Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Aan vitaminepreparaten verdien je toch ook gewoon? Er wordt echt aangeraden in de hele zwangerschap om vitamine D en foliumzuur te slikken. Ik heb dat ook braaf gedaan. Alsnog heb ik de kans dat ons kindje autisme of ADHD heeft - het is erfelijk in in onze familie zit nou eenmaal veel autisme en ADHD. Gevoelsmatig zeg je nu dat als je maar vitamine slikt je geen autisme kan krijgen en dat er geen aandacht aan wordt besteed. Beiden kloppen niet. Link vitamine D en autisme trouwens is wel nieuw voor mij, wel interessant!
Mungbean schreef:Eens, dat kan in een ander topic eb ook minder belangrijk dan de dingen die gaande zijn omtrend verblijfsvergunningen.
Nog zo‘n bizar stukje waarvan je nauwelijks kunt geloven dat zoiets waar kan zijn. (Visum stiekum ingetrokken en dan arresteren).
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... -indonesia
Ik heb haast het idee dat het expres zo bizar mogenlijk is zodat je het in je hoofd af doet als nep nieuws en alles wat dan minder bizar is, daarmee psychologisch ook als minder erg ingeschaald wordt.
VuurVleugels schreef:Internationale studenten aan een Ivy League universiteit in een 'blauwe' staat hebben gisteren een briefing gehad over de escalerende situatie.
Paar bijzondere dingen: Als je visum wordt ingetrokken, ontvang je daar blijkbaar géén bericht van. Maar kan je dus wel op elk moment worden opgepakt, dus de universiteit heeft een medewerker aangewezen die nu als taak heeft om élke dag, álle visa's van alle internationale studenten te checken
Mungbean schreef:Die link is nog in de kinderschoenen, de resultaten zijn extreem wisselend van geen effect naar mogenlijk effect. Die claim mag dus nog niet zo stellig gemaakt worden en dat wil je ook niet want dat slaat dan meteen door naar een verdienmodel.
Also je dan bedenkt dat 1/3e van de populatie sowieso niet op de hoogte is van wat gezond is, dan is dat gewoon een kosten-baten afweging.
Er zijn stapels kinderen zijn die nooit fruit eten en geen enkele sport bedrijven. Het niveau van 1 enkele vitamine benadrukken voor een mogelijk effect is slechts een druppel.
Dan krijg je het omgekeerde probleem dat er nog steeds enkel pizza gegeten wordt maar wel pillen erbij slikken van zo goedkoop mogelijke potjes.
BigOne schreef:veel meer kleurlingen die standaard minder gezondheidszorg zoeken ( duur) en zeer vaak chronisch tekort aan D hebben.
Polar schreef:Ja, ik vind dat alleen al deze boodschap en die gephotoshopte afbeelding genoeg reden zou moeten zijn om hem af te zetten.
Moet je je voorstellen, ondanks dat het misschien niet volledig te vergelijken is, dat koning Willem Alexander dit zou doen...
Dat ís niet eens voor te stellen.
Bron:ReportersonlineCitaat:Binnen enkele dagen na het abrupt stopzetten van noodhulp in Sudan moesten meer dan 300 gaarkeukens in Darfur sluiten. Omdat meer dan 600.000 mensen in Sudan al in hongersnood verkeerden en acht miljoen anderen op de rand van de hongersdood stonden had dit direct verwoestende gevolgen, meldt de New York Times. In korte tijd na de sluiting stierven alleen al twaalf kinderen in één wijk aan hongersnood, omdat de gaarkeukens hun enige manier was om aan eten te komen, één maaltijd per dag. Maanden later is ondanks de toezegging van de VS de noodhulp te hervatten nog maar de helft van de gaarkeukens heropend; er is $500.000 per maand beschikbaar, terwijl $12 miljoen nodig is om de honger te bestrijden.