verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:50

Sammie schreef:
@Nikasss. wegwuiven wordt nergens gezegd. Maar er op blijven teren heeft echt geen zin.. Toen was er een andere wereld met eigen problemen en nu hebben we deze wereld met déze problemen. We kunnen ook moeilijk in armoede gaan leven, omdat dat andere mensen dat ook willen. Juist met geld kun je helpen en het gaat dus juist om de manier hoe men dat zou moeten doen. Wat mij betreft echt niet óf.. want dat komt als een boomerang terug.

Over woorden kun je eindeloos debatteren, maar zoals jij praat over en (niet) omgaat met de aloude Europese waarden, ik snap wel dat het woordje "wegwuiven" dan opduikt.

"Er op teren": zo gaan die dingen dus niet.
We leven nu, hoe gaan we op 17 september 2015 om met waarden als de onschendbare waarde van het individu? Met het recht op een gezinsleven, vrijwaring van vervoling, en noem al dat moois maar op....?
(Het zij herhaald: het zijn idealen en we gaanhet helaas niet halen, om alle vluchtelingen al deze dingen te kunnen garanderen, maar om het dan maar meteen af te doen als "och, zo dacht men vroeger, dat geldt nou niet meer" - nee.)

En ik snap niet helemaal wat je schrijft over armoede "en dat andere mensen dat ook willen"?
(De meeste mensen willen geen armoede, sommige spirituele zielen zweren rijkdom af. - en de meeste mensen zwoegen voor hun geld.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:53

Dat je in armoede moet leven en niet in rijkdom want anders willen andere mensen dat ook (die rijkdom/welvaart dus). Overigens wat logisch is hoor. Stront trekt immers vliegen aan :D (en andersom dus ook) Maar goed.. dat maakt wel dat je er op een juiste manier mee om moet gaan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-15 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:54

Ik word trouwens ook moe van onze welvaart die steeds wordt aangehaald in een context alsof we ons er vandaag de dag alleen maar voor mogen schamen en ons er ongemakkelijk bij voelen. Tegelijkertijd is het wel weer logisch dat de vluchtelingen dat willen. Blijkbaar is het bijna taboe om hier de welvaart op peil te willen houden. Weggeven is goed, liefst zoveel mogelijk. Willen behouden lijkt al gauw egoïstisch te zijn.

LadyMadonna

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:58

Tja, ik heb als kind geleerd te delen....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:59

Sammie schreef:
Het is nog maar de vraag hoe de wereld of specifiek dat land eruit had gezien als die tiran was afgezet.

Klopt.
Eergisteren in het nieuws: een diplomaat klapt uit de school. Er was overeenstemming, zelfs met Rusland. Dus had de tiran Assad afgezet kunnen worden met instemming van de VN.
Natuurlijk hadden we dan ook een Syrië met doden, gewonden, littekens en "enragees" gehad, maar minder heftig dan nu.
(Enragees is een term uit de Franse revolutie. Een soort desperado's.)

Citaat:
Die oorlog is er niet meer vanwege die tiran. Die oorlog is er omdat diverse groepen tegen elkaar vechten. Ik geloof dat het niet eens meer op een hand is te tellen.

Als pacifist kijk ik er en klein beetje anders tegen aan.
Toen de oorlog in Syrie begon, was het wel degelijk om de tiran af te zetten, de Arabische revolutie.
Dit mislukte op korte termijn. - en dan krijgt geweld, dat ben ik roerend met je eens, idd zo haar eigen dynamiek.

Citaat:
De wereld heeft wel geleerd om niet gelijk op zo'n manier in te grijpen.. Zie Irak..

?????
Daar ging het om oliebelangen, niet om een revolutie van onderop.
(Eerst werd Saddam Hoessein door de US of A in het zadel geholpen en gehouden, toen hij stout was, moest hij weg.)

bruintje123

Eulogy

Nou ja, tot op zekere hoogte vind ik daar inderdaad wel wat in zitten. Want wat rechtvaardigt onze welvaart eigenlijk en waarom zouden we dat niet delen? Alleen omdat je het geluk hebt gehad in een welvarend geboren te zijn?

