zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:39

Ik kan er niet op antwoorden Heino.
Ik ben geen PVV-stemmer, noch ben ik Geert Wilders himself. Waarom hij kopvoddentax in die benaming heeft genoemd kan ik je niet vertellen, ik heb alleen mijn vermoeden al meer dan eens uitgesproken.

Heino schreef:
Waarom zo zwartwit? Waarom niet aanpassen aan elkáár?

Misschien klinkt het extreemrechts wat ik nu ga zeggen, maar zo bedoel ik het niet.
Ik zie namelijk geen enkele reden om mij aan te passen... aan wie :?

Bij dit soort dingen moet ik altijd aan mijn Amsterdam-tijd denken.
Ik had verschillende kleurtjes collega's, echt verschillender kon haast niet.
Een van mijn gewaardeerde ex-collega's, die man was (is) zijn gewicht in goud waard en overtuigd, oprecht, eerlijk moslim en Islamabad'er (? geen Pakistaan, geen Indier). Hij kon mij dingen vertellen over zijn geloof zonder mij het gevoel te geven dat ik hier degene was die fout bezig was.

Maar de afwasser... :n Ja die was niet zo intelligent denk ik :o
Hoe vaak ik niet van hem te horen heb gekregen "Waarom you no speak Urdu als je mij wil verstaan, nou?"
En dan zei ik "Urdu, Arabisch, Berbers, Surinaams, Papiamentu als iedereen hier zijn eigen taal gezellig ging spreken mag ik wel eerst naar school om alles te leren!! We zijn hier in Nederland hoor!"
En dan kreeg ik te horen: "Jij discrimineer!!"

Met andere woorden, ik heb geen idee aan wie ik me moet aanpassen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:44

Heino schreef:
Waarom niet? Je kan toch ook zeggen dat je hoofddoekjes in openbare plaatsen verboden wilt zien??
En ik heb het niet over het niet vertellen van de waarheid omdat die kwetsend is, ik heb het over uitspraken als bovenstaande.

Maar dan heb je het over humor en/of sarcasme - ook iets heel erg verschillend is per persoon.
Iets wat je imo ook niet moet willen verbieden ookal zou je daar iemand mee kunnen kwetsen.
Moet er niet aan denken om steeds te moeten overwegen of ik iets wel of niet mag zeggen - daar heeft Nedeland ook hard voor gevochten en het bevalt me prima!
Beter een keer kwetsend, dan censuur!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:08

Heino schreef:
Toch ben je behoorlijk actief in dit soort topics en aardig fel wanneer mensen iets negatiefs over je schrijven. Waarom dan?

Dat valt mee want zo vaak ben ik niet op bokt. Fel ben ik nog niet eens zo zeer als ze over mij schrijven maar wel als ze dat over Jane doen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:16

CtjeLief schreef:
Heino schreef:
En als je nou wéét dat het die anderen kwetst en toch doe je die uitspraken. Is dat respectvol?

Zulke (sarcastische) opmerkingen worden gedaan om te kwetsen en om mensen te vernederen, geen ontkennen aan anders zouden er andere woorden worden gebruikt.. simpel! Evenals kopvoddentax, ook zo'n kwetsend begrip.

Kopvoddentax vind ik ook een woord dat onnodig kwetsend en ongepast was. Desalniettemin vind ik dat dat woord niet in verhouding staat tot knuffelaar en theedrinker, want dat vind ik hele onschuldige woorden. meer plagerig dan kwetsend. Net zo goed als jij te pas en te onpas zegt dat Wilders discrimineert. Ook jij zegt dat met een reden terwijl je heel goed weet dat hij al eens vrijgesproken is en tot nog toe geen rechter hem daar voor veroordeeld heeft.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:23

jantergouw schreef:
Heino schreef:
Toch ben je behoorlijk actief in dit soort topics en aardig fel wanneer mensen iets negatiefs over je schrijven. Waarom dan?

Dat valt mee want zo vaak ben ik niet op bokt. Fel ben ik nog niet eens zo zeer als ze over mij schrijven maar wel als ze dat over Jane doen.

