Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:20

KoudbloedKim schreef:
Dat vind ik wel een beetje ver gezocht... als je naar de smurfenfilm kijkt, ben je toch ook niet meteen een smurf?

-O- Daar gaat mijn droom.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:22

randalinpony schreef:
Een complot is gewoon een situatie waarin een partij vindt dat de andere partij de waarheid niet spreekt. En waarbij er een belang is, om daar geen opheldering over te geven.

Vaak wordt dat in de loop van de geschiedenis wel opgehelderd, heel vaak ook niet.

Bij politieke moorden, zoals op Kennedy en Lumumba (zaire) blijft er bijvoorbeeld altijd controversie, gewoon omdat er geen archieven opduiken waarin iets bevestigd of juist rechtgezet wordt.

Vind ik meer klinken als de definitie van een conflict.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:34

Neeeh, Een complot is als iets expres is gedaan om andere mensen op een verkeerd been te zetten en vervolgens dit in de doofpot te stoppen.

Een complot theorie, is wanneer 1 partij een andere partij van een complot beschuldigd en denkt dat dingen niet zo zijn gegaan als algemeen geloofd wordt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:56

Shiloh schreef:
Neeeh, Een complot is als iets expres is gedaan om andere mensen op een verkeerd been te zetten en vervolgens dit in de doofpot te stoppen.

Een complot theorie, is wanneer 1 partij een andere partij van een complot beschuldigd en denkt dat dingen niet zo zijn gegaan als algemeen geloofd wordt.

en daar een theorie aan ophangt die slechts gebaseerd is op een of enkele feiten, feiten die het tegendeel ondersteunen expliciet negeren, en alle missende informatie opvult met aannames.

bijvoorbeeld iemand wordt neergeschoten met 2 schoten, waarbij het op de foto lijkt alsof het twee verschillende soorten inslagen zijn..

de politie meldt dan, dat er sprake is van twee schoten waarbij het mogelijk om twee verschillende wapens gaat. of het om twee daders gaat is nog in onderzoek. De aangehouden verdachte die zich in die omgeving bevond is een licht getinte man met een baardje..

binnen twee dagen komen complotdenkers met de volgende theorie:

Iemand is neergeschoten.. Het betreft twee daders die hoogstwaarschijnlijk van islamitische afkomst zijn. dat kun je zien, want de foto toont heel duidelijk twee inslagen die van elkaar verschillen, dus dat is het bewijs dat er een tweede dader is.. Vermoedelijk zijn het jihadisten die een aanslag aan het plannen waren..de tweede dader is onsnapt.. als de de eerste niet in de kraag hadden gevat hadden ze waarschijnlijk op het congres om de hoek een bloedbad aangericht..

Dat is een complottheorie.. gebaseerd op het feit dat er twee kogelgaten zijn (nog niet bewezen dat het twee wapens of twee schutters betreft.. Het feit dat iemand lichtgetint is en een baardje heeft, veranderd gelijk in een grootscheepse geplande is aanval..

Terwijl het dus in werkelijkheid gewoon een eenling kan zijn.. een jonge westerse jongen die een zonnebank kuurtje heeft gehad met een nurd baardje..

tot conclusies jumpen voor er genoeg feiten zijn om echte conclusies te trekken.. dat is in mijn ogen typisch voor een complotdenker.

LindyH

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 02:05

Als die jongen echt een psychisch probleem heeft, dan zal het nog wel een tijdje duren voordat wij daar iets over horen. Ten eerste duurt het stellen van een diagnose al erg lang. Je kunt aan zo iemand nu eenmaal niet vragen: Zie jij dingen die er niet zijn? Oke, dan heb je dit of dat.:D Het kan heel complex liggen en zo iemand zal daar wel een aantal maanden voor in therapie moeten (of hoe noem je dat als het vooral gericht is op diagnostiek... )
Ten tweede mag je zulke medische gegevens over iemand niet zomaar naar buiten brengen.

We zullen wel pas iets horen als er een rechtszaak komt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 02:24

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:46

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:08

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:11

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:14

Die was echt geweldig ja!

Zou de (tijdelijke) wisseling iets te maken hebben met de gijzeling?
Maar dan nog zou ik het vreemd vinden, want er zijn 2 standaard presentatoren, en ze werken volgens mij allebei niet. Ik kijk niet elke avond het journaal, maar als ik het kijk, zie ik meest vd Westelaken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:20

zal maar niet beginnen over dat rik de mol is?

zonder gekheid op de wiki van het nos journaal staat Rik alsvolgt

Rik van de Westelaken 1999 NOS Journaal (inval ochtend, middag, avond, inval acht uur)

Hij doet dus zowel de middag als avond uitzendingen, en valt in voor de ochtend en de avond..

Met name door zijn deelname aan wie is de mol en de media die daaraan kleeft valt het mensen op hoevaak hij wel niet het NOS journaal presenteert.

Inderdaad lijkt hij momenteel vaker het 8 uur journaal over te nemen dan gebruikelijk.. Ik heb zeker ook een andere presentator/presentatrice gezien op die tijd (weet alleen even niet wie en m/v).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:35

Is Annechien Steenhuizen niet gewoon met zwangerschapsverlof?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:39

Dat was precies wat ik dacht; zwangerschapsverlof :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:58

Rick is de Mol en dus zien we hem om nu voorafgaand bij het NOS journaal.. Kan het NOS journaal een mooi graantje meepikken van de populariteit van WIDM.

Over complottheorien gesproken :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:53

De rechtzaak is inmiddels in volle gang, meer mensen die het een beetje volgen?

Nu.nl heeft een liveblog en NOS heeft een verslaggever die twittert met #tarik

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:48

Goed dat je het zegt. Ik ben benieuwd of hij er nu ook weer met zo'n banketstaaf taakstrafje vanaf komt. Als je zijn verhaal zo leest, dan vindt hij zelf niet eens dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Laat hem maar een paar jaar in de bak zitten om erover na te denken wat hij bij de aanwezigen heeft aangericht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:49

Hij die niet genoemd mocht worden....

Ben benieuwd, geen tijd om live te volgen

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:03

Kan iemand misschien een linkje sturen waar ik het live kan volgen? Kan het niet vinden..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:43

De eis is in elk geval 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:44

Murthul schreef:
De eis is in elk geval 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk.

4 jaar? >;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:46

Zitting is gesloten, 3-7 uitspraak om 13.15 :)

Chiave; 4 jaar gevangenisstraf ja.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:47

Murthul schreef:

Wat mij betreft gewoon te weinig, maar goed. Zo is het eenmaal hier in Nederland. :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:57

Ik vind het nogal wat, als je ziet hoe een pool er vanaf komt die een heel gezin dood rijdt....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:05

Chiave schreef:
Murthul schreef:

Wat mij betreft gewoon te weinig, maar goed. Zo is het eenmaal hier in Nederland. :j

Ik vind het een hele redelijke eis/straf. Er zijn geen gewonden gevallen, ja, hij heeft mensen de stuipen op het lijf gejaagd en hij moet zeker gestraft worden. Maar moet zo'n jongen zijn leven nou gelijk voorbij zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:08

4 jaar vind ik een behoorlijk zware straf voor iemand die helemaal niet de intentie had om mensen te verwonden (nep pistool) en enkel mensen de stuipen op het lijf joeg. Niet goed te praten uiteraard, maar het is geen poging tot moord ed dus ik vind het een zware straf vergeleken met straffen die worden uitgedeeld bij mensen die daadwerkelijk iemand bewust hebben vermoord of poging tot hebben gedaan...