Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juf_esther schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat er familieleden zijn overgekomen om slachtoffers te identificeren... met het vliegtuig. Weet niet of ik er in zou durven stappen op zo'n moment....
manic schreef:Is er eigenlijk al audio vrijgegegeven van de toren tijdens/voor het ongeluk?Ik heb alleen maar van na het ongeluk gehoord.
Lous schreef:He mensen,zullen we gewoon even de resultaten van het onderzoek afwachten. En ook wat er te horen was in de zwarte doos??!!
silfie35 schreef:Wat houd die zwarte doos precies in? Ik hoor men er veel over praten maar weet niet wat het inhoud.
silfie35 schreef:Wat houd die zwarte doos precies in? Ik hoor men er veel over praten maar weet niet wat het inhoud.
DenK4ever schreef:silfie35 schreef:Wat houd die zwarte doos precies in? Ik hoor men er veel over praten maar weet niet wat het inhoud.
Met zwarte doos of flight data recorder wordt over het algemeen bedoeld een elektronisch kastje in een vliegtuig, waarin alle vluchtgegevens van het laatste deel van de vlucht worden opgeslagen. De doos is echter niet zwart, maar geel, rood of oranje. Dit om het terugvinden na een eventuele crash makkelijker te maken. Naast de zwarte doos bevat een vliegtuig ook een cockpit voice recorder waarmee de gesprekken in de cockpit worden opgenomen. De zwarte doos is zo gemaakt dat hij zeer extreme condities moet overleven: een hevige brand, een grote val.
De oorspronkelijke reden van de registratie van vluchtgegevens was om de aansprakelijkheid van de fabrikant bij een ongeluk te kunnen vermijden, als kon worden aangetoond dat het ongeluk te wijten was aan een menselijke fout. Tegenwoordig is de belangrijkste toepassing echter om ongelukken te kunnen analyseren teneinde toekomstige soortgelijke gevallen te kunnen voorkomen.
Blue_Eyes schreef:kazary schreef:Bij dat artikel had ik een rare gedachte.
"De Riphoeve" heet zijn boerderij. De rest-in-peace hoeve. Omdat het vliegtuig daar net voor is neer gestort.
De beste man heet Rip.... Je kunt overal wel iets achter zoeken