Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 21:04

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:07

Echt, lees dit.
Je zou haar toch een klap op d'r schele bek willen geven?

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 21:11

Ach je hebt amoebes en mensen met maar 1 lege hersencel denk dan maar.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:22

tienus63 schreef:
Ach je hebt amoebes en mensen met maar 1 lege hersencel denk dan maar.

Ik viel echt haast van mijn stoel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:29

Poffertjes... Net zoveel verstand als een poffertje. Niet eens met suiker...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:53

Ik snap dat jij uit je stoel viel.
Dat heb ik momenteel ook.
Dit geloof je toch niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:58

Ik geloof niet dat het wijs is om hier mensen die niet zelf aanwezig te zijn bij naam te noemen en screenshots te laten zien.

Laat die discussie daar met die persoon en laten we het hier alstjeblieft iets meer op inhoud houden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:16

Femke_Tweety schreef:
Ik geloof niet dat het wijs is om hier mensen die niet zelf aanwezig te zijn bij naam te noemen en screenshots te laten zien.

Laat die discussie daar met die persoon en laten we het hier alstjeblieft iets meer op inhoud houden.

Het staat in een openbare Facebook groep. En ik sta er zelf bij. Dit was mijn discussie met dit poffertje

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:24

Femke_Tweety schreef:
DuoPenotti schreef:
In andere Europese landen schieten ze wel, dus denk een nederlands probleem.

Zou ook wel eens willen weten hoeveel de wolf echt zou doden als hij eens alles opat, ipv wat in de ronde doodbeet

We zitten nu al aan ruim 5000 dna bewezen dieren, denk dat je met 200 een heel eind zo komen

In Nederland is er ook 1 geschoten al.

Jaar of 2 terug geloof ik.

(Maakt het dubbel belachelijk dat er stichtingen zijn die gewoon zenderen voor onderzoek in de weg zitten...)

Er is nog een keer geschoten in NL door de politie. In Drenthe. Wel bekend gemaakt, maar vervolgens de doofpot ingegaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:41

Wolf trekt de darmen er niet uit. Ja, zij heeft zich duidelijk in het onderwerp verdiept!
En ze waren het er toch zo overeens dat het een Iberische wolf was? Nu een wolfshond? Volgens Google een Coyote.. ach als het maar iets anders is dan de Europese wolf hè }:0

tienus63 schreef:
Vier wolven dood in een roedel
Citaat:
En om in de stemming te blijven...
4 wolven uit één roedel dood, wat doet dat met de roedel.
Ach 20 schapen uit de groep maakt niet uit.
Van een kudde Shetlanders een paar gepakt niet erg.
De pony van een kind jammer dan.
Maar dit is erg.
Dan halen we Theunissen er ook weer bij. Met zijn "zwangere" doodgereden wolvin.
Ze had schurft geen goede conditie en gewoon drachtig.

Het zijn en blijven er teveel
#wolvencrisis
#dewolfgezienopdeveluwe

Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/MJdbJp ... tid=K35XfP

Bron gld.nl

Volledige artikel is hier te lezen
https://www.gld.nl/nieuws/8209468/vier- ... vMbkrgGGIA

Dit is makkelijk zieltjes winnen toch? Iedereen ziet meteen hun lieve Fikkie voor zich die verdrietig is.
Met een schaap kunnen weinig mensen zich daar een voorstelling van maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:27

Dat denk ik ook. Dat het te dichtbij komt. Het is een soort ontkenningsfase. Ik hoop tenminste dat het een fase is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:30

Misschien plegen ze massaal zelfmoord in hun rouw. O:)
Aanvulling: ik bedoel de roedel wolven hè?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:36

weet iemand hoe de beschermde status tussen dier geregeld is? Op de sallandse heuvelrug leeft bv de korhoen. Dit is een vogel die naar mijn weten met uitsterven bedreigd wordt. wat zou de omgang zijn als de ene beschermde soort de andere uitroeit?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 08:39

De wolf wordt tot nu toe boven de korhoen geplaatst.
Net als boven de kraanvogels in het Fochteloerveen.

Hoewel ik daar de indruk heb dat de wolven verleid worden om dat gebied niet te betreden.
Door bijvoorbeeld dieren van kudde begrazingsprojecten in die omgeving in te zetten voor afleiding.

