Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:38

Ik hoorde op het RTL nieuws dat zij al een Russische tv-crew in elkaar hadden geslagen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:49

Sammie schreef:
Ik hoorde op het RTL nieuws dat zij al een Russische tv-crew in elkaar hadden geslagen..

Ja en ze dragen touwen mee om politici op te hangen. De kandidaat-burgemeester die neergestoken is.
Het AZC in Beverwaard wordt met Kerst in de fik gestoken, wordt gezegd. Laatst die inval met bivakmutsen in AZC Woerden.

ik vind dit niet goed te praten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:50

Uiteindelijk komen er twee kampen tegen over elkaar te staan, wat radicalisering in de hand werkt...en dan zit je met een niet te overziene grote groep geradicaliseerde moslims......

Onderwater groeperingen die aanslagen beramen onder leiding van fanatieke imans zijn dan niet te traceren..

Hun afkeer naar onze goddeloosheid in samenspel met teleurstelling op het goede leven en zich welkom voelen is koren op de molens van de extremisten...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:15

Tcm62 schreef:
Uiteindelijk komen er twee kampen tegen over elkaar te staan, wat radicalisering in de hand werkt...en dan zit je met een niet te overziene grote groep geradicaliseerde moslims......

Onderwater groeperingen die aanslagen beramen onder leiding van fanatieke imans zijn dan niet te traceren..

Hun afkeer naar onze goddeloosheid in samenspel met teleurstelling op het goede leven en zich welkom voelen is koren op de molens van de extremisten...

Ik vind geradicaliseerde moslims net zo eng als rechts-extremisten. Geweld is geweld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:55

ZE zijn beide eng.
Maar hier in Nederland en Duitsland werken ze radicalisering wel in de hand door het opdringen van vluchtelingen.
Er wordt gewoon niet naar gewone taal van het volk geluisterd. Zelfs de peilingen van nu laten geen lichtje branden bij het huidige kabinet.
En bij veel onvrede krijg je helaas toch dat sommige mensen wel een andere"oplossing" gaan zoeken. Een andere manier om hun stem te laten horen.
Fout. Heel fout. Maar ook wel weer begrijpelijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:58

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:

Ik vind geradicaliseerde moslims net zo eng als rechts-extremisten. Geweld is geweld.

Veldje in Beverwijk om het 'uit te praten' dan maar? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:08

bruintje123 schreef:
ZE zijn beide eng.
Maar hier in Nederland en Duitsland werken ze radicalisering wel in de hand door het opdringen van vluchtelingen.
Er wordt gewoon niet naar gewone taal van het volk geluisterd. Zelfs de peilingen van nu laten geen lichtje branden bij het huidige kabinet.
En bij veel onvrede krijg je helaas toch dat sommige mensen wel een andere"oplossing" gaan zoeken. Een andere manier om hun stem te laten horen.

Er is geen excuus om een politicus in haar hals testeken of een AZC met kinderen aan te vallen.

Wat betreft "luisteren naar het volk". Wat het volk wil, dat kan niet.(en dat geldt voor heel veel zaken) Nederland heeft zich aan de Europese afspraken te houden. Niemand wil een AZC in zijn wijk, maar de vluchtelingen zijn hier nu wel. Dus er zal wat gedaan moeten worden.

Ik zag net een stukje van een speech van Wilders op een bijeekomst van Pergida. Ik vind het schandalig dat een Nederlandse politicus nazi-aanhangers toespreekt en ik vraag me af wat Israel (financierder van Geert) hiervan vindt. Want Pergida moet ook niets van Joden hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:49

bruintje123 schreef:
ZE zijn beide eng.

Tuig van de richel. Je bent bang voor wat zij jouw vrouw en dochters zouden kunnen aandoen dus val je hun vrouwen en dochters aan? Laf tuig.
bruintje123 schreef:

Niks begrijpelijk. Zoals je niet wil dat zij met de klauwen aan jou en de jouwen komen blijf je met je poten van hun en de hunnen af. Heel simpel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:09

Precies Cowboy55, de mensen met de meeste angst voor verkrachtingen en onveiligheid door vluchtelingen, begrijpen wel geweld door nazi-aanhangers.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:17

bruintje123 schreef:
ZE zijn beide eng.

Er valt voor het kabinet niets aan te doen, we moeten ons aan de EU afspraken houden. Zag vanavond het journaal, Servie en Kroatie heeben de grenzen dicht geggoid en al 4 dagen zitten daar hordes mensen die door het weer zwaar onderkoeld zijn....dat vind ik onmenselijk. En natuurlijk zijn ze allemaal economisch vluchteling als je door minimaal 4 of 5 veilige landen reist opweg naar het rijke Europa waar de mensensmokkelaar van gezegd heeft dat daar veel te halen valt!
Deze mensen willen simpelweg een beter leven voor zichzelf en kinderen. Weten zij veel dat Europa zich aan t opbouwen is na een zware crisis? Weten zij veel dat de burgers in Europa hun verblijf zal moeten gaan betalen? De burgers hier in NL is het vel over de oren getrokken de laatste jaren. Toevallig zit mn 85 jarige mams sinds kort in een verpleegtehuis na een val....en echt de zorg is ten hemel schreiend!
Het gevolg is dat de burger steeds meer gaat morren, opgezweept door onze media.
Laten we hopen dat Europa, Us en trawanten de oorlog in Syrie kunnen beeindigen en het overgrote deel dan kan laten teruggaan, maar denk dat dat een utopie is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:52

Je kan vanuit Syrië veilig aankomen in Griekenland of Turkije. Maar wat moet je daar? De Griekse eilanden zijn te klein, de economie is zeer slecht, er is daar geen toekomst. In de buurlanden ben je niet welkom, dus de vluchteling voor de oorlog in Syrië trekt door naar het land met de beste opvang en zorg.
Er zitten veel Albanezen tussen de vluchtelingen, dit zijn wel gelukszoekers, al begrijp ik dit ook.
Albanezen trokken veel naar Griekenland om daar te werken. Maar door de economische crisis is daar nu weinig werk te vinden. Zij vluchten dus niet voor oorlog en geweld.

