Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:48

Lovely schreef:
Lauren_ schreef:
Blijkbaar heb je een hoog genoeg pensien om paarden te houden, Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een allenstaande ouder in de bijstand.

Vraagje: waarom moet de nadruk altijd liggen op de alleenstaande ouder in de bijstand, ouderen met een aow en dergelijken? Je kant toch geen politieke keuze maken alleen op basis daarvan?

omdat het nogal makkelijkn banketstaaf is als je de wind mee hebt. Maar ook diegenen die het hardst asocialer stemmen kunnen tegenslag krijgen. Maar dan is het niet hun schuld natuurlijk en horen zij niet bij de hand op houders. De kwetsbare groepen in de samenleving worden steeds kwetsbaarder, en al die maatregelen om uitkeringen te ontmoedigen zijn leuk, maar onder Rutte zal de werkgelegenheid niet stijgen, die is de afgelopen anderhalf jaar alleen maar afgenomen. Beetje simplistisch dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:49

Wiet legaliseren is ook weer een soort sponsoring van kansarmen. Er zijn nu eenmaal niet zoveel succesvolle mensen die de hele dag door blowen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:49

Lovely schreef:
gummie schreef:
Nu op Nederland 2: andere tijden. Over de pijn van bezuinigen...

Mooie documentaire en heel leerzaam voor de huidige tijd. Het laat ook duidelijk het talent zien wat de PvdA bezat om het tij te keren op de arbeidsmarkt.

Ik zit elke week Person of interest op veronica te kijken..
Dan zie wat Big Brother werkelijk is. :(:)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:52

Lovely schreef:
Wiet legaliseren is ook weer een soort sponsoring van kansarmen. Er zijn nu eenmaal niet zoveel succesvolle mensen die de hele dag door blowen.

Die smerige drank..daar ga je echt aan kappot.
Het is niet voor niks dat de meest 35-40-tigers zaagmeel in zijn /hun kop hebben..
Ze vreten en zuipen zich richting de kosten van de belastingbetaler..
Wat zorg gaat meer kosten..natuurlijk !! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:52

Lauren_ schreef:
Lovely schreef:

Vraagje: waarom moet de nadruk altijd liggen op de alleenstaande ouder in de bijstand, ouderen met een aow en dergelijken? Je kant toch geen politieke keuze maken alleen op basis daarvan?

omdat het nogal makkelijkn banketstaaf is als je de wind mee hebt. Maar ook diegenen die het hardst asocialer stemmen kunnen tegenslag krijgen. Maar dan is het niet hun schuld natuurlijk en horen zij niet bij de hand op houders. De kwetsbare groepen in de samenleving worden steeds kwetsbaarder, en al die maatregelen om uitkeringen te ontmoedigen zijn leuk, maar onder Rutte zal de werkgelegenheid niet stijgen, die is de afgelopen anderhalf jaar alleen maar afgenomen. Beetje simplistisch dus.

Beweren dat het alleen een kwestie van wind mee of wind tegen is nogal een zwaktebod, over simplistisch gesproken :?. We leven hier in een land waar iedereen de kans krijgt om zijn lot naar eigen hand te zetten. Het aantal zieken en intrinsiek kansarmen is aanmerkelijk lager dan hier op bokt wordt beweerd. Natuurlijk zijn er mensen die het minder hebben, maar die zullen de kar nooit gaan trekken en daarom is het belangrijk om de aandacht vooral op mogelijkheden te richten en niet op verloren zaken. Misschien even een doordenkertje voor wie dat kan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:53

Daarom vind ik dat er meer tijd en geld moet worden gestoken in handhaving. Zodat misbruik wordt opgespoord en aangepakt, het moeilijker wordt om te frauderen, etc. Dat er minder ten onrechte gebruik wordt gemaakt van voorzieningen en dat de mensen die er WEL gebruik van maken, ook meer lucht krijgen. Daarmee verander je meteen ook de beeldvorming, want de ene groep woprdt nog steeds aangekeken op het gedrag van de andere groep. Ik vind dat je het moet weghalen bij de misbruikers, niet ergens anders.

Ik meen dat ze niet zo lang geleden hebben uitgerekend voor welke bedrag er gefraudeerd wordt met uitkeringen. Ik denk dan: hoe kun je dat uitrekenen dan? Dan ben je kennelijk op de hoogte van het misbruik. Pak dat dan aan, investeer in het voorkomen en opsporen van misbruik en leg dat geld bij de mensen die er terecht een beroep op doen.

