Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:15

mirgino schreef:
waarom laat je het zover komen dat je ongewenst zwanger bent??
als je geen kindje wilt,zorg er dan voor dat dat ook niet gebeurt Sigaar

een abortus is zeker niet makkelijk,de behandeling is zo gebeurt maar daarna komt het geestelijke deel.
er word in mijn ogen te makkelijk gedacht met sex dat ze niet zwanger worden.
en daar zit het hem nou in.

zorg er voor dat je niet ongewenst zwanger word,er zijn in deze eeuw zoveel middelen om dat tegen te gaan,gebruik die dan Knipoog

Er zijn genoeg meisjes die niet naar de huisarts durven om de pil te vragen omdat ze bang zijn dat ouders er achter komen, of die denken dat je van een eerste keer niet zwanger kan raken. Of de mensen waarbij een condoom knapt, en gaan rekenen en niet in hun vruchtbare periode blijken te zitte... althans dat dachten ze. Kan je het niet mee-eens zijn, maar het gebeurt. En daarnaast de gewone ongelukjes natuurlijk nog. De enige manier om zwangerschap echt te voorkomen is geheelonthouding, maar dat zien velen ook niet zitten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:19

odetteke schreef:
mirgino schreef:
waarom laat je het zover komen dat je ongewenst zwanger bent??
als je geen kindje wilt,zorg er dan voor dat dat ook niet gebeurt Sigaar

een abortus is zeker niet makkelijk,de behandeling is zo gebeurt maar daarna komt het geestelijke deel.
er word in mijn ogen te makkelijk gedacht met sex dat ze niet zwanger worden.
en daar zit het hem nou in.

zorg er voor dat je niet ongewenst zwanger word,er zijn in deze eeuw zoveel middelen om dat tegen te gaan,gebruik die dan Knipoog

Er zijn genoeg meisjes die niet naar de huisarts durven om de pil te vragen omdat ze bang zijn dat ouders er achter komen, of die denken dat je van een eerste keer niet zwanger kan raken. Of de mensen waarbij een condoom knapt, en gaan rekenen en niet in hun vruchtbare periode blijken te zitte... althans dat dachten ze. Kan je het niet mee-eens zijn, maar het gebeurt. En daarnaast de gewone ongelukjes natuurlijk nog. De enige manier om zwangerschap echt te voorkomen is geheelonthouding, maar dat zien velen ook niet zitten.

maar nu heb jij het weer over jonge meisjes Knipoog
en daarnet ging het over dat ouderen een abortus laten uitvoeren en niet per definitie 15 jarige Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:33

Volgens mij ging het over allebei (en alleen de eerste zin ging over jonge meisjes), maar ok Knipoog. Je kan naar mijn mening mensen niet verplichten om een zwangerschap te voorkomen (het zou bij sommige mensen wel heel handig zijn, maar dat is weer iets anders Clown ), maar je kan dus mensen ook niet verplichten om maar tegen hun zin 9 maand een kind in hun buik te dragen.

Er zullen altijd mensen zijn die ongewenst zwanger raken en de ene keer heeft de persoon in kwestie er meer schuld aan als de andere keer. In die optiek heb je dus eigenlijk wel gelijk, iedereen is schuldig aan zijn zwangerschap, want je bent met iemand naar bed geweest Cool

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:37

ik vind dat als het komt omdat je het onveilig hebt gedaan, je ook zelf voor de consequenties op moet draaien. Want dan moet je door je eigen fout een kind het hele leven wegnemen.

Met verkrachting is het een ander verhaal.
Ik snap het van de ene kant wél dat ze het kind laten aborteren.ik zou het zelf nooit doen. abortus. in beide gevallen niet.

