Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:49

Verschillende bronnen ontkennen expliciet aan de krant De Tijd dat Najim Laachraoui, verdachte van de aanslagen in Zaventem, opgepakt is. Integenstelling tot eerdere berichten van de Franstalige krant la Dernière Heure .

DonCamillo

Wat een walgelijke slachting daar.

Als ik dat filmpje zie van die mensen die in de hal, na de klappen, links en rechts wegkruipen of maar plat op de grond blijven liggen... Niet wetend wat ze moeten doen: blijven schuilen of rennen voor hun leven. Niet wetend of er nog meer ontploffingen komen, of de boel op instorten staat, of dat er zo meteen een terrorist met een machinegeweer langs komt om de resten even op te ruimen (zoals in het Bataclan). Niet wetend of dat hij hen misschien wel buiten op staat te wachten...

Echt, ik had het nooit van mezelf gedacht maar ik ben om: laat ze de doodstraf maar weer invoeren. En dan eerst castreren (niks 22 maagden!), onthoofden en vervolgens voer voor de honden of voor de varkens. Zeker geen begrafenis. En al helemaal geen (relatief) luxe Nederlandse cel.

Wij zijn veel te tolerant. Alles moet maar mogen hier en we hebben het Paard van Troje binnen gehaald. Nederland spant weer de kroon en is roomser dan de paus. Maar wee je gebeente als je in een Islamitisch land al of niet bewust iets tegen de regeltjes doet: je bent zo je hoofd kwijt. Zelfs als je maar sportprenten maakt, ben je in je eigen land nog niet zeker, maar in vele Islamitische landen mogen westerlingen wel uitgemaakt worden voor varkens en honden. En ik ben er geweest, tot in Jemen aan toe: zo Islamitisch als maar kan en zo achterlijk als in de Middeleeuwen.

Er kan lokaal nauwelijks ingegrepen worden omdat er misschien wel onschuldige burgers sneuvelen. Nou, hier heb je een paar honderd onschuldige burgers die dood of (zwaar)gewond zijn en in ieder geval voor de rest van hun leven getraumatiseerd. En dat is niet voor het eerst.

Nogmaals: ik ben om. Helemaal toen ik in een supermarkt een discussie hoorde tussen een allochtoon en een autochtoon over wie er het eerst aan de beurt was: "Wacht maar", zei de allochtone vrouw met hoofddoek, "straks nemen we hier toch alles over." WTF?? Deze vrouw was nog beter in het werven van zieltjes voor Wilders dan Wilders zelf.

Dit is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ik sta er wel voor.

MarliesV

Gentlegiant schreef:
Tieneke schreef:
Gentlegiant, Salah Abdeslam, zoals het er staat...

Ja maar die aanhouding lijkt me toch meer dan normaal hij moet de cel in voor altijd
Vrijlating lijkt me echt absurt dan komt er gegarandeerd n opstand door t volk

Of ik interpreteer het verkeerd :+

Ontsnapping? Dat moet toch eigenlijk niet meer mogelijk zijn
Plaats maken ze wel voor deze idioot lijkt me

Nee maar een ieder die in voorarrest zit (zoals hij nu) heeft na een x aantal dagen een zitting waarin wordt besloten of het voorarrest wordt verlengd of dat de verdachte thuis de rechtzitting mag afwachten.
In die zitting die dus voor hem vandaag plaats vind mag je als advocaat van vragen om vrijlating.

Het is dus simpel weg het wettelijke spelletje dat je het recht hebt om het te vragen, betekend in erg veel gevallen dat dit natuurlijk niet wordt toegekend ivm onderduikgevaar/vluchtgevaar/gevaar op herhaling enz.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:50

waxmeltsenzo schreef:
Geloofde jullie werkelijk dat hij zou gaan praten??
Het gaat nog liever dood dan dat hij zijn broeders verraad.
Hij heeft ze mooi een broodje aap voor gehouden en de aandacht mogelijk afgeleid.
Zo naief kunnen jullie toch niet zijn?

