Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:15

Mijn gok voor VP: Susan Rice.
(leeftijd, geslacht, huidskleur, politieke ervaring, 8 jaar samen gewerkt met Biden)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:35

enzino schreef:
(leeftijd, geslacht, huidskleur, politieke ervaring, 8 jaar samen gewerkt met Biden)

Dat lijkt mij ook de meest beste keuze, bij het kiezen van de president moeten beide kandidaten er rekening mee houden dat de vice president in staat is om het land te leiden .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:43

Rice lijkt me zeker een goede kandidaat, ik vraag me alleen af of ze een doorslaggevende rol kan spelen in de campagne.

Als je kijkt naar wie het goed zou kunnen doen als VP als Biden eenmaal gekozen zou zijn, dan: ja. Als oud-veiligheidsadviseur van Obama en VN-ambassadrice heeft ze bestuurs-en beleidservaring op het hoogste niveau.
Maar er moet eerst een verkiezing gewonnen worden, en gezien haar gebrek aan politieke ervaring (haar cv is meer dat van een bestuurder dan van een politicus) is het de vraag hoe campagnevoeren Rice af zal gaan.

Maar waarschijnlijk maakt Harris toch de meeste kans. Ze wordt het meest genoemd, heeft naamsbekendheid, is gematigd (wat mij een voordeel lijkt om stemmen bij Trump weg te halen) en beschikt ook wel over de uitstraling die een running mate/toekomstig VP nodig heeft, zeker om het gebrek aam uitstraling van Biden enigszins te compenseren.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:00

Harris heeft Biden aangevallen in het eerste debat en heeft hem als racist neergezet tijdens de discussie over school busing, dat liep niet heel goed voor haar af. Bovendien, zoals Karl al aangegeven heeft, brengt ze weinig nieuwe kiezers met zich mee in staten waar het er toe doet. Het tegenovergestelde is misschien eerder waar: zwarte kiezers kunnen zich van de democraten afkeren naar aanleiding van haar track record in SF en in California.

Dus ik blijf mijn geld op Susan Rice zetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:01

Het probleem met Harris is dus dat ze bewezen slecht is in campagnevoeren. Ze heeft het in de voorverkiezingen heel erg slecht gedaan. Ze werd bijvoorbeeld tijdens die voorverkiezingen aangevallen op haar gedrag als openbaar aanklager. Ze had altijd een harde lijn gevoerd, ook naar de zwarte gemeenschap en probeerde zich tijdens de campagne op te werpen als een voorvechtster van de zwarte rechten. Ze had geen antwoord op de aanval daarop en zag in de daaropvolgende weken ook geen kans om er een antwoord op te ontwikkelen. Dan ben je dus gewoon niet zo goed in campagnevoeren.
Wat je dan ook nog krijgt is dat ze als mogelijke VP straks na een presidentschap van Biden de gedoodverfde kandidaat is om presidentskandidaat te worden. Dan gaat het een nog groter probleem worden. Ze levert geen voordeel in haar thuisstaat op, want Californië is echt geen battlestate voor de democraten, ze levert geen extra groep kiezers, die wel aan haar en niet aan Biden gebonden zijn en ze is slecht in campagnevoeren. Dus eigenlijk is het gewoon een hele slechte kandidaat, het is voor mij dan ook nog steeds een volstrekt raadsel waarom zij de meest genoemde kandidaat is.

Wat de peilingen betreft, er is natuurlijk wel ergens een maximum verschil wat Biden t.o.v. Trump kan halen. Het is heel goed mogelijk dat we nu al een tijdje op die grens zitten en dat dit de reden is waarom Biden niet verder uitloopt. Mensen hebben op een gegeven moment een keuze gemaakt naar aanleiding van de coronacrisis en de rellen en er is op dit moment niet veel reden om die keuze te veranderen, omdat ze toch in een soort status quo terecht zijn gekomen. Wat op dit moment wel veranderd is dat de stimuleringsregeling is afgelopen en de republikeinen daar een behoorlijk zooitje van maken, terwijl ook nog het moratorium op huisuitzettingen afgelopen is. De Amerikanen gaan de komende weken daar de gevolgen van merken en dat zou dan in de peilingen terug kunnen gaan zien. Al is het natuurlijk de vraag in hoeverre de mensen die daar pijn van voelen zich al van Trump afgekeerd hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:02

