Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:50

Moslim ach wat primitief, Nederland heeft het Christendom.
En nu een klein lijstje van deze groepering:
* Protestantse Kerk in Nederland
o Nederlandse Hervormde Kerk
o Gereformeerde Kerken in Nederland
o Evangelisch-Lutherse Kerk
* Remonstrantse broederschap
* Gereformeerde Kerken vrijgemaakt
* Nederlands Gereformeerde Kerken
* Christelijke Gereformeerde Kerken
* (Oud-)Gereformeerde Gemeenten (in Nederland)
* Hersteld Hervormde Kerk
Dan het Katholieke:
Rooms Katholiek.
Oud Katholiek

Waar praten wij over, in de Grefomeerde groepen zijn ook die vrouwen onderdrukken
Net zo dat er Moslim groeperingen zijn die niet hun vrouwen onderdrukken.
Het is generaliseren, mensen die generaliseren zoals Wilders zijn volksophetsers en dictator´s.
Die met kinderlijke parolen en een zondebok (moslims) voordoen of men daar alle problemen met oplossen kan.
De geschiedenis leert dat het Hiltler( Joden), Nero (christenen) niet gelukt is.
Laatst bijgewerkt door Professor op 09-07-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:51

Sarabande schreef:
Ja dan zeg je dus eigenlijk hetzelfde dat ik zei, alleen denk ik dat ze meer effect gehad had als ze het anders gebracht had. Nu was Theo ook niet echt een gematigde man die op alles en iedereen schold, dus die samenwerking had zeker zijn uitwerking.

Ik heb nooit begrepen dat de VVD het toestond dat die malloot (en dat vond ik haar toen al zoek maar op) van een Rita Verdonk haar het land uitjoeg, dat getuigde niet van enige vorm van gezag binnen de VVD. Ik zie nu ook weer zogenaamde VVD prominenten hun voorman kapittelen, wellicht op hun teentjes getrapt omdat ze gepasseerd zijn ergens (Wiegel was zo graag premier geworden, maar weet heel goed dat hij niet op de lijst staat)
Alle partijen krijgen voor de uiteindelijke samenstelling van een kabinet de kans om er binnen eigen kring op te schieten. Alleen een paar media geile VVDers doet dat nu vast, niet slim
Denk je dat er geen prominente PVDA ers of GL ers zijn die hier niet blij mee zijn??????

Een voorman die Verdonk helemaal in bescherming nam en het eens was met de uitzetting van Ayaan Hirsi Ali!

VVD-leider Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk, die achter hem tweede staat op de lijst voor de kamerverkiezingen van 22 november. 'Dit komt op mij over als rancuneuze uitspraken, die echter elke grond missen. Rita Verdonk heeft mijn volledige vertrouwen. Zij is een uitstekende minister op een van de moeilijkste ministeries.'

Bron

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:01

janesmith schreef:
Een voorman die Verdonk helemaal in bescherming nam en het eens was met de uitzetting van Ayaan Hirsi Ali!

VVD-leider Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk, die achter hem tweede staat op de lijst voor de kamerverkiezingen van 22 november. 'Dit komt op mij over als rancuneuze uitspraken, die echter elke grond missen. Rita Verdonk heeft mijn volledige vertrouwen. Zij is een uitstekende minister op een van de moeilijkste ministeries.'

Bron

Je kent de nabije geschiedenis niet goed he. Rutte moest met Rita strijden om de functie van fractievoorzitter.
Het is dan niet slim om je opponent af te kraken, zeker niet als de stemmen bijna gelijk zijn. Het geeft wel aan dat er genoeg leden van de VVD zijn die niet vies zijn van een politicus zonder inhoud en daarom nu ook om Wilders roepen.
Nadat Rutte fractievoorzitter was heb ik hem nog weinig vriendelijke dingen over Rita horen zeggen.
Overigens heeft de geschiedenis intussen bewezen wat een ridicuul mens dat is, wel had ze bijna de hele partij tegen elkaar opgezet.

gohya

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:04

Rita Verdonk was gewoon een viswijf.
Die heeft haar eigen graf gegraven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:06

denk toch dat zij heel sterk terugkomt.......... vlak die vrouw niet uit zomaar :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:08

Nou ik dacht dat ze het best ver zou schoppen hoor,maar niet dus.Ben bang dat ze niet meer terug komt.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:23

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:31

Verdonk is een debiel mens dat geheel niet spoort. Was een van de beste beslissingen ooit van de VVD om die gek de partij uit te zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:32

Ze wilde maar wat graag met Wilders samen doen.
Ze zag de bui miss. al wel hangen voor haar eigen partij?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:37

janesmith schreef:
Verdonk is een debiel mens dat geheel niet spoort. Was een van de beste beslissingen ooit van de VVD om die gek de partij uit te zetten.

