Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:48

Ik denk juist dat als het vliegtuig wel de baan had gehaald dat het dan misschien wel in de brand zou hebben gestaan. Nu absorbeerde de aarde de schok, maar asfalt kan nooit zoveel kracht absorberen als aarde/klei.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:48

juf_esther schreef:
Ik hoorde net op het nieuws dat er familieleden zijn overgekomen om slachtoffers te identificeren... met het vliegtuig. Weet niet of ik er in zou durven stappen op zo'n moment....

De kans dat twee vliegtuigen (van dezelfde maatschappij) vlak na elkaar op dezelfde route verongelukken is echt te verwaarlozen.

Daarbij denk ik dat een hoop familieleden van slachtoffers op zo'n moment niets liever willen dan zekerheid, met eigen ogen zien of je dierbare al dan niet nog leeft. De afstand Istanbul-Amsterdam is helaas iets te groot om voor een andere vorm van transport te kiezen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-02-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:49

Tallie_Ho... Het IS gewoon knap dat hij zo heeft kunnen landen.. dat is een feit.... dat dit hier is gebeurt en niet verderop....

Ben erg benieuwd wat ze met de zwarte doos nog kunnen, hoeveel wijzer ze daarvan worden :j

Ik wacht ook rustig af :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:49

Ik ben wel erg benieuwd naar geluidsopnames van die zwarte doos. Ben benieuwd of het vrijgegeven word.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:50

Wat ik wel denk is dat de piloot veel heeft geprobeerd om hem op het land te zetten.. Ik bedoel als hij op de A9 kwam, en met evt kerosine die vrij kwam en vonken, denk dat het dan heeel anders was afgelopen. (alhoewel dit al erg genoeg is natuurlijk)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:50

Inderdaad, ik denk dat als je het gekund had je zelfs rennend naar A'dam was gekomen.

manic

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:53

Is er eigenlijk al audio vrijgegegeven van de toren tijdens/voor het ongeluk?Ik heb alleen maar van na het ongeluk gehoord.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:59

Er was toch wel een stukje te horen.. of was dat van na het ongeluk?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:01

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:06

Denk dat je op het moment niet eens kunt realiseren wat er aan de hand is en doe je gewoon wat je moet doen. Over een paar dagen gaat het wel tot hem door dringen wat er nu precies is gebeurd en wat hij gedaan heeft..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:23

Bij dat artikel had ik een rare gedachte.
"De Riphoeve" heet zijn boerderij. De rest-in-peace hoeve. Omdat het vliegtuig daar net voor is neer gestort.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:29

manic schreef:
Is er eigenlijk al audio vrijgegegeven van de toren tijdens/voor het ongeluk?Ik heb alleen maar van na het ongeluk gehoord.

Dat is een belangrijk onderdeel van het onderzoek, het is maar heel zelden dat dat naar buiten komt en als het al naar buiten komt is dat in de meeste gevallen pas een tijd later. Maar goed, je weet het nooit, afwachten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:33

kazary schreef:
"De Riphoeve" heet zijn boerderij. De rest-in-peace hoeve. Omdat het vliegtuig daar net voor is neer gestort.

ja idd, maarja die man kan er niks aan doen dat zijn bedrijf zo heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:33

Eyecatcher schreef:
Dat is nog niet eens zeker!!!!!!!!!!!! Mensen hou toch eens op met speculeren en wacht gewoon de antwoorden af van de mensen die straks WEL weten wat er gebeurd is en wat de oorzaak is :j

Alsof jij nooit speculeert :roll:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:34

kazary schreef:

De beste man heet Rip.... Je kunt overal wel iets achter zoeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:35

Lous schreef:
He mensen,zullen we gewoon even de resultaten van het onderzoek afwachten. En ook wat er te horen was in de zwarte doos??!! :o

Onderzoek kon wel maanden tot jaren in beslag nemen. Tis niet zo dat de uitkomsten volgende week op tafel liggen. Vind 't niet zo raar dat er tot die tijd gespeculeerd wordt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:36

Dat zeg ik toch ook niet? :) Zelfs de man heet zo.
Maar het schoot gewoon te binnen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:37

Wat houd die zwarte doos precies in? Ik hoor men er veel over praten maar weet niet wat het inhoud.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:39

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:39

silfie35 schreef:
Wat houd die zwarte doos precies in? Ik hoor men er veel over praten maar weet niet wat het inhoud.

Met zwarte doos of flight data recorder wordt over het algemeen bedoeld een elektronisch kastje in een vliegtuig, waarin alle vluchtgegevens van het laatste deel van de vlucht worden opgeslagen. De doos is echter niet zwart, maar geel, rood of oranje. Dit om het terugvinden na een eventuele crash makkelijker te maken. Naast de zwarte doos bevat een vliegtuig ook een cockpit voice recorder waarmee de gesprekken in de cockpit worden opgenomen. De zwarte doos is zo gemaakt dat hij zeer extreme condities moet overleven: een hevige brand, een grote val.

De oorspronkelijke reden van de registratie van vluchtgegevens was om de aansprakelijkheid van de fabrikant bij een ongeluk te kunnen vermijden, als kon worden aangetoond dat het ongeluk te wijten was aan een menselijke fout. Tegenwoordig is de belangrijkste toepassing echter om ongelukken te kunnen analyseren teneinde toekomstige soortgelijke gevallen te kunnen voorkomen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:40

Dat ding ligt ongeveer in mn achtertuin :+
Ga vanmiddag nog even terug om even goed te kijken...

Het ziet er niet mooi uit :n ..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:43

DenK4ever schreef:
silfie35 schreef:

Met zwarte doos of flight data recorder wordt over het algemeen bedoeld een elektronisch kastje in een vliegtuig, waarin alle vluchtgegevens van het laatste deel van de vlucht worden opgeslagen. De doos is echter niet zwart, maar geel, rood of oranje. Dit om het terugvinden na een eventuele crash makkelijker te maken. Naast de zwarte doos bevat een vliegtuig ook een cockpit voice recorder waarmee de gesprekken in de cockpit worden opgenomen. De zwarte doos is zo gemaakt dat hij zeer extreme condities moet overleven: een hevige brand, een grote val.

De oorspronkelijke reden van de registratie van vluchtgegevens was om de aansprakelijkheid van de fabrikant bij een ongeluk te kunnen vermijden, als kon worden aangetoond dat het ongeluk te wijten was aan een menselijke fout. Tegenwoordig is de belangrijkste toepassing echter om ongelukken te kunnen analyseren teneinde toekomstige soortgelijke gevallen te kunnen voorkomen.

Oke ik snap het.

Hoop dat ze erachter komen want zullke dingen moeten niet vaker gebeuren, alhoewel het veel erger had kunnen zijn.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:47

Blue_Eyes schreef:
kazary schreef:

De beste man heet Rip.... Je kunt overal wel iets achter zoeken ;)

Hij is goed bedacht, maar het is inderdaad zijn achternaam.

Ik ga er zo ook nog even langs, kijken of ik dichterbij kan komen dan gister. Ook hier ligt hij zowat in de achtertuin... Eng gevoel toch hoor...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:49

Weet ik. En ik zoek er ook niets achter, schoot me alleen te binnen bij het lezen van dat artikel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:01

Je kunt ook overal wat achter gaan zoeken hoor. Bij het horen van de naam had ik daar iig niet aan gedacht...