Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:13

Ik zie het zo: er is eindelijk iemand in Nederland die het vuile werk wilt opknappen. Rita deed een poging maar mocht toen de VVD verlaten. Wilders draaft misschien heel erg door in zijn ideeën, maar ik denk dat wij de afgelopen jaren teveel gepikt hebben hier.

Ik vind het erg jammer dat mensen die het beste voor hebben met ons land bedreigd moeten worden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:34

Misschien is het handig eerst de betreffende column (uit 2005) te lezen voor je oordeelt? Ik kan me wel indenken waarom berbers zich zwaar beledigd voelen;
Citaat:
Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al.

Citaat:
De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.

Citaat:
De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken.

Citaat:
Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?

Erg aardig is het niet.. Ook geen reden om een haatcampagne te starten, maar dat men beledigd is, kan ik me heel goed voorstellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:38

katiavl schreef:
Verder over vuil gesproken, moet je maar eens een arabische islamiet over een berber spreken. Die twee kunnen er tamelijk van daar valt men petje van om Nagelbijten / Gniffelen

Kom ik weer terug op men vorige post, die twee partijen denken erger over elkaar dan de gemiddelde wilders stemmer.
Wat daar staat hoor ik dagelijks op straat Ja

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:47

Mischien is het een tip voor sommige posters om een heel stuk te quoten inplaats van 1 regel waardoor er een verkeerd beeld word gevormd?

Nog steeds wordt er voorbijgegaan aan de voorbeelden die aangedragen worden uit ons eigen land, dit op een enkeling na.

Nogmaals niemand zegt dat alle moslims fout zijn maar dat er dingen gebeuren die niet deugen staat wel vast. Het ligt er maar aan of je het wil zien en er iets aan wil veranderen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:58

Die stukken die Lies quote komen uit de column die die dame geschreven heeft. Lies vat alleen het geheel even samen eigenlijk.

Kijk ik heb die column gelezen en er zitten onaardige stukken in maar het is haar belevingswereld. Het schetst een goed heeld van hoe de onderlinge verstandhoudingen zijn. Ik zie er in ieder geval geen reden in om iemand zo te behandelen zoals zij behandeld wordt.

Irak is toch net zo´n voorbeeld? Daar lopen meerdere soorten irakezen en het liefs maken ze elkaar af....

Kijk, ik vind Friezen ook stijfkoppen Haha! maar ik zei geen reden om ze op te blazen of af te maken. Ik ben een Groningse dus dan maak je grappen over ze. Geen Fries die mij met de dood bedreigd als ik zeg dat de koeien daar mooier zijn als de vrouwen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:17

Als jij zegt dat Friezen primitief, barbaars, stom, in tegenstelling tot jouzelf niet tot de elite behoren, onderontwikkeld zijn en stinken, reken er maar op dat er veel Friezen zullen zijn die in opstand komen. En er zullen vast gekken bij zijn die jou met de dood gaan bedreigen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:03

Wat gaat die Fries doen dan? Achter mij aan met zijn hooivork? Haha! Feit is dat Friezen of andere Nederlandse volken niet behept zijn met barbaarse wraaktechnieken. Daar zit nu het verschil.

Ik heb vaak genoeg gehoord dat ze Friesland zouden moeten afsteken in de hoop dat het afdrijft. Of gewoon over het Noorden dat ze achterlijk zijn daar, achterlopen erg zaten te springen om de afsluitdijk en de N-Hollanders niet (daarom is het grootste deel van de afsluitdijk van de Friezen, die bouwden er harder aan.) Ehm andere dingen die ik vaak genoeg hoor over mijn hoge noorden (blijft het toch een beetje, ondanks dat ik er niet meer woon…) Dat het er stinkt, dat de koeien en varkens nog in de woonkamer lopen, enz enz… need more? Dus het gdoor jou geschetste voorbeeld is al zo, maar nog geen oorlog uitgebroken hoor....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:08

@ Esperanza: Laatst stond er een artikel in de krant dat men hier s 'ochtends eerst de wolven uit de tuin moet jagen met een knuppel Nagelbijten / Gniffelen

Wat betreft het veelvuldige gegooi met de term "Wildersstemmer"... Hoeveel mensen in dit topic hebben daadwerkelijk op Wilders gestemd? Ik niet, ik heb op de SP gestemd Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:12

Mystica schreef:
@ Esperanza: Laatst stond er een artikel in de krant dat men hier s 'ochtends eerst de wolven uit de tuin moet jagen met een knuppel Nagelbijten / Gniffelen

Wat betreft het veelvuldige gegooi met de term "Wildersstemmer"... Hoeveel mensen in dit topic hebben daadwerkelijk op Wilders gestemd? Ik niet, ik heb op de SP gestemd Lachen

Heb even gespiekt waar je woont, en het wonderschone Bellingwolde zag ik... Haha! Boerin Haha! Nu kijk ik direct anders naar je.... Clown Je bent vast import want je bent veel te slim om daar geboren te zijn Whoosh!

