Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:De andere theorie dan dat Madeleine is overleden door een val achter de bank, is dat ze van het balkon is gevallen:
https://crimerocket.com/2019/03/31/anal ... ainvillea/
Mavelle schreef:Eventjes een kleine aanvulling, Bruckner heeft niet zomaar gezegd dat hij een klus had, maar "een vreselijke klus die zijn leven zou veranderen" En dat ze (de vriendin) hem mogelijk niet weer zou zien.
Wil niet zeggen dat het per de op Maddie slaat, maar een huis- tuin- en keuken klusje zal het ook niet geweest zijn.
Lusitana schreef:Daphara schreef:De andere theorie dan dat Madeleine is overleden door een val achter de bank, is dat ze van het balkon is gevallen:
https://crimerocket.com/2019/03/31/anal ... ainvillea/
Ik had hier overheen gekeken, maar dat lijkt heel plausibel. Verklaart ook de lucht beneden, die me zo puzzelde.
Die van het appartment op de vierde verdieping sprak zich ook uit over het feit dat ze ongerust waren betreffende het terras en hún kinderen.
Lusitana schreef:Mavelle schreef:Eventjes een kleine aanvulling, Bruckner heeft niet zomaar gezegd dat hij een klus had, maar "een vreselijke klus die zijn leven zou veranderen" En dat ze (de vriendin) hem mogelijk niet weer zou zien.
Wil niet zeggen dat het per de op Maddie slaat, maar een huis- tuin- en keuken klusje zal het ook niet geweest zijn.
Er wordt blijkbaar steeds meer aangebakken, maar het blijft van horen zeggen. En het hoeft idd dus ook niet om Maddie te gaan.
Er is niets tastbaars dat hem in verband brengt met de zaak.
Daphara schreef:Het is een interessante theorie, vooral omdat Gerry nog aan het tennissen was op het moment dat Kate de kinderen in bad deed. Volgens de verklaring van Kate stonden de patiodeuren open op het moment dat David Payne lang kwam rond 18:30, om te vertellen dat Gerry nog even langer weg bleef om te tennissen, de kinderen waren toen al in hun pyjama.
Boven aan de trap was een klein hekje, dus in theorie was het balkon in principe veilig voor de kinderen. Het kan zo zijn dat Maddie op de balustrade is geklommen om Pappa te zien, vanaf de patio op de foto’s zie je duidelijk de Tapazbar en ook nog wel de tennisbanen.
Als Madeleine al overleden is voor het dinner, dan vind ik dit de meest plausibele theorie. De lijklucht in de ouderslaapkamer had niet een duidelijke plek, Martin grime verklaarde zelf dat hij geloofde dat de lucht in die hoek was blijven hangen, maar geen oorsprong daar had, omdat de hond zijn neus in de lucht had en niet op een vaste plek voordat hij zich omdraaide om te blaffen.
Het verklaart niet de lucht achter de bank, maar ik vind Amarals verklaring over “mogelijk” bloed splatter daar nog duizend maal minder geloofwaardig dat deze theorie. En het is mogelijk allemaal transfer lucht en hoeft niet eens van Maddie te zijn.
Stel dat Gerry haar benden vond toen hij terug kwam van het tennissen, dan is het mogelijk dat hij zich daarna omgekleed heeft in de ouderslaapkamer zijn “besmette” kleding bijvoorbeeld achter de bank verstopt heeft. De vrienden hoeven dan inderdaad totaal niet betrokken te zijn geweest en de hoop kan er zijn geweest dat Matthew Oldfield de vermissing en het open raam had opgemerkt, dat zou betrouwbaarder zijn overgekomen dan dat ze het zelf ontdekten.
Ik gis maar wat hoor, ik geloof nog steeds niet dat twee mensen wiens kind net dood is, zonder iets te laten merken even later vrolijk aan het dinner zitten en pas na de verdwijning hun emoties laten gaan.
ThreeFingers schreef:Hier in dit topic werd aan gegeven dat Kate huisarts is, en zal ook regelmatig overleden mensen, voor dood moeten verklaren. Dus is het mogelijk dat kleding van haar enz, de geur zou kunnen dragen. Alhoewel dit vergezocht is, maar oke
Babootje schreef:Het "bewijs" dat de honden leverden is m.i. juist zo sterk omdat de "bloed"hond de vondst van de "kadaver"hond bevestigde. Achter de sofa op precies dezelfde plek.
Dat is niet zo op de andere plaatsen, waardoor deze plaats werd gezien als de plaats waar het ongeluk gebeurd zou zijn.
Daphara schreef:Babootje schreef:Het "bewijs" dat de honden leverden is m.i. juist zo sterk omdat de "bloed"hond de vondst van de "kadaver"hond bevestigde. Achter de sofa op precies dezelfde plek.
Dat is niet zo op de andere plaatsen, waardoor deze plaats werd gezien als de plaats waar het ongeluk gebeurd zou zijn.
Dat “bewijs” zou sterker zijn geweest als er een andere handler was voor beide honden en als het dan vervolgens ondersteund werd door DNA onderzoek.