Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Die tolerantie is al sinds de jaren 90 aan het afnemen. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling. Na WOII riep iedereen "dit nooit meer!" en dat hoop ik ook oprecht, maar als het economisch minder gaat wordt er toch weer een zondebok gezocht, het zal wel de menselijke natuur zijn.
purny schreef:Cowboy55 schreef:Nee dat was geen echte dakloze maar een (zelfbenoemde) journalist die een rel item zocht. En dat is gelukt zie ik.
Rel item? Of gewoon de waarheid?
purny schreef:Want enig ander dakloze zou geweigerd worden.
purny schreef:Vang de mensen gewoon op in een sporthal of leegstaande kantoorruimte
purny schreef:Cowboy55 schreef:Nee dat was geen echte dakloze maar een (zelfbenoemde) journalist die een rel item zocht. En dat is gelukt zie ik.
Rel item? Of gewoon de waarheid?
Want enig ander dakloze zou geweigerd worden.
Vang de mensen gewoon op in een sporthal of leegstaande kantoorruimte
Cowboy55 schreef:In principe eens. Maar je ziet wat nu in Kijkduin gebeurt. Dat gebeurt ook als je daklozen wil huisvesten. Overal is goed maar Not In My BackYard. Langdurig proces. Wat niet wil zeggen dat je het niet in gang moet zetten.
Winged schreef:prompter schreef:Die tolerantie is al sinds de jaren 90 aan het afnemen. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling. Na WOII riep iedereen "dit nooit meer!" en dat hoop ik ook oprecht, maar als het economisch minder gaat wordt er toch weer een zondebok gezocht, het zal wel de menselijke natuur zijn.
Mensen wijzen inderdaad graag een schuldige aan. In dit geval zijn het de (economische)vluchtelingen. Dat de huizenmarkt, pensioenregelingen, natuur etc allemaal al klappen via andere wegen (dwalend politiek leiderschap) heeft gekregen is voor het gemak vergeten.
Ik geloof echt dat mensen rondom AZC's overlast ervaren en dat handelingen tegen deze overlast de prioriteit heeft. Want: De overlast zorgt voor een direct onveilig gevoel.
Wat ik verder ook zie is dat een PvdA die hele A uit het oog lijkt te zijn verloren. De connectie met de arbeider is ze al jaren kwijt. IMO zit daar een heel groot leerpunt: hoe kan het dat een arbeider voor het beleid van pvv kiest? Ik denk dat men zichzelf moet herkennen in een partij. Het 'er zitten dezelfde soort mensen in die partij als ikzelf en daarom stem ik daar op.' En die herkenning lijkt al jaren zoek.
Janneke2 schreef:@ 'wie moet premier worden'
Hier in huis wordt al verzucht
'of Omzigt nog een goede duikbootkapitein kent'.
Context: één van de beste premiers van Nederland was Piet de Jong. Van beroep militair, duikbootkapitein dus.
De man was hetzij lid van de KVP (ik ben nooit fan geweest) hetzij in allerijl lid gemaakt
(had noch van mij, noch van de wet gehoeven)
en hij ging Nederland besturen in plaats van een duikboot.
Hij deed het keurig 'in een tijd van woelige baren'.
Janneke2 schreef:Johan Remkes...?
(Op zich is hij lid van de vvd, maar ook als de vvd verder niet in het kabinet zit, kan dat.)
pien_2010 schreef:Citaat:extreem rechts,
Wat heb je als probleem met deze term AppleSter?
Volgens mij is het gewoon een benaming zoals je ook het midden hebt, links en extreem links.
Hoe zie jij dan de PVV?
Blijkbaar ontgaat mij iets. Ik zie veel zorgen, onderbouwd met feiten vanuit het verleden.
Ik zie geen bashen eerlijk gezegd, maar gewoon feiten genoemd.
Inderdaad is GL/ PvdA met 26 zetels de tweede grootste partij geworden. Een winst van 6 zetels met de vorige keer.
Dus zo'n grote verliezers zijn het niet. Maar je hebt gelijk dat 35 zetels van Wilders een enorme prestatie is. Waarvoor de PVV-ers door mij in elk geval gefeliciteerd zijn.
Ik zelf ben 65 jaar en ben al 47 jaar stemgerechtigd. Het politieke klimaat is enorm gepolariseerd en of jij dat nu leuk vindt of niet, het schofferen van een hele bevolkingsgroep was toen 47 jaar geleden echt not done.
Mijn generatie hadden ouders, leerkrachten die de gevolgen daarvan blootlegden (denk aan holocaust), of zoals eerder genoemd, in die tijd was de slogan :" dat nooit meer", springlevend.
Ik heb niet het idee dat de PVV de laatste bladzijde zo gebasht wordt. Wel wordt de vinger, imo, op de pijnlijke plek gelegd.
Het is fijn en belangrijk dat Wilders voor ALLE Nederlanders de premier wil zijn, het is fijn dat hij niet (meer) uitspraken gaat doen die tegen de wet zijn, maar eerst zien dan geloven.
Wilders is intelligent genoeg om te weten dat dit wel tijd vraagt! Dat is ook de oogst van wat hij gezaaid heeft.
mce schreef:Janneke2 schreef:Johan Remkes...?
(Op zich is hij lid van de vvd, maar ook als de vvd verder niet in het kabinet zit, kan dat.)
zou kunnen, toch hoop ik dat hij met een totaal onbekende komt die leiding kan geven en niet beinvloedbaar is
Gijs Tuinman b.v. (BBB) militair (Luitenant-kolonel G.P. Tuinman) heeft net als P.de Jong een perfecte staat van dienst
AppleSter schreef:Het punt is dat de PVV al lang geen partij meer is die een heel volk buitensluit. Heel wat allochtonen en moslims stemden nu ook PVV. Dat is een mooi teken dat mensen die hier gekomen zijn integreren in onze samenleving en zich Nederlander voelen. En ook zij vinden dat Nederland een keer vol is, dat Nederlanders op 1 moeten komen nu, dat mensen die werken weer wat over moeten houden in de maand en dat we doorslaan met asiel en klimaatidealen. Dat is dus meteen het stukje “links” van de pvv.