnen discussiëren over wie wel of geen vooruit gang in z'n portemonee heeft. Ik in ieder geval niet.
De afgelopen jaren hebben we alleen maar meer armoede in Nederland gekregen. Stijging eigen risico, hogere huren, hogere premies. In ieder geval hou ik mijn hart vast en hoop ik dat Rutte nu echt met die 2 miljard extra komt voor de zorg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:28

purny schreef:
De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben

Heel vervelend, maar ik (zzper) krijg ook geen vakantie geld... Moet ik ook m'n handje op gaan houden bij de regering?
We moeten imo eens ophouden met mensen in de bijstand zielig te vinden.
Niet kijken naar wat ze niet hebben, maar naar wat ze wel hebben... Huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, etc...
En er zijn echt schrijnende gevallen die geholpen moeten worden, maar dat staat niet synoniem aan "de bijstand".

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:30

purny schreef:
Mijn zorgtoeslag is niet gestegen. Mijn premie wel. Dus dan stijgt de zorgtoeslag nog niet. Maar ik denk dat we lang kunnen discussiëren over wie wel of geen vooruit gang in z'n portemonee heeft. Ik in ieder geval niet.
De
afgelopen jaren hebben we alleen maar meer armoede in Nederland gekregen.
Stijging eigen risico, hogere huren, hogere premies. In ieder geval hou ik mijn hart vast en hoop ik dat Rutte nu echt met die 2 miljard extra komt voor de zorg

Ga jij alsjeblieft even heel snel de definitie van armoede bedenken voordat je dat soort dingen zegt...
Citaat:
Armoede is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften
Primaire levensbehoeften omvatten zaken als schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg. Zij gelden als noodzakelijk om een menswaardig leven te kunnen leiden. Deelnemen aan het sociale leven, degelijk onderwijs en ontspanning kunnen als secundaire levensbehoeften beschouwd worden.

Zolang jij nog je wedstrijdjes kan paardrijden of uberhaupt kan paardrijden, kan je echt niet spreken dat je in armoede leeft..
Ja er zijn schrijnende gevallen die het iet breed hebben. Maar veel/meer armoede in nederland? volgens mij denkt men tegenwoordig dat als je geen Iphone6S of ipad hebt dat je in armoede leeft :n
Laatst bijgewerkt door Celiien op 16-03-17 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:31

Yunomi schreef:
Ailill schreef:

:(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:32

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:34

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:35

LadyMadonna schreef:
purny schreef:
De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben

Heel vervelend, maar ik (zzper) krijg ook geen vakantie geld... Moet ik ook m'n handje op gaan houden bij de regering?
Niet kijken naar wat ze niet hebben, maar naar wat ze wel hebben... Huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, etc...
En er zijn echt schrijnende gevallen die geholpen moeten worden, maar dat staat niet synoniem aan "de bijstand".

_/-\o_

Wat ik overigens ook schrijnend vind, is hoe het er aan toe gaan in verzorgingstehuizen etc ....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:36

purny schreef:

Meis, was dan gisteren thuis gebleven... Spaart moeite en frustratie.

Jij vind het sneu dat de vvd het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden wil afschaffen.
Dat ben ik met je eens.

Toch heb jij gestemd op een partij die gewoon meestemt met dit voorstel. (Accoord, ik heb geen glazen bol - maar de jarenlange ervaring leert, dat de ultra rechtse GW nul compassie heeft met mensen met een uitkering.)
(Hij liegt wel dat hij op zou komen voor Henk en Ingrid - maar dit in de praktijk brengen: geen haar op zijn hoofd zal daar ook maar 1 seconde aan denken, je bent extreem rechts en dus stem je rechts. Dus wie in de bijstand zit is gewoon "een profiteur. Korten die luilakken!")
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-03-17 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:36

LadyMadonna schreef:
purny schreef:

Halleluja.. _/-\o_

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:38

Ik sla het wel of Niet gebitch tov uitkeringsgerechtigden even over ... sorry

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:39

Ailill schreef:
Yunomi schreef:

:(:)

Bedankt voor je medeleven, niet nodig hoor, ben tevreden met de uitslag. :)
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 16-03-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt