Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:25

* Iets verkeerd gegaan met quoten
Laatst bijgewerkt door RoseK op 16-12-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:26

MarvanTom schreef:
Ik lees het als een positief bericht en niet als een negatief bericht.

Hoe dan? Die economische gevolgen voor Texel worden vast niet positief bedoeld. En de gevolgen voor een heel eiland zijn toch wel wat anders dat attracties als naturalis of het dolfinarium. Dat 'Helemaal mee eens' heb ik overigens niet geschreven, was een quote.
En het lijkt mij inderdaad niet dat burgers verantwoordelijk zijn voor hun burgemeester.[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:59

papagroom schreef:
Mindim schreef:
Kijk jij voor AIS ook op Marinetraffic PG?

Meer op http://www.scannernet.nl
Dan heb je ook de radio comunicatie er bij

Dank voor de tip, krijg je communicatie van alle scheepvaart of alleen in de buurt?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:01

Ibbel schreef:
Ja, dan krijg je die discussie dus. Iemand die verboden activiteiten heeft, maar wel een dier zou kunnen doden.

Komt een van mijn favorieten weer de hoek om kijken; het doel heiligt de middelen.

paars

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:15

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:21

paars schreef:
Ik zou wel graag willen weten wat "de witte pakken" daar gedaan hebben, bijgelicht door een helikopter. Is 'ie dan alsnog afgemaakt voor er vandaag een reddingspoging gedaan kon worden?
http://www.leidschdagblad.nl/algemeen/b ... g?lref=sll

Vraag ik me ook af..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:24

ze zullen hem wel dood gespoten of wat dan ook hebben zodat ze het geen poging hoefte te geven om alsnog een reddings poging te geven...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:24

Ibbel schreef:
Ik denk dat iedereen die hier op welke wijze dan ook bij betrokken is en was, ongelooflijk gebaald heeft dat-ie niets méér kon doen. Iedereen heeft zich gewoon rot gevoeld dat daar een dier lag te creperen en dat je niet in kunt grijpen.
Wie beweert dat er mensen zijn geweest die hebben gezegd: hoera, een skelet, laar maar fijn doodgaan, beweert dus imo dat die mensen geen gevoel in hun duvel hebben. En dat vind ik nogal wat, om dat zó hard te roepen, terwijl niemand hier weet wie wanneer wat besloten heeft en op welke rationele gronden.

En in ieder geval een stuk rationelere gronden dan wat er hier wordt gespeculeerd over geldlust...

en toch geeft het een wrang gevoel dat er 2 dagen geleden een boot die ervaring had met redden van walvissen en zeiden dat ze hem in 2 uur los hadden kunnen krijgen,en die al ter plekke was om aan de slag te gaan, weggestuurd werden...

áls er nu echt alles uit de kast gehaald is,is dit dan wel een enorme vreemde( egoistische?? eigen belanghebbende?? ) beslissing geweest,als ze zeggen dat er echt alles gedaan is wat men kon doen voor het dier.....

als ze die boot zijn gang hadden laten gaan en het had niet gelukt denk ik dat meer mensen er vrede mee zouden hebben hoe het nu gegaan is..denk ik hoor...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:28

de dierenreddingsorganisaties mochten er steeds niet bij, ja toen het al te laat was, dus vind het een beetje huichelachtig om te zeggen dat alles geprobeerd is, er was maar een doel en dat was dat dier naar het museum en het mocht zo min mogelijk kosten, misselijk makend gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:34

Hoewel dit hele gedoe natuurlijk allemaal heel sneu is lees ik op twitter toch dingen waar ik wel even om moet lachen. :')

'Hoor net dat bultrug Johannes ook heel veel gepest werd, vroeger... Daar is maar weinig aandacht voor.'

'Wegens het overlijden van bultrug Johannes spelen de clubs in het betaalde voetbal vanmiddag met rouwbanden.'

'Als bultrug Johannes de kamer binnenkwam, dan kwam er ook echt iemand binnen. De Noordzee zal een stuk saaier zijn. RIP.'

'Elton John. Een kaarsje. Een gedicht van een schoolklas uit Woerden. Geen koffie en cake maar lekkere tapas. Zo wilde #bultrug Johannes dat.'

'Wegens het overlijden van bultrug Johannes zijn dit weekend alle amateur viswedstrijden afgelast.'

_O-

Deze is dan wel weer treffend: ;)
'Nou alleen nog een stille tocht tegen de wreedheid der natuur.'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:45

Als ik nu op Twitter gooi dat ik er vanacht in een wit pak ben geweest, wordt dat dan ook klakkeloos voor waar aangenomen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:46

papagroom schreef:
Mindim schreef:
Kijk jij voor AIS ook op Marinetraffic PG?

Meer op http://www.scannernet.nl
Dan heb je ook de radio comunicatie er bij

Dank voor de tip, krijg je communicatie van alle scheepvaart of alleen in de buurt?[/quote]
Lokaal,kan 16,23,83'Brandaris verkeersbegeleiding etc.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:04

Hoe sneu ik het ook vind als deze walvis op een zandbank in de Stille Zuidzee was vastgelopen waren er ook geen hulptroepen gekomen.

Wordt ook een beetje misselijk van alle dierwelzijnsorganisaties die het zogenaamd beter weten of zeggen dat ze hem wel hadden kunnen redden. Ik twijfel daaraan walvissen zijn enorm groot, zwaar en bovendien stressgevoelig. In de stress raken ze gedesoriënteerd en zwemmen ze zo weer terug naar de plek waar je ze juist vandaan gered hebt. Heb geen cijfers maar volgens mij mislukken de meeste reddingspogingen, in de hele wereld, bij dit formaat walvissen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:12

RoseK schreef:
MarvanTom schreef:
Ik lees het als een positief bericht en niet als een negatief bericht.

Hoe dan? Die economische gevolgen voor Texel worden vast niet positief bedoeld. En de gevolgen voor een heel eiland zijn toch wel wat anders dat attracties als naturalis of het dolfinarium. Dat 'Helemaal mee eens' heb ik overigens niet geschreven, was een quote.
En het lijkt mij inderdaad niet dat burgers verantwoordelijk zijn voor hun burgemeester.
[/quote]

Vraag het aan Lauren_, die heeft het gepost. ;)
Ik denk positief in dit geval en jij doet aannames.
Die quote was idd van iemand anders, maar was net die ene quote te veel voor een antwoord.
Ik zeg niks over die burgemeester, maar weet wel een beetje hoe de eilanden 'denken'. ;)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:35

fransje23 schreef:
Hoe sneu ik het ook vind als deze walvis op een zandbank in de Stille Zuidzee was vastgelopen waren er ook geen hulptroepen gekomen.

Sorry, maar dat vind ik nergens op slaan. Met die instelling kan je dan toch altijd wel lekker thuis op de bank blijven zitten? Dit gebeurd niet aan de andere kant van de wereld, maar heel dichtbij. Als je dan iets kan doen, dan doe je dat.
fransje23 schreef:
Wordt ook een beetje misselijk van alle dierwelzijnsorganisaties die het zogenaamd beter weten of zeggen dat ze hem wel hadden kunnen redden. Ik twijfel daaraan walvissen zijn enorm groot, zwaar en bovendien stressgevoelig. In de stress raken ze gedesoriënteerd en zwemmen ze zo weer terug naar de plek waar je ze juist vandaan gered hebt. Heb geen cijfers maar volgens mij mislukken de meeste reddingspogingen, in de hele wereld, bij dit formaat walvissen.

Je twijfelt aan het oordeel van instanties die er verstand van hebben en ervaren redders op basis van....? We zullen helaas nooit weten hoe het was gegaan als er vanaf dag 1 de juiste reddingspogingen ondernomen waren.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:37

@ MarvanTom
Huh? Jij zegt toch dat je het positief leest en ik vraag me af op welke manier dan, kan ik moeilijk aan Lauren_ vragen. Ik vroeg het me gewoon af hoor, verder niks. Ik kom van de eilanden ;) en daar wordt niet veel anders gedacht dan aan de 'overkant' hoor. Er zijn daar een hoop kenners en liefhebbers en die hadden de bultrug ook liever levend zien wegzwemmen.

Ik bedoel verder niks negatief, vind het alleen zonde dat sommigen de inwoners erbij halen, of de Texelse economie.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:54

RoseK schreef:
@ MarvanTom
Huh? Jij zegt toch dat je het positief leest en ik vraag me af op welke manier dan, kan ik moeilijk aan Lauren_ vragen. Ik vroeg het me gewoon af hoor, verder niks. Ik kom van de eilanden ;) en daar wordt niet veel anders gedacht dan aan de 'overkant' hoor. Er zijn daar een hoop kenners en liefhebbers en die hadden de bultrug ook liever levend zien wegzwemmen.

Ik bedoel verder niks negatief, vind het alleen zonde dat sommigen de inwoners erbij halen, of de Texelse economie.

Hihihi! wij begrijpen elkaar dus niet echt! :D

Citaat:
Ik kan alleen hopen dat dit economische gevolgen gaat hebben voor Texel, naturalis en dolfinarium

Ik lees de post van Lauren_ alszijnde juist extra inkomsten voor het eiland en andere genoemde instanties.
Dus niet als een negatieve uitspraak. Ik kan het mis hebben, dus vandaar de verwijzing naar Lauren_; zij kan zeggen hoe ze dit nu precies bedoelde. ;)
Ook ik had Johannes liever gered gezien, maar zie ook het gestuntel van de hulpverlenende instanties met onmacht en lede ogen aan.
Niet fraai allemaal, maar misschien een leer voor volgende keer.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:02

O haha op die manier. Nou eerlijk gezegd kan ik die uitspraak alleen maar negatief opvatten, vandaar dat ik het niet snapte. Er kunnen eigenlijk geen goede economische gevolgen uitkomen voor bovengenoemde :=
Maar alleen Lauren_ kan inderdaad uitleggen wat ze bedoelde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:21

stef schreef:
Waarom neemt iedereen maar klakkeloos aan dat hij niet opgeblazen wordt omdat het skelet heel moet blijven?

Het begon als een interessant topic, maar nu er lijkt het, complete massa hysterie is ontstaan, en er maar weinig goed onderbouwde Posts meer zijn (op een enkeling na) hou ik het voor gezien.

gut stef wat een geblaas weer van jou!
Mensen hebben het te doen met dat dier, dat is normaal en heel menselijk
Aan al dat interessante gel*l heeft dat beest helemaal geen moer gehad wel!?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:38

Geblaas van mij :? Eerder geblaas van iedereen die het beter denkt te weten dan de mensen die er verstand van hebben... Maar vooruit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:43

Ik vind eigenlijk dat het topic best wel heel fijn verloopt :)
Heb vervelendere discussies meegemaakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:46

Voor het dier ben ik ontzettend blij dat het hele circus nu eindelijk afgelopen is!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:47

Ik vind de fotoserie op nu.nl wel interessant. De bultrug heeft inderdaad vreemde gaten in zijn lijf.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:52

Ik heb die foto's niet gezien, maar kunnen die er niet al gezeten hebben??

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:53

Nee, is door onderzoekers vastgesteld dat ze nieuw zijn, misschien zijn er monsters genomen.