Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:08

capopjekop schreef:
Ik vind het vooral lomp dat mensen zich nu al druk gaan maken of ze hun geld wel terug gaan krijgen terwijl die mensen net dit natuurgeweld om de oren hebben gekregen. Als je een beetje menselijkheid en inlevingsvermogen in je lijf hebt dan wacht je toch nog even met die camping benaderen daarover? Heel bijzonder

In deze kan ik de reacties wel begrijpen omdat de camping het er zelf niet heel handig heeft neergezet. Het bericht zo te lezen, zou ik ook denken dat ik kon fluiten naar mijn geld en daar wil je wel direct achteraan. Hoe vervelend ook, voor sommige mensen is 100 euro gewoon zo veel geld dat ze dat echt niet kunnen missen.

Een iets andere verwoording had dit al kunnen oplossen, wel de garantie geven dat mensen hun geld terug krijgen maar erbij vermelden dat ze daar op dit moment niet bij kunnen. Het is een extra zinnetje die in deze de boel aan de voorkant kan deescaleren.

mirim

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:12

Misschien moeten mensen wat meer begrip op brengen voor elkaar
De camping had ook gewoon niets kunnen zeggen…
In wat voor een situatie zitten ze nu zeg !
Wij zaten gisteren lekker in de zon terwijl er elders op een paar honderd kilometer bij ons vandaan mensen totaal reddeloos zijn.
Laat alles gewoon even bezinken en heb compassie met elkaar….

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:22

Ja dat dus. Die mensen zitten vol emotie denk ik. Heb je eerst je hoofd net boven water kunnen houden met covid. En dan zie je vervolgens je levenswerk verwoest worden door het water. Het is de vraag inhoeverre de schade vergoed gaat worden. Door covid zijn ze ongetwijfeld al veel inkomsten kwijt geraakt en mss weten ze wel niet of ze het überhaupt gaan redden om te blijven bestaan en iedereen terug te betalen. Dan kun je zo'n belofte moeilijk doen.

Die hebben echt wel wat anders aan hun hoofd dan precies de juiste toon voor een bericht te vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:24

Ik vind het ook nogal lomp om nu al zo negatief te reageren. Beetje meer empathie zou de mens goed staan!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:28

MyWishMax schreef:
Ze zeggen op DIT moment. Niks over dat ze het helemaal niet doen of kunnen. Dat verzinnen jullie er zelf bij.

Dat dus!

Echwel schreef:
Denk dat ze effe snel bericht hebben gemaakt en toen weer verder met puinruimen

Ja dat je dan even niet alle puntjes op de i zet....

En dat!

Er wordt teveel achter gezocht terwijl ze gewoon zo goed en kwaad als het kan zo snel mogelijk mensen willen informeren. En in de stress wordt dat misschien niet zo perfect gedaan als je zou wensen. Daarnaast zijn er altijd mensen die wat te zeiken hebben.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:42

Maartje1990 schreef:
amber15 schreef:
Wij gaan morgen brainstormen met een paar mensen over een inzamelpunt die we op willen starten, aangezien dat hier in de regio nog niet is. Een vraag aan de Limburgse bokkers: waar is vooral behoefte aan?

Schoonmaak artikelen wellicht? Van poetsdoekjes, tot schrobbers? Denk ik he..

Zaten wij ook al aan te denken. Babyvoeding, luiers, dierenvoer, houdbaar voedsel, flessen water...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:45

Marjo schreef:

In deze kan ik de reacties wel begrijpen omdat de camping het er zelf niet heel handig heeft neergezet. Het bericht zo te lezen, zou ik ook denken dat ik kon fluiten naar mijn geld en daar wil je wel direct achteraan. Hoe vervelend ook, voor sommige mensen is 100 euro gewoon zo veel geld dat ze dat echt niet kunnen missen.

Een iets andere verwoording had dit al kunnen oplossen, wel de garantie geven dat mensen hun geld terug krijgen maar erbij vermelden dat ze daar op dit moment niet bij kunnen. Het is een extra zinnetje die in deze de boel aan de voorkant kan deescaleren.[/quote]

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het net die mensen zijn voor wie 100euro veel geld is, die er net niet achteraan gaan in deze situatie. Wie het minst heeft, het meest deelt...
En ze offeren hun vakantie misschien ook nog wel graag op om te gaan helpen.

Als je 100 euro echt niet kan missen, heb je die vakantie ook niet geboekt want dan is die 100 euro toch al weg.