Maar opsporing en handhaving kost ook weer geld, dus ja, dat is een keuze. Om dat daar in te investeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:54

ceasario schreef:
Lovely schreef:

Die smerige drank..daar ga je echt aan kappot.
Het is niet voor niks dat de meest 35-40-tigers zaagmeel in zijn /hun kop hebben..
Ze vreten en zuipen zich richting de kosten van de belastingbetaler..
Wat zorg gaat meer kosten..natuurlijk !! :(:)

Je kan beter coke snuiven, dan komt er tenminste nog wat uit je handen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:55

gummie schreef:
Daarom vind ik dat er meer tijd en geld moet worden gestoken in handhaving. Zodat misbruik wordt opgespoord en aangepakt, het moeilijker wordt om te frauderen, etc. Dat er minder ten onrechte gebruik wordt gemaakt van voorzieningen en dat de mensen die er WEL gebruik van maken, ook meer lucht krijgen. Daarmee verander je meteen ook de beeldvorming, want de ene groep woprdt nog steeds aangekeken op het gedrag van de andere groep. Ik vind dat je het moet weghalen bij de misbruikers, niet ergens anders.

Ik meen dat ze niet zo lang geleden hebben uitgerekend voor welke bedrag er gefraudeerd wordt met uitkeringen. Ik denk dan: hoe kun je dat uitrekenen dan? Dan ben je kennelijk op de hoogte van het misbruik. Pak dat dan aan, investeer in het voorkomen en opsporen van misbruik en leg dat geld bij de mensen die er terecht een beroep op doen.

Maar opsporing en handhaving kost ook weer geld, dus ja, dat is een keuze. Om dat daar in te investeren.

Je hebt zojuist wat nieuwe banen in het leven geroepen ;).

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:55

Zo dat is nogal een uitspraak lovely! Dus diegenen die zich rot solliciteren op die paar banen , voor de werkgever te oud of te ervaren zijn, niet worden aangenomen, maar wel heel graag willen. Die daardoor in de bijstand komen, die zullen de kar nooit gaan trekken? Die hebben de kar nooit getrokken? Wat een arrogantie!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:57

Ariebren schreef:
Roemer, Samson, Wilders geven jouw geen welvaart.

Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...
Welvaart zit hem voor mij in meer dan materiële zaken

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:58

Lovely, mijn idee.
Pim Fortuijn en Wilders zijn de grote voorbeelden van speculeren op verloren zaken.

Met afkraken loopt iedereen achter je aan.
Maar die beste mannen vergaten één ding.
De oplossing.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:58

Heino schreef:
Ariebren schreef:

Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...

Hier heb je inderdaad een heel terecht punt. materialisme is wat mensen drijft in onze maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:59

Lauren_ schreef:
Zo dat is nogal een uitspraak lovely! Dus diegenen die zich rot solliciteren op die paar banen , voor de werkgever te oud of te ervaren zijn, niet worden aangenomen, maar wel heel graag willen. Die daardoor in de bijstand komen, die zullen de kar nooit gaan trekken? Die hebben de kar nooit getrokken? Wat een arrogantie!

Oh, dus dat zijn die alleenstaande ouders in de bijstand waar de hele economie nu op ingericht moet worden volgens sommigen? Je lijkt te vergeten dat het vangnet systeem bestaat bij de gratie van de mensen die het beter hebben (dan bijstandsklanten en aow'ers). Daarom moet de groep werkenden niet vergeten worden. Dat betekent dat er opnieuw gekeken moet worden naar ontslagrecht en de ww maatregelen. Op een manier die als resultaat heeft dat het ophoudt met ontslagen op grote schaal, eerst consolideren en dan snel banen scheppen. De mensen met een baan, dat is de kurk waar de economie op drijft, niet de mensen die niet (kunnen, willen, mogen) werken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:00

Heino schreef:
Ariebren schreef:

Waarom moet ik met jouw delen ??
Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:02

Pffff...................
Wat moeilijk zeg!
Ik heb de stemwijzer ingevud en kom uit op de volgende partijen in volgorde van overeenkomst:
1> PVV / VVD
2> SP
3> SGP
4> PVDA
5> CDA

Nog maar even wat gaan invullen en nalezen...........
Geert heeft een aantal goede punten, maar ik vraag me af of het wel goed komt als de PVV komt te regeren.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:02

Bijstandsklanten, mijn hemel lovely. Ergens hoop ik dat het makkelijker wordt om mensen te ontslaan en dat arrogante mensen zoals jij in de ww komen en al snel in de bijstand (want dan kost het de maatschappij minder geld). En dan hoop ik dat je als bijstandsklantje eens achter je oren gaat krabben en je gaat realiseren dat je niet altijd een keuze hebt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:03

En dacht iedereen dat ik als werkgever al die mislukte mensen, zonder initiatief in dienst wil nemen ??