Karl66 schreef:
Het probleem met Harris is dus dat ze bewezen slecht is in campagnevoeren. Ze heeft het in de voorverkiezingen heel erg slecht gedaan. Ze werd bijvoorbeeld tijdens die voorverkiezingen aangevallen op haar gedrag als openbaar aanklager. Ze had altijd een harde lijn gevoerd, ook naar de zwarte gemeenschap en probeerde zich tijdens de campagne op te werpen als een voorvechtster van de zwarte rechten. Ze had geen antwoord op de aanval daarop en zag in de daaropvolgende weken ook geen kans om er een antwoord op te ontwikkelen. Dan ben je dus gewoon niet zo goed in campagnevoeren.
Wat je dan ook nog krijgt is dat ze als mogelijke VP straks na een presidentschap van Biden de gedoodverfde kandidaat is om presidentskandidaat te worden. Dan gaat het een nog groter probleem worden. Ze levert geen voordeel in haar thuisstaat op, want Californië is echt geen battlestate voor de democraten, ze levert geen extra groep kiezers, die wel aan haar en niet aan Biden gebonden zijn en ze is slecht in campagnevoeren. Dus eigenlijk is het gewoon een hele slechte kandidaat, het is voor mij dan ook nog steeds een volstrekt raadsel waarom zij de meest genoemde kandidaat is.

Wat de peilingen betreft, er is natuurlijk wel ergens een maximum verschil wat Biden t.o.v. Trump kan halen. Het is heel goed mogelijk dat we nu al een tijdje op die grens zitten en dat dit de reden is waarom Biden niet verder uitloopt. Mensen hebben op een gegeven moment een keuze gemaakt naar aanleiding van de coronacrisis en de rellen en er is op dit moment niet veel reden om die keuze te veranderen, omdat ze toch in een soort status quo terecht zijn gekomen. Wat op dit moment wel veranderd is dat de stimuleringsregeling is afgelopen en de republikeinen daar een behoorlijk zooitje van maken, terwijl ook nog het moratorium op huisuitzettingen afgelopen is. De Amerikanen gaan de komende weken daar de gevolgen van merken en dat zou dan in de peilingen terug kunnen gaan zien. Al is het natuurlijk de vraag in hoeverre de mensen die daar pijn van voelen zich al van Trump afgekeerd hebben.

Het gaat er niet zozeer om of ze zich van Trump afkeren, ze moeten voor Biden kiezen. Het zou namelikk ook kunnen dat er een groeiende groep kiezers is die afhaakt en straks helemaal niet gaat stemmen omdat ze vinden dat er niets te kiezen valt, dat het lood om oud ijzer is. De running mate zou juist op dat punt een rol kunnen spelen. Laten zien dat er wel degelijk wat te kiezen is, een beetje vuur in de campagne creëren in plaats van alleen op Trump te reageren.
Wat mist bij Biden is energie, enthousiasme, daadkracht. Wat dat betreft kan het 'sleepy' imago dat Trump hem heeft aangesmeerd nog hardnekkig aan hem blijven kleven als hij op de huidige toer doorgaat.

Wat Harris betreft geef ik je deels gelijk, maar ik vind wel dat je erg op de zaken vooruitloopt door nu al te speculeren over haar kansen om na Biden verkozen te worden als president. Die zullen toch echt vooral af hangen van haar eventuele optreden als 'Veep' (en uiteraard van Bidens invulling van het presidentschap).

Ik hoop op Duckworth of eventueel Rice.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:25

Het probleem voor Trump is dat hij het wel over sleepy Joe kan hebben. Maar het gevolg daarvan is dat er gepeild gaat worden wie de Amerikanen geestelijk het meest geschikt vinden om president te worden en dat Trump dat dan weer verliest. Zelfs met die tactiek gooit hij vooral zijn eigen glazen in. De kiezers nemen Trump steeds minder serieus en als dat betekent dat er kiezers bij hem weglopen, dan wint Biden nog steeds zolang hij zijn eigen kiezers behoudt. Trump moet kiezers bij Biden weghalen en zolang Biden blijft wegduiken heeft hij daar heel veel moeite mee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:36

enzino schreef:

Huidskleur zou ook in het nadeel kunnen werken voor mensen die dat BLM gedoe spuugzat zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:38

Nouja, feitelijk moet Biden natuurlijk kiezers bij Trump weghalen, Karl. De kiezers die in 2016 uiteindelijk toch maar besloten voor Trump te gaan, in plaats van op Hillary te stemmen. Als Biden in de dagen voor de verkiezingen een vergelijkbare uitglijder maakt als Clinton destijds met haar deplorables-uitspraak, dan kan het tij echt nog in zijn nadeel keren.

Zeker omdat het nog maar de vraag is of het stemmen per post in het voordeel zal zijn van de Democraten.

