Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Ontslag op staande voet is best lastig. De mol gooit het nu op 1 incidentje met Rietbergen dus nog een 2e kans gegeven. Het had hem echter gesierd als hij dit ook had besproken met hr bijvoorbeeld (en een plan had opgesteld voor verbetering). En dit ook had mee genomen in zijn argumentatie gisteren. Dat hij zegt dat hij rietbergen verbaal alle hoeken van de kamer heeft laten zien zegt eigenlijk dus heel weinig, getuigd van slecht werkgeverschap en neigt naar nepotisme.
Ali heeft misschien pas na de opnames contact gezocht, de vraag is alleen hoe lang erna? En zijn daar regels over? Net als in de medische wereld of andere zorgverleners bijvoorbeeld. Zoals het er nu naar uitziet was hij sowieso fout bezig als mens, als het kort na het uitvallen was van een kandidaat mogelijk ook fout als proffesional.
BeFunny schreef:Fitzroy schreef:Als ik nu de verklaring lees van Do vind ik het echt onbegrijpelijk. Ook die zegt al 20 jaar op de hoogte te zijn? Bizar dat blijkbaar iedereen het ‘normaal’ vond en er niets van zei.
Dat vind ik ook.
Wel achteraf John de Mol een trap na geven terwijl ook iedereen die iets wist natuurlijk iets had kunnen nee moeten doen. Iedereen die iets eist had aan de bel kunnen trekken.
Cer schreef:Hoe goed het ook zou zijn dat dit soort gedrag niet voorkomt, het is een beetje idealistisch om te denken dat dit per vandaag opgehouden is.. dus ja het gedrag mag niet voorkomen, maar if so, dan moet het wel gemeld worden en mensen moeten dat durven doen.. wellicht zoiets?
Balenciaga schreef:Ik ben echt misselijk van de opmerkingen van John de Mol. "Hoop dat de slachtoffers hiervan geleerd hebben om eerder naar voren te stappen" en "we moeten kijken hoe we slachtoffers intern kunnen aansporen zich te melden als dit zich voordoet" NEE NEE NEE!![]()
Heb er slecht van geslapen
Cer schreef:Wat mij een beetje verbaasde toen Anouk haar verklaring gaf is dat zij eigenlijk ook weet dat dit in de business gebeurd, zij walgt daar al jaren van.. maar dat zij als coach ook niet voor haar (vrouwelijke) pupillen benaderbaar was (?) om dit te melden, of dit niet aangegeven heeft ('luister, de wereld is rot, als je dit of dit meemaakt, waar dan ook, geef het aan') .. wat niet wegneemt dat het in de eerste plaats niet mag gebeuren natuurlijk.
Maar zij heeft, begreep ik, hele korte contactmomenten met 'haar kandidaten'.. ?
Elisa2 schreef:DP:
Ja dat is zo, maar er wordt te makkelijk overheen gestapt dat een slachtoffer dat niet doet uit angst. En daarnaast is het nog zoveel meer traumatiserender om niet gelooft te worden en nog een berg oliebol over je heen te krijgen. Zeker omdat we het ook hebben over jonge slachtoffers, de meeste zijn gewoon nog kinderen he. Dat is wel wat anders dan als je volwassen bent en inmiddels weet hoe de wereld werkt.
CharleyT schreef:Cer schreef:Wat mij een beetje verbaasde toen Anouk haar verklaring gaf is dat zij eigenlijk ook weet dat dit in de business gebeurd, zij walgt daar al jaren van.. maar dat zij als coach ook niet voor haar (vrouwelijke) pupillen benaderbaar was (?) om dit te melden, of dit niet aangegeven heeft ('luister, de wereld is rot, als je dit of dit meemaakt, waar dan ook, geef het aan') .. wat niet wegneemt dat het in de eerste plaats niet mag gebeuren natuurlijk.
Maar zij heeft, begreep ik, hele korte contactmomenten met 'haar kandidaten'.. ?
Zo dom, die verontwaardigde verklaringen. Men wist ervan en deed blijkbaar niets met die wetenschap.
Stond erbij en keek er naar, en nu the good girl uithangen.
Citaat:Nou, ze zei bij college tour dat je jezelf soms omhoog moet neuken in de business
Elisa2 schreef:DP:
Ja dat is zo, maar er wordt te makkelijk overheen gestapt dat een slachtoffer dat niet doet uit angst. En daarnaast is het nog zoveel meer traumatiserender om niet gelooft te worden en nog een berg oliebol over je heen te krijgen. Zeker omdat we het ook hebben over jonge slachtoffers, de meeste zijn gewoon nog kinderen he. Dat is wel wat anders dan als je volwassen bent en inmiddels weet hoe de wereld werkt.
Ninx schreef:Elisa2 schreef:DP:
Stapte hij toch niet overheen? Hij vertelde toch dat hij met een groep vrouwen een soort denktank wil creëren om samen te bedenken hoe ze de drempel kunnen verlagen en nog meer veiligheid creëren?
Zie je nu hoe mensen heel snel beschuldigd worden omdat niemand echt luistert?