Sorry, kwoot verkl*t zie ik :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:10

capopjekop schreef:
Ik vind het vooral lomp dat mensen zich nu al druk gaan maken of ze hun geld wel terug gaan krijgen terwijl die mensen net dit natuurgeweld om de oren hebben gekregen. Als je een beetje menselijkheid en inlevingsvermogen in je lijf hebt dan wacht je toch nog even met die camping benaderen daarover? Heel bijzonder

Aan de andere kant moet nu de schade opgenomen worden voor de verzekering, die accepteerd het niet als je daar nog een paar weken/maanden mee wacht. Vanuit die redenatie snap ik de claim nu meteen leggen wel, dan kan die bij de schade claim naar de verzekering/aanspraak rampenfonds.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:17

Even tussendoor, want dit soort posts wordt ik blij van.

Maar dit is oa, naast wat de inzamel punten ook nog allemaal dagelijks vervoeren en uitdelen en wat het Rode Kruis natuurlijk allemaal doet achter de schermen, kan worden door burgers onderling. Dit is toch fantastisch <3 Dus ik hoop echt dat er niet geroepen blijft worden dat alles maar alleen via het rode kruis gedaan moet worden, maar dat gewoon hulp bovenop hulp v. rode kruis als nodig wordt gezien :j

*al blijft het wel belangrijk dat er onderlinge afspraken gemaakt worden en er wel een beetje georganiseerd dingen opgezet worden natuurlijk. Maar alle hulp is gewoon welkom! Daar is echt geen twijfel over mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:30

Je kan ook bedenken dat deze mensen middenin een catastrofe zitten. Gelijk (op hoge poten) je geld terug gaan eisen vind ik onbeschoft.

Dat geld waren ze toch al kwijt, ze zouden er alleen nog voor op vakantie gaan. Ik heb makkelijk praten misschien maar ik sla gemakkelijk een jaar vakantie over.
Zie het in eerste instantie als een donatie voor deze getroffen mensen en wacht af wat hun/de verzekering doet.
Als iemand zich een glamcamping hut kan veroorloven…. Iedereen heeft betaalt naar wat ze kwijt konden aan een vakantie. Is het voor mensen dan echt zo’n drama dat hun vakantie geld een keer weg is, de echt arme mensen kunnen en gaan niet eens op vakantie.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:34

Ik vraag me ook af of die camping eigenaren nu wel of niet zitten te wachten op toeristen binnen nu en een maand?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:35

Jis_ schreef:
Je kan ook bedenken dat deze mensen middenin een catastrofe zitten. Gelijk (op hoge poten) je geld terug gaan eisen vind ik onbeschoft.

Dat geld waren ze toch al kwijt, ze zouden er alleen nog voor op vakantie gaan. Ik heb makkelijk praten misschien maar ik sla gemakkelijk een jaar vakantie over.
Zie het in eerste instantie als een donatie voor deze getroffen mensen en wacht af wat hun/de verzekering doet.
Als iemand zich een glamcamping hut kan veroorloven…. Iedereen heeft betaalt naar wat ze kwijt konden aan een vakantie. Is het voor mensen dan echt zo’n drama dat hun vakantie geld een keer weg is, de echt arme mensen kunnen en gaan niet eens op vakantie.

Of t is een familie die deze wens al lang heeft en hier de afgelopen 5 jaar voor heeft gespaard..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:38

Dat was onze camping en het laatste waar ik aan dacht was m’n geld terug hoor. Pff. Deze lieve mensen hebben ons zo geholpen en hun hele onderneming is weggespoeld.
En ja de materiële schade word wel vergoed door de staat.
De campingbaas was 36 uur wakker toen hij het eerste berichtje er op heeft gezet..
En daarna even slapen en weer puinruimen.

Wij zijn inmiddels veilig thuis geraakt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:39

Josien_ schreef:
Ik vraag me ook af of die camping eigenaren nu wel of niet zitten te wachten op toeristen binnen nu en een maand?

Die camping kan niet meer open dit jaar. Door de verwoesting. Stukken camping weggeslagen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:43

Licor schreef:
Jis_ schreef:

Of t is een familie die deze wens al lang heeft en hier de afgelopen 5 jaar voor heeft gespaard..

Kan, dan nog inlevingsvermogen en niet gelijk op hoge poten “aanbellen”.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:45

Of de campingeigenaren het kunnen terugbetalen of niet, de campingbezoekers die al (een deel) betaald hebben terwijl de camping door overstroming ontoegankelijk en/of onbruikbaar is geworden hebben in ieder geval wel recht op terugbetaling. Zo liggen de juridische feiten. Het staat gasten vrij om daar wel of niet gebruik van te maken, (ook) daar hoeven wij bokkers niet over te oordelen.