Teddy...Heel erg vervelend voor je moeder, maar het gaat al lang slecht in de zorg, lang voordat de grote stroom vluchtelingen hier naar toe kwam.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:31

damian23 schreef:
chanicha schreef:
VVD weert opvang bij woning premier Rutte http://s.ad.nl/4166218

Waarom niet in hun wijk? Als ze overal plek zoeken dan moet het toch ook in die wijk of wil Rutte niet met zijn neus op de feiten gedrukt worden! Dit is weer een goede beurt voor de VVD.

Het NIMBY-effect. Not in my back yard.

Geweldig, die ga ik gebruiken op mijn werk

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:38

Vanmorgen op NPO1 kwam het ter sprake dat Nederland hekken om ons land wil bouwen?
Hoe willen ze dat doen? en mag dat wel van Europa?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:38

bruintje123 schreef:
ZE zijn beide eng.

Ik vind ook dat de bevolking een tegengeluid moet laten horen, en dat gebeurd.
De hele EU ...daar ben ik altijd tegen geweest, je ziet nu wat er gebeurd.
Gewoon ieder land eigen regels en eigen grenzen.
Moet je zien met wat voor een wereldproblematiek je nu ziet.
De hele samenleving en draagvlak worden ontwricht door zoveel niet westerse mensen die met duizenden en duizenden het land binnenkomen en Plassterk kan roepen wat hij wil en eisen wat hij wil, ook hij lijkt niet zomaar meer opvangplaatsen te kunnen vinden
Misschien heeft hij zelf nog wat kamers over? :o

Ik vind radicalisering en mensen te lijf gaan ook niet iets dat we moeten goed keuren.
Maar aan de andere kant, ik vind niet dat we een regering hebben die naar het volk luisteren wil.
60 procent is tegen en wil de grenzen dicht, maar ze gaan maar door.
Dan werk je radicalisering en acties wel in de hand.
In het buitenland ( Zweden en Duitsland) zijn al een aantal AZC( of plannen om op de plek een AZC te starten) in vlammen op gegaan.

En daarbij, mocht er in de toekomst geweld oplaaien al dan niet onder de NL bevolking of onder de andere culturen.
Denk dat we met de politie macht in NL dan nergens meer zijn.
Als er een opstootje is moet er ik weet niet wat aan mankracht uitrukken om het onder controle te houden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:39

gohya schreef:
Vanmorgen op NPO1 kwam het ter sprake dat Nederland hekken om ons land wil bouwen?

Is het niet een dominio effect?.
Het ene land bouwt een muur, dan nemen de mensen een ander land ( in dit geval Slovenie, die nu dan een bepaald aantal mensen per dag doorlaten).

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:43

ravellie schreef:
gohya schreef:

Is het niet een dominio effect?.
Het ene land bouwt een muur, dan nemen de mensen een ander land ( in dit geval Slovenie, die nu dan een bepaald aantal mensen per dag doorlaten).

Zou best kunnen ja.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:46

Als Kroatie hetzelfde gaat doen en zo terug naar Griekenland.. en wat gaan kunnen die doen?

Citaat:
Ik vind ook dat de bevolking een tegengeluid moet laten horen, en dat gebeurd.
Een tegengeluid laten horen prima, maar dat doe je niet door iemand neer te steken of in elkaar te slaan of iets in brand te zetten. Dan ben je geen haar beter waar je die tegenpartij van beschuldigd. Met dat verschil dat je het zelf ook nog eens daadwerkelijk doet..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-10-15 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:48

Nederland gaat heen hekken bouwen hoor, maar huizen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:50

Hekken van Kroatie richting Griekenland.. Daar ligt Nederland niet tussen…

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:51

Tcm62 schreef:
Nederland gaat heen hekken bouwen hoor, maar huizen...

Ja ook.Maar er word ook al gepraat over hekken bouwen.Ook de grenzen worden aangescherpt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:54

Gaat niet lukken...gaat Rutten niet durven, zijn ballen hangen al in de hekken... :+
En als je tegen asielbeleid bent, ben je nazi ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:58

Schei nou toch eens uit met zulke waterhoofdopmerkingen.. Alsjeblieft zeg… Jullie maken jezelf echt belachelijk Met dat soort help-ik-ben-zo-zielig-opmerkingen..

Verder wat hekken betreft.. blijf lekker dromen.. Die komen er niet. Even verder nadenken dan je neus lang is.. Dit is al zo vaak uitgelegd.. Bovendien.. Als de rest al hekken aan de grens bouwt.. hoeft Nederland dat niet eens te doen.. :)*

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:01

Kijk, dat bedoel ik nou... :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:01

Tcm62 schreef:
Gaat niet lukken...gaat Rutten niet durven, zijn ballen hangen al in de hekken... :+
En als je tegen asielbeleid bent, ben je nazi ;)

Nee hoor, hoogstens xenofoob. Maar als je dan stug door blijft gaan.....tja, wie weet wat er dan voor toekomst voor je gloort.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:03

Nee dat bedoel je niet :D

En dat weet je zelf ook heel goed..