Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Hmm waxmeltsenzo naar mijn weten werden juist de good guys in de Bijbel gestenigd (waar je dus als lezer niet blij mee bent), bovendien keurde Jezus stenigen af in een heel bekend verhaal. Daarbij komen homoseksualiteit afkeuringen ook voor in het NT als ik me niet vergis (die intolerantie is overigens 1 van de redenen waarom ik niks met de kerk heb, ben namelijk wel Christelijk opgevoed, ging elke zondag 2 keer).
Arabesk dat zeker. Gelukkig zie je dat er in Nederland steeds minder extreem gelovige Christenen zijn, alles wordt steeds gematigder, je kunt het merken in lokale kerken, dat oude traditionele gaat er steeds meer af, gelukkig. In bepaalde gemeenschappen is het zo gesloten, dat het moeilijker wordt... Dat vinden we als Nederland ook niet OK en steken we een stokje voor (vrouwen in de SGP bijv). En daarom ben ik persoonlijk ook niet blij om juist meer streng gelovigen met open armen te verwelkomen. Ik denk dat dat niet gaat werken. We hebben al genoeg vrouw onderdrukkende religieuze regels gehad, dat wereldje stappen wij steeds meer uit. Door zo verwelkomend en tolerant te zijn richting burka's en hoofddoeken, doen we m.i. juist weer een stap terug.
Leven en laten leven werkt niet altijd. Als jouw buurman het normaal vindt om zijn vrouw te slaan bijv, is dat ook geen kwestie van leven en laten leven
Betere integratie is m.i. belangrijk en noodzakelijk om hier te mogen komen wonen. Met andere denkbeelden pas je soms beter in een ander land thuis. We moeten niet de illusie hebben dat allerlei soorten en maten mensen altijd maar in één land goed en prettig samen kunnen leven.
Als land sta je ergens voor en daarin wil je vooruitgang. Geen achteruitgang.
Hoe groter de verschillen, hoe meer problemen je volgens mij krijgt op grote en kleine schaal.
beatje schreef:Dus op den dur raakt het je niet meer.Het is nu ook niet bepaald een volk met een erg vredelievende inslag.
beatje schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken,voor mij komen de aanslagen in het middenoosten gewoon minder aan omdat er al jaren lang gevochten word,je hoort niet anders je ziet niet anders.Dus op den dur raakt het je niet meer.Het is nu ook niet bepaald een volk met een erg vredelievende inslag.
Maar als iets gebeurt in een land,buurt omgeving waar het zelden voorkomt dan schrik je ,want dan is het een uitzondering en zijn het ineens de buurten en straten waar je zelf wel eens komt,dus had ook jij het slachtoffer kunnen zijn.Dan raakt zoiets je veel meer dan de zoveelste aanslag in het midden oosten.
beatje schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken,voor mij komen de aanslagen in het middenoosten gewoon minder aan omdat er al jaren lang gevochten word,je hoort niet anders je ziet niet anders.Dus op den dur raakt het je niet meer.Het is nu ook niet bepaald een volk met een erg vredelievende inslag.
Maar als iets gebeurt in een land,buurt omgeving waar het zelden voorkomt dan schrik je ,want dan is het een uitzondering en zijn het ineens de buurten en straten waar je zelf wel eens komt,dus had ook jij het slachtoffer kunnen zijn.Dan raakt zoiets je veel meer dan de zoveelste aanslag in het midden oosten.
LindyH schreef:Ik vind het ook geen probleem, alleen vind ik het raar dat er zo weinig medeleven met hen is, of met de gebieden waar ze vandaan komen, in tegenstelling tot het (imo massahysterische) medeleven met Parijs.
saskiakefie schreef:Poeh wat een paniek net...
Merula123 schreef:blackflicka schreef:1 van die terroristen schijnt sindsdien spoorloos te zijn,te zijn ontkomen.
Ja, klopt.
Dat is deze toch?
[ Afbeelding ]
Emmaa_ schreef:ingedebruijn schreef:[ [url=m/00WMB2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heftig. Weet niet of dit nou het tegengeluid is waar we voor moeten juichen. Met bommen gaan we niet van ze winnen, al helemaal niet zonder zinloze slachtoffers. Vuur met vuur bestrijden werkt niet.