Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:46

elnienjo schreef:
dees_daan schreef:
Van meneer 2 wel? Dan ben je dus wel degelijk racistisch.. Ik verwacht het van beide niet als ik ze tegenkom op straat.

Nee, ik schreef erbij dat het evengoed opgaat voor blanke mannen als zij er bij lopen zoals meneer 1 en meneer 2 dat ik toch met 'n boog om meneer 2 heen zou lopen.
Racisme is als ik donkere meneer in pak eng zou vinden en blanke meneer met die huiveringwekkende baard en sjofel jasje niet eng.

De foto is geen blanke man maar iemand met een baard en een hele normale jas.. Ik vind je voorbeeld met de opmerking dat je van de bovenste meneer geen aanranding zou verwachten dus wel degelijk racistisch maar goed. Sowieso zegt het wel genoeg dat je met een boog om iemand heen loopt vanwege een baard of een jas..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:46

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:
Ligt er aan wat dat uiterlijk is, is dat alleen je kleurtje kun je er weinig aan doen.
Loop je als een ghotic door een christelijk gebied zou je er voor kunnen kiezen dat minder uit te dragen.
Uiterlijk is natuurlijk meer dan wat aangeboren is.

Kleding en uiterlijke verzorging zeggen heel erg veel in of je instinctief wat meer op je hoede zult zijn:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoeveel mannen ken jij die dagelijks in driedelig pak over straat gaan (overdreven gezegd, en ongeacht huidskleur)?
Ik ken er maar weinig, ken een paar financiel controlers, mensen met eigen bedrijven, die dagelijks voor het werk strak in het pak op kantoor zitten, ook bij 30 graden.
Maar ook die mensen trekken s'avonds hun gemakkelijke vrije-tijds-plunje aan.

Daarnaast vind ik dat je mensen niet op uiterlijk zou moeten beoordelen, als iemand als gothic over straat wil, niet mijn ding, maar ok, ik zou diegene daardoor niet anders benaderen.

purny

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:54

Op netflix is de serie 100 humans te zien. Hier werd een experiment gedaan met goed uitziende mensen en minder knappe mensen die hetzelfde delict hadden gepleegd. Wat bleek? De goed uitziende mensen kregen volgens de 100 mensen een minder zware straf dan de niet goed uitziende mensen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:54

dees_daan schreef:
De foto is geen blanke man maar iemand met een baard en een hele normale jas.. Ik vind je voorbeeld met de opmerking dat je van de bovenste meneer geen aanranding zou verwachten dus wel degelijk racistisch maar goed. Sowieso zegt het wel genoeg dat je met een boog om iemand heen loopt vanwege een baard of een jas..

Hoe kan dat nou racistisch zijn, het gaat mij om de kleding/persoonlijke verzorging, niet om de huidskleur. De fotovoorbeelden betreft 2 getinte mannen. Maar ik zou evengoed zo reageren als het blanke mannen betrof.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:57

@elnienjo, je mag ook gewoon direct zeggen dat je racistisch in het leven staat :o Ik voel echt plaatsvervangende schaamte als ik jouw berichten lees, ze zijn zo enorm kortzichtig en ondoordacht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:59

elnienjo schreef:
dees_daan schreef:

Hoe kan dat nou racistisch zijn, het gaat mij om de kleding/persoonlijke verzorging, niet om de huidskleur. De fotovoorbeelden betreft 2 getinte mannen. Maar ik zou evengoed zo reageren als het blanke mannen betrof.

Maar waarom is de 1 meer verzorgd dan de ander? De 2e man zit ook nog in de regen. Heel eerlijk als er bij ons iemand binnen komt die zich zo kleed als de eerste ben ik totaal verbaasd.
Zo heb ik ooit een lesbezoek gehad van een man die er zo uit zag als de eerste (uitzendbureau) alle eerste klas meiden liepen te giebelen over die man zijn pak. Terwijl lesbezoeken echt niet vreemd waren voor hen maar bezoekers zit normaal niet strak in pak en met lakschoenen in de klas.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:05

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:09

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:13

Goh, dat jullie iets weten over de aanwezigheid van testikels bij de mannelijke burgemeesters en dat dat invloed heeft op standvastigheid :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:15

