Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

kjoetie

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:14

krackertje schreef:

Tja aan de andere kant iemand die kinderen wil moet er ook zelf voor zorgen dus waarom gratis kinderbijslag.......ik krijg toch ook niks extra's omdat ik geen kind wil.

Ik wil geen kind dus minder kans op criminaliteit hmmmmm en wat krijg ik

Minder kans op criminaliteit, wat is dat nou voor punt ? Clown

Ook al gedacht aan het feit dat er, als er te weinig kinderen geboren worden er ook te weinig geld zal zijn om in de toekomst de AOW op een fatsoenlijk peil te krijgen en te houden ( of je moet daar iedere maand een hoger bedrag aan af willen dragen?).

We gaan toch meer en meer naar een systeem toe dat je zelf voor je oude dag moet zorgen, dus ik ga er al niet vanuit dat mijn AOW later nog veel gaat voorstellen. Ik heb echt geen zin om de volle mep te betalen voor mensen die kinderen hebben, omdat die zonodig hun kind de hele dag in de opvang moeten pleurenomdat ze alles tegelijk willen: een kind en een carriere en materiële rijkdom. Bovendien is het ook een keuze imo: als je voor kinderen kiest zorg je ook dat er iig een paar dagen per week een mama thuis is met een kopje thee als de kinderen uit school komen. Kinderen hebben is keuzes maken, dubbel fulltime werken en kinderen is imo niet echt een geweldige situatie, zacht uitgedrukt.. Een dag of 2,3 per week, oke, maar niet alles gratis en voltijds. Ik vind dat het idd inkomensafhankelijk moet zijn.

jeutje, probeer al 4 keer te plaatsen hier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:15

tita schreef:
Vue schreef:
Ehh dit punt in de grondwet heeft daar weinig mee te maken.
Als jij een hoog inkomen hebt en de bijslag kan missen, waarom zouden we dat dan niet gebruiken om andere gaten mee op te vullen ???

Omdat iedereen recht heeft op kinderbijslag
Ps ik heb niet zo'n hoog inkomen

Zelfs Maxima Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:15

tita schreef:

Omdat iedereen recht heeft op kinderbijslag tsja, maar als je het niet nodig hebt kan het beter voor andere dingen gebruikt worden, er is nog armoede genoeg. Pling
Ps ik heb niet zo'n hoog inkomen Daar gaat de discussie nu niet over het gaat nu over kinderbijslag en opvang e.d.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:16

Vue schreef:
krackertje schreef:
Ook al gedacht aan het feit dat er, als er te weinig kinderen geboren worden er ook te weinig geld zal zijn om in de toekomst de AOW op een fatsoenlijk peil te krijgen en te houden ( of je moet daar iedere maand een hoger bedrag aan af willen dragen?).

Zei ik net ook al.

die aow is tegen die tijd afgeschaft en minder mensen minder aow

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:16

faye schreef:
mariekie schreef:
En wie gaat het personeel betalen van de kinderopvang als het gratis is?

Precies de mensen die werken..........

Ik betaal liver mee aan de kinderopvang voor de kinderen van ouders die bijdragen aan de maatschappij dan aan een groep uitkeringstrekkers die niet willen werken Knipoog

Dat is natuurlijk een scheve vergelijking.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:17

kjoetie schreef:
We gaan toch meer en meer naar een systeem toe dat je zelf voor je oude dag moet zorgen, dus ik ga er al niet vanuit dat mijn AOW later nog veel gaat voorstellen. Ik heb echt geen zin om de volle mep te betalen voor mensen die kinderen hebben, omdat die zonodig hun kind de hele dag in de opvang moeten pleurenomdat ze alles tegelijk willen: een kind en een carriere en materiële rijkdom. Bovendien is het ook een keuze imo: als je voor kinderen kiest zorg je ook dat er iig een paar dagen per week een mama thuis is met een kopje thee als de kinderen uit school komen. Kinderen hebben is keuzes maken, dubbel fulltime werken en kinderen is imo niet echt een geweldige situatie, zacht uitgedrukt.. Een dag of 2,3 per week, oke, maar niet alles gratis en voltijds. Ik vind dat het idd inkomensafhankelijk moet zijn.

Wat dus al een paar keer door meerdere mensen gezegd is Haha!
Conclusie; een paar dagen per week moet mama (of papa *LOL* ) er zijn met een kopje thee, en aan opvang is niks verkeerd als het voor een paar daagjes per week is.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:18

tita schreef:
die aow is tegen die tijd afgeschaft en minder mensen minder aow

Minder mensen, meer werk.
Meer werk, meer banen die niet bezet zijn.
Dus, meer minder mensen, slechte economie.

Vue

faye schreef:
Zelfs Maxima Ja

Juistem Haha!

Ann

Hurrycane schreef:
...Ze willen in ieder geval de mogelijkheid bieden voor gratis kinderopvang tussen 7.00 en 18.00 uur (o.i.d. qua tijd).
Dat wil niet zeggen dat iedereen er gebruik van zal maken maar ik ken ze wel hoor die allebei 4 a 5 dagen volledig werken.

Ik ook, maar deze mensen zijn over het algemeen genomen al geen correcte ouders, daar heeft de gratis kinderopvang niets mee te maken.

Ik ken overigens ook mensen die zoveel (moeten) werken en er wel zijn voor hun kinderen door te zorgen voor juiste opvang.