Tuurlijk zou hij kunnen praten maar hij gaat zeker geen aanslagen of weet ik wat "verklappen"
Als je zover "heen" bent ga je je "collega's" of broeders whatever niet verraden
Hij zal wel praten over dingen die ze al weten of gewoon onzin uit kramen

Niemand verraad z'n vrienden of broeders in geen enkele situatie zeker niet in dit soort situaties dan weet hij zeker dat hij ten dode opgeschreven is

Als ik met m'n broer of goede vriend of whatever een overval pleeg en ik word gepakt en die ander niet ga ik die niet verraden hoor....
Klinkt even heel stom natuurlijk want het is niet echt te vergelijken maar zo steekt een mens nu eenmaal in elkaar
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 23-03-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:50

Trump heeft ook nog eens zijn gram gehaald met hetgeen gisteren is gebeurd. Damn kan die man nu werkelijk eens niet aan zijn verkiezingen denken?

Als Abdeslam vrijgelaten wordt door het een of ander zal die denk ik niet lang vrij rond lopen. Ik vrees dat zijn vriendjes dat niet gaan toelaten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:52

Die word echt niet vrijgelaten mag ik hopen
Om thuis z'n staf af te wachten dan kunnen ze dan weer weken gaan zoeken en t volk in gevaar brengen

Dan gaat t volk echt in opstand komen en terecht

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:53

Ik vraag me nu wel af, aangezien ze nu waarschijnlijk weer een dader hebben opgepakt, zou er dan weer een nieuwe aanslag komen?

Vond het erg toevallig dat er een paar dagen nadat die Abdeslam is opgepakt er een aanslag werd gepleegd.. ik denk dat ze het al lang voorbereid hadden maar eerder in werking hebben gezet omdat ze bang waren dat Abdeslam met de politie zou gaan praten ivm strafvermindering.

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ben er stiekem wel bang voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:53

waxmeltsenzo schreef:
Geloofde jullie werkelijk dat hij zou gaan praten??
Hij gaat nog liever dood dan dat hij zijn broeders verraad.
Hij heeft ze mooi een broodje aap voor gehouden en de aandacht mogelijk afgeleid.
Zo naief kunnen jullie toch niet zijn?

Inderdaad. Hij had sowieso nooit gepraat

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:56

KM_Ris schreef:
Ik vraag me nu wel af, aangezien ze nu waarschijnlijk weer een dader hebben opgepakt, zou er dan weer een nieuwe aanslag komen?

Vond het erg toevallig dat er een paar dagen nadat die Abdeslam is opgepakt er een aanslag werd gepleegd.. ik denk dat ze het al lang voorbereid hadden maar eerder in werking hebben gezet omdat ze bang waren dat Abdeslam met de politie zou gaan praten ivm strafvermindering.

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ben er stiekem wel bang voor.

Ik denk niet dat áls hij al zou gaan praten dat hij werkelijk strafvermindering zou gaan krijgen...
Misschien zeggen ze hem dat maar als hij n beetje nadenkt weet hijzelf wel beter lijkt me

Maar hij gaat toch niet praten, niet over aanslagen enz in elk geval
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 23-03-16 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:57

"Het dreigingsniveau blijft voorlopig op het hoogste niveau. Dat meldt de VRT. Het OCAD en de Nationale Veiligheidsraad bogen zich deze voormiddag over het dreigingsniveau. Gisteren werd beslist om het niveau op te trekken van 3 naar 4. Dat betekent dat er een nieuwe aanslag niet onmogelijk wordt geacht."

Het gaat allemaal snel de laatste dagen. Het zou mij ook niet verbazen als er de komende dagen nog dingen gebeuren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:58

Tieneke schreef:
"Het dreigingsniveau blijft voorlopig op het hoogste niveau. Dat meldt de VRT. Het OCAD en de Nationale Veiligheidsraad bogen zich deze voormiddag over het dreigingsniveau. Gisteren werd beslist om het niveau op te trekken van 3 naar 4. Dat betekent dat er een nieuwe aanslag niet onmogelijk wordt geacht."

Het gaat allemaal snel de laatste dagen. Het zou mij ook niet verbazen als er de komende dagen nog dingen gebeuren.