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:04

Jij had toch een pensioentje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:05

Lauren_ schreef:
Bijstandsklanten, mijn hemel lovely. Ergens hoop ik dat het makkelijker wordt om mensen te ontslaan en dat arrogante mensen zoals jij in de ww komen en al snel in de bijstand (want dan kost het de maatschappij minder geld). En dan hoop ik dat je als bijstandsklantje eens achter je oren gaat krabben en je gaat realiseren dat je niet altijd een keuze hebt.

Je zou ook kunnen proberen om mijn posts te lezen en te begrijpen, of wil je echt alleen maar ruzie maken? Kun je dat niet beter doen met je UWV adviseur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:05

Ariebren schreef:
En dacht iedereen dat ik als werkgever al die mislukte mensen, zonder initiatief in dienst wil nemen ??

Van die types waarbij het alijd tegen zit?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:06

Lauren_ schreef:

Ik begrijp het standpunten van Lovely wel.... We hebben godzijdank een systeem waarbinnen iedereen kan leven. Dat mensen die niet kunnen werken toch een bestaan kunnen hebben, is een mooi goed dat behouden moet blijven. Maar tegelijkertijd moet je niet vergeten dat het de werkenden zijn die via een systeem van solidariteit dit mogelijk maken.

Ipv alles als een vanzelfsprekend recht te beschouwen, mogen we ook wat dankbaarder zijn dat dit in ons land mogelijk is. Wil niet zeggen dat er geen kritiekpunten zijn, maar we hoeven onszelf ook niet zielig te vinden.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:07

Ik hoef met niemand ruzie, ik hoop alleen voor je partner en familie en vrienden (als je die hebt), dat je wat sympathieker bent en minder bot. Ik ben gewoon blij dat ik anders in elkaar steek, dank je wel voor dat besef weer even :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:09

annastasia schreef:
Geert heeft een aantal goede punten, maar ik vraag me af of het wel goed komt als de PVV komt te regeren.

Dat kun je je inderdaad afvragen.. Nu wil Geert alleen regeren met een partij die ook niet pro-europa is dus regeren wordt wat lastig.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:10

Ariebren schreef:
Heino schreef:

Waarom moet ik met jouw delen ??
Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.

Precies. Ga niet noemen wie maar heb mensen zichzelf kapot zien werken die het nu goed hebben. Waarom zouden die dan moeten gaan betalen voor mensen die niet willen werken? Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal. Maar er zijn er genoeg die het niet willen en die het wel prima vinden met die uitkeuring. Haal geen mensen uit het buitenland om 'ons werk' te doen. Verplicht de mensen tot een omscholing en laat die het werk opknappen.
Daarnaast worden de problemen alleen maar groter als links de macht krijgt en de belastingen op schroeft. Ik denk, weet vrij zeker, dat er heel veel rijkere/ grote bedrijven zijn die dan naar het buitenland verkassen.... En dan wat? Word de staatsschuld nog groter en ga zo maar door. Nee, als de linkse partijen aan de macht komen wordt het er niet beter op. Wel te raden waar ik op ga stemmen denk ik. ;)

Een stem aan de PVV is een verloren stem, geen enkele partij gaat met hem in zee. Ookal zullen ze dat wel doen gaan zijn punten toch niet gebeuren en krijg je weer hetzelfde als afgelopen kabinet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:12

Er wordt als je het mij vraagt wat te veel om sympathie geroepen. Het zou prettig zijn als er sympathie is, maar je leven hangt er niet van af. En van betutteling is nog nooit iemand beter geworden. Ik vind het idd belangrijk dat iedereen zich realiseert dat niet alls vanzelfsprekend is. Maar dat gaat twee kanten op. Gezondheid is niet vanzelfsprekend. Ik sta daar bij stil. Maar dat je door de samenleving onderhouden wordt, is ook niet vanzelfsprekend.

Daarvoor hoeven we elkaar niet af te zeiken, maar we hoeven elkaar ook niet zielig te vinden. Dat is mijn mening.