Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:40

yvonnedv schreef:
Heino schreef:

En toch zou ik het geen prettig idee vinden dat mijn suïcidale zoon met moordwapens rondloopt. Aan een dergelijke massamoord als dit zou ik niet denken, maar ik zou op z'n minst bang zijn dat hij zichzelf er mee zou kunnen doden. Dus enigszins vreemd vind ik het toch wel.

Tja ik zou zorgen dat hij buiten de tijden dat hij naar de schietvereniging ging niet over zijn wapens kon beschikken.

En hoe wil je dat gaan regelen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:15

Evelli schreef:

Door er voor te zorgen dat hij geen verlof had gekregen om die wapens mee te nemen. melding maken bij schietvereniging of politie dat hij geestelijk niet in orde was en suicidaal. politie kan niet bij dit soort gegevens komen dus dan vindt ik dat familie of wie er ook vanaf weet, deze verantwoordelijkheid moet nemen. En anders i.i.g. wapens opbergen. hij woonde bij z'n vader thuis dan had die ze in een kluis of whatever kunnen doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:18

Tieme schreef:
Evelli schreef:

Door er voor te zorgen dat hij geen verlof had gekregen om die wapens mee te nemen. melding maken bij schietvereniging of politie dat hij geestelijk niet in orde was en suicidaal. politie kan niet bij dit soort gegevens komen dus dan vindt ik dat familie of wie er ook vanaf weet, deze verantwoordelijkheid moet nemen.

Daar ben ik het mee eens :)
Hij had inderdaad geen verlof moeten krijgen, dit wordt uitgezocht. Vind het een kwalijke zaak dat hij hem heeft gekregen. Máár dat moet niet betekenen dat nu alle sportschutters de banketstaaf zijn ivm hun verlof.
Ken een groot aantal mensen met verloven en die zijn er allemaal zo verschrikkelijk pietluttig op. En de regels voor wapens thuis zijn ook niet mals en worden ook gecontroleerd door agenten in burger. Wél vind ik dat ze strenger mogen controleren op psychische punten en strafbare feiten e.d.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:19

Michelleex schreef:
11-04-2011

De politie heeft vannacht een erg geëmotioneerde man aangehouden in de buurt van winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn. Dat maakte de politie bekend.
De politie kreeg een melding van een man met een vuurwapen bij het winkelcentrum. De 39-jarige man uit Alphen aan den Rijn bleek een mes op zak te hebben. Hij vertelde bij zijn aanhouding dat zijn moeder om het leven was gekomen bij het dramatische schietincident in het winkelcentrum. De man wordt hulp aangeboden.
:?

Moet je nagaan wat zoiets met mensen doet, hij verliest door iemand anders die graag zijn geweertjes meeneemt naar het winkelcentrum en daar 6 mensen over hoop schiet inclusief zijn moeder. Ik zou ook niet weten wat me overkomt, zou zelf ook niet meer weten hoe ik het beste kan reageren. Al zou ik geen mes meenemen naar het winkelcentrum want de daadwerkelijke dader heeft zichzelf ook al mee van kant gemaakt. Maar kan best begrijpen hoe deze man reageert :j Al had die misschien niet met een mes op zak ook nog eens naar het winkelcentrum moeten lopen. Zo zie je maar weer als je niet weet wat je er mee aan moet, dat mensen soms raar kunnen reageren.
KoudbloedKim schreef:
Wauw, dat stukje en foto's over/van die vrouw, die een kindje heeft gered en daarbij zelf om het leven kwam.
Moet wel even tranen weg slikken.. ;(

Hier hetzelfde, wat verschrikkelijk.. ze noemen haar "hun engel", maar die titel heeft ze wel meer dan verdient vind ik!

LadyMadonna

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:22

Op een andere site las ik weer dat de moeder van tristan niet tot de slachtoffers zou behoren

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:23

stef schreef:
Op een andere site las ik weer dat de moeder van tristan niet tot de slachtoffers zou behoren

Lees het artikel dan eens goed ;)

Gaat ook niet over de moeder van de dader ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:25

ElineThera schreef:
Moet je nagaan wat zoiets met mensen doet, hij verliest door iemand anders die graag zijn geweertjes meeneemt naar het winkelcentrum en daar 6 mensen over hoop schiet inclusief zijn moeder.

Eveli, was in reactie op Elinethera

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:32

stef schreef:
ElineThera schreef:
Moet je nagaan wat zoiets met mensen doet, hij verliest door iemand anders die graag zijn geweertjes meeneemt naar het winkelcentrum en daar 6 mensen over hoop schiet inclusief zijn moeder.

Eveli, was in reactie op Elinethera

Ja, en die reactie was op de verwarde man die ze hebben aangehouden ;) die is zijn moeder verloren door iemand die graag met geweertjes speelt ;)

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:35

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:37

Zoon spel doet niks met je. is uitgezocht ivb met meerdere geweldadige incidenten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:37

Dat zo'n spelletje bestaat is een 2e, maar dat mensen zover in het spelletje opgaan dat ze het na willen doen?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:38

Oh sorry bedoelt ze het zo, dan heb ik het idd verkeerd gelezen...

Call of Duty is wat dat betreft nog een redelijk "braaf" spel hoor, maarja, wat moet je dan? Bij Mariocart kan je ook je tegenstanders van de weg rijden..... Er is onderzoek gedaan en games zouden geen tot weinig invloed hebben in verhouding tot dergelijke acties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:40

OldSkipper schreef:
Nicolletje schreef:

Ik heb dat filmpje van dat spel bekeken........... jeetje wat voor zieke geest bedenkt zulke spelletjes! En wat voor wereld is dit dat zulke spelletjes zomaar verkocht mogen worden! :\

Kom op zeg :')
Ik speel dit ook en ik haal zoiets niet in m'n kop. Dit heeft niks met een spelletje te maken, maar met een achterlijk rotjong. :7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:40

SteffiiY schreef:
Dat zo'n spelletje bestaat is een 2e, maar dat mensen zover in het spelletje opgaan dat ze het na willen doen?!