Ninx schreef:Balenciaga schreef:Ik ben echt misselijk van de opmerkingen van John de Mol. "Hoop dat de slachtoffers hiervan geleerd hebben om eerder naar voren te stappen" en "we moeten kijken hoe we slachtoffers intern kunnen aansporen zich te melden als dit zich voordoet" NEE NEE NEE!![]()
Mensen hebben een beetje bananen in hun oren....
John zegt dat er altijd een zero tolerance beleid is geweest ten aanzien van dit soort gedragingen van mannen.
Maar omdat je daar niet 24/7 op toe kunt zien, is het wel heel belangrijk dat vrouwen zich melden..... want wat je niet weet, daar kun je ook niets mee doen.
Ik vind deze hele 'trial by media' een beetje ziek.
Niemand is schuldig totdat dit bewezen is, en daar zijn kanalen voor. Prima hier aandacht aan te besteden, en prima deze uitzending. Maar door hoe het breed uitgemeten is, is het gros van het volk er over uit dat iedereen schuldig is... en dat is gewoonweg nog niet bewezen.
Dat meisje dat haar 'relaas' vertelde over Ali B.... en dat ze na zijn avances even iemand boven ging pijpen en toen weer lastig gevallen werd is wel exemplarisch voor sommige jonge vrouwen die nogal in de war zijn.
Dit soort meisjes kunnen wel wat hulp gebruiken om liever te zijn voor zichzelf en hun lichaam.
DuoPenotti schreef:Maar hij zegt toch helemaal niet dat ze hun poten niet thuis moeten houden?
Maar dat als hij er geen weet van heeft niets kan doen.
Ja dat is toch ook zo.
Vind dit zo echt een berg gel.l en omdraaien. Dat is wel hoe het tegenwoordig vaker gaat, wat mensen zeggen zo expres verkeerd uitleggen.
Als ik nu mijn arm breek en niet naar de dokter ga moet ik later ook niet zeggen, de arts heeft mijn arm niet gezet. Hoe kan hij die zetten als hij van niets weet?
Natuurlijk begrijp ik dat het in dit geval veel moeilijker is om aan te kaarten.
Maar uiteindelijk is het wel zo, andere kunnen niet ruiken dat het gebeurt, de mensen die slachtoffer zijn geworden moeten het toch echt zelf melden.
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:DP:
Natuurlijk ontken ik ook niet.
Maar hoe erg ook, hoe naar ook, hoe verschrikkelijk ook...niet melden helpt niet.
De leidinggevende, bazen, politie. Ze kunnen het niet ruiken.
Uiteraard achteraf zal hij nu ook wel denken ik had dit en ik had dat.
ja achteraf.
Hij dacht dat hij dat geval uit 2019 goed opgelost had. Dat slachtoffer en moeder vonden het ook goed.
Hij meneer macht dacht dat Rietberger wel zou schrikken van zijn boze gedrag.
Verkeerd gedacht dus...achteraf.
Ergens kwam ook voorbij dat hij nu ging kijken hoe hij het nu in ging richten om melden laagdrempeliger te krijgen.
ja voor de huidige slachtoffers te laat. En hopelijk komen er geen nieuwe bij, maar dat is een utopie
[***] schreef:Pardon? Dus omdat iemand iemand wilt pijpen is ze in de war en is ze niet lief voor zichzelf? Meiden mogen vrijwillig seksuele handelingen uitvoeren, zelfs al deed ze het met 4 mannen tegelijk dan is wat er beschreven werd wat Ali deed nog steeds niet oké.
Ninx schreef:Balenciaga schreef:Ik ben echt misselijk van de opmerkingen van John de Mol. "Hoop dat de slachtoffers hiervan geleerd hebben om eerder naar voren te stappen" en "we moeten kijken hoe we slachtoffers intern kunnen aansporen zich te melden als dit zich voordoet" NEE NEE NEE!![]()
Mensen hebben een beetje bananen in hun oren....
John zegt dat er altijd een zero tolerance beleid is geweest ten aanzien van dit soort gedragingen van mannen.
Maar omdat je daar niet 24/7 op toe kunt zien, is het wel heel belangrijk dat vrouwen zich melden..... want wat je niet weet, daar kun je ook niets mee doen.
Ik vind deze hele 'trial by media' een beetje ziek.
Niemand is schuldig totdat dit bewezen is, en daar zijn kanalen voor. Prima hier aandacht aan te besteden, en prima deze uitzending. Maar door hoe het breed uitgemeten is, is het gros van het volk er over uit dat iedereen schuldig is... en dat is gewoonweg nog niet bewezen.
Dat meisje dat haar 'relaas' vertelde over Ali B.... en dat ze na zijn avances even iemand boven ging pijpen en toen weer lastig gevallen werd is wel exemplarisch voor sommige jonge vrouwen die nogal in de war zijn.
Dit soort meisjes kunnen wel wat hulp gebruiken om liever te zijn voor zichzelf en hun lichaam.
Pardon? Dus omdat iemand iemand wilt pijpen is ze in de war en is ze niet lief voor zichzelf? Meiden mogen vrijwillig seksuele handelingen uitvoeren, zelfs al deed ze het met 4 mannen tegelijk dan is wat er beschreven werd wat Ali deed nog steeds niet oké.