[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

kjoetie

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:32

Ik stem D66, Pechtold.. in mijn ogen momenteel samen met femke halsema de enige twee capabele politici van betekenis op het pluche.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:09

Ik zie dat Roemer gekozen is als lijsttrekker van de SP, maar dat Prem Radhakishun zich beschikbaar heeft gesteld voor het lijsttrekkersschap van de SP. Ik weet niet of er nog in veranderd kan worden, maar Prem lijkt mij wel een goede.

Die zou ik graag met Wilders in debat willen zien :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:12

Ik ben blij met Roemer om heel eerlijk te zijn, top!

Maar inderdaad een debat tussen die 2 had ik ook wel mee willen maken!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:15

nou als dat echt de top bestuurders van dit land moeten worden...
ik vind dat meer mensen voor de show, voor op tv.
aan de top wil ik graag mensen die niet alleen roepen, maar ook kennis van zaken hebben en echt met oplossingen komen,
en sommigen roepen dan wel dat dat immers steeds maar niet gebeurd, op sommige vlakken ben ik het daar wel mee eens, maar op veel essentiele vlakken wordt hard gewerkt, maar doordat de problemen veelomvattend zijn moeten ze bij de kern worden aangepakt, en het kan dan vanzelfsprekend even duren voordat het individu de uitwerking in zijn/haar leven ziet/merkt.
het kost tijd allemaal, als het simpel was dan waren dingen al lang veranderd.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:20

Marigold schreef:
nou als dat echt de top bestuurders van dit land moeten worden...
ik vind dat meer mensen voor de show, voor op tv.
aan de top wil ik graag mensen die niet alleen roepen, maar ook kennis van zaken hebben en echt met oplossingen komen,
en sommigen roepen dan wel dat dat immers steeds maar niet gebeurd, op sommige vlakken ben ik het daar wel mee eens, maar op veel essentiele vlakken wordt hard gewerkt, maar doordat de problemen veelomvattend zijn moeten ze bij de kern worden aangepakt, en het kan dan vanzelfsprekend even duren voordat het individu de uitwerking in zijn/haar leven ziet/merkt.
het kost tijd allemaal, als het simpel was dan waren dingen al lang veranderd.

Ik denk dat Prem wel degelijk iemand is die op bestuurlijk nivo veel goede dingen kan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:21

Roemer is een veel betere keuze, alhoewel dat brabantse accent wel erg afleidt. Prem hing me jaren geleden de keel al uit, hij heeft bij mij dezelfde indruk achtergelaten als Agnes Kant, veel overdreven druk gediscussieer met een houding waar laatdunkendheid vaak de boventoon voert. Hij spreekt ook soms onduidelijk in zijn haast alles tegelijk te vertellen, Jack kan er nog flink wat adviesjes aan kwijt.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 07:53

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 07:58

Prem voor de SP... ik weet niet of ik daar nu zo blij van word. Krijg soms het gevoel dat hij een een persiflage van zichzelf is, ook al is hij ook wel weer een intelligente man.
In Roemer zal ik me nog eens verdiepen. Maar ben geen SP-stemmer trouwens.

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:41

Musjes schreef:
Schokkende uitspraken, nog schokkender dat deze partij zoveel aanhang heeft. Leren we nu niks van de geschiedenis?
http://www.nu.nl/politiek/2199504/wilde ... onden.html

Ook al ben ik niet met al zijn uitspraken eens die bij dat artikel staan zoals;
- Alle islamitische scholen sluiten
En dat hij de Turkse premier een mafkees noemt is gewoon respectloos.

Wel vind ik dat hij gelijk heeft met het stoppen van de immigratie, bouwstop voor moskees en dat alle crimele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.

Het zal mij ook niet verbazen als Wilders het zelfde lot krijgt als meneer Pim als hij zulke uitspraken luid en duidelijk elke keer herhaald.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:57

joostvangestel schreef:
In 1987 werden er 1 Miljoen (!!!!) fietsen gestolen, dus even geen onzin plaatsen, aub.

die onzin plaats jij , in 1987 barste het al van de marokanen en bij mijn nichtje in de klas zaten toen nog maar een paar nederlandse kindjes [ kanaleneiland] .
maar die miljoen fietsen zijn natuurlijk op 3 na allemaal door nederlanders gestolen , weltrusten hoor

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:05

_Pat_ schreef:
Musjes schreef:
Schokkende uitspraken, nog schokkender dat deze partij zoveel aanhang heeft. Leren we nu niks van de geschiedenis?

