Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Hoe komt het dan dat de 2e en 3e generatie voor overlast zorgt? Lukt het intergreren niet, hadden ze bij aankomst een ander idee, is er een andere cultuur meegenomen, of valt het allemaal weg te schuiven onder 'ze hebben minder kansen' (en dus veroorzaken ze maar overlast). Dat lijkt mij vrij interessant. Want als dat bij die generaties zo blijft, dan wordt het allicht alleen maar erger? En dan zijn ze op papier wellicht "Nederlander" maar dat voelt dan misschien wel anders? En dat is koren op de molen van PVV en FVD bijvoorbeeld.
maar goed, dat heeft niets met Lisa te maken verder.
anjali schreef:Het doet er helemaal niet toe wat voor kleur of achtergrond iemand heeft, maar zo'n zwaar gestoorde levensgevaarlijke crimineel als de moordenaar van Lisa mag nooit meer losgelaten worden in de maatschappij.Want dan gaat hij geheid opnieuw slachtoffers maken.
Cer schreef:Hoe komt het dan dat de 2e en 3e generatie voor overlast zorgt? Lukt het intergreren niet, hadden ze bij aankomst een ander idee, is er een andere cultuur meegenomen, of valt het allemaal weg te schuiven onder 'ze hebben minder kansen' (en dus veroorzaken ze maar overlast). Dat lijkt mij vrij interessant. Want als dat bij die generaties zo blijft, dan wordt het allicht alleen maar erger? En dan zijn ze op papier wellicht "Nederlander" maar dat voelt dan misschien wel anders? En dat is koren op de molen van PVV en FVD bijvoorbeeld.
maar goed, dat heeft niets met Lisa te maken verder.
Babootje schreef:Ik ben dan altijd weer benieuwd hoe zo'n 22 jarige kansarme jongen naar Nederland weet te komen zonder papieren.
Dat kan alleen maar via smokkelroutes en kost de hoofdprijs.
Hij is naar eigen zeggen wees, dus geen familie die het voor hem heeft betaald.
Douce schreef:@Blacky94 mijn gevoel zegt dat je self-fulfilling prophecy zoekt.
verootjoo schreef:DuoPenotti schreef:Zijn advocaat doet goed zijn best hoor.
Geef de schijn dat je minderjarig bent, zeg dat je stemmen hoort en in de war bent.
En Nederland behandelt je als een zielig slachtoffer ipv als een dader.
En de echte slachtoffers en nabestaanden, ach, die doen er niet toe...
.
Mwa, als je stemmen hoort die zeggen dat hij dit had moeten doen word je niet behandeld als zielig slachtoffer hoor.
Dan krijgt ie ws gewoon TBS en daarmee ben je minstens zo lang zoet als een levenslange gevangenisstraf. Want dan is de kans op herhaling gewoon echt heel groot.
Niet weten hoe oud je bent komt ook echt vaker voor dan je denkt. In veel landen wordt dat niet zo bijgehouden zoals in NL en is ook de registratie niet zo best waardoor je niet kan achterhalen wanneer je geboren bent.
Ik ken eigenlijk best wat vluchtelingen die dat niet weten. En dat komt dan niet alleen omdat ze gevlucht zijn maar ook omdat ze er gewoon geen aandacht aan besteden en geen verjaardagen vieren zoals hier.
. 01-01-2000 ... Terwijl sommigen overduidelijk jonger zijn. DuoPenotti schreef:Zijn advocaat doet goed zijn best hoor.
Geef de schijn dat je minderjarig bent, zeg dat je stemmen hoort en in de war bent.
En Nederland behandelt je als een zielig slachtoffer ipv als een dader.
En de echte slachtoffers en nabestaanden, ach, die doen er niet toe...
Deze ellendeling gaat ons veel geld kosten en nog veel meer verdriet en ellende als hij ooit weer vrij komt.
Terwijl de COA hem en al die andere die geen paspoort hebben, gewoon op had moeten sluiten en niet los had mogen lopen.
Ze weten totaal niet wat ze binnen laten.
_San87_ schreef:Confirmation bias.
friezenfan2 schreef:Het lijkt me belangrijk voor de strafeis dat ze weten wie hij is.
Is via DNA inderdaad een leeftijd te achterhalen? Doen ze dat niet aan de hand van tanden,skelet. Maar dat is in die tv programma's vaak als ze dood zijn. DNA heb ik nog nooit gehoord maar ik kijk misschien niet de juiste programma's daarvoor.
friezenfan2 schreef:Het lijkt me belangrijk voor de strafeis dat ze weten wie hij is.
Is via DNA inderdaad een leeftijd te achterhalen? Doen ze dat niet aan de hand van tanden,skelet. Maar dat is in die tv programma's vaak als ze dood zijn. DNA heb ik nog nooit gehoord maar ik kijk misschien niet de juiste programma's daarvoor.