Ja, Geloof dat de columbine high school shooting ook game gerelateerd was. Of in ieder geval geinspireerd.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:42

Nee maar ik geloof er wel in, dat als die jongen eenmaal in ze hoofd krijgt dat hij mensen wil uitmoorden dat hij wel met beelden van dat spel in ze hoofd zit en er dus ideetjes van opsteekt.
Het hoeft niet ze motief te zijn, maar kan wel een belangrijke bijrol zijn!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:43

Evelli schreef:
Ja, en die reactie was op de verwarde man die ze hebben aangehouden ;) die is zijn moeder verloren door iemand die graag met geweertjes speelt ;)

:j zo bedoel ik het inderdaad!
Stef: volgens mij zijn allebei de ouders van Tristan nog gewoon in leven.
Laatst bijgewerkt door ElineThera op 13-04-11 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:43

Anthea schreef:
Nicolletje schreef:

Ik heb dat filmpje van dat spel bekeken........... jeetje wat voor zieke geest bedenkt zulke spelletjes! En wat voor wereld is dit dat zulke spelletjes zomaar verkocht mogen worden! :\

Ik speel dit ook en ik haal zoiets niet in m'n kop. Dit heeft niks met een spelletje te maken, maar met een achterlijk rotjong. :7

Dus jij vind het heel normaal dat je een winkel centrum in loopt en alle mensen die daar staan afschiet :x ??? Onzin dat dit niets met mensen doet... dat blijkt maar weer uit dit verhaal!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:45

de gewone super mario is ook al agressief ;) daar schiet je ook wezens van een ander "ras" dood.
Donkey Kong (dat was toch die grote aap? of was dat kingkong?) schildert apen af als levens gevaarlijke wezens die mensen ontvoeren

En pacman dan, het lijkt een onschuldig spelletje maar eigenlijk ben je op de vlucht voor gevaarlijke wezens die je proberen te vermoorden en je in een hoek drijven :)

Dus spelletjes? nee ik denk nie dat het daar aan ligt ;)
Het feit dat je zoiets IRL na wil doen, daar ligt het probleem. Want iedereen weet dat het een spelletje is, en dat zoiets IRL niet kan/hoort/mag.
maar als je die link niet kan leggen, dan ligt dat niet aan het spelletje denk ik ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:45

We hebben geen van allen ook maar een flauw benul wat er op dat moment in het hoofd van zo'n jongen om gaat, dus ik denk dat het vrij zinloos is om daar over te speculeren......

Maar wat wil je dan? Geweldadige games verbieden? Geweldadige films verbieden? In de speelgoedwinkels geen klappertjes pistolen meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:46

OldSkipper schreef:
Dus jij vind het heel normaal dat je een winkel centrum in loopt en alle mensen die daar staan afschiet :x ??? Onzin dat dit niets met mensen doet... dat blijkt maar weer uit dit verhaal!

Waar staat dat ik het normaal vind? Waar the fcuk heb jij het over :+ En ja omdat zo'n jongen dit spel speelt en dan mensen gaat afschieten.. Natuuuurlijk de schuld van het spel, met die jongen zelf was niks mis... :+

Het is een SPELLETJE. Not real. Weet je wat dat betekend? Wat dacht je van tv, strips, films, whatnot? Allemaal verbieden!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:47

OldSkipper schreef:
Anthea schreef:

en dat race spelletje, dat je auto's gaat kapen en dat je punten krijgt als je voetgangers omver rijdt? hoe heet dat ook al weer?
Grand theft auto. Dat zorgt er toch ook niet voor dat mensen uit auto's worden getrokken en dood getrapt, om vervolgens met die auto's tientallen mensen dood te rijden?

Ik vind het een best leuk spelletje. Maar nee, het doet echt niks met me.
En nee, ik vidn het niet normaal om zoiets in het echt te doen!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:48

stef schreef:
Maar wat wil je dan? Geweldadige games verbieden? Geweldadige films verbieden? In de speelgoedwinkels geen klappertjes pistolen meer?

ja inderdaad, dat is presies wat ik zou willen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:49

Ach, nu gooien ze het erop dat hij het scenario uit het boek van zijn oma heeft gebruikt

Citaat:
Inspireerde oma Tristan?
ALPHEN - Zou de 24-jarige aanstichter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn zijn geïnspireerd door een boek van zijn oma, thrillerschrijfster Jackie Lourens?

In Alphen aan den Rijn zou iedereen in de Zuid-Hollandse plaats weten dat Lourens de oma is van Tristan van der Vlis, meldt het AD. De reeds overleden vrouw schreef in 1991 een verhaal dat wel heel opmerkelijke gelijkenissen vertoont met het drama in Alphen. In Vier minuten voor half acht... Daarin worden voorbijgangers op een treinstation geraakt door de kogels van een schutter die willekeurig mensen treft. Ook de schietpartij in het boek speelt zich af in april. De oma van Tristan liet het geheel zich afspelen in Castellum aan de Rijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... tml?p=13,1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:50

OldSkipper schreef:
stef schreef:

ja inderdaad, dat is presies wat ik zou willen!

Jij zou een onbewoond eiland moeten kopen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:50

Nou ik vind het anders een behoorlijk heftig stuk van het spel, bah. En ik speel zelf ook games.