Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:36

Als de mannen een baard moeten hebben om gehoorzaam aan god te zijn, waarom zie ik hier niet of nauwelijks bebaarde mannen naast hun met hoofddoek bedekte vrouwen? Die mannen zijn vaak nog naar de laatste mode gekleed, idem merkkleding. De vrouwen daarentegen heel zwaar opgemaakt, maar wel hoofddoek, armen en benen bedekt en in donkere kleuren...is dat niet sexy :P voor de man? Maar wel gehoorzaam naar god....de mannen zijn dan dus stout! ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:44

russel schreef:
De vrouwen daarentegen heel zwaar opgemaakt, maar wel hoofddoek, armen en benen bedekt en in donkere kleuren...is dat niet sexy :P

Die vrouwen hebben het idee achter hoofddoeken dus duidelijk niet begrepen ;)

MamboBeach

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:46

Nou, dat wilde ik eigenlijk al eerder zeggen maar ik zie ook heel vaak vrouwen met hoofddoeken op en dan best zwaar opgemaakt. Maken zich ook mooier op deze manier, en er zitten echt hele mooie vrouwen tussen... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:46

nee, maar het is wel een heel erg gangbaar iets. Gisteren kwam ik ook zo een vrouw tegen, dure zwarte lakschoenen met palen van hakken, zwart gekleed, zwart met wit hoofddoek, dus helemaal om het gezicht, maar zwart opgemaakte ogen en fel rode lippenstift... :D Haar man gewoon trendy gekleed, niks baard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:47

MamboBeach schreef:
Nou, dat wilde ik eigenlijk al eerder zeggen maar ik zie ook heel vaak vrouwen met hoofddoeken op en dan best zwaar opgemaakt. Maken zich ook mooier op deze manier, en er zitten echt hele mooie vrouwen tussen... :j

Absoluut! Maar ze zorgen wel dat ze er heel netjes en sexy uitzien. Had zo een collega, haar tas zat vol met make-up.. :D ik geloof wel 10 lippenstiften.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:48

Kan iemand aangeven waar dan staat dat mannen een baard moeten dragen en vrouwen een hoofddoek? Zou ik echt wel willen weten?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:49

Moet je eens in Dubai in een winkelcentrum rondlopen.
En dan vooral Libanese vrouwen. Dat waren overigens wel erg mooie vrouwen. Ik was me daar jaloers! Maar de make-up en sieraden gingen mij wat te ver naar mijn smaak. En rete-dure zonnebrillen van formaat autoruit.
Nu hadden die Libanese vrouwen niet altijd een hoofddoek op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:51

ik ga deze maand naar Egypte op vakantie,maar nu naar Cairo(de eerste keer in Hurghada)en ik ben wel benieuwd hoe het er daar uitziet,t is natuurlijk ook een Islamitisch land grotendeels.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:57

Hoofdoekjes en burka is eigenlijk bedoeld om zijn haar en gezicht te beschermen tegen zand, maar werd op gegeven moment een 'kledingvoorschriften van koran' gezien doordat alle vrouwen in woestijn hoofddoek en of burka dragen.

Dat is mijn logica....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:09

Ja voor in de woestijn. Een logisch iets. Die mannen hebben ook doeken om...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:33

Borg schreef:
Nonnen wel, die bedekken hun hoofd. Ik heb op mijn katholieke basischool nog handwerkles gehad van een non die een grijze jurk droeg en zo´n kapje met flappen op haar hoofd.
In een klooster zat hun hoofd ook helemaal ingepakt.

Dat is tegenwoordig ook bijna niet meer het geval.
De meeste nonnen dragen tegenwoordig gewoon nette maar niet opzichtige kleding.
Wel altijd een rok overigens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:47

ik vind zowizo de middenoosten vrouwen bijzonder veel mooier dan westerse vrouwen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:24

Nou jameyskatje, als ik jou als hollandse meid zie schrijven dat de rechten van mannen en vrouwen anders zijn, dan krijg ik daar toch een beetje jeuk van.

Ik hoop dan maar weer dat mijn meiden zich in godsnaam nooit tot de islam zullen bekeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:37

Ik vind hoofddoeken prima kunnen, maar burka's niet. Simpelweg omdat je iemands gezicht dan niet kan zien. Dus je weet ook niet hoe ze kijken tewijl ze praten, dus hoe ze iets bedoelen. :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:14

Snoevie schreef:
ik vind het trouwens ook wel erg eenzijdig bekeken over hoe mannen opgewonden raken........er zijn ook 'normale' mannen bij hoor ;)

het is de biologie, hersenonderzoek wijst dat uit en het is wetenschappelijk bewezen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:16

russel schreef:
Als de mannen een baard moeten hebben om gehoorzaam aan god te zijn, waarom zie ik hier niet of nauwelijks bebaarde mannen naast hun met hoofddoek bedekte vrouwen? Die mannen zijn vaak nog naar de laatste mode gekleed, idem merkkleding. De vrouwen daarentegen heel zwaar opgemaakt, maar wel hoofddoek, armen en benen bedekt en in donkere kleuren...is dat niet sexy :P voor de man? Maar wel gehoorzaam naar god....de mannen zijn dan dus stout! ;)

je stelt mij een vraag en ik beantwoord deze zo goed mogelijk. ik vertel hoe het religieus gezien hoort. wat de mensen met die informatie doen is aan hun! ik kan me niet verantworden voor andere moslims. dus waarom dit waarom dat.. moet je mij niet vragen ;) iedereen leeft zn eigen leven. (daarbij is dit al besproken in dit topic)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:17

