Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sleeper schreef:@pniekepnaK Dus over Joran mag je de meest grove opmerkingen hier plaatsen maar over het vermoorde meisje niet. In het eerste geval mag het dan wel een ... zijn maar om hem nou dood te wensen
LecyTinker schreef:Het gaat erom dat we het nu op dit moment nog steeds over een ontschuldig persoon hebben! Hij is nog niet veroordeeld voor zijn mogelijke daden, dus op dat gebied is hij nog steeds ontschuldig. Die opmerking is daarom niet geheel gepast. Want dat zou inhouden dat je er dus al van uit zou kunnen gaan dat het niet uitmaakt wat hij gedaan heeft, dat je het niet erg zou vinden dat hij vermoord zou worden...
(zucht, snap ook niet waarom ik deze uitleg geef, maar ik ben het wel geheel eens met de regelgeving die plaatsvind in dit topic op dit moment. We moeten ons beperken tot de feiten ( en die zijn er nog niet echt) of duidelijk stellen dat het een bepaalde manier van denken is. geen beledigende opmerkingen plaatsen of insinuaties maken naar ongepaste opmerkingen! Zit ik juist?)
Sleepers... we zijn in de afgelopen pagina´s tot de overeenstemming gekomen dat ook over Joran geen grove uitlatingen geplaats moeten worden. In mijn mening mag je daar gewoon op aangesproken worden!
Citaat:'Joran van der Sloot bekent moord' LIMA - Joran van der Sloot heeft de moord op de Peruaanse Stephany Flores bekend. Dit heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN dinsdagochtend (onze tijd) gemeld op basis van een uitgelekt politierapport.
Joran van der Sloot wordt getoond aan de Peruaanse en internationale pers, tot grote ergernis van de Nederlandse ambassade in Peru. Van der Sloot moest in gevangeniskleding drie keer heen en weer lopen, terwijl er foto's en video's werden gemaakt. Foto: ANP
Een hoge Peruaanse regeringsfunctionaris heeft de bekentenis bevestigd, aldus het Amerikaanse tv-station NBC. Volgens de Peruaanse krant La República heeft Van der Sloot verklaard dat hij woedend werd toen Flores zonder zijn toestemming aan zijn laptop kwam. Bij de ruzie brak Flores' nek.
Toen Flores in Van der Sloots laptop ging kijken, kwam zij erachter dat hij in verband wordt gebracht met de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway op Aruba in 2005. „Zij had het recht niet”, aldus Van der Sloot volgens La República. „Het meisje heeft zich gemengd in mijn privéleven. Zij had het recht niet.”
„Ik wilde het niet doen”, aldus Van der Sloot over haar dood. Bronnen bij de Peruaanse politie zeiden tegen La República dat Van der Sloot huilde bij zijn bekentenis
sarabande schreef:LecyTinker schreef:Maar nederland heeft ook geen uitleveringsverdrag met thailand en daar hebben ze toch regelmatig geprobeerd mensen uitgeleverd te krijgen.
Ik snap het systeem wel hoor, maar ben ik dan de enigste die denkt dat het wel een beetje een opluchting is voor het land Nederland als hij daar eindelijk de bak in zou draaien voor zijn vermoedelijke daden? En nu dat Nederland publiekelijk zijn handen van hem heeft afgetrokken kunnen ze zeggen dat ze hem ook liever kwijt dan rijk zijn.
Als jonge meisjes niet los komen die alleen maar zitten omdat ze betrapt zijn met coke, die een gladde hufter waar ze op vielen (goh zie ik dat hier ook niet voorbij komen) in hun koffer gestopt heeft. Dan zie ik het belang niet om energie en gemeensschapsgeld te gaan steken in het los krijgen van een echte misdadiger, temeer daar hij hier zo weer op vrije voeten loopt
Laat hem alsjeblieft waar hij is, opgeruimd staat netjes.
sarabande schreef:LecyTinker schreef:Maar nederland heeft ook geen uitleveringsverdrag met thailand en daar hebben ze toch regelmatig geprobeerd mensen uitgeleverd te krijgen.
Ik snap het systeem wel hoor, maar ben ik dan de enigste die denkt dat het wel een beetje een opluchting is voor het land Nederland als hij daar eindelijk de bak in zou draaien voor zijn vermoedelijke daden? En nu dat Nederland publiekelijk zijn handen van hem heeft afgetrokken kunnen ze zeggen dat ze hem ook liever kwijt dan rijk zijn.
Als jonge meisjes niet los komen die alleen maar zitten omdat ze betrapt zijn met coke, die een gladde hufter waar ze op vielen (goh zie ik dat hier ook niet voorbij komen) in hun koffer gestopt heeft. Dan zie ik het belang niet om energie en gemeensschapsgeld te gaan steken in het los krijgen van een echte misdadiger, temeer daar hij hier zo weer op vrije voeten loopt
Laat hem alsjeblieft waar hij is, opgeruimd staat netjes.
