Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Saar schreef:Ik zag op Twitter van Politie Alkmaar dat de eigenaar afstand heeft gedaan van de pony's! Ze zijn opgevangen en ze zouden verder onderzocht worden!
dakota schreef:Ik vind eigenlijk dat ze de namen van al deze 'ponypletters' openbaar moeten maken, inclusief foto en verblijfplaatsen. Zo blijven onschuldige mensen buiten schot. Oke, de daders hebben geen leven meer, maar dat is eigen schuld dikke bult.
Freggle_Edge schreef:schoentje schreef:
![]()
![]()
Een beetje humor om het ijs te breken, moet kunnen.
Echt walgelijk die filmpjes. Maar die heksenjacht is ook te bizar voor woorden. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Maar dat betekend nog niet dat zijn hoofd eraf moet....
MargreetW schreef:Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat wat er gebeurt is gewoon niet kan, en dat de dames die dit gedaan hebben (en niet alleen de dames maar allen die eraan meegewerkt hebben) zeer verkeerd bezig zijn geweest. Maar ik vind het absoluut not done dat buitenstaanders doodsbedreigingen uiten, naar de dames, hun dieren, hun gezin. En dat ook die buitenstaanders die het moraal zo hoog in het vaandel hebben zelfs werkgevers etc. opbellen. En ik denk dat deze mensen ook vergeten dat (hoe krom het ook mag klinken) ze nog een aanklacht wegens bedreiging op sociale media aan hun broek kunnen krijgen ook.
En nu zullen er wel weer 2 pagina's komen met opmerkingen als "dat interesseert me helemaal niks" maar ik hoop voor al die mensen dat ze nooit in een situatie terecht komen waarin ook hun leven kapot wordt gemaakt. En zeg nooit nooit hé.
Je kunt geen vergelijking maken over wat de een slechter of erger vind dat de ander. Maar ik hoor, zeker hier op Bokt, nooit mensen over de vele doden in Syrie, de kinderverkrachtingen in India, noem maar op.
Maar dat is misschien te ver weg?
MargreetW schreef:Je kunt geen vergelijking maken over wat de een slechter of erger vind dat de ander. Maar ik hoor, zeker hier op Bokt, nooit mensen over de vele doden in Syrie, de kinderverkrachtingen in India, noem maar op.
MargreetW schreef:Je kunt geen vergelijking maken over wat de een slechter of erger vind dat de ander. Maar ik hoor, zeker hier op Bokt, nooit mensen over de vele doden in Syrie, de kinderverkrachtingen in India, noem maar op.
Freggle_Edge schreef:Echt walgelijk die filmpjes. Maar die heksenjacht is ook te bizar voor woorden. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Maar dat betekend nog niet dat zijn hoofd eraf moet....
MargreetW schreef:Maar wie geeft dan anderen het recht om wel die bedreigingen te uiten?
En ik begrijp dus nu ook dat 50.000 willoze slachtoffers in Syrië niet erger zijn.
Of in dierentermen, de behandeling van bv. De Tenesssee Walking horses.
Ik praat het niet goed hoor, maar de taal en bedreigingen die mensen uitslaan vind ik heel erg.
MargreetW schreef:Maar wie geeft dan anderen het recht om wel die bedreigingen te uiten?
En ik begrijp dus nu ook dat 50.000 willoze slachtoffers in Syrië niet erger zijn.
Of in dierentermen, de behandeling van bv. De Tenesssee Walking horses.
Ik praat het niet goed hoor, maar de taal en bedreigingen die mensen uitslaan vind ik heel erg.