Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:08

Overigens, mijn moeder zei dat de jongeren die bij haar op de groep niet verder kunnen worden behandeld naar de Hoenderloo groep gaan. Dat het een vrij serieuze opvang of whatever is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:09

:j en daar ben ik altijd erg voorzichtig mee :)

vooral met 2 verhalen..
als ik aan haar verhaal denk met die groepsverkrachting en haar moeder.. daar kan ik me in inleven.. vreselijk.
maar als ik aan zijn verhaal denk.. zó nationaal zwartgemaakt worden in een boek, wat niet waar is.. dat lijkt me óók vreselijk.

en het liefst geloof ik nog steeds in de goedheid van de mens, en geloof ik liever in een meisje wat door de combinatie gebeurtenissen+karakter hier in terecht is gekomen, dan een meisje wat moedwillig iemands leven kapot wil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:10

Cayenne schreef:
Menino schreef:
nou ik vind dat niet zo abnormaal hoor... Als je ernstig getraumatiseerd hebt, al niet een hele stevig in je schoenen stond (gescheiden ouders, moeder met borderline, makkelijk slachtoffer dus), en een intelligentie heb die mss iets beneden gemiddeld hebt... Dan vind ik het persoonlijk niet zo heel vreemd dat dingen erger gemaakt worden/veranderd zijn in je hoofd. En tenslotte kunnen wij nog steeds niet beoordelen wat wel waar is en wat niet. Dan vind ik het eerder vreemd dat heel Nederland denkt een boek te lezen dat 100% op de waarheid berust is...

Kijk, dat ze de naam van manou heeft genoemd vind ik niet goed te praten, maar dat heeft ze volgens mij pas gedaan na de beschuldigingen

Nou, ik heb zelf ook dingen meegemaakt, ben ook ernstig (wat is ernstig) getraumatiseerd geweest en stond / en sta/ nog steeds niet stevig in mijn schoenen, maar ik heb nooit de neiging gehad om verkrachtingen, moord en andere delicten erbij te gaan verzinnen :+

@miepje, sbs-uitzendingen verschijnen niet op uitzendinggemist.nl

Nee, maar niet iedereen reageert hetzelfde op een trauma. Dat jij er niet zo mee om bent gegaan siert je,
Maar is geen reden om te zeggen dat we 't Maria moeten verwijten als het wel bij haar zo gegaan is ...

Anoniem

heeft Maria in die Hoenderloo-groep gezeten?

Trennie

Daar gaan we weer.... *zucht*

Sarcastisch:

Er is duidelijk aangetoond dat Maria in ieder geval op een aantal punten niet de waarheid spreekt.
Niet de waarheid spreken mogen we, omdat Maria zo zielig is, vooral geen leugens noemen, want dat meisje heeft zo veel mee gemaakt.
Die moeten we vooral heeeeeeel erg ontzien en uitkijken wat we zeggen en hoe we het noemen.
Dus het woord leugen is in het verhaal Maria heel fout.
Zij is geen leugenaar... Nee pas op, want dat is kwetsend en beschuldigend.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Geitenwollensokken-g-e-l-u-l noem ik dat....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:11

MarcoBorsato schreef:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand wiens niveau onder het gemiddelde een boek schrijft.

Ik ga mezelf even quoten want mijn moeder de expert zegt dat het wel heel goed mogelijk is dat haar intelligente onder het gemiddelde zit.

Inwonderland

Iemand vroeg naar de uitzending op internet, hij staat nog niet online, maar daar kun je via de site van sbs komen.
DWDD staat ook nog niet online, want ik heb beide niet kunnen zien, maar van bijlezen word ik ook niet veel wijzer.

Fenrir

MarcoBorsato schreef:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand wiens niveau onder het gemiddelde een boek schrijft.

Daar ben ik het niet mee eens. Iedereen kan een boek schrijven, de kwaliteit zal echter heel erg verschillen.

Edit: zoals ik eerder al noemde komt Maria bij mij echt niet zo intelligent over, dus ik ben het er ook mee eens dat haar niveau best onder het gemiddelde kan liggen. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-05-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

suze_ schreef:

Ja, in een PEL-project in India.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:12

suze_ schreef:

Ja. Mijn moeder werkt op een psychiatrische instelling en vanaf daar is Hoenderloo het volgende station.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fiffill schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Iedereen kan een boek schrijven, de kwaliteit zal echter heel erg verschillen.