Mijn gevoel is nergens op gestoeld, behalve dat ik het bijzonder vind dat een zeer, zeer verstoringsgevoelige vogel met kwetsbare jongen nog steeds in dat gebied broedt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 08:40

Zichtmelding Harskamp
Citaat:
Harskamp Gelderland
02-10-2024
06.58 uur

Opnieuw 2 wolven op de heersweg in Harskamp

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/kCSSHw ... tid=K35XfP
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 02-10-24 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 08:43

Een automobilist geluk bij Otterlo vanochtend.
Citaat:
Otterlo Gelderland
02-10-2024
08.15 uur

Net een wolf voor mijn auto, enorm grote wolf!
Apeldoornseweg Otterlo. Iets voorbij de aspergeboer.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/CySLPq ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 08:50

Vraagtekens door Edese college n.a.v. persbericht aanval Wekerom.
Citaat:
2 oktober 2024/Nederland
Nav de aanval op de pony in Wekerom, wat veel stof heeft doen opwaaien, gaat er nu een ''groene partij'' onder de leiding van Erik Wesselius de aanval bagatelliseren.
(Wesselius was bij de Europese verkiezingen van 2014 kandidaat voor de SP. Op de valreep viel hij nét buiten de boot. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker en adviseur.)

Een uitspraak van Wesselius:
De teneur van de kritiek is dat er wel meer incidenten zijn tussen mens en dier, bijvoorbeeld met honden, en dat het college dan vervolgens toch ook geen persbericht uit laat gaan. Ieder incident is er een te veel, maar de indruk ontstaat dat er ook veel opgeklopte verhalen over de wolf rond gaan.

Artikel

Er worden vraagtekens gezet bij een zaterdagmiddag door het Edese college uitgebracht persbericht over een wolvenincident in Wekerom. Daar werd zaterdagmorgen vroeg een pony in de wei dood aangetroffen. De dader was een wolf, die werd gefotografeerd. Fractievoorzitter Erik Wesselius (Mens en Milieu Ede) heeft er schriftelijke vragen over gesteld aan het college

De teneur van de kritiek is dat er wel meer incidenten zijn tussen mens en dier, bijvoorbeeld met honden, en dat het college dan vervolgens toch ook geen persbericht uit laat gaan. Ieder incident is er een te veel, maar de indruk ontstaat dat er ook veel opgeklopte verhalen over de wolf rond gaan. Het persbericht had als titel ‘Pony gedood door wolvenaanval in weiland bij Wekerom’. Wesselius wil van het college weten waaruit het dringende belang bestond om meteen nog op dezelfde dag over het voorval een persbericht uit te geven.

ROL BURGEMEESTER
Ook heeft de burgemeester zaterdag in het buitengebied van Ede een verslaggever van Hart van Nederland te woord gestaan over het incident. Hij zei onder meer dat het mooi is dat de wolf er weer is, ook voor de ecologie, maar ,,te veel is te veel.” ,,Ik wil het niet erger maken dan het is”, aldus de burgemeester, ,,maar we zien in Ede steeds meer wolven de dorpen binnenkomen.”

Het raadslid vraagt zich af wat de rol is van de burgemeester inzake incidenten met wolven in de gemeente Ede. ,,Is de burgemeester van mening dat kinderen in het buitengebied momenteel gevaar lopen door de aanwezigheid van wolven in onze gemeente? Zo nee, waarom wordt dit gevaar in de communicatie dan wel als zodanig benoemd?” Mens en Milieu Ede vindt dat het primair de rol van het college is om na een incident met een wolf de gemoederen te bedaren.
Foto inzet: Wesselius
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... OxJS5Ua7Wg

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/vPNweAqbHbDjH8Re/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:07

Boeren halen vee binnen omgeving Leusden waar onlangs pink is gepakt.

Citaat:
1 oktober 2024/Utrecht
Foto is deels geblurd door RTV Utrecht.