Wel ken ik een meisje en die is dus vertelt dat haar vader een verkrachter is .. en daar is ze ook bepaald niet gelukkig van ...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:41

het wel of niet uitvoeren is voor iedereen verschillend. Persoonlijk zou ik dit niet laten doen. Echter in het verleden heb ik het helaas ook een keer meegemaakt en besloten de vrucht weg te laten halen. Dit was na een medische indicatie van een gezwel in mijn baarmoeder. Indien ik nu ongeplant zwanger zou raken zou ik er niet meer voor kiezen. Wel weet ik dat je als dan wellicht alleenstaande een zeer moeilijke tijd tegemoet zal gaan. Met veel vervelende maar ook leuke momenten. Persoonlijk zou ik het niet doen maar dit is voor iedereen verschillend. Ik heb een eigen huis, eigen inkomen etc. etc. en kan een kind opvoeden dit ligt ook weer anders als je nog een tiener bent.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:41

Het gaat er imo niet om of je voorzichtig bent geweest of wat dan ook maar of je de keus wel overwogen maakt!
Het is toch niet zo dat, omdat je niet voorzichtig bent geweest, je dan maar moet boete door het kind te houden?
Zou een beetje tegestrijdig zijn.. ze zijn niet volwassen genoeg om seks te hebben want ze gebruiken de pil niet juist en daarom mogen ze het kind niet weglaten halen want ze moeten hun verantwoordelijk nemen?!

Ik ben ervoor dat er door de MAATSCHAPPIJ meer aandacht besteedt wordt aan ongewenste zwangerschap en hoe te voorkomen. Dat het dus niet altijd genoeg is om de pil te slikken.
En niet meisje veroordelen omdat ze abortus hebben laten doen na een "ongelukje".

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:42

RobinCera schreef:
ik vind dat als het komt omdat je het onveilig hebt gedaan, je ook zelf voor de consequenties op moet draaien. Want dan moet je door je eigen fout een kind het hele leven wegnemen.
Zoals ik op de vorige pagina al zei: JUIST deze mensen moeten de mogelijkheid tot abortus hebben. Als je al zo onverantwoord met je eigen toekomst omgaat, hoe kan je dan een kind een goede toekomst geven. En een kind dat ongewenst geboren wordt boet ook voor de fouten die zijn ouder(s) gemaakt hebben.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:45

odetteke schreef:
RobinCera schreef:
Zoals ik op de vorige pagina al zei: JUIST deze mensen moeten de mogelijkheid tot abortus hebben. Als je al zo onverantwoord met je eigen toekomst omgaat, hoe kan je dan een kind een goede toekomst geven. En een kind dat ongewenst geboren wordt boet ook voor de fouten die zijn ouder(s) gemaakt hebben.

het kan iedereen gebeuren. condoom vergeten bijv. dat kan elke junk en ook een wel opgevoed meisje overkomen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:48

RobinCera schreef:
het kan iedereen gebeuren. condoom vergeten bijv. dat kan elke junk en ook een wel opgevoed meisje overkomen.

Naar mijn mening vergeet je dat niet zomaar, maar ok. Als je dan de volgende ochtend niet besluit om een MAP te halen vertoon je iig niet erg verantwoordelijk gedrag, waarschijnlijk ook niet verantwoord genoeg om een kind te kunnen opvoeden in mijn ogen. Waarom moet die persoon dan wel de consequentie dragen en een ander niet?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:29

RobinCera schreef:

Met verkrachting is het een ander verhaal.
Ik snap het van de ene kant wél dat ze het kind laten aborteren.ik zou het zelf nooit doen. abortus. in beide gevallen niet.

Wel ken ik een meisje en die is dus vertelt dat haar vader een verkrachter is .. en daar is ze ook bepaald niet gelukkig van ...

