Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eyecatcher schreef:Zertab schreef:Het kan maanden,jaren duren voordat dat beter is. Nu is de keuze laten ze de stekker erin,of trekken ze hem eruit?
zoals ik het bekijk, kan er geen stekker uitgetrokken worden, want als je naar een revalidatie centrum gaat lig je niet meer aan beademing enz, dus het is afwachten wat het lichaal zelf doet, mensen kunnen jaren in coma blijven en dan moet er gevochten worden voor euthanasie. Als blijkt dat hij na al die jaren echt niet meer bijkomt.
Voor mezelf ben ik nu aan het nagaan, was het de moeite waard om 50 minuten te reanimeren omdat blijkt dat hij een zeer ernstige hersenletsel heeft en het zelfs jaren kan duren voor hij misschien ooit uit coma komt. Max is volgens mij 60 minuten reanimeren dus ze zaten bijna aan de max.
Mri schreef:wat ik bedoel, het is de vraag of hij nog uit coma komt. Maar eerst werd er gemeld. Het herstel zal maanden, dan niet jaren duren.
En daarna dat hij nog in coma ligt....
Vond ik heel erg dubbel, eerst melden dat het herstel maanden-jaren zou duren, en dan (direct er achteraan) melden dat die nog in coma ligt en dat het de vraag is of hij daar nog uit komt.
Voor mn gevoel had het andersom gemoeten. Hij ligt nog in coma, als hij daar uitkomt zal eventueel herstel, vanwege de ernst van de hersen beschadiging, maanden mogelijk jaren duren
Eyecatcher schreef:er komt ook een neurologische revalidatie, maar stel hij ligt nog wel aan apparatuur ademhaling enz, want dat was niet duidelijk of hij zelf ademhaalt of niet. Dan kan hij toch niet naar een revalidatiecentrum? Daar kan je toch alleen heen als je zelfstandig adem haalt?
Eyecatcher schreef:er komt ook een neurologische revalidatie, maar stel hij ligt nog wel aan apparatuur ademhaling enz, want dat was niet duidelijk of hij zelf ademhaalt of niet. Dan kan hij toch niet naar een revalidatiecentrum? Daar kan je toch alleen heen als je zelfstandig adem haalt?
LecyTinker schreef:Eyecatcher schreef:er komt ook een neurologische revalidatie, maar stel hij ligt nog wel aan apparatuur ademhaling enz, want dat was niet duidelijk of hij zelf ademhaalt of niet. Dan kan hij toch niet naar een revalidatiecentrum? Daar kan je toch alleen heen als je zelfstandig adem haalt?
revalidatie is een groot woord, maar ze zullen toch zijn armen en benen moeten blijven bewegen. Dus dat valt natuurlijk ook al onder revalidatie. Zo zullen ze hem ook blijven stimuleren om te zien of er bepaalde hersenprikkels zijn, of terug komen in bepaalde hersengebieden.
Sunshine80 schreef:Oh ik vind het zo erg voor Mabel en haar kinderen... En natuurlijk voor Beatrix en de rest van de familie!!
Hier op kantoor wordt wel gelijk heel laconiek gereageerd "Dan had hij maar niet zo stom moeten zijn" , dat soort reacties.
Het gekke is, ik denk alleen maar aan zijn familie en de mensen die hem echt zullen moeten missen..