Maar ik begrijp jouw punt wel.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-11-06 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

We kunnen natuurlijk teruggaan naar de tijd waarin alleen mensen die belasting betaalden stemrecht hadden Knipoog

Dan was de uitslag wel heel voorspelbaar. Ik zou het wel interessant vinden om te verdeling te zien tussen mensen die meer van de staat ontvangen dan geven versus diegenen die meer aan de staat betalen dan ontvangen.

Gelukkig is de democratie wat breder tegenwoordig, alhoewel we natuurlijk nog steeds op wereldniveau erg ondemocratisch zijn. De meeste arme mensen (uit derde wereldlanden) hebben helemaal niks te vertellen hoe het geld van de rijke mensen verdeeld wordt. En beneden de armoegrens wonen in Afghanistan is denk ook wel iets anders dan beneden de armoegrens in Nederland.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:19

Bea geeft haar AOW tenminste aan goede doelen Pling

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:19

Vue schreef:
tita schreef:

Omdat iedereen recht heeft op kinderbijslag tsja, maar als je het niet nodig hebt kan het beter voor andere dingen gebruikt worden, er is nog armoede genoeg. Pling
Ps ik heb niet zo'n hoog inkomen Daar gaat de discussie nu niet over het gaat nu over kinderbijslag en opvang e.d.

dat heb ik dus niet geschreven he dat is aangespast maar goed waar staat dat ik kan het niet terug vinden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:20

Hurrycane schreef:

ja dat doe ik dan ook hoor als ik zoveel heb

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:21

tita schreef:
dat heb ik dus niet geschreven he dat is aangespast maar goed waar staat dat ik kan het niet terug vinden

Ja doos, dat dikgedrukte is mijn reactie die ik erachter geplaatst heb Pling

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:21

tita schreef:

Helaas.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:22

okay ik ben een doos Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:22

Vue schreef:
tita schreef:

Helaas.

yep maar bijna he Haha! Knipoog

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:26

Ik vind belasten naar inkomen zoiets lastigs... als ik het even betrek op de situatie van mijn ouders.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf, een groothandel in vleeswaren. Het is een eenmanszaak en hij doet dan ook alles zelf van voorwerken, schoonmaken, administratie tot bestellingen rondbrengen. Hierdoor werkt hij 7 dagen in de week. In het weekeind ongeveer 5 uur en op de doordeweekse dagen tussen de 10 en de 12 uur per dag. Hij werkt zich dus letterlijk drie slagen in de rondte.

Hierdoor hebben zij het bovengemiddeld goed. Ze wonen in een mooi huis, lekker vrijstaand, hebben de paarden aan huis (in de randstad) en kunnen een heel goed leven leiden. Dit is precies wat hij wilde, ons geven wat hij vroeger niet heeft gehad.

Hij heeft zijn bedrijf al bijna 40 jaar en heeft al flink wat tegenslagen gehad, een eigen bedriijf is toch een risico en dat hebben we dan ook een aantal keer aan den lijve moeten ondervinden. Toch vind ik het dan gemeen als mijn pa zoveel af moet dragen aan de belasting. Hij heeft er immers belachelijk hard voor gewerkt. Het is niet zo dat het hem met een druk op de knop aan komt vliegen. Het werk is zwaar lichamelijk en vergt heel veel van hem.

Zou er niet iets moeten worden opgenomen in het belastingsstelsel dat het aantal arbeidsuren meeneemt in het totale inkomen? Weet niet goed hoe je dit vorm zou moeten geven hoor, maar dat het aantal uren dat je moet werken voor je geld ook meetelt aan hoeveel je moet afdragen?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:33

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:35

CGJ12 schreef:
Waarom veel mensen (zeggen dat ze) op de Partij voor de Dieren stemmen?

Dat is namelijk politiek correct....... Ja
Kan je nooit een buil aan vallen.
Niemand die controleert of je het uiteindelijk ook DOET trouwens...... Knipoog

Politiek correct misschien, haha, maar het beeld wat ik verder heb bij PvdD stemmers... Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:36

tita schreef:
Hurrycane schreef:

Ik vind 't zó flauw dat Bea zegt dat ze haar AOW onder goede doelen verdeelt. Nou, dat zal nog als eens een verdelen zijn, zo'n AOW-tje. Ze kan beter eens wat aan de kosten van haar hofhouding doen!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:37

De PVDD vindt ik niks.
Die moeten met meer concreets komen dan alleen de dieren.
Tuurlijk zijn de dieren ook belangrijk, maar er is meer in nederland dan alleen dieren-ellende.
Overigens mag er in de rest van de kamer wel wat meer aan dieren gedacht worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:39

ik vraag me af of je je dan wel verdiept hebt in de PvdD, want ze komen zeker wel concreets met meer dan alleen dieren. Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:43

Ik moet wel voor mijn opleiding Knipoog
Maar heb meer belangen bij partijen die vooral voor alle andere problemen willen opdraaien.
Prima partijtje voor erbij (zoals ik al zei, er mag best meer aan de dieren gedacht worden), maar niet om te regeren.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:44

Sammie schreef:
ik vraag me af of je je dan wel verdiept hebt in de PvdD, want ze komen zeker wel concreets met meer dan alleen dieren. Knipoog

Dat kwam gisteren in het debat dan toch slecht naar voren.