Ik weet niet of je dat dreigingsniveau/terreur niveau zo serieus moet nemen
In Nederland staat het al enkele jaren op 3...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:59

Tja, ik neem dat toch wel serieus.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:00

Tieneke schreef:
Tja, ik neem dat toch wel serieus.

Tuurlijk ik ook wel min of meer
Maar dat hij in Nederland al zolang op 3 staat
(Geloof sinds 2012) vind ik ook iets wat apart eigenlijk

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:01

In België niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:02

Niveau 4 neem ik ook wel serieus, hoor. Dat niveau houden ze alleen aan als er concrete aanwijzingen zijn van een directe dreiging van een aanslag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:02

Ik neem het dreigingsniveau absoluut serieus. Maar goed, mijn opleiding en werk hebben daar ook mee te maken en ik weet dat dit een zorgvuldige afweging is die nog al wat gevolgen heeft voor de zichtbare en onzichtbare beveiliging van een land.

Hoe lager het dreigingsniveau hoe beter het is voor de financiele kant van onze samenleving en natuurlijk de veiligheid. Die staat dus niet voor niets in NL op substantieel en in België nu op het hoogste niveau.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:04

MarliesV schreef:
Ik neem het dreigingsniveau absoluut serieus. Maar goed, mijn opleiding en werk hebben daar ook mee te maken en ik weet dat dit een zorgvuldige afweging is die nog al wat gevolgen heeft voor de zichtbare en onzichtbare beveiliging van een land.

Hoe lager het dreigingsniveau hoe beter het is voor de financiele kant van onze samenleving en natuurlijk de veiligheid. Die staat dus niet voor niets in NL op substantieel en in België nu op het hoogste niveau.

Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Maar 3 betekend toch iets in de richting van dat er aanslagen mogelijk kunnen zijn
Leven we dan echt al zoveel jaren in onzekerheid?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:06

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:06

Gentlegiant schreef:
Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Maar 3 betekend toch iets in de richting van dat er aanslagen mogelijk kunnen zijn

Of je hebt onder een steen geleefd? Sinds de eerste vredesmissies wordt er al argwanend onze kant opgekeken. Maar ik denk niet dat je je moet weerhouden om te leven omdat er ergens een bom af kan gaan.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:07

Volgens mij mogen ze idd geen strafvermindering beloven en het dan niet nakomen.
ik denk ook niet dat hij daadwerkelijk zal gaan praten maar je weet het maar nooit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:08

Gentlegiant schreef:
MarliesV schreef:

Eigenlijk wel ja, we staan sinds maart 2013 op substantieel.

Dit heeft alles te maken met de situatie in Syrië helaas en met de mensen die daar aan sympatiseren.

Hier kan je alles lezen en ook wat het inhoud:
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/ ... index.aspx

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:09

Winged schreef:
Gentlegiant schreef:

Of je hebt onder een steen geleefd? Sinds de eerste vredesmissies wordt er al argwanend onze kant opgekeken. Maar ik denk niet dat je je moet weerhouden om te leven omdat er ergens een bom af kan gaan.

Dat zou zomaar kunnen dat ik "onder een steen" geleefd heb :+
Ik zal d'r ook echt niet minder om gaan leven anders was ik volgende maand niet met t vliegtuig op vakantie gegaan na Griekenland

Ik kwam dit net tegen weet niet hoe betrouwbaar enz hoor maar toch
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/po ... Y.Facebook

Qwa strafvermindering is hier ook n minimum aan? Of moet dat persee n jaar ofzo zijn
Bedoel ze zouden dan kunnen spreken over strafvermindering maar dat kan ook n week zijn bv?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:12

marliesv schreef:
Gentlegiant schreef:

Eigenlijk wel ja, we staan sinds maart 2013 op substantieel.

Dit heeft alles te maken met de situatie in Syrië helaas en met de mensen die daar aan sympatiseren.

Hier kan je alles lezen en ook wat het inhoud:
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/ ... index.aspx

Bedankt dit schept duidelijkheden

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:16

Eerst en vooral beginnen met mensen die vertrekken uit België om in Syrië te vechten te excommuniceren.
En zeker niet meer binnen te laten als ze terug komen.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:16

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt