jameyskatje schreef:trouwens.
ik kom belgie en het vlaams belang vaak tegen in de media. toen ik een tijdje terug op vakantie ging naar belgie had ik zoiets van 'nou ik ben benieuwd wat me te wachten staat'. nou geloof me, heb 3 steden bezocht en daarnaast nog wat dorpjes, ik ben daar zoooooo netjes behandeld! echt niet-normaal, het was zo leuk, de mensen waren zo eerlijk, warm en vriendelijk. in 1 stad heb ik nergens een andere hoofddoek gezien, toch voelde ik me helemaal niet met de nek aangekeken. was een hele mooie ervaring en ik ben op 1 of andere manier van de belgische mentaliteit gaan houden.
Belgie is een fantastisch landje met een geweldig volkje. Ik woon er op een steenworp vandaan, en echt...zoals jij ook zegt, omgaan met Belgen is een feestelijk gebeuren. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat dat voor de Vlamingen geldt. De franstaligen vind ik vrij arrogant en de hartelijkheid van de Vlamingen vind ik daar niet terug. Ik zou stiekem wel willen dat de Vlamingen zich bij Nederland aansloten, en dan mag het een nieuwe naam krijgen van me. Neder-Vlander, of zoiets.