Nu die gek van Wilders nog uit de politiek, gewoon verbannen, dan ziet het politieke landschap er weer beter uit.
Terug naar Venlo, waar hij geboren is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:37

gohya schreef:
Ze wilde maar wat graag met Wilders samen doen.
Ze zag de bui miss. al wel hangen voor haar eigen partij?

Ja ha ha ze bood zich aan voor een ministerspost _O- _O- .
Ze heeft wel heel snel carrière gemaakt he werd zo van een lage baan naar een post als vervangend directeur van een gevangenis gesluisd, ze heeft zich altijd goed verkocht dat is duidelijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:42

Ze bood zich aan voor een ministerpost nadat TON geen kamerzetels had gewonnen. Niet er voor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:43

janesmith schreef:
Ze bood zich aan voor een ministerpost nadat TON geen kamerzetels had gewonnen. Niet er voor.

Zeg ik wat anders :?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:44

Vóór of nádat,ze bood zich aan!
Daar gaat het om.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:46

Zeg ik dat dan? Was alleen aanvullende informatie. Goh, heb je ergens last van, Sara?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:47

janesmith schreef:
Zeg ik dat dan? Was alleen aanvullende informatie. Goh, heb je ergens last van, Sara?

Als je geen gelijk krijgt ga je persoonlijk katten he

Beetje sneu hoor :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:48

janesmith schreef:

De hitte!
Ik heb er wel last van zeg.
Maar sommige dingen maakt het niet uit hoe of wat precies,het gaat om het princiepe.
Toch?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:01

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Als je geen gelijk krijgt ga je persoonlijk katten he

Beetje sneu hoor :(:)

Katten? Waar?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:56

Eergisteren schreef ik dat een compact regeerakkoord in de kaart van VVD, CDA en PVV zou gaan spelen.
Vandaag verscheen er een stuk in NRC

CDA en VVD hebben meeste baat bij compact akkoord Paars Plus
Den Haag, 9 juli. Een compact regeerakkoord met veel ‘vrije kwesties’ zal ertoe leiden dat met name de VVD en het CDA op veel terreinen de agenda gaan bepalen. De rechtse meerderheid van VVD, PVV en CDA (76 zetels) kan Paars Plus veel ‘rechts beleid’ opleggen als het parlement veel vrijheid krijgt. Dat zeggen politicologen vandaag in NRC Handelsblad.

Bron

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:58

KiWiKo schreef:
denk toch dat zij heel sterk terugkomt.......... vlak die vrouw niet uit zomaar :)

Dat zou me ook niets verbazen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:10

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Dat zou me ook niets verbazen

Ik zou zeggen zoek haar verkiezingsfilmpje even op :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:12

Ik weet hoe belachelijk die was :)
Maar ik vind haar wel een echte doorzetter, iemand die niet snel opgeeft maar zich niet laat verleiden door smakeloos beledigen van collega's. Ik krijg wel de indruk dat zij oprecht het goed voor heeft met Nederland.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:17

Heino schreef:
Maar ik vind haar wel een echte doorzetter, iemand die niet snel opgeeft maar zich niet laat verleiden door smakeloos beledigen van collega's. Ik krijg wel de indruk dat zij oprecht het goed voor heeft met Nederland.

Dan zou ik nog even willen verwijzen naar de manier waarop ze Wouter Bos staat uit te schelden in de kamer, iemand die het goed met Nederland meent zet zichzelf op dat niveau niet zo voor schut.
Nee ik ben blij dat ze haar zetel verloren is kostte allemaal extra tijd en geld en ze voegde niets toe.
De burgers zouden het allemaal zelf bedenken :roll:

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:34

sarabande schreef:
Heino schreef:

Dan zou ik nog even willen verwijzen naar de manier waarop ze Wouter Bos staat uit te schelden in de kamer, iemand die het goed met Nederland meent zet zichzelf op dat niveau niet zo voor schut.
Nee ik ben blij dat ze haar zetel verloren is kostte allemaal extra tijd en geld en ze voegde niets toe.
De burgers zouden het allemaal zelf bedenken :roll:

Zie je dat we het ook eens in de zoveel tijd met elkaar eens zijn. ;-)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:31

Professor schreef:
janesmith schreef:

Nu die gek van Wilders nog uit de politiek, gewoon verbannen, dan ziet het politieke landschap er weer beter uit.
Terug naar Venlo, waar hij geboren is.

Er zijn veel meer gekken die eigenlijk zouden moeten verdwijnen van het toneel. :D