Maar vind je dan niet dat als zo'n vrouw kiest voor abortus, omdat ze er niet voor kan/ wil zorgen, ook op die manier haar verantwoordelijkheid neemt? Denk je dat het kind erbij gebaat is om het op de wereld te zetten met een moeder die het kind niet wilt? Daarmee geef je toch het verkeerde voorbeeld? Een kind krijg je toch omdat je er van houdt, het liefde wilt geven, het willen zien opgroeien, een kind krijg je toch niet omdat er een fout is gemaakt, maar omdat je vind dat het je eigen schuld is, het maar moet houden? Wat geef je dan zo'n kind mee als boodschap om het later als volwassen persoon de wereld in te sturen?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:21

de enige impackt die de abortus bij mij teweeg heeft gebracht,
is dat ik niet meer kon genieten van het intiem zijn met mijn man.
ondanks de voorzorgsmaatregelen zwanger geraakt slikte de pil, niet ziek geweest keurig op tijd genomen.
en dan pats.
was er op tijd bij.
het heeft tijden geduurd eer ik wer relaxt kon genieten van sex.
zonder met fijn geknepen billen te liggen en bang te zijn, dat er misschien wel weer iets fout zou zijn gegaan.
hoevaak ik in een half jaar tijd wel niet een test had gehaald, is niet te tellen.
het leifst keek ik de condooms stuk voor stuk na, om d'r zeker van te zijn dat d'r niets aan mankeerde
nog steeds ben ik blij dat we de keuze hebben gemaakt, om te aborteren.
heb daar geen moment spijt van gehad, voelde alleen maar opluchting

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:29

terorita schreef:
de enige impackt die de abortus bij mij teweeg heeft gebracht,
is dat ik niet meer kon genieten van het intiem zijn met mijn man.
ondanks de voorzorgsmaatregelen zwanger geraakt slikte de pil, niet ziek geweest keurig op tijd genomen.
en dan pats.
was er op tijd bij.
het heeft tijden geduurd eer ik wer relaxt kon genieten van sex.
zonder met fijn geknepen billen te liggen en bang te zijn, dat er misschien wel weer iets fout zou zijn gegaan.
hoevaak ik in een half jaar tijd wel niet een test had gehaald, is niet te tellen.
het leifst keek ik de condooms stuk voor stuk na, om d'r zeker van te zijn dat d'r niets aan mankeerde
nog steeds ben ik blij dat we de keuze hebben gemaakt, om te aborteren.
heb daar geen moment spijt van gehad, voelde alleen maar opluchting

Precies mijn verhaal!!!nog niet kan ik ervan genieten ,niet totdat ik gesterriliseerd ben,en jeeeeeeeeh wat heb ik daarvoor moeten vechten omdat ik nog geen 30 ben ,gelukkig is mijn vriend zeer geduldig en vraagt niet veel,maar veel mannen zouden hard gillend wegrennen.
Hij en mijn huisarts staan achter me en weten dat ik 100% ben overtuigt,toch heel krom dat ik mijn verantwoording neem,en geen gynecoloog je wilt helpen.
Maar krom dat doktoren daar een drama van maken,en ik sta hier niet als enigste vrouw mee

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:33

mijn hubbie gaat in het nieuwe jaar. eindelijk na 5 jaar zeuren en zeiken bij de dokter.
ondanks dat hij zich laten "helpen" blijf ik aandeel houder van de rubberplantage van durex

vriendin van mij is zwanger geraakt ondanks een sterelisatie, denk dat ik hubbie een paar keer extra zijn kwakkie laat nakijken om d'r maar zeker van te zijn dat er geen zaadcellen meer in rond zwemmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:36

Ik ben zeker voor abortus. Als een vrouw om wat voor reden dan ook besluit om een zwangerschap af te breken dan betekent het dat ze daar een goede reden voor heeft. Om zo iemand een kind te laten krijgen heeft veel grote gevolgen voor het kind.

Daarnaast maak je niet zomaar eventjes het besluit om een zwangerschap af te breken. En ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om die beslissing te maken. En voor degene die niet oud en wijs genoeg zijn: Sowieso maar beter dat die geen kind opvoeden.

Vrouw: 30 jaar

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:47

Nou klink ik misschien echt als een 'moordernaar' maar ik heb geen moment spijt van mijn beslissing. En daarom denk ik dat het ook een goede beslissing is geweest en ik zie mezelf ook nog niet voor een trein springen. en voor de een is het moord de ander een juiste beslissing. daarom is het zo moeilijk hierover te discussieren. Ik denk trouwens dat je van een adoptie veel meer spijt hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:10

odetteke schreef:
Het valt mij op dat vooral veel zwangeren/moeders en weinig begrip voor hebben dat iemand abortus laat plegen, (op een enkele uitzondering na) Haha! Het lijkt me dat JUIST die groep weet wat voor impact het op je leven heeft, dat niet iedereen dit kan zonder in een depressie te raken en dat het na 9 maanden zwangerschap voor veel vrouwen het niet te doen is om dan nog een kind "weg te geven".

ik snap gewoon niet dat je er niet voor zorgt dat je niet zwanger wordt! Pil en condoom, daar komen maar heeeeeel weinig ongelukjes van hoor.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:11

adoptie is geen moment in mijn hoofd geweest,
is wel even ter spraken gekomen bij de arts.
maar nee, ik weet dondergoed dat er zat mensen op de wereld ronlopen die heel graag kinderen willen , maar die ze niet kunnen krijgen.
ik had dan 9 maanden rond moeten lopen, met iets in mijn buik, wat ik liever kwijt dan rijk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:12

faye schreef:

ik snap gewoon niet dat je er niet voor zorgt dat je niet zwanger wordt! Pil en condoom, daar komen maar heeeeeel weinig ongelukjes van hoor.

Je zegt het zelf al. Het is niet 100% ..............

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:13

faye schreef:

en toch zijn die ongelukjes d'r meer dan jij en ik denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:15

Overigens ben ik er ook voor om vrouwen die twee keer voor een abortus komen verplicht te steriliseren. (Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen Nagelbijten / Gniffelen )

Pil en condoom zijn wel veilig hoor, maar vooral het condoom wordt vaak vergeten, En ja, de pil is niet 100% betrouwbaar. Als iedereen nou gewoon double dutch zou sexen zou er veel minder ge-aborteerd worden!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:21

Volgens mij hebben de meeste mensen met een wat langere relatie heel snel genoeg van het geklungel met condooms Haha! In mijn vriendenkring heeft iedereen die dingen zo snel mogelijk de deur uit gedaan Knipoog Maar dat wil nog niet zeggen dat al die mensen op een onverantwoorde manier met seks bezig zijn!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:22

als ze mij de gevraagde sterelisatie hadden gegeven , had ik ook niet voor de abortus hoeven kiezen
en nu nog ruim 5 jaar later geen sterelisatie.
de keuze voor een abortus is sneller gemaakt dan voor een sterelisatie, wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

en dan double dutch sexen helaas geen pil meer voor mij, geen spiraltje, niets waar hormonen in zitten, dus is d'r 1 optie sterelisatie,en/ of condooms maar dat gaat niet zonder slag of stoot, jaaa eindelijk gaat het gebeuren na ruim 5 jaar de deur plat te hebben gelopen bij de h.a en gynecoloog.

dan ben ik ook nog reuze benieuwd of de gene die al langer een relatie hebben en de pil en condooms gebruiken,
ik toen niet slikte de pil al jaren en was er ook van overtuigd dat die veilig was.
ik denk dat de meeste die een vaste relatie hebben geen condooms meer gebruiken ondanks dat ze aan de pil zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:24

Odetteke, maar lopen wel bewust het risico, hoe je het ook went of keert. Je hoeft niet zwanger te worden als je niet wil, maar zoals je al zegt, men heeft geen zin in het geklungel met condooms.

Toen ik niet zwanger wilde worden deden wij dat dus wel. Nu heeft mijn man zich laten steriliseren omdat dat veel makkelijker gaat dan bij de vrouw Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:26

@faye hoe oud was jouw man toen hij zich liet "helpen"als ik vragen mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:30

35 jaar. Maar als hij eerder gewild had, had dat gewoon gekund.