*bukt direct om hooivork te ontwijken*

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:15

*LOL* Ik ben import binnen de provinciegrenzen Haha! Ik ben namelijk geboren in Groningen en heb daar ook 18 jaar gewoond. Knipoog Alleen bevalt het mij hier op het platteland beter als in "de stad" Heerlijk rustig hier Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:18

Er wordt wel zoveel drukte om gemaakt.. maar waarom wil Wilders zonodig het volk overtuigen dat moslims slecht zijn? Waarom brengt hij niet gewoon het idee in om de grenzen dicht te gooien.. Dat scheelt al een heel eind. Zelf ben ik er fel tegen aangezien we een multicultureel land zijn, maar ik vraag me gewoon af waarom hij de moeilijke weg kiest..

Ik ben trouwens van mening dat hij ook wel een film mag maken over de mooie kanten van de Islam, want die zijn er zeker en mogen ook zeker vertoond worden! Ik vind het nogal cru om alleen maar de negatieve kanten te laten zien.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:20

Tja hier heb je dan een echte Friezin, geboren en getogen.
Kan me er niet druk over maken wat een ander over mij te zeggen heeft.
Ga al helemaal niet iemand bedreigen.
Ook ik ben geen Wilders stemmer.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:21

Mooie films over de Islam zijn er toch ook al? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:36

Mystica schreef:

Inderdaad, en waarom moet er in een film over extremisme goede dingen getoond worden. Vind dat altijd zo propaganda, als ze echt goed godsdienst volgen leren ze ook vergevingsgezind zijn en iets minder lange tenen hebben.

Want immers de profeet wandelde toch ook binnen zonder wat, terwijl er zoveel over hem gezegd werd en stenen gegooid werd.

Vind het echt jammer, er zijn godsdienst die zoveel meer leiden maar zoveel waardiger reageren

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:42

Mystica schreef:

Daar gaat het niet om: Geert Wilders laat alleen de slechte dingen van de Islam zien, maar niet de mooie dingen. Hij doet op deze manier net alsof het alleen maar slecht is, en draait er omheen dat er ook goede dingen zijn.

Katia: je hoort mij niet zeggen dat er goede dingen van extremisme getoond moeten worden, ik heb het over de Islam; dat is heel wat anders. Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:44

zie jij ooit het goede nieuws op het journaal?
goed nieuws is namelijk geen nieuws...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:45

De goede dingen van de islam vormen geen bedreiging/probleem voor onze maatschappij.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:52

geerke schreef:
zie jij ooit het goede nieuws op het journaal?
goed nieuws is namelijk geen nieuws...

Nou nou, dat is wel een heel negatieve instelling.. Dus jij wil nooit van je vrienden leuke dingen horen? Ze mogen jou alleen maar de slechte dingen vertellen omdat dat goede dingen niet interessant zijn?

Faye: dat klopt, maar ik vind het gewoon cru om geen goed woord over de Islam te laten vallen maar wel 1000 slechte woorden. Bij wijze van spreken. Knipoog In mijn ogen moet tegenover iets negatiefs ook iets positiefs worden gezet als dat mogelijk is, en dat ís mogelijk want de Islam kan een prachtig geloof zijn als je er goed mee om gaat: helaas doen sommige mensen dat dus niet.. Zonde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:59

Waarom is dat cru? Dat is toch het hele punt van Wilders? Waarom zoveel ophef als iedereen zich er zogenaamd van distantieert? Dus als we een film over WOII maken dan moeten we de goede en gezellige kanten van Hitler in beeld brengen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:08

faye schreef:
Waarom is dat cru? Dat is toch het hele punt van Wilders? Waarom zoveel ophef als iedereen zich er zogenaamd van distantieert? Dus als we een film over WOII maken dan moeten we de goede en gezellige kanten van Hitler in beeld brengen?

Nee ik denk dan eerder de gewone duitsers.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:30

jaantsje schreef:
Tja hier heb je dan een echte Friezin, geboren en getogen.
Kan me er niet druk over maken wat een ander over mij te zeggen heeft.
Ga al helemaal niet iemand bedreigen.
Ook ik ben geen Wilders stemmer.

oliebol, nog geen hooivork.... Zie, Friezen zijn niet wraakzuchtig... Jaantsje gaat toch ook niet direct alle Noord-Hollanders bedreigen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:31

Redrumfox schreef:
Mystica schreef:

Daar gaat het niet om: Geert Wilders laat alleen de slechte dingen van de Islam zien, maar niet de mooie dingen. Hij doet op deze manier net alsof het alleen maar slecht is, en draait er omheen dat er ook goede dingen zijn.

Katia: je hoort mij niet zeggen dat er goede dingen van extremisme getoond moeten worden, ik heb het over de Islam; dat is heel wat anders. Lachen

Maar de goede films laten geen slechte dingen zien. Nagelbijten / Gniffelen Waarom mag niet beide gezien worden Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:26

Blue_Eyes schreef:
Dat roep jij nou de hele tijd, Faye, maar hoe reageer jij als een moslim voorbij komt en naar jou roept dat je een vieze Hollander bent? Ik denk zo: als door een wesp gestoken.