Daar heeft een uitgever zijn editors voor ;)

Anoniem

lieveli voor een manuscript wordt uitgegeven, wordt er véél geredigeerd hoor :) kan best zijn dat het origineel behoorlijk anders was.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:13

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik ga mezelf even quoten want mijn moeder de expert zegt dat het wel heel goed mogelijk is dat haar intelligente onder het gemiddelde zit.

Dat vermoeden heb ik wel. Mogelijk is het in ieder geval.

Lauura

Sorry als het hier al ergens staat maar weet iemand waar je het terug kan kijken?

Fenrir

Cayenne schreef:
Fiffill schreef:

Daar heeft een uitgever zijn editors voor ;)

Precies. Dan nog zal je het altijd af kunnen lezen aan oa. zinsbouw en woordenschat, maar in principe kan iedereen een boek schrijven. Je merkt het verschil wel tussen een Mosterd en een Tolstoj. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-05-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

suze_ schreef:
lieveli voor een manuscript wordt uitgegeven, wordt er véél geredigeerd hoor :) kan best zijn dat het origineel behoorlijk anders was.

^) Oke

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:14

S__L schreef:
Sorry als het hier al ergens staat maar weet iemand waar je het terug kan kijken?

Ik neem aan dat het op uitzendinggemist.nl komt? :)

Anoniem

Saskiaatje schreef:
Dan nog heeft niemand gezegd dat het een feit is.
Een simpel hersenspinsel, wat ik niet eens zo vergezocht vind.
Of het netjes is mag ieder voor zichzelf vinden, lijkt me.

hoe zou jij het vinden als er op een forum wordt gespeculeerd over wat voor ziektes en psychische stoornissen je allemaal hebt?

Daarnaast zijn er nou niet echt heel veel aanwijsbare redenen imo om te denken dat ze MBP zou hebben, of iig ik denk dat er stoornissen zijn die beter passen. Maar dan nog is het niet gezegd dat ze die heeft, want dat is niet aan ons om daar over te oordelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Overigens mag een editor nooit de inhoud van de tekst veranderen.
Voordat er straks weer mensen van de uitgeverij de schuld op zich krijgen :D

Inwonderland

Trennie schreef:
Daar gaan we weer.... *zucht*

Sarcastisch:

Er is duidelijk aangetoond dat Maria in ieder geval op een aantal punten niet de waarheid spreekt.
Niet de waarheid spreken mogen we, omdat Maria zo zielig is, vooral geen leugens noemen, want dat meisje heeft zo veel mee gemaakt.
Die moeten we vooral heeeeeeel erg ontzien en uitkijken wat we zeggen en hoe we het noemen.
Dus het woord leugen is in het verhaal Maria heel fout.
Zij is geen leugenaar... Nee pas op, want dat is kwetsend en beschuldigend.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Geitenwollensokken-g-e-l-u-l noem ik dat....

Mooi verwoord, doet bij mij de vraag opkomen, wie manipuleert nou wie, Manou alle programma makers of Maria heel Nederland....

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:15

MarcoBorsato schreef:
suze_ schreef:

Ja. Mijn moeder werkt op een psychiatrische instelling en vanaf daar is Hoenderloo het volgende station.

Weet je het zeker?
Hoenderloo groep neemt alleen jongeren met een gedragsstoornis op, niet met een psychiatrische.

Saskiaatje

Cayenne schreef:

Natuurlijk wel.
Manou heeft de editors gemanipuleerd en toen heeft deze het litteken uit Maria's verhaal weggehaald. :j

Inwonderland

_Hedwig_ schreef:
Iemand vroeg naar de uitzending op internet, hij staat nog niet online, maar daar kun je via de site van sbs komen.
DWDD staat ook nog niet online, want ik heb beide niet kunnen zien, maar van bijlezen word ik ook niet veel wijzer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:16

Cayenne schreef:

:D dat niet nee.
maar met een andere zinsopbouw en andere woorden en het verschuiven van stukken, verander je niet de inhoud, maar kan het wel een stuk beter geschreven zijn :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:16

sbs uitzendingen komen niet op uitzendinggemist.nl, zoals vorige pagina ook al werd genoemd.

Ik vind haar ook niet erg intelligent overkomen, maar dat straalt ook niet van haar boek af.