Ook al ben ik niet met al zijn uitspraken eens die bij dat artikel staan zoals;
- Alle islamitische scholen sluiten
En dat hij de Turkse premier een mafkees noemt is gewoon respectloos.

Wel vind ik dat hij gelijk heeft met het stoppen van de immigratie, bouwstop voor moskees en dat alle crimele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.

Het zal mij ook niet verbazen als Wilders het zelfde lot krijgt als meneer Pim als hij zulke uitspraken luid en duidelijk elke keer herhaald.

ben ik bijna mee eens , ik vind dat islamitische scholen wel moeten sluiten , op heel veel scholen wordt haat tegen ongelovigen gezaaid , ik vind dat de ouders dat thuis maar moeten doen , en dus geloof en onderwijs niet bij elkaar passen , ook christelijke en katholieke scholen opheffen , op school leer je lezen , schrijven en rekenen en geloven doe je in de kerk en thuis .

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:13

Op de gemiddelde christelijke school wordt het geloof echt niet opgelegd hoor, je kunt er ook gewoon als niet-gelovige naar toe in het kader van de algemene ontwikkeling.
Waarop baseer je je uitspraak dat op veel Islamitische scholen haat tegen ongelovigen wordt gezaaid, Sjonnie48?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:34

Alet74 schreef:
Op de gemiddelde christelijke school wordt het geloof echt niet opgelegd hoor, je kunt er ook gewoon als niet-gelovige naar toe in het kader van de algemene ontwikkeling.
Waarop baseer je je uitspraak dat op veel Islamitische scholen haat tegen ongelovigen wordt gezaaid, Sjonnie48?

op christelijke scholen wordt het geloof ook niet opgelegd , maar ik vind gewoon dat het niet met onderwijs te maken heeft en daarvan gescheiden moet zijn , ik baseer dat op wat ik heb gezien over islamscholen op tv in amsterdam , het is eigenlijk tegelijk een moskee .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:40

Musjes schreef:

Gut en voor al die heisa zijn wel 60 man komen opdraven _O- _O- _O-

Maar goed hij heeft zichzelf weer goed duidelijk gemaakt en laten zien waarom hij zeker geen premier wordt.

Iedere vergelijking met Pim gaat zo langzamerhand niet op, die was veel beter op de hoogte van de politiek en internationale verhoudingen en wilde mensen niet uitsluiten, maar aanpakken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:53

60 man := Tjonge

Ik ben toch wel benieuwd waarom hij De profeet Mohammed een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel noemt? Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn? Iemand van zijn aanhangers die daar antwoord op kan geven?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:01

Het zal toch niet op alle Islamitische scholen zo gaan? Ik neem aan dat de inspectie ook wel heeft ingegrepen bij de scholen die jij op tv hebt gezien.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:22

sjonnie48 schreef:
joostvangestel schreef:
In 1987 werden er 1 Miljoen (!!!!) fietsen gestolen, dus even geen onzin plaatsen, aub.

die onzin plaats jij , in 1987 barste het al van de marokanen en bij mijn nichtje in de klas zaten toen nog maar een paar nederlandse kindjes [ kanaleneiland] .
maar die miljoen fietsen zijn natuurlijk op 3 na allemaal door nederlanders gestolen , weltrusten hoor

Ik ken de statistieken niet, ik denk wel dat de jonge marokkanen van nu, die kennelijk het grote probleem zijn, toen nog in de luieres zaten of hooguit op de kleuterschool rondliepen. Het waren in ieder geval niet dezelfde marokkanen die het deden, als het al marokkanen waren (uit eigen ervaring zou ik eerder zeggen van niet, maar ik werk niet bij de politie, dus ik weet het niet. In diezelfde jaren 80 werd bij al mijn familieleden een autoradio uit de auto gestolen en van een familielid werd een hele auto gestolen. Dat waren dus 3 radio's en 1 auto. Alle daders gepakt, allemaal gewone autochtone lui.

Wat me eigenlijk nog het meest verbaast is dat er zo tekeer wordt gegaan over misdadige moslims. Wat een klinkklare onzin. De Islam is heel erg duidelijk over niet mogen stelen, niet mogen gokken, geen alcohol en geen drugs. Wat ik nou zie is dat partijen als de PVV die mensen willen "bevrijden" van al die regeltjes die hun juist tegenhouden om crimineel te worden, is dat niet ontzettend vreemd.