Alsof jan(en) niet voor zichzelf kan opkomen en normaal
schrijven, maar elkander nodig hebben en niet zonder kunnen.
Wanneer op welke tijden werkt u jan(e) eigelijk op de stoeterij?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:34

Citaat:
Kopvoddentax vind ik ook een woord dat onnodig kwetsend en ongepast was. Desalniettemin vind ik dat dat woord niet in verhouding staat tot knuffelaar en theedrinker, want dat vind ik hele onschuldige woorden. meer plagerig dan kwetsend. Net zo goed als jij te pas en te onpas zegt dat Wilders discrimineert. Ook jij zegt dat met een reden terwijl je heel goed weet dat hij al eens vrijgesproken is en tot nog toe geen rechter hem daar voor veroordeeld heeft.

Als Wilders niet zou discrimineren zou ik het ook niet zeggen.. Maar goed, deze discussie hebben we al eens gehad :)

FaberSmid

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:37

Wilders verpakt het gewoon net zoals hier op bokt, dat het geen persoonlijke aanvallen zijn.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:38

jantergouw schreef:

Ik vind knuffelaar en theedrinker helemaal niet onschuldig. Het is denigrerend en het zorgt ervoor dat de discussie stuk loopt. Het betekend dat je het allemaal verkeerd ziet en aanpakt. Dat is de vertaling geworden. Als je zo nodig het woord knuffelen nodig hebt onderbouw het dan iig, dan heeft de tegenpartij in ieder geval nog iets om op te reageren. Anders is het gewoon een flauwe one-liner die de discussie onmiddelijk een aantal niveau's laat zakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:12

Krips schreef:
Ik vind hitler en discriminerend helemaal niet onschuldig. Het is denigrerend en het zorgt ervoor dat de discussie stuk loopt. Het betekend dat je het allemaal verkeerd ziet en aanpakt. Dat is de vertaling geworden. Als je zo nodig het woord discrimineren nodig hebt onderbouw het dan iig, dan heeft de tegenpartij in ieder geval nog iets om op te reageren. Anders is het gewoon een flauwe one-liner die de discussie onmiddelijk een aantal niveau's laat zakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:18

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Heino, ik vind het van zowel links als rechts komen, als je het zo bedoelt.

Daar gaat het me niet om.
Het gaat mij er om dat Wilders Islamieten generaliseert en Islamieten opzettelijk kwetst. En nee, niet kwetsen door de waarheid te vertellen, maar kwetsen door onnodige termen als Kopvoddentax te gebruiken.

Ben ik het helemaal mee eens!!!

met de kanttekening dat gewoon hard werkende zich enigsinds aangepaste allochtonen nul vrees hoeven te hebben van Wilders zijn ideeen. :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:20

KiWiKo schreef:
Krips schreef:
Ik vind hitler en discriminerend helemaal niet onschuldig. Het is denigrerend en het zorgt ervoor dat de discussie stuk loopt. Het betekend dat je het allemaal verkeerd ziet en aanpakt. Dat is de vertaling geworden. Als je zo nodig het woord discrimineren nodig hebt onderbouw het dan iig, dan heeft de tegenpartij in ieder geval nog iets om op te reageren. Anders is het gewoon een flauwe one-liner die de discussie onmiddelijk een aantal niveau's laat zakken.

Kiwiko, niets maakt de boodschap duidelijker dan hem zichtbaar maken.

+:)+
Laatst bijgewerkt door janesmith op 13-07-10 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:22

Angelita schreef:
Dus jullie vinden het normaal om aldoor lastig gevallen te worden als vrouw zijnde door islamitische mannen en jongens? Jullie vinden het normaal dat Nederlandse vrouwen worden aangesproken met 'hey schatje ga je met me mee naar huis??' om vervolgens kankerhòer genoemd te worden als je ze verteld dat ze eens normaal moeten doen?
Ik voel me ernstig beledigd door dergelijke opmerkingen, net zoals iedere andere vrouw met trots en eigenwaarde. Ik wil niet zo respectloos aangesproken worden en als dit zo door gaat dan komt er een dag dat ik er één edn gebroken neus bezorg. Het zit me echt tot hier, en het ergste vind ik nog dat andere vrouwen een dergelijk mens (vrouw) beeld goed praten. Dít is namelijk hoe zij over vrouwen denken, dat blijkt aan één stuk door en als je dat niet ziet dan heb je gewoon een bord voor je kop.

