Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:54

Jans schreef:
En even een _O_ voor Jan Roos, dat Kuzu niet met hem in debat wil. Dat hij dat laf vindt. Dat het niet over hem of Kuzu gaat, maar dat ze in debat voor Nederland gaan. Dat hij het gedrag van Kuzu een minachting voor de democratie vindt.

En later noemt hij hem het schoothondje van Erdogan :=

Beetje hypocriet, hij heeft zelf een debat over Islam met moslims(zeer bijzonder, meestal is het zonder moslims over moslims banketstaaf) niet lang van te voren afgezegd. Vind het maar een verrot mannetje. Hero Brinkman kwam teminste wel opdagen.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:05

Mixje90 schreef:
Jans schreef:
En even een _O_ voor Jan Roos, dat Kuzu niet met hem in debat wil. Dat hij dat laf vindt. Dat het niet over hem of Kuzu gaat, maar dat ze in debat voor Nederland gaan. Dat hij het gedrag van Kuzu een minachting voor de democratie vindt.

En later noemt hij hem het schoothondje van Erdogan :=

Beetje hypocriet, hij heeft zelf een debat over Islam met moslims(zeer bijzonder, meestal is het zonder moslims over moslims banketstaaf) niet lang van te voren afgezegd. Vind het maar een verrot mannetje. Hero Brinkman kwam teminste wel opdagen.

Ja maar heeft Jan Roos dat afgezegd omdat hij niet met moslims in debat wilde? Voor zover ik weet heeft hij afgezegd om in de moskee waar het debat zou plaatsvinden een imam zou predikken die homoseksualiteit een ziekte noemde en nog een paar soortgelijke no-go uitspraken(oa over het Jodendom). Kuzu heeft echter nadrukkelijk gezegd niet te willen deelnemen aan het debat om uit de loting was gekomen dat hij tegen Roos moest en dat niet wilde omdat hij het niet eens is met de ideeën van Roos en de partij die hij vertegenwoordigt. Maar dat is toch juist waar een debat voor is?

BigOne

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:11

Even een vraag aan alle milieu mensen hier, dus diegenen die vinden dat er nog veel meer aan het milieu gedaan moet worden. Willen jullie een windmolen vlak bij je woning en gaan jullie ook met het vliegtuig op vakantie??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:11

Ja windmolens geen probleem en nee ik ga niet met vliegtuig. Heb ooit een keer gevlogen naar nice en terug.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:12

bigone schreef:
Even een vraag aan alle milieu mensen hier, dus diegenen die vinden dat er nog veel meer aan het milieu gedaan moet worden. Willen jullie een windmolen vlak bij je woning en gaan jullie ook met het vliegtuig op vakantie??

Windmolens zijn niet eens zo veel beter voor het milieu las ik laatst...
Enne, ik zou graag zonnepanelen op mijn dak willen.

Vakantie doe ik op het moment niet eens aan.

Je punt is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:14

Marjoow schreef:
bigone schreef:

Je punt is?

Geen punt, pure nieuwsgierigheid. Want in mijn omgeving zijn nogal wat mensen die milieu hoog in het vaandel hebben, zo biologisch/dynamisch leven, alles groen enzenz. Maar wel twee a drie keer per jaar het vliegtuig pakken naar verre oorden, en daar maak ik rustig een opmerking over. Zeggen ze dat ze al zoveel doen dat die vliegreizen wel kunnen. Onzin natuurlijk.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:15

Ik zweef nog enorm tussen SP, Pvdd of blanco stemmen (uit armoe). Stemde altijd SP maar met hun standpunt over het euthanasiebeleid kan ik niet leven. Daarna komt de Pvdd maar die heeft ook meerdere dingen waar ik niet achter kan staan. Zucht, wat nu...
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 15-03-17 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:16

bigone schreef:
Marjoow schreef:

Je punt is?

Geen punt, pure nieuwsgierigheid. Want in mijn omgeving zijn nogal wat mensen die milieu hoog in het vaandel hebben, zo biologisch/dynamisch leven, alles groen enzenz. Maar wel twee a drie keer per jaar het vliegtuig pakken naar verre oorden, en daar maak ik rustig een opmerking over. Zeggen ze dat ze al zoveel doen dat die vliegreizen wel kunnen. Onzin natuurlijk.

