Knuffeldier schreef:Interessant om allemaal in te duiken, maar ik zie hier ook geen gevaar: dit zijn allemaal onderwerpen (ik kijk bijvoorbeeld even naar de boeken die onder de website van Wynia worden uitgegeven) waar populistisch rechts mee aan de haal gaan.
Het schema van hierboven en de vervlechting van 'vegetarisch links' is natuurlijk niet okee. Maar populistisch rechts die met informatie aan de haal gaan (voorbeeld uit een andere hoek: moord op 17-jarige Lisa die door Geert W. direct geframed wordt als 'alle asielzoekers zijn slecht') is ook niet de oplossing.
Ik vind dat dat wel iets is om met het wolvendebat in de gaten te houden. Wynia (die ik ook voorzichtig onder rechts schaar), ik zie Annemieke (respect voor haar overigens!) vrolijk met FvD voorman Baudet op pad gaan, en op meer plekken zie ik overlap met anti-woke (ook een rechts-populistische kreet, 'woke' is totaal gekaapt van wat het ooit was: zwarte mensen die elkaar hielpen in de strijd tegen racisme, en daarna door LGBTQ/inclusiviteitsactivisten gebruikt om misstanden aan de kaart te stellen. Niks kwalijks, totdat het door rechts als iets verkeerds werd geframed), anti-klimaatproblematiek en andere rechtse stokpaardjes.
Het kan natuurlijk dat partijen elkaar helpen, maar mijn standpunt is dat ook wij, als 'wolf-realisten', een beetje op mogen letten dat we niet per ongeluk een wat al te rechtse fuik in lopen. Propaganda bestaat ook in Nederland, zowel rechts als links (en als je ziet hoe ook de VVD zich hier aan schuldig maakt zit het echt op veel plekken), en stapsgewijs zit je soms ongemerkt ineens in een soort cult van bepaald gedachtengoed.
Waarom nou alles doorelkaar gooien. Degenen die de weidedieren willen beschermen willen de wolf weghebben. Daar gaat het (mij althans) om. Iedereen die dat ook wil staat aan de goede (vind ik!!) kant nl. die van de schapen,ponies en andere onschuldige bedreigde grazers. En alle pro-wolfers die moet ik niet want zijn dierenbeulen (vind ik!). En hun geklets dat mensen ook dieren doden dat gaat t.o.v. mij dus niet op want ik was al vegetarier toen er nog geen wolven of pro-wolfers in Nederland waren.