Als dat hun cultuur is: prima dat is in theorie niet mijn probleem, maar ik wil niet als ''minderwaardige'' vrouw op zo'n achterlijke, respectloze manier behandeld worden. Ik ben namelijk niet minderwaardig aan hen en verdien minstens zoveel respect als ieder ander. En als ik er niet van gediend ben om schatje genoemd te worden dpor één of andere debiel dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik daarna nòg meer beledigingen over me heen krijg.

Hoe kunnen jullie dergelijke 'vrouwbeelden' nou goedkeuren???

Ik ben laatstens ook lastig gevallen door, marokkanen... met erg sexuele opmerkingen.. ik heb het gewoon constant genegeerd... naar 15 min.. gingen ze dan ook weg.... tja 15 lange min. van die walgelijke opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen, is geen pretje.. maar mijn nicht heeft er een keer wel wat van gezegt.. en die is toen in het ziekenhuis beland met mes steken tussen haar ribben en haar buik.... :n

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:26

janesmith schreef:
KiWiKo schreef:

Kiwiko, niets maakt de boodschap duidelijker dan hem zichtbaar maken.

+:)+

Scheelt dat ik de Hitler vergelijking niet op een beledigende manier gemaakt heb en dat ik alleen van discriminerend spreek als ik dat kan onderbouwen met argumenten. Ik ga niet beledigen om het beledigen. Helemaal liever niet. Ik probeer mezelf zo te formuleren iedereen in zijn waarde te laten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:30

LadyGrace schreef:
Angelita schreef:
Dus jullie vinden het normaal om aldoor lastig gevallen te worden als vrouw zijnde door islamitische mannen en jongens? Jullie vinden het normaal dat Nederlandse vrouwen worden aangesproken met 'hey schatje ga je met me mee naar huis??' om vervolgens kankerhòer genoemd te worden als je ze verteld dat ze eens normaal moeten doen?
Ik voel me ernstig beledigd door dergelijke opmerkingen, net zoals iedere andere vrouw met trots en eigenwaarde. Ik wil niet zo respectloos aangesproken worden en als dit zo door gaat dan komt er een dag dat ik er één edn gebroken neus bezorg. Het zit me echt tot hier, en het ergste vind ik nog dat andere vrouwen een dergelijk mens (vrouw) beeld goed praten. Dít is namelijk hoe zij over vrouwen denken, dat blijkt aan één stuk door en als je dat niet ziet dan heb je gewoon een bord voor je kop.

Als dat hun cultuur is: prima dat is in theorie niet mijn probleem, maar ik wil niet als ''minderwaardige'' vrouw op zo'n achterlijke, respectloze manier behandeld worden. Ik ben namelijk niet minderwaardig aan hen en verdien minstens zoveel respect als ieder ander. En als ik er niet van gediend ben om schatje genoemd te worden dpor één of andere debiel dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik daarna nòg meer beledigingen over me heen krijg.

Hoe kunnen jullie dergelijke 'vrouwbeelden' nou goedkeuren???

Ik ben laatstens ook lastig gevallen door, marokkanen... met erg sexuele opmerkingen.. ik heb het gewoon constant genegeerd... naar 15 min.. gingen ze dan ook weg.... tja 15 lange min. van die walgelijke opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen, is geen pretje.. maar mijn nicht heeft er een keer wel wat van gezegt.. en die is toen in het ziekenhuis beland met mes steken tussen haar ribben en haar buik.... :n

Schandalig!!! :(

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:34

Ook ik maak de opmerkingen knuffelaar en theedrinker niet om te beledigen en kan ik ze beargumenteren en ondersteunen met voorbeelden.
Voor de rest laat ik ook iedereen in zijn waarde en maak me op geen enkele manier schuldig aan racisme of discriminatie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:36

Nicolletje: aanpassen in de zin van openstaan voor andere culturen, zelf eens een moskee bezoeken zodat je weet hoe het er daar aan toe gaat :) Kan best dat jij dat al eens gedaan hebt hoor, maar het merendeel niet gok ik zo.
Superwoman: ik denk dat Wilders het niet zo sarcastisch/grappig bedoeld, aangezien het een partijpunt is.
Jan: het valt je misschien zelf niet op, maar je kan behoorlijk fel uit de hoek komen wanneer iemand iets negatiefs over jou zegt. Lijkt me dat het je dan toch wél raakt, anders doe je niet zo.
Kiwiko: ik vind dat je flauw reageert op Krips. Krips heeft een heel goede onderbouwing van de vergelijking met Hitler gegeven. Ik weet na tig topics nog steeds niet waarom ik toch steeds een knuffelaar genoemd word, ook al ben ik zo soft niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