Jij denkt dat het beter voor het milieu is als ál die mensen die in dat vliegtuig zitten met de auto naar dat verre oord gaan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:18

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:18

bigone schreef:

Ja hoor geen probleem. En ik ga niet op vakantie, hoewel ik best wel weer eens met de trein naar Londen zou willen. Is alweer 16 jaar geleden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:19

Oh en hoera dat alle windmolens dus bij jullie in de achtertuin mogen *\o/*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:19

Citaat:

...hoort tot de milieu mensen.
Ik beleg (...principieel christelijk, andere discussie, geen rente) in windmolens op zee.
Men google.le "meewind".

En een volle dochter van Urgenda heet 'zonnepanelen delen'. Handig voor huurders, mensen met veel bomen, huis met dak dat ongunstig ligt tov de zon, etc.

Toen ik nog in de Randstad woonde: op 4 kilometer de snelweg, met daar pal naast een serie windmolens.

Ik ga niet met het vliegtuig, maar vaak per fiets of trein op vakantie.
(Ik ben wel van "walk your talk".)
...dat ik geboren ben als vegetariër is niet mijn verdienste, dat is gewoon zo - maar het helpt ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:20

Marjoow schreef:
Marjoow schreef:

Je punt is?

Jij denkt dat het beter voor het milieu is als ál die mensen die in dat vliegtuig zitten met de auto naar dat verre oord gaan?[/quote]
Wat een opmerking, hallo, denk even na. Zal nog even netjes antwoord geven, indien je zo milieubewust bezig wil zijn dan ga je op vakantie dicht bij huis, punt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:20

Winged schreef:

...zet die dingen toch op zee, veel efficiënter!

En ze zijn erg goed voor het milieu.

En de harde feiten:
1kWh electriciteit kost 6 cent uit een windmolen op zee;
8 cent "commerciële prijs" uit kolencentrales
16 cent als je alle schade van de kolencentrales mee zou rekenen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 15-03-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:21

Winged schreef:

Ja, wat wil je nou? Een beter milieu maar nergens op inleveren? Dat gaat nooit gebeuren en dus zul je wat moeten inleveren.
Als ik daarom een windmolen in mijn achtertuin krijg dan ben ik daar trots op. Als het anders kán, graag. Kan dat niet, dan staat mijn achtertuin open.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:23

Ik zou best groen(er) willen leven maar dat laat de corporatie niet toe.
Met het vliegtuig op vakantie is vaak zuiniger dan met de auto, vliegtuigen zijn behoorlijk veel efficienter dan auto's

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

phormicola schreef:
Winged schreef:

Ja, wat wil je nou? Een beter milieu maar nergens op inleveren? Dat gaat nooit gebeuren en dus zul je wat moeten inleveren.
Als ik daarom een windmolen in mijn achtertuin krijg dan ben ik daar trots op. Als het anders kán, graag. Kan dat niet, dan staat mijn achtertuin open.

Nu ben ik toevallig tegen windmolens maar dat heeft te maken met het feit dat er gewoon bakken met subsidie in gepompt worden. En zijn ze af dan kan er opnieuw subsidie aangevraagd worden voor nieuwe. Ook boeren die zo'n ding op hun grondgebied hebben krijgen een fikse beloning. Al met al is de opbrengst van zonnepanelen omgerekend veel groter maar daar willen ze nog niet aan.
Ik ben helemaal niet zo'n groene maar ga niet op vakantie naar verre oorden, heb zonnepanelen, waterbegrenzers, composthoop, scheid alle afval, neem eigen zakjes enz mee naar de winkel of markt, eet zeer weinig vlees of maak recepten waar weinig vlees in verwerkt zit,vlees is biologisch. En ik koop schone kleding, als het even kan hier in Nederland gemaakt, net zoals schoenen. En zo zullen er nog wel heel veel kleine dingen zijn die meehelpen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

Milieu, over de hele linie principieel zijn is erg moeilijk. Mensen die dat wel zijn vind ik vaak ook niet erg prettig in de omgang. Persoonlijk:ik woon in het bos, dus geen kans op windmolens. Geen idee hoe ik daar mee om zou gaan. Leuk zou ik het niet vinden. Vliegen heb ik vier keer in 55 jaar gedaan. Dat valt dus wel mee. Ik eet zelden vlees maar doe niet moeilijk over een enkele keer bouillon.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:29

phormicola schreef:
Winged schreef:

Nja laten we het zo zeggen: Ik wil die dingen niet in mijn achtertuin. Wel in de zee waar niemand last van ze heeft.

