randalinpony schreef:In dit land worden nog steeds 50 kinderen per jaar doodgeslagen, en heel veel meer gruwelijk verwaarloosd, misbruikt en mishandeld.
Laat de kinderbescherming en bureau jeugdzorg zich daar mee bezig houden, met hun beperkte capaciteit.
Ik krijg het idee dat dit geval meer een soort schandpaalpolitiek is: kijk, zo doen we dat als je je niet aan de regels houdt!
Omdat de media er zo bij betrokken is vind ik het uitermate goed dat de kinderbescherming hier zo bovenop springt. Wanneer de kinderbescherming zich onverschillig opstelt straal je ook niet bepaald vertrouwen en deskundigheid uit als hulpverlenende instantie... Ik vind dit een goed voorbeeld richting andere mensen met dergelijke plannen, dat er een duidelijk "nee" wordt verkondigd.
Over de regeltjes: dat heet nu een maatschappij. Als je geen enkele bemoeienis wil moet je maar in de rimboe gaan wonen. Maar alleen profiteren van de regels die jou uitkomen (denk aan belastingteruggave en weet ik wat allemaal) en degene die je tegen de borst stoten negeren/afkatten vind ik belachelijk.