Elnienjo dan had je een foto van een blanke man moeten kiezen.. Ik vraag me ook nog steeds af waarom de man op de 2e foto enger zou zijn? Hier genoeg mannen met baarden, blank en niet blank en ik loop echt niet met een boog om ze heen hoor, die jas is ook gewoon een nette jas, dus ik zie echt niet in waarom je bij hem sneller een aanranding zou verwachten..
Sowieso ben ik niet zo snel bang voor mensen, de enige keren dat ik de straat over gestoken ben om aan de andere kant te gaan lopen is toen er hier vlakbij jeugd in appartementen gezet werd, waren probleemgevallen en omdat het van mijn huis naar mijn bestemming nog geen 10 minuten lopen was wilde ik niet met de auto gaan.. Ik werd wel elke keer nageroepen en gefloten, daar was ik na 2x wel klaar mee dus de keuze gemaakt om over te steken voortaan. Waren gewoon Nederlandse jongens trouwens en ik was blij dat ze ergens anders heen moesten verhuizen. Project mislukt zullen we maar zeggen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:34

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:37

Om daarna te klagen, zie je wel de politie treed hard op, discriminatie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:39

_Penotti schreef:
Om daarna te klagen, zie je wel de politie treed hard op, discriminatie.

Het is uiteraard altijd weer de schuld van iemand anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:41

elnienjo schreef:
Je kunt je ook gewoon aanpassen aan de omgeving. Vind het idd niet kunnen om als gothic door de biblebelt te gaan banjeren.

Waarom niet? Waarom kan je niet zijn wie je bent?
Hier is een transgender weg gepest... waarom? Ja, ze was vrij extravagant, maar deed echt niemand kwaad....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:43

Misschien even afwachten hoe het straks gaat? In datzelfde artikel is ook te zien dat de BLM organisatie oproept om NIET te komen en dat ze zich aan de regels van het stadsbestuur willen houden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:46

elnienjo schreef:
Ann schreef:
elnienjo, ik blijf me verbazen over jouw berichten...
Alsof alle mensen in pak of met geld andere mensen altijd goed behandelen.

Dat zeg ik niet. Meneer 1 kan wellicht miljoenenfraude plegen, maar van meneer 1 verwacht ik geen aanranding.

Dan moet je je misschien eens verdiepen in de #metoo daders... zijn anders ook niet de eerste de beste.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:51

LadyMadonna schreef:
elnienjo schreef:
Je kunt je ook gewoon aanpassen aan de omgeving. Vind het idd niet kunnen om als gothic door de biblebelt te gaan banjeren.

Hier is een transgender weg gepest... waarom? Ja, ze was vrij extravagant, maar deed echt niemand kwaad....

Waarom moet je dat in het dagelijks leven uitdragen? Ik zie ook graag de gaypride maar het gros van de mensen die daar los gaan op hun extravagante outfits lopen in 't dagelijks leven ook gewoon in normale kleding.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:51

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:

Waarom moet je dat in het dagelijks leven uitdragen? Ik zie ook graag de gaypride maar het gros van de mensen die daar los gaan op hun extravagante outfits lopen in 't dagelijks leven ook gewoon in normale kleding.

Wat is normaal?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:01

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:07

Niobe schreef:
Wat is normaal?

Dat is afhankelijk van je omgeving. Daarom moet je ook geen stadse gewoontes opleggen aan regio's waar men daar helemaal niet op zit te wachten. Dat is een beetje als vanuit de randstad op de Veluwe gaan wonen en klagen dat de winkels op zondag dicht zijn, of vanuit de Caraïben naar Friesland verhuizen en er daar achter komen dat er ieder najaar een zwartgeschminkte helper met Sinterklaas mee komt.
Dat had je kunnen weten toen je daarheen ging, dus daar leg je je maar bij neer.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:09

oomens schreef:
Niobe schreef:
Wat is normaal?

Dat is afhankelijk van je omgeving. Daarom moet je ook geen stadse gewoontes opleggen aan regio's waar men daar helemaal niet op zit te wachten. Dat is een beetje als vanuit de randstad op de Veluwe gaan wonen en klagen dat de winkels op zondag dicht zijn, of vanuit de Caraïben naar Friesland verhuizen en er daar achter komen dat er ieder najaar een zwartgeschminkte helper met Sinterklaas mee komt.
Dat had je kunnen weten toen je daarheen ging, dus daar leg je je maar bij neer.

Maar 'normaal' evolueert ook. En dan komt er een spanning tussen de mensen die evolutie logisch vinden en mensen die vinden dat alles altijd hetzelfde moet blijven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:10

oomens schreef:
Niobe schreef:
Wat is normaal?

Eens!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:16

oomens schreef:
Niobe schreef:
Wat is normaal?

En in Aruba als voorbeeld word geen probleem gemaakt van zwarte piet.
https://www.dumpert.nl/item/7291207_b7522bd0

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:17

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:21

Ja, zo eentje heb ik laatst ook al voorbij zien komen. Van een professor of zo, die op weg was om te doceren en in de kraag werd gevat omdat er drie straten verderop een inbraak/overval was gepleegd.