Even een aanvulling op mijzelf: Ik eet niet alle dagen vlees. Pak zo min mogelijk de auto (alleen voor het werk omdat ik daar een auto bij nodig heb). Kies mijn voedingsmiddelen bewust. Leef zo energiezuinig mogelijk. Ik doe dus wel het 1 en ander :) Maar woon wel aardig gunstig voor windmolens en dat is toch een behoorlijke strijd om het tegen te houden. Je word gek van het geluid :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:40

Het verschil is alleen dat zonnepanelen niet bijzonder nuttig zijn in NL (behalve in de zomer en voor particulier gebruik) en wind is er altijd en overal wel hier

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:42

Er zijn meer opties dan een windmolen in je tuin om goed voor het milieu te zijn. Je hoeft echt niet alles of niets te doen, maar kies gewoon een paar dingen uit die flink invloed hebben (en minder eten weggooien en minder vlees eten zijn volgens mij de 2 grootste invloeden die je kan hebben, maar dat weet ik niet zeker), dan verandert er al een hoop op de wereld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:42

Ja ik zou ook niet weten waarom er een windmolen in mijn tuin moet hoor, weinig wind hier. Die dingen doen het beter op zee of op een grote open vlakte. Maar dat maakte jij ervan :D

Ik woon onder Schiphol en tegen een groot industrie terrein aan, dus geluidsoverlast ben ik zo gewend dat ik het niet eens hoor. Als dat geluid er is voor een schoner milieu, so much the better.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:44

bigone schreef:
Marjoow schreef:
Jij denkt dat het beter voor het milieu is als ál die mensen die in dat vliegtuig zitten met de auto naar dat verre oord gaan?

Wat een opmerking, hallo, denk even na. Zal nog even netjes antwoord geven, indien je zo milieubewust bezig wil zijn dan ga je op vakantie dicht bij huis, punt.

Ik denk juist na, ik denk ook na over de realiteit van jouw uitspraken.
Alleen maar op vakantie dicht bij huis? Dat is dus niet realistisch. Kun je wel heel kinderachtig afsluiten met "punt" maar dat is gewoon zo.

Je weet dat de grootste vervuiler de veeindustrie is en níet de CO2 uitstoot van voertuigen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:49

Marjoow schreef:
Je weet dat de grootste vervuiler de veeindustrie is en níet de CO2 uitstoot van voertuigen?

Ik ben aan het googlen, maar kom geen duidelijk antwoord hierop tegen. Dus bij deze: Bron?
Wel deze:
Citaat:
1: Olie, aardgas en de productie van cement: Stoten 32,6 miljard ton CO2 per jaar uit.

2: Dieren en mensen Stoten 15,8 miljard ton CO2 per jaar uit.

3: Afbranden van bossen Stoot 3,3 miljard ton CO2 per jaar uit.

4: Oceanen Nemen 9,5 miljard ton CO2 per jaar op.

5: Planten wereldwijd _Nemen 10,6 miljard ton CO2 per jaar op. _### Energiecentrales halen CO2 uit de lucht

Carbon Capture and Storage of CCS is een technologische oplossing die de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer kan helpen terugdringen. Lees meer over de opslag van broeikasgassen in de bodem.

http://wibnet.nl/natuur/klimaatverandering/wat-stoot-het-meeste-co2-uit

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:55

Winged schreef:
Marjoow schreef:

Ik ben aan het googlen, maar kom geen duidelijk antwoord hierop tegen. Dus bij deze: Bron?
Wel deze:
Citaat:
1: Olie, aardgas en de productie van cement: Stoten 32,6 miljard ton CO2 per jaar uit.

2: Dieren en mensen Stoten 15,8 miljard ton CO2 per jaar uit.

3: Afbranden van bossen Stoot 3,3 miljard ton CO2 per jaar uit.

4: Oceanen Nemen 9,5 miljard ton CO2 per jaar op.

5: Planten wereldwijd _Nemen 10,6 miljard ton CO2 per jaar op. _### Energiecentrales halen CO2 uit de lucht

Carbon Capture and Storage of CCS is een technologische oplossing die de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer kan helpen terugdringen. Lees meer over de opslag van broeikasgassen in de bodem.

http://wibnet.nl/natuur/klimaatverandering/wat-stoot-het-meeste-co2-uit

Cowspiracy, de documentaire :) Zal nog eens googlen anders :)