Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Maar laten we wel wezen, Zwarte Piet vertegenwoordigd niet "de zwarte mens".
En kinderen spelen geen "zwart slaafje" op straat.
mick75 schreef:De Sint zelf is ook al aardig veranderd. Van een strenge, oude man die onder (vermeende) voorwaarden kadootjes en lekkers bracht, tot een puur vrolijke en gezellige oude man. Het strenge (en moralistische) van vroeger is er echt wel vanaf.
bumblebijtje schreef:ik vraag me af waarom ze hier zo zzeuren
of beter waarom er een in amsterdam zo zeikt en er weer een rel van moet maken.
gaan we alles fschaffen?
pasen --> paashaas dierenmishandeling
kerst rendieren met rooie neus --- dierenmishandeling om die beestjes voor een slee te zetten en ze ngo te laten vliegen ook
suikerfeest --> discriminatie voor de mensen met diabetes
ramadan --> de draak steken met de arme zielige kindertjes ver weg die geen eten hebben want na de ramadan is het toch kkr vreten tot je vol zit.
halloween ---> gun de dooien ook wat rust.
valentijn -> steriotype engeltjes discriminerent
en gaan we alles omnoemen? blanke vla jodenkoeken wit of bruin brood. afrikaantjes en ga zo maar door
kom op zeg leven en laten je leven je leeft in nederland daar hoort het vieren van sinterklaas enzwarten piet bij vind h=je dat niks prima boek een vaknatie voor 3 weken en ga het land uit. of beter nog pak je spullen en ga ergens wonen waar ze het niet hebben
MAAAR STOP MET ZEIKEN OVER ZWARTE PIET rond het sinterklaasfeest.
bumblebijtje schreef:ik vraag me af waarom ze hier zo zzeuren
of beter waarom er een in amsterdam zo zeikt en er weer een rel van moet maken.
gaan we alles fschaffen?
pasen --> paashaas dierenmishandeling
kerst rendieren met rooie neus --- dierenmishandeling om die beestjes voor een slee te zetten en ze ngo te laten vliegen ook
suikerfeest --> discriminatie voor de mensen met diabetes
ramadan --> de draak steken met de arme zielige kindertjes ver weg die geen eten hebben want na de ramadan is het toch kkr vreten tot je vol zit.
halloween ---> gun de dooien ook wat rust.
valentijn -> steriotype engeltjes discriminerent
en gaan we alles omnoemen? blanke vla jodenkoeken wit of bruin brood. afrikaantjes en ga zo maar door
kom op zeg leven en laten je leven je leeft in nederland daar hoort het vieren van sinterklaas enzwarten piet bij vind h=je dat niks prima boek een vaknatie voor 3 weken en ga het land uit. of beter nog pak je spullen en ga ergens wonen waar ze het niet hebben
MAAAR STOP MET ZEIKEN OVER ZWARTE PIET rond het sinterklaasfeest.