_Ella_ schreef:http://www.gevangeninperu.nl/
Dit wens ik niemand toe. Mensen zo behandelen is je verlagen tot het niveau van de misdadigers.
Mijn gevoel zegt dat Joran schuldig is, en dat hij gestraft moet worden als (na een eerlijk proces) blijkt dat dit klopt, is zeker. Maar ik kan moeilijk bevatten dat men massaal ineens toestemt in schending van de mensenrechten. Wat voor doel dient het? Afschrikken? Samenleving beschermen tegen misdadigers? Voelen de ouders van het meisje zich hier beter door? Als je je hier beter mee moet voelen, lijkt me dat behoorlijk verterend.
M.i. gaat het hier om pure wraakzucht. Dat kan ik geen deugd noemen, en al helemaal niet voor de overheid.
edit: typo
Sleeper schreef:@pniekepnaK Dus over Joran mag je de meest grove opmerkingen hier plaatsen maar over het vermoorde meisje niet. In het eerste geval mag het dan wel een ... zijn maar om hem nou dood te wensen
pniekepnak schreef:Sleeper schreef:@pniekepnaK Dus over Joran mag je de meest grove opmerkingen hier plaatsen maar over het vermoorde meisje niet. In het eerste geval mag het dan wel een ... zijn maar om hem nou dood te wensen
He? Ten eerste heb ik nooit gezegd dat je over het vermoorde meisje geen grove opmerkingen mag plaatsen, ten tweede wens ik Joran niet dood.Snap dus ook niet zo erg hoe je er bij komt dat ik dat zou denken.
Ik geef alleen iemand gelijk dat er inderdaad wel weer liedjes en grappen verzonnen gaan worden hierover. Of ik het daarmee eens ben maakt geen moer uit, ze komen er toch wel.
Sterker nog, ik heb de eersten al zien rondcirculeren op hyves.
Cyntje schreef:_Ella_ schreef:http://www.gevangeninperu.nl/
Dit wens ik niemand toe. Mensen zo behandelen is je verlagen tot het niveau van de misdadigers.
Mijn gevoel zegt dat Joran schuldig is, en dat hij gestraft moet worden als (na een eerlijk proces) blijkt dat dit klopt, is zeker. Maar ik kan moeilijk bevatten dat men massaal ineens toestemt in schending van de mensenrechten. Wat voor doel dient het? Afschrikken? Samenleving beschermen tegen misdadigers? Voelen de ouders van het meisje zich hier beter door? Als je je hier beter mee moet voelen, lijkt me dat behoorlijk verterend.
M.i. gaat het hier om pure wraakzucht. Dat kan ik geen deugd noemen, en al helemaal niet voor de overheid.
Iemand vermoorden wens je wel iemand toe? Dat is geen verlagen?
Gevangene hier worden verwend zoals men al eerder zie... een dakloze zou er een moord voor doen.
Ongelofelijk dat mensen het 'zielig' vinden voor Joran dat ie zo moet brommen,... ik vind het zieliger voor de nabestaanden!!!
Daarbij krijgt ie het nóg zwaarder in de bak zei men gisteren op TV, gezien het feit dat hij een jong meisje vermoord heeft. Daar maak je met andere gevangene ook geen vriendjes mee!
_Ella_ schreef:http://www.gevangeninperu.nl/
Citaat:Iemand vermoorden wens je wel iemand toe? Dat is geen verlagen?
Citaat:Gevangene hier worden verwend zoals men al eerder zie... een dakloze zou er een moord voor doen.
Ongelofelijk dat mensen het 'zielig' vinden voor Joran dat ie zo moet brommen,... ik vind het zieliger voor de nabestaanden!!!
LecyTinker schreef:sinds wanneer staat een bekentenis gelijk aan iets DAADWERKELIJK doen???? bekennen betekend nog niet schuldig mensen!!!!!!
2005 schreef:Joran mag je, tot het tegendeel bewezen is, geen moordenaar noemen. Kijk naar de zaak van Lucia de B, die is kapot gemaakt door de media en alle mensen die er achter aan hobbelden en maar meepraten.
Ondanks alle schijn die Joran nu tegen heeft, verdient hij nog steeds een eerlijk proces.
Verder kan (KAN!) het wel degelijk relevant zijn wat iemand gedaan heeft die overleden is. Misschien dat dat in deze zaak niet aan de orde is, maar het is wel kortzichtig om te zeggen dat het niet uitmaakt wat iemand gedaan heeft aangezien hij nu dood is.... Het lijkt me toch handig om te weten wat er zich precies heeft afgespeeld?