Jonge koe dood gevonden in weiland bij Leusden, buurt vreest wolvenaanval

Leusden - In een weiland in Leusden is afgelopen weekend een doodgebeten jonge koe gevonden. De boer en omwonenden denken dat een wolf dat heeft gedaan, BIJ12 doet daar onderzoek naar. Het zou voor het eerst zijn in de provincie Utrecht dat er een koe is gedood door een wolf.
De toegetakelde koe werd gevonden in het weiland bij de boerderij aan de Leusbroekerweg. "Mijn vader vond hem zaterdagochtend in het veld", vertelt eigenaar Arie Westeneng. "Wij hadden daar een paar pinkjes in het land lopen. Zij liepen daar vrij rond, omdat ze nog te jong waren om iets mee te doen. Het dier was flink toegetakeld, dat was wel schrikken."
Naar aanleiding van het incident hebben andere boerenbedrijven aan de Leusbroekerweg hun vee naar binnen gehaald. "Ik sta te trillen op mijn benen, zo boos ben ik", vertelt een buurvrouw. De schrik zit er wel in bij de rest. "Deze beesten zijn zo slim, ze klimmen overal overheen. Hekken gaan niet helpen."
De buurt leeft mee met de veehouder: "We zijn gisteren even bijeen geweest om te praten. Ik heb nog een bloemetje van ze gekregen", vertelt Westeneng. Over maatregelen denkt hij nog niet na. "Dat is veel te veel werk, teveel kosten ook, en je krijgt maar een klein gedeelte vergoed. Ik houd mijn beesten nu voorlopig toch binnen."
BIJ12 bevestigt dat er een melding is gedaan van een mogelijke wolvenaanval. Zoals gebruikelijk is er DNA-materiaal verzameld voor onderzoek. Dit wordt gedaan om te bevestigen dat het om een wolvenaanval gaat. "Een taxateur is daar geweest, de DNA-uitslag zal naar verwachting medio november binnenkomen."

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/379293 ... Cx0yxF7bXw

https://www.facebook.com/share/p/rY6m9Pcb3Vk37UG5/?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:07

Rivendell schreef:
Echt, lees dit.

[ Afbeelding ]

Ik moest denken aan dat topic laatst over complottheorieen..zie nu zoveel complottheorieen voorbij komen omtrent de wolf. Vaak van mensen die er totaal niet mee te maken hebben en er grote afstand van hebben. Zie nu hoe snel mensen in complottheorien vallen. Vind het best bizar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:09

tienus63 schreef:
Vraagtekens door Edese college n.a.v. persbericht aanval Wekerom.
Citaat:
2 oktober 2024/Nederland
Nav de aanval op de pony in Wekerom, wat veel stof heeft doen opwaaien, gaat er nu een ''groene partij'' onder de leiding van Erik Wesselius de aanval bagatelliseren.
(Wesselius was bij de Europese verkiezingen van 2014 kandidaat voor de SP. Op de valreep viel hij nét buiten de boot. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker en adviseur.)

Een uitspraak van Wesselius:
De teneur van de kritiek is dat er wel meer incidenten zijn tussen mens en dier, bijvoorbeeld met honden, en dat het college dan vervolgens toch ook geen persbericht uit laat gaan. Ieder incident is er een te veel, maar de indruk ontstaat dat er ook veel opgeklopte verhalen over de wolf rond gaan.

Artikel

Er worden vraagtekens gezet bij een zaterdagmiddag door het Edese college uitgebracht persbericht over een wolvenincident in Wekerom. Daar werd zaterdagmorgen vroeg een pony in de wei dood aangetroffen. De dader was een wolf, die werd gefotografeerd. Fractievoorzitter Erik Wesselius (Mens en Milieu Ede) heeft er schriftelijke vragen over gesteld aan het college

De teneur van de kritiek is dat er wel meer incidenten zijn tussen mens en dier, bijvoorbeeld met honden, en dat het college dan vervolgens toch ook geen persbericht uit laat gaan. Ieder incident is er een te veel, maar de indruk ontstaat dat er ook veel opgeklopte verhalen over de wolf rond gaan. Het persbericht had als titel ‘Pony gedood door wolvenaanval in weiland bij Wekerom’. Wesselius wil van het college weten waaruit het dringende belang bestond om meteen nog op dezelfde dag over het voorval een persbericht uit te geven.

ROL BURGEMEESTER
Ook heeft de burgemeester zaterdag in het buitengebied van Ede een verslaggever van Hart van Nederland te woord gestaan over het incident. Hij zei onder meer dat het mooi is dat de wolf er weer is, ook voor de ecologie, maar ,,te veel is te veel.” ,,Ik wil het niet erger maken dan het is”, aldus de burgemeester, ,,maar we zien in Ede steeds meer wolven de dorpen binnenkomen.”

Het raadslid vraagt zich af wat de rol is van de burgemeester inzake incidenten met wolven in de gemeente Ede. ,,Is de burgemeester van mening dat kinderen in het buitengebied momenteel gevaar lopen door de aanwezigheid van wolven in onze gemeente? Zo nee, waarom wordt dit gevaar in de communicatie dan wel als zodanig benoemd?” Mens en Milieu Ede vindt dat het primair de rol van het college is om na een incident met een wolf de gemoederen te bedaren.
Foto inzet: Wesselius
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... OxJS5Ua7Wg

https://www.facebook.com/share/vPNweAqbHbDjH8Re/?

