Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het voorterrein van het aanmeldcentrum voor asielzoekers bij Ter Apel wordt aangewezen als veiligheidsrisicogebied
De maatregel wordt genomen in samenspraak met het Openbaar Ministerie, de politie en de veiligheidsregio. De bedoeling ervan is dat met name kwetsbare vrouwen en kinderen, maar ook personeel dat werkzaam is op het terrein beschermd worden.
DuoPenotti schreef:Hoe bedoel je dat purny?
Het loon is toch laag als je kijkt dat je tussen knokkende asielzoekers kunt komen?
Het is idd volgens Cao.
Dan kun je voor dat zelfde geld ook bij een distributiecentrum aan de gang.
Of evenementen doen.
Nikass schreef:Volgens mij, Oomens, gaat het om het principe dat iedereen het recht heeft om asiel aan te vragen waar hij dat wil.
Dat wil niet zeggen dat je iedereen een status geeft, en ook na de asielprocedure kun je nog met andere landen afspraken maken over de verdeling van statushouders. Maar een asielaanvraag weigeren mag niet. Je kunt de asielzoeker vragen waarom hij niet elders asiel aanvraagt, maar je kunt zijn aanvraag niet op voorhand weigeren omdat hij niet uit een buurland komt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/aanpak-vluchtelingenproblematiek schreef:Asiel krijgen of terugkeren
Alle vluchtelingen die de EU binnenkomen, mogen asiel aanvragen. Zij moeten dit doen in het eerste land waar zij komen. Mensen zonder recht op asiel moeten terugkeren naar hun land van herkomst. Of naar een ander land dat veilig is. De EU respecteert de mensenrechten van de vluchtelingen. Tijdens de behandeling van de aanvraag en bij terugkeer van de mensen.
Nikass schreef:Ik vind het persoonlijk ook een onzin argument. Waarom zie je de problemen daar als een ver van mijn bedshow? We leven niet geïsoleerd ofzo, we hebben allemaal met elkaar te maken. Nederland heeft ook nog altijd geen moeite om afval te dumpen in Afrika. Dan is ver weg opeens geen issue meer.
Popstra schreef:Ja zijn echt zulke lieve mensen...
Vreselijk voor de mensen die echt op de vlucht zijn!!
purny schreef:germie schreef:In Purmerend komen asielzoekers (statushouders) in een van der Valk. Klinkt mooi, maar de boekingen van klanten worden volledig geannuleerd. Je zou je trouwerij daar maar geboekt hebben.
Bron?
Nikass schreef:El Nienjo, Nederland krijgt het óók voor elkaar om Marokkanen uit te zetten, zolang ze maar papieren hebben. Wat doen de Denen met mensen zonder papieren? (en zonder familie banden in land van herkomst) Hoe weten zij dan of het om een Marokkaan of een Algerijn gaat?
germie schreef:In Purmerend komen asielzoekers (statushouders) in een van der Valk. Klinkt mooi, maar de boekingen van klanten worden volledig geannuleerd. Je zou je trouwerij daar maar geboekt hebben.
elnienjo schreef:germie schreef:In Purmerend komen asielzoekers (statushouders) in een van der Valk. Klinkt mooi, maar de boekingen van klanten worden volledig geannuleerd. Je zou je trouwerij daar maar geboekt hebben.
Ik hoop dat van der valk hierdoor geboycot gaaf worden. Ik zal in elk geval nooit van m'n leven nog in een hotel van die keten boeken.
oomens schreef:Nikass schreef:Volgens mij, Oomens, gaat het om het principe dat iedereen het recht heeft om asiel aan te vragen waar hij dat wil.