Ik zie het overigens ook nog wel gebeuren dat de Democraten opnieuw de populair vote krijgen maar Trump de meeste staten en dus de herverkiezing binnensleept.
Ik hoop het uiteraard niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:41

elnienjo schreef:
enzino schreef:

Huidskleur zou ook in het nadeel kunnen werken voor mensen die dat BLM gedoe spuugzat zijn.

Die stemmen sowieso niet op Biden, dus dat maakt niet uit.
By the way, Trump stond het laagst in de peilingen toen hij de federale troepen op al dan niet rellende BLM-demonstranten afstuurde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:42

Die tactiek lijkt me dan ook deels dat men die frame alvast klaar wil leggen voor als Biden wint.
En Trump doet eraan mee omdat ik niet denk dat hij in staat is zo'n directe confrontatie aan zich voorbij te laten gaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:27

Alleen doet Biden het, ook op het niveau van de staten, het beter dan Hillary: https://fivethirtyeight.com/features/bi ... -her-peak/

Zoals de peilingen er nu voor staan, hoeft Biden natuurlijk geen stemmen meer te winnen ten opzichte van Trump. En als Biden geen fout maakt, maar in plaats daarvan ten hemel rijst en weer terugkomt, dan haalt hij alle christelijke stemmers bij Trump weg en is het helemaal in zijn voordeel bekeken. Je moet ervan uitgaan dat Biden geen grote fouten maakt, want dan is het uitgangspunt eigenlijk: "Hij gaat fouten maken en dus verliezen." Met die instelling kan je beter niet eens meedoen. Maar dan nog, de kans om een grote fout te maken is groter als hij actiever campagne gaat voeren en kleiner als hij achterover blijft zitten toekijken hoe Trump zich steeds verder in de nesten werkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:34

Ik denk dat de VS wel even een sleepy president kan gebruiken eigenlijk. Gaat het weer eens over de inhoud in plaats van welke belachelijke tweets hij nu weer heeft verstuurd

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 01:22

Afbeelding

Nee Moderatoraccounts hacken en vervolgens subreddits in Trump-style zetten zal mensen overhalen om op Trump te stemmen :')

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:46

Ik vind het zo vreemd dat als Trump iets zegt dat verkeerd opgevat kan worden en hij het uitlegt, niemand hem dan gelooft, terwijl Biden, die een historie heeft van racistische opmerkingen en policies (zelfs Kamala Harris sprak hem daarop aan in een debat) er elke keer mee wegkomt.

Is dat dan omdat hij voor mensen 'aan de goede kant (democraten)' staat, of omdat hij een 'lieve oude man' is, of is het omdat alles beter is dan Trump voor sommigen?

Is een oprechte vraag, het fascineert mij waarom mensen zo met twee maten meten. Prima om Trump neer te halen, maar geld dezelfde standaard niet voor Biden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:51

Anouska schreef:
Ik vind het zo vreemd dat als Trump iets zegt dat verkeerd opgevat kan worden en hij het uitlegt, niemand hem dan gelooft, terwijl Biden, die een historie heeft van racistische opmerkingen en policies (zelfs Kamala Harris sprak hem daarop aan in een debat) er elke keer mee wegkomt.

Is dat dan omdat hij voor mensen 'aan de goede kant (democraten)' staat, of omdat hij een 'lieve oude man' is, of is het omdat alles beter is dan Trump voor sommigen?

Is een oprechte vraag, het fascineert mij waarom mensen zo met twee maten meten. Prima om Trump neer te halen, maar geld dezelfde standaard niet voor Biden?

Dat heeft waarschijnlijk met de geloofwaardigheid van de uitleg te maken. Heb je misschien voorbeelden waarvan Trump een controversiële uitspraak helder uitlegt en het dus wel meevalt?

Gezien je eerdere opmerkingen vind ik de beschuldigingen over met twee maten meten overigens enigszins ironisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:56

Op iedereen die die leeftijd heeft is wel iets te vinden wat ze beter niet hadden kunnen zeggen of doen maar president zijn en met allerlei verdachtmakingen en leugens komen en zeggen dat jij wel weet hoe het zit maar geen uitleg geeft ?? Doet me toch sterk ergens aan denken.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:04

Trump heeft geen racistische historie, maar wordt wel zo neergezet. Biden is altijd al een racist geweest, maar wordt verheerlijkt. Hoe is dat ironisch?

