Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjorsie schreef:misschien niet aardig, maar ik ben erg blij dat wij heel ver van Japan vandaan zitten
sjorsie schreef:@veulen84: en veel had voorkomen kunnen worden als de regering zn trots opzij had gezet en meteen alle aangeboden hulp had aanvaard, zo erg dit.
Veulen84 schreef:Grotere problemen ontstaan nu blijkt dat Speedy, het meetsysteem dat de hoeveelheden straling in de lucht moet meten in japan, al dagen niet goed blijkt te werken. Dat betekend dat de cijfers af kunnen wijken van andere.
Veulen84 schreef:sjorsie schreef:@veulen84: en veel had voorkomen kunnen worden als de regering zn trots opzij had gezet en meteen alle aangeboden hulp had aanvaard, zo erg dit.
Ze willen alleen de hulp die ze vragen. Amerika is onderweg met 350 man van het nucleair rampenteam. Naar het schijnt op verzoek van de japanners.
Huertecilla schreef:Wat een angstaanjagend filmpje..
Huertecilla schreef:sjorsie schreef:misschien niet aardig, maar ik ben erg blij dat wij heel ver van Japan vandaan zitten
Wie niet, maar... ís dat zo ver?
Vulkanische as van een beetje knal gaat twee keer de aardbol rond...
Ik ben héél benieuwd naar de simulaties die we niet te weten krijgen.
KoudbloedKim schreef:Ik zit nu al een tijdje CNN te kijken en ook daar niks over Japan, alleen over Libië.. erg vreemd.
Nu een klein stukje trouwens.. alleen de toespraak van die keizer.
Huertecilla schreef:Jaja, mooie smoes.
Dat werkt echt wel goed in het technologisch meest geavanceerde land te wereld maar op deze manier hoef je de waardes niet als harde leidraad te hanteren![]()
Is hetzelfde mee aan de hand als met het verhogen van de veilige grens dinsdag.
De grens voor evacuatie is van 1,2 naar 2,4 microSv/uur verhoogd en de meters zijn niet betrouwbaar; zegt men...
Er wonen 30 miljoen mensen in het gebied van Tokyo.
´Fijn´ dat er een norm is en een meetsysteem, maar als het een te hoge waarde meet; hoe evacueer je dan 30 miljoen mensen? en waarheen?
Het meetsysteem opzij zetten en de waarde verhogen is wellicht de enige keuze, maar maakt het niet veilig.
Wat we hier nú al uit leren is dat die snuffelpalen en veiligheidslimieten valse veiligheid geven. Net als meer cameras op straat. Geeft een goed gevoel maar maakt niets veiliger.
Huertecilla schreef:Er komt nu wat los op El Mundo.
Hier een héél verkillende:
http://www.elmundo.es/elmundo/2011/03/1 ... 39516.html
Zij die gaan sterven groeten u...
Je%·%@@ wat erg.