Ben me er overigens van bewust dat dat misschien niet haalbaar en een utopische gedachte is en ik weet ook niet zo goed of ik wel echt vind dat we onze welvaart zouden moeten delen, maar als ik er over nadenk kan ik het eigenlijk niet voor mezelf rechtvaardigen, dat ik in welvaart leef en allerlei rechten heb en iemand die toevallig ergens anders geboren is niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:01

Sunrise_ schreef:
Ik word trouwens ook moe van onze welvaart die steeds wordt aangehaald in een context alsof we ons er vandaag de dag alleen maar voor mogen schamen en ons er ongemakkelijk bij voelen. Tegelijkertijd is het wel weer logisch dat de vluchtelingen dat willen. Blijkbaar is het bijna taboe om hier de welvaart op peil te willen houden. Weggeven is goed, liefst zoveel mogelijk. Willen behouden lijkt al gauw egoïstisch te zijn.

?
Er komen hooggeschoolde mense. deze kant op, dat zijn kansen.
Daar worden we echt niet armer van.

Ook voor rijkdom kan gelden, dat delen rijker maakt. (Economen praten dan over investeren, is ongeveer hetzelfde. )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:02

Hmm, indirect gevolg dus... Aangezien het geen Syrische vluchtelingen betreft maar uit andere Afrikaanse landen die nu te dicht op elkaars lip komen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:03

bruintje123 schreef:
http://m.telegraaf.nl/article/24504548/ ... gen-in-azc

Maar kop-in-het-zand-Rutte wel boos over de testosteron opmerking van Wilders.

Wilders brengt veel te lomp
Maar gelijk heeft hij vaak wel.

ik vraag mij af of de nederlandse vrouwen en meisjes straks nog veilig zijn?Dat ze in het ACZ verkrachtingen plegen is al vreselijk uiteraard,maar daarna? :7
Volgens mij beseffen we absoluut niet wat we aan het binnenhalen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:04

Janneke2 schreef:
Citaat:
De wereld heeft wel geleerd om niet gelijk op zo'n manier in te grijpen.. Zie Irak..

?????
(Eerst werd Saddam Hoessein door de US of A in het zadel geholpen en gehouden, toen hij stout was, moest hij weg.)

Dat klopt.. Onder het mom van massavernietigingswapens ging men een oorlog aan. Uiteindelijk ging het gewoon om olie. Laat een man ophangen die ze zelf hebben geholpen daar te komen en vervolgens was ook het hele regeringsapparaat weg. Als gevolg was er dus een machtsvacuüm en een die een mooie voedingsbodem is geweest voor bijv. IS. Als dat niet was gebeurd had die revolutie vanuit de samenleving in Syrië op een hele andere manier afgehandeld geweest door de rest van de wereld. Vermoed ik.. Echt die uitzending van nieuwsuur die hier overging was gewoon heel interessant. Wordt het goed in uitgelegd. En ook dat er geen simpele oplossing is. Ook hier kiezen tussen twee kwaden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:08

bruintje123 schreef:

Gelijk?????

Wat een kolder!
Wilders is zo vrouw - onvriendelijk als de pest, maar als er iets mis gegaan is in een azc, oh - DAN is hij er opeens als de kippen bij.

Hoe dacht je, dat veel vrouwen de oorlog uit komen? Verkracht. Heel erg vreselijk en zo oud als het patriarchaat.
Hoor ik Wilders oit pleiten om oorlogen te stoppen?

Hoe dacht je, dat mensensmokkelaars vrouwen behandelen? Sex is een verplicht onderdeel van bepaalde vluchtroutes, een vast gebruik onder vele misdadigers, bekend onder de naam "mensensmokkelaars".
Heb ik ooit Wilders ook maar 1 ding horen zeggen, om vrouwen deze verschrikkelijke toestanden te besparen?

Nou, ik persoonlijk niet, maar ik ben op gegeven moment opgehouden te luisteren naar deze leugenaar, dus het kan aan mij liggen.

Maar dat in een asielzoekers centrum de hemel nog niet op aarde is, dat hoort niemand te verbazen.
Erg is het en verschrikkelijk blijft het. Beslist reden tot actie. Bescherming, karateles, wat al niet.

Maar geen reden om Wilders gelijk toe te dichten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:09

geerke schreef:
bruintje123 schreef:

ik vraag mij af of de nederlandse vrouwen en meisjes straks nog veilig zijn?Dat ze in het ACZ verkrachtingen plegen is al vreselijk uiteraard,maar daarna? :7

Precies.
Dat weten we niet en teveel willen dat ook niet weten.
Willen hier hulp bieden maar tegelijkertijd staat de echte vluchteling in de regio in de kou.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:09

Cer schreef:
"Asielzoekers uit Balkanlanden gaan regelmatig op de vuist met Eritreeërs en Somaliërs. 'Zij zijn erg racistisch en willen helemaal niet met zwarten uit Afrika onder één dak leven,"

als dat waar is, is dat echt schandalig...