Charlie_P schreef:
Kan iemand aangeven waar dan staat dat mannen een baard moeten dragen en vrouwen een hoofddoek? Zou ik echt wel willen weten?

ja hoor blader het topic even door of gebruik de zoekfunctie op google

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:19

jameyskatje schreef:
Snoevie schreef:
ik vind het trouwens ook wel erg eenzijdig bekeken over hoe mannen opgewonden raken........er zijn ook 'normale' mannen bij hoor ;)

het is de biologie, hersenonderzoek wijst dat uit en het is wetenschappelijk bewezen.

vast wel,maar zo komt het over alsof mannen een stel domme ge*le wezens zijn........vond ik wat overdreven neergezet

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:22

faye schreef:
Nou jameyskatje, als ik jou als hollandse meid zie schrijven dat de rechten van mannen en vrouwen anders zijn, dan krijg ik daar toch een beetje jeuk van.

Ik hoop dan maar weer dat mijn meiden zich in godsnaam nooit tot de islam zullen bekeren!

lezen is ook een vak he ;) en uit het verband trekken ook. zosls je kon lezen zijn man en vrouw gelijk wat betreft menswaardigheid! natuurlijk kunnen ze niet hetzelfde zijn. vrouwen hebben andere rechten en plichten dan mannen. anders, wie zegt dat dit nadelig is? zie het als 2 puzelstukjes die in elkaar vallen, ze vullen elkaar aan en de taakverdeling is helder. vrouwen hebben bv het recht dat de man hen moet voorzien van kleding, eten enz, hetzelfde waarmee hij zichzelf voorziet (een man MOET dus werken en MOET zijn bezittingen uitgeven aan zijn gezien. een vrouw MAG werken en MAG haar bezittingen uitgeven aan haar gezin, verder heeft zij het recht om geheel zelf te bepalen wat zij met haar bezit doet) om maar even een voorbeeld te noemen. dit is simpelweg taakverdeling.

en ja, met de wil van God, want je zal nooit weten of jou meiden moslim worden of niet. jij kan dat niet voor ze bepalen (alhoewel ouders dat graag willen) en als ze het worden, wat wil je dan doen? volgens mij mag je dan blij wezen dat ze niet in de drugs of prostitutie beland zijn maar voor iets als een geloof hebben gekozen. als zij daar gelukkig mee zijn, wie ben jij dan;)

leuk weetje is dat 65% van alle bekeringen tot de islam vrouwen zijn. typisch, als het zo'n onderdrukkend geloof is...
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 05-04-10 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:24

@ snoevie: ik typte enkel over wat er in dat boek stond haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:25

ik ken een stel hollandse meiden die bekeerd zijn tot de islam.
en zie de overeenkomst: ze hadden allemaal een islamitische vriend. dus over die onderdrukking.......ja typisch inderdaad. ik ben er niet over uit.

oh sorry jameyskatje,ik dacht dat jij dat zelf had 'bedacht'

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:27

KellyZ schreef:
jameyskatje schreef:
agja. ik vind het opmerkelijk en daar blijf ik bij.

nja, ik vind mezelf ook best wel modieus hoor. je kan hartstikke vrouwelijk en modieus zijn met een hoofddoek. :P

Ik heb wel dikke respect voor jou hoor, dat filmpje van die man (moslim en zijn vrouw ook) ''ask a moslima'', wel overtuigend vond ik.

tnx dat is leuk om te horen! ja vind ik ook, ik heb die man live gezien en gesproken en ik hing echt aan zijn lippen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:31

ja klopt. veel bekeren zich tot de islam nadat ze een islamitische partner hebben gevonden. soms om door de familie geaccepteerd te worden (dat verwerp ik absoluut en met die intentie ben je geen echte moslim natuurlijk), maar vaak is het zo dat ze door die partner in aanraking komen met de islam en daardoor opzoek gaan naar kennis en zo gaat dat balletje rollen. ik ken hartstikke veel meiden en bij niemand heb ik het idee dat ze onder druk staan. overigens zijn er ook hartstikke veel waarbij geen partner in het spel was hoor (me:D). het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. maar zo'n toneelstukje kan je niet je hele leven volhouden, dan val je binnen een korte tijd door de mand, je moet dus wel echt overtuigd zijn van een geloof om er zoveel 'voor op te geven'.

(excuus voor de vele berichtjes. ik zit op zo'n klein computertje, niet zo handig)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:48

Heb jij nu een Islamitische partner jameyskatje? Of wil je die persé in de toekomst?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:58

hihi ja hoor ik heb een hele lieve man inmiddels :)

maar inderdaad, hij is islamitisch en dat was ook wel een must voor mij.