Leeft die Wessilius onder een steen ofzo? Even vergeten de enorme problemen die er in Ede zijn geweest de afgelopen winter? Het is wel duidelijk hoe graag die miliieuclubjes baggataliseren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:12

Het raadslid heeft iig weinig feeling met de bewoners/kinderen in het buitengebied die door het bos moeten fietsen om naar school te gaan. Óf ze moeten in groepjes fietsen óf worden opgehaald/weggebracht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:12

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:15

DubbelFun schreef:
Het raadslid heeft iig weinig feeling met de bewoners/kinderen in het buitengebied die door het bos moeten fietsen om naar school te gaan. Óf ze moeten in groepjes fietsen óf worden opgehaald/weggebracht.

Ja en dan weer honden erbij halen... 8)7 alsof die dieren zo toetakelen. En dan zou dit een opgeklopt verhaal zijn? Echt.. |o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:40

Elisa2 schreef:
Rivendell schreef:
Echt, lees dit.

[ Afbeelding ]

Ik moest denken aan dat topic laatst over complottheorieen..zie nu zoveel complottheorieen voorbij komen omtrent de wolf. Vaak van mensen die er totaal niet mee te maken hebben en er grote afstand van hebben. Zie nu hoe snel mensen in complottheorien vallen. Vind het best bizar.

Zou iemand echt zo achterlijk zijn en denken, of heeft zo iemand er ee hobby van gemaakt zich zo voor te doen om schenen te schoppen en te rellen op SM? Iets met een aandachtsziekte?

Ik kan me niet voorstellen hoe iemand kan leven met zulke waanideeën overal te zien

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:54

De toename van wolven op vasteland van Denemarken gaat ook heel hard. Het lijkt imo wel de trend van Nederland te volgen.

Citaat:
HELE LANDET AUGUST 2024: Månedlig status fra ulveovervågningen

Det vurderes, at der med udgangen af august befandt sig 32-43 voksne (født senest 2023) ulve og mindst 35 hvalpe fra i år i Danmark.

Disse fordeler sig således:

- Par: 8 ulvepar bestående af 14 identificerede (kendte) individer og to endnu uidentificerede (ukendte) individer (sidstnævnte regnes som danskfødte hvalpe født i 2022 eller 2023 og indgår andet sted i opgørelsen)

- 2024 hvalpe-fordeling:

Klosterhede-parret/reviret mindst 6 stk

Ulfborg-parret/reviret mindst 8 stk

Skjern-parret/reviret midst 7 stk

Nørlund-parret/reviret mindst 2 stk

Oksbøl-parret/reviret mindst 6 stk

Hovborg-parret/reviret mindst 6 stk

- Stationære, enlige ulve (1 individ)

- Enlige strejfende ulve (23-28 individer vis nuværende opholdssted er usikkert, men som i denne oversigt regnes for at være i Danmark)

Google vertaling

LANDWIJD AUGUSTUS 2024 : Maandelijkse status van Wolf Watch

Naar schatting waren er vanaf dit jaar 32-43 volwassenen (uit laatste in 2023 geboren) wolven en minimaal 35 puppies in Denemarken.

Deze verdelen zich als volgt:

- Paar: 8 wolvenparen bestaande uit 14 geïdentificeerde (bekende) individuen en twee nog niet geïdentificeerde (onbekende) individuen (de laatste worden beschouwd als in Denemarken geboren puppy's geboren in 2022 of 2023 en vallen tweede in de lijst)

- 2024 puppyverdeling:

Klosterhede parret/reviret minimaal 6 stuks

Ulfborg paar/herharig minimaal 8 stuks

Skjern paar/herplateerd middelste 7 stuks

Nørlund-gepaard/geweest ten minste 2 van hen

Osstier gepaart/gefokt minimaal 6 stuks

Hovborg paar / gebied minimaal 6 stuks

- Stationaire, eenzame wolven (1 individu)

- Eenzame zwervende wolven (23-28 personen waarvan de huidige verblijfplaats onzeker is, maar die in dit overzicht als in Denemarken beschouwd wordt)

https://www.ulveatlas.dk/nyheder/august ... aagningen/
https://www.ulveatlas.dk/nyheder/august ... aagningen/

Afbeelding
Bron:her er ulven I Denmark
https://www.facebook.com/share/p/VWEzTBF8Mod26oAQ/?