Hier moest ik heel hard om lachen, je weet niet hoe je de plank raak slaat.... ze vinden ons nl idd vies, wij hebben huisdieren, lopen met een hond aan een touwtje en hebben om het nog erger te maken een poepschepje in onze handen en gaan dan ook nog bukken om die stront op te vangen.. Haha! Haha! Clown .Je hebt geen idee hoe raak je slaat nu.. En wij die vieze Hollanders lachen ons een bult daarover. Kom je in een tokkiewijk dan lachen ze je ook hartelijk uit hoor, met hun besmeurde gaatjeshemden met bier en patatkwijlvlekken. Haha! Haha!
Maar roep het in een achterbuurt met schotels aan elk balkon en de rapen zijn gaar, maar het zullen voornamelijk Hollanders zijn die zo correct mogelijk willen blijven die zich er het drukst over maken... Clown

Hoe vaak heb ik Marokkanen wel niet horen roepen over die vieze Berbers. Ja ook die heb je er.. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:33

lies schreef:
faye schreef:
Jeetje Lies, toch geen vrienden van je he? Bloos!

Nee hoor, vrienden van schoonzus en zwager.

Ik kan in het verhaal van Russel nog wel een beetje komen, dat zijn ook gewoon vieze mensen dan, zoals zij het beschrijft. Maar werkelijk, zo'n buurt ging het echt niet over. We hebben niet eens zo'n wijk in mijn woonplaats. Het gaat haar toch echt om de 'buitenlanders' zelf. En het gekke is, in deze stad (of zeg maar rustig groot dorp) hebben we écht geen overlast van welke groep dan ook. En toch hebben zoveel mensen het over die 'vieze buitenlanders'.

Ik steek mijn kop niet in het zand wat betreft probleemwijken in Nederland en probleemjongeren, vooral onder de Marokkanen. Ze zijn er en moeten hard aangepakt worden. Mensen die in die wijken wonen en leven vergeef ik rustig de ongenuanceerde uitdrukkingen. Maar mensen die er nooit iets mee te maken hebben en geen last van ondervinden en juist het tegenovergestelde zien (hier wonen echt gewoon nette 'buitenlanders', ik ken geen 1 gezin die overlast veroorzaakt, hoor er ook nooit iets over), voor zulke mensen heb ik geen begrip als zij zich weer eens ongenuanceerd uitdrukken. Imo hebben ze hier gewoon geen reden voor, behalve angst voor het onbekende.

Een voorbeeldje uit de discussie. "Hunnie knippen met hun vingers en hup, er staat een moskee'. Nou staat er hier in de verste verte geen moskee en hebben we ongeveer 25 kerken en 2 synagogen (hoe schrijf je dat eigenlijk). Hoe komt nou zoiemand erbij om zoiets te zeggen?
Het is gewoon niet waar. Niet in mijn buurt/woonplaats of zelfs provincie. De man die dit zei (mijn zwager Bloos ) is overigens zelf misschien 3 keer de grens van zijn provincie over geweest en heeft écht geen last van wie dan ook.

Ja maar Lies, de grote steden is heel anders dan de dorpen. Een wereld van verschil. Ik heb 14 jaar in Amsterdam gewoond en woon nu in een dorp in Brabant, hier heb je idd geen overlast van buitenlanders, ze zijn er wel, een flinke groep Turken, een hele prettige groep die wel hun eigen cultuur en geloof trouw blijven. Ze hebben hun moskee in een oude school schuin tegenover mijn huis, maar als je het niet weet, dan zie je dat niet. Maar er is sowieso een verschil tussen een Turk of een Marokkaan, al zijn ze beide moslim.

Dat een omgeving zo weinig moskeeën heeft is omdat de groep kleiner is die er woont. Een stad kun je niet vergelijken met een dorp.
De staatliedenbuurt was vroeger een buurt met junks en krakers, nu is het een buurt met 85% allochtoon en het is niet zo dat als een buurt verpaupert dan verpaupert het maar, nee dat is iets wat de bewoners doen, dat hoeft toch niet?? Armoe zegt niets over properheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:40

lies schreef:
Misschien is het handig eerst de betreffende column (uit 2005) te lezen voor je oordeelt? Ik kan me wel indenken waarom berbers zich zwaar beledigd voelen;
Citaat:
Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al.

Citaat:
De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.

Citaat:
De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken.

Citaat:
Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?

Erg aardig is het niet.. Ook geen reden om een haatcampagne te starten, maar dat men beledigd is, kan ik me heel goed voorstellen.

Ik weet niet precies uit welk stukje dit komt, maar ik herken deze manier van denken van Arabieren, van Marokkanen. De Marokkaan in Marokko vind het best zat dat de Berber, het bergvolk, lekker in Nederland en Duitsland zit. Ik heb Marokkanen die in Marokko wonen horen praten en lachen over de Berber, overigens Marokkanen die in onze ogen Westers zijn, maar in hun ogen gewoon modern en van deze tijd.