PS: In Eindhoven werd in de jaren 80 een bende ontmanteld die radio's stal. Voor de bende gepakt werd, werden er 2300 (!!) autoradio's gestolen per maand in de lichtstad. Daarna ging het aantal met 80% of meer naar beneden. Daders: een bende gokverslaafden.. Zullen wel geen moslims zijn geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:27

_Pat_ schreef:

Waarom vind je dat en wat denk je dat ermee bereikt wordt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:40

Lovely schreef:
Roemer is een veel betere keuze, alhoewel dat brabantse accent wel erg afleidt. Hij spreekt ook soms onduidelijk in zijn haast alles tegelijk te vertellen, Jack kan er nog flink wat adviesjes aan kwijt.

Ik vind het geen spetterende persoonlijkheid, maar de tekenaars van politieke spotprenten zullen wel blij met hem zijn :D :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:44

Fietsen stelen is volgens mij toch een echte Nederlandse traditie. Ik ben al weer wat ouder, opgegroeid in Utrecht. Die school stond niet echt in een superwijk, van mijn jaargang gingen er maar 4 of 5 niet naar de huishoudschool of de lts.

Ik kan me niet meer heugen hoeveel van mijn fietsen en brommers gestolen of gesloopt zijn, maar echt best veel (dus niet 1 of 2, minimaal 5) maar 0 Marokkanen op de hele school hoor! Kan me ook niet herinneren dat er een op de middelbare zat, maar dat was een grote school, dus kan best een allochtoontje tussen gezeten hebben die ik nooit gezien heb, maar veel, zeker niet.

Ook in Utrecht waren toen echte bendes actief die met een vrachtwagen en gereedschap rondreden en zo grote hoeveelheden fietsen jatte in een keer. Als er een keer een bende gepakt werd, waren dat ook autochtonen.

Het is natuurlijk aan te nemen dat er hier en daar een goed geïntegreerde allochtoon dit Nederlandse Cultuurgoed inmiddels heeft overgenomen, maar het fietsendief probleem bij de Marokkanen leggen slaat echt als een tang op een varken.
Laatst bijgewerkt door Sosha op 06-03-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:55

Heino schreef:
Sparta, je mag dan misschien niet lichtgeraakt zijn zoals je zegt, ik vind het wel verschrikkelijk onprettig discussieren met je. Wat zeg ik, discussieren? Daar is geen eens sprake van want je negeert selectief bepaalde opmerkingen en argumenten. Ik wil nu nog steeds van je weten wat links (en dan bedoel ik echt links en niet CDA/PVDA coalities want dat is gewoonweg niet links) nou allemaal verkeerd gedaan heeft.

Voor dat keerpunt ben ik ook bang ja, Marigold. Ik durf zelfs te zeggen dat ik bang ben voor een oorlog in Nederland wanneer PVV aan de macht zou komen.

Heino en laat ik nu precies dat hebben met jou. Jij bent pas selectief en bestempeld iedereen die anders denkt dan jouals niet nadenkend, niet goed in argumenten, terwijl je er zelf geen geeft.
Ik heb je al geantwoord, maar daar lees jij dan selectief overheen. En PVDA niet links, kom op zeg.
Partij voor en van de allochtonen, waarom zouden ze die bijnaam krijgen in de volksmond?

En bang voor oorlog :n
Ja als er nu niets gedaan wordt, dan word het oorlog. Omdat de Nederlanders eens een keer in opstand komen. Waren wij een minder tolerant volk geweest was er al lang rotzooi geweest. Maar wij zijn de mensen van het aanpassen. En laten het allemaal gebeuren. Ook wat het kabinet ons al jaren flikt.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 06-03-10 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:57

_sparta_ schreef:
Ook wat het kabinet ons al jaren flikt.

Het vorige kabinet was VVD/CDA/D66 het net gevallen Kabinet CDA/PVDA/CU

Zou je willen uit leggen wie wat flikt????

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:59

Dat is al genoeg uitgelegd Sarabande. We zijn geen papagaaien. Maar als het jou niet bevalt lees je niet en wordt je persoonlijk naar mensen. Om later te zeggen dat het niet persoonlijk was. Daar pas ik voor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:00

sparta kan vast wel mijn vraag beantwoorden dan? Als PVV aanhanger.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:03

_sparta_ schreef:
Dat is al genoeg uitgelegd Sarabande. We zijn geen papagaaien. Maar als het jou niet bevalt lees je niet en wordt je persoonlijk naar mensen. Om later te zeggen dat het niet persoonlijk was. Daar pas ik voor.

Dat is kul ik reageer pas op persoonlijke uitspraken als iemand het onderwerp persoonlijk maakt, lees maar eens goed na.
Door te zeggen dat iemand, een groep, kabinet wat flikt zonder uit te kunnen leggen wat er geflikt is voldoet wel aan de houding van de Wilders stemmers
Laatst bijgewerkt door sarabande op 06-03-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt