Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al.
Citaat:De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.
Citaat:De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken.
Citaat:Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?
katiavl schreef:Verder over vuil gesproken, moet je maar eens een arabische islamiet over een berber spreken. Die twee kunnen er tamelijk van daar valt men petje van om
Mystica schreef:@ Esperanza: Laatst stond er een artikel in de krant dat men hier s 'ochtends eerst de wolven uit de tuin moet jagen met een knuppel
Wat betreft het veelvuldige gegooi met de term "Wildersstemmer"... Hoeveel mensen in dit topic hebben daadwerkelijk op Wilders gestemd? Ik niet, ik heb op de SP gestemd
Mystica schreef:Mooie films over de Islam zijn er toch ook al?
Mystica schreef:Mooie films over de Islam zijn er toch ook al?
geerke schreef:zie jij ooit het goede nieuws op het journaal?
goed nieuws is namelijk geen nieuws...
faye schreef:Waarom is dat cru? Dat is toch het hele punt van Wilders? Waarom zoveel ophef als iedereen zich er zogenaamd van distantieert? Dus als we een film over WOII maken dan moeten we de goede en gezellige kanten van Hitler in beeld brengen?
jaantsje schreef:Tja hier heb je dan een echte Friezin, geboren en getogen.
Kan me er niet druk over maken wat een ander over mij te zeggen heeft.
Ga al helemaal niet iemand bedreigen.
Ook ik ben geen Wilders stemmer.
Redrumfox schreef:Mystica schreef:Mooie films over de Islam zijn er toch ook al?
Daar gaat het niet om: Geert Wilders laat alleen de slechte dingen van de Islam zien, maar niet de mooie dingen. Hij doet op deze manier net alsof het alleen maar slecht is, en draait er omheen dat er ook goede dingen zijn.
Katia: je hoort mij niet zeggen dat er goede dingen van extremisme getoond moeten worden, ik heb het over de Islam; dat is heel wat anders.
Blue_Eyes schreef:Dat roep jij nou de hele tijd, Faye, maar hoe reageer jij als een moslim voorbij komt en naar jou roept dat je een vieze Hollander bent? Ik denk zo: als door een wesp gestoken.
lies schreef:faye schreef:Jeetje Lies, toch geen vrienden van je he?
Nee hoor, vrienden van schoonzus en zwager.
Ik kan in het verhaal van Russel nog wel een beetje komen, dat zijn ook gewoon vieze mensen dan, zoals zij het beschrijft. Maar werkelijk, zo'n buurt ging het echt niet over. We hebben niet eens zo'n wijk in mijn woonplaats. Het gaat haar toch echt om de 'buitenlanders' zelf. En het gekke is, in deze stad (of zeg maar rustig groot dorp) hebben we écht geen overlast van welke groep dan ook. En toch hebben zoveel mensen het over die 'vieze buitenlanders'.
Ik steek mijn kop niet in het zand wat betreft probleemwijken in Nederland en probleemjongeren, vooral onder de Marokkanen. Ze zijn er en moeten hard aangepakt worden. Mensen die in die wijken wonen en leven vergeef ik rustig de ongenuanceerde uitdrukkingen. Maar mensen die er nooit iets mee te maken hebben en geen last van ondervinden en juist het tegenovergestelde zien (hier wonen echt gewoon nette 'buitenlanders', ik ken geen 1 gezin die overlast veroorzaakt, hoor er ook nooit iets over), voor zulke mensen heb ik geen begrip als zij zich weer eens ongenuanceerd uitdrukken. Imo hebben ze hier gewoon geen reden voor, behalve angst voor het onbekende.
Een voorbeeldje uit de discussie. "Hunnie knippen met hun vingers en hup, er staat een moskee'. Nou staat er hier in de verste verte geen moskee en hebben we ongeveer 25 kerken en 2 synagogen (hoe schrijf je dat eigenlijk). Hoe komt nou zoiemand erbij om zoiets te zeggen?
Het is gewoon niet waar. Niet in mijn buurt/woonplaats of zelfs provincie. De man die dit zei (mijn zwager) is overigens zelf misschien 3 keer de grens van zijn provincie over geweest en heeft écht geen last van wie dan ook.
lies schreef:Misschien is het handig eerst de betreffende column (uit 2005) te lezen voor je oordeelt? Ik kan me wel indenken waarom berbers zich zwaar beledigd voelen;Citaat:Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al.Citaat:De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.Citaat:De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken.Citaat:Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?
Erg aardig is het niet.. Ook geen reden om een haatcampagne te starten, maar dat men beledigd is, kan ik me heel goed voorstellen.