krackertje schreef:
Tja aan de andere kant iemand die kinderen wil moet er ook zelf voor zorgen dus waarom gratis kinderbijslag.......ik krijg toch ook niks extra's omdat ik geen kind wil.
Ik wil geen kind dus minder kans op criminaliteit hmmmmm en wat krijg ik
Minder kans op criminaliteit, wat is dat nou voor punt ?
Ook al gedacht aan het feit dat er, als er te weinig kinderen geboren worden er ook te weinig geld zal zijn om in de toekomst de AOW op een fatsoenlijk peil te krijgen en te houden ( of je moet daar iedere maand een hoger bedrag aan af willen dragen?).
We gaan toch meer en meer naar een systeem toe dat je zelf voor je oude dag moet zorgen, dus ik ga er al niet vanuit dat mijn AOW later nog veel gaat voorstellen. Ik heb echt geen zin om de volle mep te betalen voor mensen die kinderen hebben, omdat die zonodig hun kind de hele dag in de opvang moeten pleurenomdat ze alles tegelijk willen: een kind en een carriere en materiële rijkdom. Bovendien is het ook een keuze imo: als je voor kinderen kiest zorg je ook dat er iig een paar dagen per week een mama thuis is met een kopje thee als de kinderen uit school komen. Kinderen hebben is keuzes maken, dubbel fulltime werken en kinderen is imo niet echt een geweldige situatie, zacht uitgedrukt.. Een dag of 2,3 per week, oke, maar niet alles gratis en voltijds. Ik vind dat het idd inkomensafhankelijk moet zijn.
jeutje, probeer al 4 keer te plaatsen hier