Dat wil niet zeggen dat je iedereen een status geeft, en ook na de asielprocedure kun je nog met andere landen afspraken maken over de verdeling van statushouders. Maar een asielaanvraag weigeren mag niet. Je kunt de asielzoeker vragen waarom hij niet elders asiel aanvraagt, maar je kunt zijn aanvraag niet op voorhand weigeren omdat hij niet uit een buurland komt.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/aanpak-vluchtelingenproblematiek schreef:Asiel krijgen of terugkeren
Alle vluchtelingen die de EU binnenkomen, mogen asiel aanvragen. Zij moeten dit doen in het eerste land waar zij komen. Mensen zonder recht op asiel moeten terugkeren naar hun land van herkomst. Of naar een ander land dat veilig is. De EU respecteert de mensenrechten van de vluchtelingen. Tijdens de behandeling van de aanvraag en bij terugkeer van de mensen.Nikass schreef:Ik vind het persoonlijk ook een onzin argument. Waarom zie je de problemen daar als een ver van mijn bedshow? We leven niet geïsoleerd ofzo, we hebben allemaal met elkaar te maken. Nederland heeft ook nog altijd geen moeite om afval te dumpen in Afrika. Dan is ver weg opeens geen issue meer.
We leven zeker niet geïsoleerd, maar het is toch bijzonder dat wij in West-Europa een bovengemiddeld grote rol voor onszelf zien als het gaat om het oplossen van problemen elders in de wereld, zonder dat we daar zelf direct belang bij hebben. Waar komt dat vandaan?
Uiteraard vindt de meeste opvang plaats in de directe omgeving (buurlanden) van conflicten, maar van de vluchtelingen die verder reizen, heeft een erg groot deel toch echt Europa op de bestemming staan.
Waarom gaat er vanuit Syrië niemand naar, ik noem maar wat, Malawi?
Waarom gaan vervolgde Gülen-aanhangers in Turkije wel naar Zweden en niet naar China? Waarom zijn er zo weinig Afghanen die naar Senegal vluchten?
Is het niet gek een land als Japan, met vergelijkbaar welvaartsniveau, veel minder bezig is met de opvang van vluchtelingen?
Zou China, met inmiddels toch best een actieve rol in het herkoloniseren van Afrika, niet veel meer opvangcentra moeten openen voor vluchtelingen uit Darfur, Somalië, Mozambique, Sierra Leone, Mali of Oost-Congo?
Waarom zou dat niet gebeuren denk je?
Dat komt niet door de VN-vluchtelingenverdragen, want daar zijn zij net zo aan gebonden als wij. Dat komt enerzijds doordat een verdrag getekend hebben lang niet hetzelfde is als er proactief naar handelen, maar deels ook doordat iets er kennelijk voor zorgt dat heel veel landen als een heel stuk minder aantrekkelijk worden gezien.
purny schreef:elnienjo schreef:
In Purmerend komen asielzoekers (statushouders) in een van der Valk. Klinkt mooi, maar de boekingen van klanten worden volledig geannuleerd. Je zou je trouwerij daar maar geboekt hebben.
Ik hoop dat van der valk hierdoor geboycot gaaf worden. Ik zal in elk geval nooit van m'n leven nog in een hotel van die keten boeken.
Er staat niks in het artikel over annuleren van trouwerijen en boekingen. Dus er is niks van waar
purny schreef:elnienjo schreef:
Er staat niks in het artikel over annuleren van trouwerijen en boekingen. Dus er is niks van waar
Citaat:Hotel Van Der Valk Purmerend sluit vanwege de opvang met ingang van 1 september a.s. haar deuren voor gasten. Iedereen die een boeking heeft staan wordt persoonlijk door het hotel benaderd om de situatie uit te leggen. Ook het personeel weet nog niet waar het aan toe is wat betreft de werkzaamheden.
germie schreef:purny schreef:
https://regiopurmerend.nl/2022/08/18/ho ... ushouders/Citaat:Hotel Van Der Valk Purmerend sluit vanwege de opvang met ingang van 1 september a.s. haar deuren voor gasten. Iedereen die een boeking heeft staan wordt persoonlijk door het hotel benaderd om de situatie uit te leggen. Ook het personeel weet nog niet waar het aan toe is wat betreft de werkzaamheden.
Nikass schreef:Wat doen de Denen met mensen zonder papieren? (en zonder familie banden in land van herkomst) Hoe weten zij dan of het om een Marokkaan of een Algerijn gaat?