Pff...ik heb 20 jaar geleden (zijdelings) gewerkt met alleenstaande minderjarige asielzoekers. De Afghanen voelden zich superieur ten opzichte van de Somaliers en Ethiopiers, die weer zich weer superieur voelden aan de centraal-afrikanen. En samen waren ze weer veeeeeel beter dan de Chinezen.
Een typisch menselijk trekje: klaarblijkelijk heeft iedereen iets of iemand nodig om zich tegen af te zetten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:11

Janneke

Van mij gaat hij toch de stem krijgen.
Voor de eerste keer.
Rutte en kornuiten liegen ook continue.
Dus daar hoeven we het dan ook niet voor te laten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:13

geerke schreef:
bruintje123 schreef:

Gewoon: vluchtelingen.
Een deel van hen is man, jong en vol emoties en frustraties.
Dat maakt hen niet tot systematische verkrachters, maar de arts Aleta Jacobs had het er al over, dat ALS dit manbeeld war zou zijn (jonge jongens down nu eenmaal zo. - en het bevat een kern van waarheid)
DAN zijn prostituees onze zedelijke plicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:16

LadyMadonna schreef:

Ligt eraan met wie :')

Ik heb geen behoefte aan de economische vluchtelingen, maar goed... Die krijgen ook weer een enkeltje naar huis.

Cowboy55

Janneke2 schreef:
?????

Wat dat betreft leren we dus heel erg langzaam:

Ho Tsji Minh werd door de geallieerden getraind om te vechten tegen de Japanners. En 10-15 jaar later begint 'ie me daar de Volksrepubliek Noord Vietnam en keert 'ie zich tegen het Westen!

De VS steunden het dappere volk van Afghanistan in de jaren 80 in hun strijd tegen de Sovjets door Rambo en heel veel wapens te sturen. En 10-15 jaar later roepen die knakkers een moslimstaat uit en keren ze zich tegen het Westen!

Irak ontvangt bakken wapens in de jaren 80 in hun strijd tegen de Iraanse Ayatollahs. En 10-15 jaar later......enfin.

Dat is geen leercurve meer, dat is een horizontale lijn....... :+

geerke

ja,hoor....we gaan ze ook nog een bijdrage geven om naar de wallen te gaan.(zijn die er nog??)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:17

geerke schreef:
ja,hoor....we gaan ze ook nog een bijdrage geven om naar de wallen te gaan.(zijn die er nog??)

Dan steunen wij onze eigen economie ook weer, vloeit gewoon weer terug :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:18

het vloeit weer terug...letterlijk en figuurlijk :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:18

bruintje123 schreef:
Janneke

Voor de eerste keer.

Aan de andere kant: ik kan alleen maar liegen als ik A zeg en B doe. Maar als ik alleen maar heel vaak A zeg en nooit feitelijk iets doe.....kan ik ook niet liegen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:19

bruintje123 schreef:
Janneke

Voor de eerste keer.

Wat een cynisch standpunt. Rutte ga ik niet verdedigen, maar veel mensne verdiepen zich alleen in de emoties die ze willen horen van politici - en als dat niet is, wat ze horen willen, dan opteren ze "voor een tegen partij".

Tja, die vrijheid heb je.
Je zou ook thuis kunnen blijven, want Wilders is wel degene die het record verkiezingsbelofte breken houdt.

Let op: dat er water bij de wijn moet in de NLse politiek, dat is zo. Dat weet je van te voren endat is of hoeft niet erg te zijn.

Maar Wilder heeft een half uur na het sluiten van de stembussen al gezegd: "nee, mijn verkiezingsbelofte over 65 jaar met pensioen trek ik nu in." Er was (gelukkig maar, vind ik dan) nog niemand die met hem wilde onderhandelen. - hij goide gewoon zijn belofte weg, omdat hij dat leuk vond, of zo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:20

vuurneon schreef:
LadyMadonna schreef:

Ligt eraan met wie :')

Ik heb geen behoefte aan de economische vluchtelingen, maar goed... Die krijgen ook weer een enkeltje naar huis.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:22

geerke schreef:

Hoezo: "Wij gaan"?
Dat klinkt nogal alsof het een bodemloze put zou zijn.

Maar ALS sex een probleem is, dan is prostitutie een manier om dat op te lossen.
Het oudste. - en zwaarste! beroep van de wereld!