Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gentlegiant schreef:Tieneke schreef:Gentlegiant, Salah Abdeslam, zoals het er staat...
Ja maar die aanhouding lijkt me toch meer dan normaal hij moet de cel in voor altijd
Vrijlating lijkt me echt absurt dan komt er gegarandeerd n opstand door t volk
Of ik interpreteer het verkeerd
Ontsnapping? Dat moet toch eigenlijk niet meer mogelijk zijn
Plaats maken ze wel voor deze idioot lijkt me
waxmeltsenzo schreef:Geloofde jullie werkelijk dat hij zou gaan praten??
Het gaat nog liever dood dan dat hij zijn broeders verraad.
Hij heeft ze mooi een broodje aap voor gehouden en de aandacht mogelijk afgeleid.
Zo naief kunnen jullie toch niet zijn?
KM_Ris schreef:Ik vraag me nu wel af, aangezien ze nu waarschijnlijk weer een dader hebben opgepakt, zou er dan weer een nieuwe aanslag komen?
Vond het erg toevallig dat er een paar dagen nadat die Abdeslam is opgepakt er een aanslag werd gepleegd.. ik denk dat ze het al lang voorbereid hadden maar eerder in werking hebben gezet omdat ze bang waren dat Abdeslam met de politie zou gaan praten ivm strafvermindering.
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ben er stiekem wel bang voor.
Tieneke schreef:"Het dreigingsniveau blijft voorlopig op het hoogste niveau. Dat meldt de VRT. Het OCAD en de Nationale Veiligheidsraad bogen zich deze voormiddag over het dreigingsniveau. Gisteren werd beslist om het niveau op te trekken van 3 naar 4. Dat betekent dat er een nieuwe aanslag niet onmogelijk wordt geacht."
Het gaat allemaal snel de laatste dagen. Het zou mij ook niet verbazen als er de komende dagen nog dingen gebeuren.
MarliesV schreef:Ik neem het dreigingsniveau absoluut serieus. Maar goed, mijn opleiding en werk hebben daar ook mee te maken en ik weet dat dit een zorgvuldige afweging is die nog al wat gevolgen heeft voor de zichtbare en onzichtbare beveiliging van een land.
Hoe lager het dreigingsniveau hoe beter het is voor de financiele kant van onze samenleving en natuurlijk de veiligheid. Die staat dus niet voor niets in NL op substantieel en in België nu op het hoogste niveau.
Gentlegiant schreef:Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Maar 3 betekend toch iets in de richting van dat er aanslagen mogelijk kunnen zijn
Leven we dan echt al zoveel jaren in onzekerheid?
Gentlegiant schreef:MarliesV schreef:Ik neem het dreigingsniveau absoluut serieus. Maar goed, mijn opleiding en werk hebben daar ook mee te maken en ik weet dat dit een zorgvuldige afweging is die nog al wat gevolgen heeft voor de zichtbare en onzichtbare beveiliging van een land.
Hoe lager het dreigingsniveau hoe beter het is voor de financiele kant van onze samenleving en natuurlijk de veiligheid. Die staat dus niet voor niets in NL op substantieel en in België nu op het hoogste niveau.
Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Maar 3 betekend toch iets in de richting van dat er aanslagen mogelijk kunnen zijn
Winged schreef:Gentlegiant schreef:Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Of je hebt onder een steen geleefd? Sinds de eerste vredesmissies wordt er al argwanend onze kant opgekeken. Maar ik denk niet dat je je moet weerhouden om te leven omdat er ergens een bom af kan gaan.
marliesv schreef:Gentlegiant schreef:
Dat begrijp ik ook wel en er zal wel wat gebeurd zijn zonder dat het volk er van weet
Eigenlijk wel ja, we staan sinds maart 2013 op substantieel.
Dit heeft alles te maken met de situatie in Syrië helaas en met de mensen die daar aan sympatiseren.
Hier kan je alles lezen en ook wat het inhoud:
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/ ... index.aspx