Met daarop aanspraak maken moet je niet te lang wachten natuurlijk. Maar dat doe je schriftelijk en persoonlijk, niet op een boze toon en dreigend op sociale media. Dat is ronduit asociaal.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:46

Inlevingsvermogen is er niet. Er kwam gister een stel aan in het appartement boven de toiletgebouw. Dat was zo hoog dat daar geen waterschade was. Iedereen was beneden aan het puinruimen, komt meneer klagen dat de WiFi het niet doet en dat was onbehoorlijk.
Lieve help je bent aangekomen in een rampgebied :r

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:48

Licor schreef:
Jis_ schreef:

Je kunt niet in ieders portemonnee kijken. Er zijn mensen die sparen heel erg hard om met hun gezin op vakantie te gaan. Dan is het best zuur dat je je geld kwijt bent en geen vakantie hebt.
Gemiddeld kost een week Glamping in het hoogseizoen zo 2000 euro en dat is gewoon veel geld voor de gemiddelde mens. Dus ik snap dat mensen dat op termijn terug willen. Nu meteen dreigen en geld terug eisen gaat te ver.

De camping die wij hebben geboekt is niet geraakt, maar alle dorpen in het dal wel, dus wij twijfelen of ze over 4 weken wel op ons zitten te wachten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:48

Beste meneer. Steek de wifi daar waar de zon niet schijnt.
Echt, ik zou hem subiet uit mijn appartement zetten, geld terug met 10% smartengeld erbij. Die ben je liever kwijt dan rijk, letterlijk.

Bo-Y dat iets zuur is, dat kan zo zijn, maar dat geeft je niet het recht om je als een hork te gedragen. Vriendelijk iets vragen kan ook.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:50

Tja, sommige mensen kennen het woord of de betekenis van empathie helaas niet.
Gestoorden zul je altijd wel ergens tegenkomen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:53

Inlevingsvermogen is nooit éénzijdig he.

Die meneer is wel ontvangen als gast en mag er dus zijn. Misschien heeft die meneer dringend wifi nodig om welke reden dan ook. Die redenen zijn best te verzinnen. Vragen staat vrij, misschien is het simpel op te lossen. Had hij een verkeerde code of weet ik wat. Of niet. Maar dan kun je om begrip vragen.

Ook weer niet meteen overal te spastisch over gaan doen. Je komt zo makkelijk in een negatieve flow zo, dat er niets en niemand meer deugt.

Het valt me gewoon op dat niemand van ons erbij was, maar 1 iemand schrijft iets en hoppa iedereen ventileert dezelfde negatieve mening.

Edit: uitgebreid en verduidelijkt met de laatste alinea.
Laatst bijgewerkt door Boras op 19-07-21 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Boras schreef:
Of de campingeigenaren het kunnen terugbetalen of niet, de campingbezoekers die al (een deel) betaald hebben terwijl de camping door overstroming ontoegankelijk en/of onbruikbaar is geworden hebben in ieder geval wel recht op terugbetaling. Zo liggen de juridische feiten. Het staat gasten vrij om daar wel of niet gebruik van te maken, (ook) daar hoeven wij bokkers niet over te oordelen.

Met daarop aanspraak maken moet je niet te lang wachten natuurlijk. Maar dat doe je schriftelijk en persoonlijk, niet op een boze toon en dreigend op sociale media. Dat is ronduit asociaal.

Zeker waar en mijn keus is duidelijk. Een beetje geduld hoort er ook bij vind ik. Deze mensen krijgen in een week al boze reacties op een even snel in chaos, ook in het hoofd, in elkaar gezet bericht. Blijkt erg moeilijk voor sommige om zicht te verplaatsen in een ander.

Cer

Hm, ik vind t verwarrend.. aan de ene kant de berichten 'mensen blijf thuis, we coordineren de hulp plaatselijk, loop niet in de weg' en aan de andere kant dus de berichten 'kom helpen'...

Overigens, kennissen van mij hadden ook geboekt bij een accomedatie die nu schade heeft. Die hebben in overleg met de eigenaren hun vakantie omgezet in een werkvakantie op een later moment, waarbij ze gaan helpen met herstellen :j dat vond ik echt een supergaaf gebaar..

jiehaaa

Emori schreef:
Inlevingsvermogen is er niet. Er kwam gister een stel aan in het appartement boven de toiletgebouw. Dat was zo hoog dat daar geen waterschade was. Iedereen was beneden aan het puinruimen, komt meneer klagen dat de WiFi het niet doet en dat was onbehoorlijk.
Lieve help je bent aangekomen in een rampgebied :r

OMG… wat een nare man. Je zal ze maar treffen, dit soort egoïstische figuren. Ik zou hem een emmer hebben gegeven en gezegd hebben dat hij zijn wifi daarmee kon gaan zoeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:54

Licor schreef:

Precies en dan is het wel erg als je je geld kwijt bent.
Iedereen heeft zo een reden om iets wel of niet te doen.

Ik ken overigens mensen die nu gewoon in Limburg op vakantie zijn en ook wel wat foto's posten van natte gebieden, maar hun vakantie kon gewoon doorgaan. Dus ze zijn maar gegaan en genieten dan ook maar.