Ik zat er toevallig gisteren nog over na te denken om eens een moskee te bezoeken voor wat nieuwe inzichten, dat duurde echter maar enkele seconden want ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om ''het hol van de leeuw'' in te lopen. Klinkt heel radicaal maar ik wil niet als minderwaardige hoér behandeld worden en als ik daar naar toe ga is het einde zoek en krijg ik waarschijnlijk aan één stuk door die rotopmerkingen over me heen. Ben bang dat er dan ook klappen gaan vallen want ben het helemaal zat met die rotlui. Het is zelfs al zo ver dat ze hun blik maar over me heen moeten laten gaan en ik heb m'n hoofd al op onweer staan.

Mensen die mij kennen weten dat ik alles behalve racistisch ben, dat ik iedereen altijd nieuwe kansen geef en erg vergevingsgezind ben. Maar wat dit betreft zit het me echt tot hier. Als ze die vervelende Islamieten (dus niet allemaal, maar de respectloze etterbakken) over de grens zetten zou ik ze met plezier uitzwaaien, ik zou de toeters en bellen uit de kast halen en misschien zelfs een hele optocht organiseren. Zó erg zou ik ze missen. :r

(en ja de vervelende Nederlanders mogen er ook best achteraan, scheelt dat ik daar véél minder problemen mee heb)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:46

janesmith schreef:
Ook ik maak de opmerkingen knuffelaar en theedrinker niet om te beledigen en kan ik ze beargumenteren en ondersteunen met voorbeelden.
Voor de rest laat ik ook iedereen in zijn waarde en maak me op geen enkele manier schuldig aan racisme of discriminatie.

misschien door in de herhaling te blijven vervallen, gaat men onnozelheid nog doen aannemen. Zo werk het ook met politiek, kiezers moeten ergens intrappen om als volgeling te voldoen.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 13-07-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:48

Angelita schreef:
Ik zat er toevallig gisteren nog over na te denken om eens een moskee te bezoeken voor wat nieuwe inzichten, dat duurde echter maar enkele seconden want ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om ''het hol van de leeuw'' in te lopen. Klinkt heel radicaal...

Klinkt idd heel radicaal want als ik het zo lees sta je niet echt open voor anderen. Daarmee doe je jezelf maar ook anderen écht tekort vind ik. Als iedereen zo denkt wordt het nooit wat met Nederland..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:50

Angelita ik zal er ook nooit heen gaan om dezelfde redenen die jij noemt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:51

Heino schreef:
Nicolletje: aanpassen in de zin van openstaan voor andere culturen, zelf eens een moskee bezoeken zodat je weet hoe het er daar aan toe gaat :) Kan best dat jij dat al eens gedaan hebt hoor, maar het merendeel niet gok ik zo.
.

Ik ben er (in het buitenland) regelmatig geweest ja en heb zelfs 3 weken in Marokko doorgebracht.

Maar aanpassen? Rekening houden met alle respect van beide kanten prima, maar aanpassen, dat ben ik niet degene die dat hoeft te doen of van plan is :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:52

Heino schreef:
Angelita schreef:
Ik zat er toevallig gisteren nog over na te denken om eens een moskee te bezoeken voor wat nieuwe inzichten, dat duurde echter maar enkele seconden want ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om ''het hol van de leeuw'' in te lopen. Klinkt heel radicaal...

Klinkt idd heel radicaal want als ik het zo lees sta je niet echt open voor anderen. Daarmee doe je jezelf maar ook anderen écht tekort vind ik. Als iedereen zo denkt wordt het nooit wat met Nederland..

Het wordt nooit wat met het Nederland dat jij voor ogen hebt. Dat is heel wat anders dan dat het nooit wat met Nederland wordt.
Je gaat steeds heel erg uit van hoe jij het voor ogen hebt dat dat de goede visie en manier is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:53

Nicolletje schreef:
Maar aanpassen? Rekening houden met alle respect van beide kanten prima, maar aanpassen, dat ben ik niet degene die dat hoeft te doen of van plan is :)

Want? Waarom zou je niet?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:54

Ik vind dat woord niet op zijn plaats, Heino.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:54

Waarom niet?