Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kvika schreef:Bijzonder om zo veel mensen te zien die tegen de boeren zijn. roepen over mono cultuur, gif en dierenleed.
ik kan wel 1000 tegen argumenten geven,maar dit zal allemaal verspilde moeite zijn. maar vraag me een ding af. jullie paarden moeten ook eten.. waar denk je dat de gewassen en grondstoffen vandaan komen die gevoerd worden aan paarden? om het maar even bij onze paarden te houden, want zelf eet je ook vast wel eens iets?
ik zet dit hier niet neer om stemmen te trekken voor een bepaalde partij, maar wel om mensen ook een beetje na te laten denken. ik val echt van mijn stoel af van verbazing hoe ik ( wij) als boer word weggezet.
en het doet ook zo enorm veel pijn kan ik jullie zeggen.
er moet altijd ruimte zijn voor verbetering en innovatie, maar zo uitgescheten te worden door mensen.. mijn hart breekt.
Citaat:En zodra het weer oorlog is (die komt er ongetwijfeld deze eeuw nog aan) zal men nog spijt hebben de boeren verjaagd en weggepest te hebben. Met een boer om de hoek heb je namelijk geen honger, als je voor alles afhankelijk bent uit 't buitenland wél. Want ga ee maar vanuit dat landen die wij nu financieel overeind houden in tijden van oorlog eerst voor hun eigen volk zorgen.
MarlindeRooz schreef:Wij exporteren het grootste gedeelte. Dus zelfs als we landbouw zouden minderen is er nog genoeg over om ons eigen land te voorzien.
Tiepfoudt schreef:Dit klinkt en is natuurlijk veel te mooi om waar te zijn. We hebben te maken met een 1 wereld en dus ook 1 wereldmarkt. Denk je dat als Nederland haar landbouwproductie halveert, dat andere landen niet in dat gat in de markt springen? Ik denk dan aan opkomende economieën zoals China, waar alles kan en mag. Wist je dat de zuivelconsumptie in China tussen 2005 en 2017 meer dan verdubbeld is (van 8,8 naar 20,3 kilo zuivel per persoon per jaar) en dat China daar zelf op inspeelt met de bouw van geen mega-, maar giga-melkveebedrijven? Het grootste melkveebedrijf in China produceert dagelijks 650.000 liter melk. Komen wij aan met onze dagelijkse 3.000 liter
germie schreef:Ik ga straks 2 keer een stem uitbrengen, lijst 13, volgnr 2. Ik wil een normaal en vrij leven terug en dat is het enige waar ik nog mee bezig ben. Verder is niets belangrijk meer. Geen vaccinatieplicht, vrij reizen, weer normaal sporten, all you can eat restaurants , gewoon alles zoals het voor 1 maart 2020 was. Ik ben nooit zo overtuigd geweest van een stem, maar dit keer is er geen andere keuze, ook al kan ik op andere punten niet altijd achter de partij staan. Er is ook maar 1 politiek punt nu belangrijk en dat is notabene je eigen vrijheid, je grondrechten.
VVD heb ik nooit gestemd, die partij staat te ver weg van de werkende alleenstaande.
Groene partijen stem ik ook niet op. Die willen te veel, maar komen niet tegemoet in de kosten die jij als particulier moet maken.
germie schreef:Ik ga straks 2 keer een stem uitbrengen, lijst 13, volgnr 2. Ik wil een normaal en vrij leven terug en dat is het enige waar ik nog mee bezig ben. Verder is niets belangrijk meer. Geen vaccinatieplicht, vrij reizen, weer normaal sporten, all you can eat restaurants, gewoon alles zoals het voor 1 maart 2020 was. Ik ben nooit zo overtuigd geweest van een stem, maar dit keer is er geen andere keuze, ook al kan ik op andere punten niet altijd achter de partij staan. Er is ook maar 1 politiek punt nu belangrijk en dat is notabene je eigen vrijheid, je grondrechten.
VVD heb ik nooit gestemd, die partij staat te ver weg van de werkende alleenstaande.
Groene partijen stem ik ook niet op. Die willen te veel, maar komen niet tegemoet in de kosten die jij als particulier moet maken. En dan doel ik op dingen als een warmtepomp en verplicht isoleren en dat soort dingen. Maar het moet wel betaald worden. Minder plastic ben ik voor. Maar hogere brandstofprijzen absoluut niet, ook niet op extra accijns op vervoer of reizen.
Janneke2 schreef:[
Ik schreef een tijdje terug iets over chocolade.
Het is een akelige arrogantie: er wordt heerlijke chocolade gemaakt 'in het zuiden'.
Wij hebben tariefmuren, en enkel cacao exporteren loont. Aan export van chocolade valt meer te verdienen, maar ""NEE", eigen economie eerst!!!"
Electra63 schreef:fransje23 schreef:Bedankt voor het delen elnienjo!
Sigrid krijgt nu zeker mijn stem, die kan bruggen bouwen ipv afstanden vergroten!
Precies..... het Briefje van Jan is sowieso altijd bashen. Niveau Dumpert of Geen Stijl![]()
Stel dat Geert of Baudet als minister zulke bezoeken of gesprekken moet voeren?
Sterker nog, die kunnen niet eens een goedbetaalde baan krijgen bij een multinational of als wethouder of burgemeester aan de slag.
Terwijl ex-politici altijd snel weer aan de slag kunnen, door hun ervaring en connecties.
purny schreef:En wat denk je wat er straks na deze crisis gaat gebeuren?
germie schreef:Ik ga straks 2 keer een stem uitbrengen, lijst 13, volgnr 2. Ik wil een normaal en vrij leven terug en dat is het enige waar ik nog mee bezig ben. Verder is niets belangrijk meer. Geen vaccinatieplicht, vrij reizen, weer normaal sporten, all you can eat restaurants, gewoon alles zoals het voor 1 maart 2020 was. Ik ben nooit zo overtuigd geweest van een stem, maar dit keer is er geen andere keuze, ook al kan ik op andere punten niet altijd achter de partij staan. Er is ook maar 1 politiek punt nu belangrijk en dat is notabene je eigen vrijheid, je grondrechten.
Groene partijen stem ik ook niet op. Die willen te veel, maar komen niet tegemoet in de kosten die jij als particulier moet maken. En dan doel ik op dingen als een warmtepomp en verplicht isoleren en dat soort dingen. Maar het moet wel betaald worden. Minder plastic ben ik voor. Maar hogere brandstofprijzen absoluut niet, ook niet op extra accijns op vervoer of reizen.
fransje23 schreef:We zullen ook vanavond weer moeten uitleggen dat een partij ondanks veel zetels niet degene is waar de meerderheid van het volk op gestemd heeft.
We leven nu eenmaal in een land waar de politiek compromissen moet sluiten.
Winged schreef:Het mooie van een democratie is dat je mag stemmen waarop jij wilt, met welke reden dan ook. Wat een ander van de reden vind doet er niet heel veel toe. Zolang je maar wel gebruik maakt van jouw stemrecht.
Er zullen vanavond heus mensen zijn die de stoom uit de oren hebben omdat hun partij niet de grootste is. Maarja, dat is weer democratie.
Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen op een SGP en FvD stemmen. Maarja, dat ben ik