Voorbeelden waarbij Trump iets uitlegt wat duidelijk is heb ik niet veel, ik denk dat Trump zichzelf heel vaak niet goed uitdrukt en daarom verkeerd begrepen kan worden. Goed voorbeeld was het 'Trump zegt dat je chloor moet drinken' verhaal. Ik vind wel dat er, door de bias van de media, niet eens geprobeert wordt hem te begrijpen. Er worden selecte fragmenten gepakt uit een persconferentie en het wordt ALTIJD negatief geplaatst of belachelijk gemaakt. Terwijl meestal, als je zelf de hele persconferentie kijkt, is het vrij duidelijk wat hij bedoelt, zelfs met een slechte uitleg. Joernalisten zijn echt niet zo dom dat ze dachten dat hij zei dat mensen chloor moesten drinken, maar toch maken ze dat als headline. Uiteindelijk, als je goed terugluistert naar die presser en onderzoek naleest, had hij een ontzettend goed punt met de 'desinfectant' (jodium is ook een desinfectant bijvoorbeeld, al had hij het hier over HCQ) en lichttherapie door de bloedbaan. Maar daar zie je nooit meer wat van terug. Het enige dat je hoort is dat Trump mensen vertelde chloor te drinken. Is echt van een lage school niveau van heb ik jou daar.

Maar Biden heeft policies geschreven om zwarte mensen eerder en langer vast te zetten, noemt zwarte kindjes 'roaches', zegt dat 'poor kids are just as talented as white kids', zegt dat je niet zwart bent als je niet voor Biden stemt en nu weer dat de zwarte community niet voldoende divers is en allemaal hetzelfde denken. Dan kan hij zijn PR persoon 100 uitleggen laten schrijven, maar daar trap ik niet meer in. Ik begrijp niet dat anderen dat wel doen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:06

bigone schreef:
Op iedereen die die leeftijd heeft is wel iets te vinden wat ze beter niet hadden kunnen zeggen of doen maar president zijn en met allerlei verdachtmakingen en leugens komen en zeggen dat jij wel weet hoe het zit maar geen uitleg geeft ?? Doet me toch sterk ergens aan denken.

Welke verdachtmakingen en leugens heb je het over? Misschien moet je aan deze 'achterlijke randdebiel' zoals je me in de andere draad noemde wat meer informatie geven alvorens te verwachten dat ik op je opmerking in kan gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:10

Wist niet dat je je aangesproken voelde ! En bewijzen leveren aan jou? Vergeet het maar want daar ben jij niet ontvankelijk voor , pagina’s terug al een uitgebreid interview met je grote held geplaatst , twee keer zelfs met de vraag hoe je er over dacht maar nee. Niet te weerleggen dus reageer je maar niet dus je mag je eigen plan trekken . Ga je nog naar Amerika indien de Democraten winnen ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:19

Anouska schreef:
Trump heeft geen racistische historie, maar wordt wel zo neergezet. Biden is altijd al een racist geweest, maar wordt verheerlijkt. Hoe is dat ironisch?

Voorbeelden waarbij Trump iets uitlegt wat duidelijk is heb ik niet veel, ik denk dat Trump zichzelf heel vaak niet goed uitdrukt en daarom verkeerd begrepen kan worden. Goed voorbeeld was het 'Trump zegt dat je chloor moet drinken' verhaal. Ik vind wel dat er, door de bias van de media, niet eens geprobeert wordt hem te begrijpen. Er worden selecte fragmenten gepakt uit een persconferentie en het wordt ALTIJD negatief geplaatst of belachelijk gemaakt. Terwijl meestal, als je zelf de hele persconferentie kijkt, is het vrij duidelijk wat hij bedoelt, zelfs met een slechte uitleg. Joernalisten zijn echt niet zo dom dat ze dachten dat hij zei dat mensen chloor moesten drinken, maar toch maken ze dat als headline. Uiteindelijk, als je goed terugluistert naar die presser en onderzoek naleest, had hij een ontzettend goed punt met de 'desinfectant' (jodium is ook een desinfectant bijvoorbeeld, al had hij het hier over HCQ) en lichttherapie door de bloedbaan. Maar daar zie je nooit meer wat van terug. Het enige dat je hoort is dat Trump mensen vertelde chloor te drinken. Is echt van een lage school niveau van heb ik jou daar.

Maar Biden heeft policies geschreven om zwarte mensen eerder en langer vast te zetten, noemt zwarte kindjes 'roaches', zegt dat 'poor kids are just as talented as white kids', zegt dat je niet zwart bent als je niet voor Biden stemt en nu weer dat de zwarte community niet voldoende divers is en allemaal hetzelfde denken. Dan kan hij zijn PR persoon 100 uitleggen laten schrijven, maar daar trap ik niet meer in. Ik begrijp niet dat anderen dat wel doen.

Maar als zijn opmerkingen dan (in jouw ogen) bewust verkeerd worden begrepen, waarom niet een uitleg tweeten? "Yo ik merk dat mijn opmerking uit interview X op deze manier werd opgevat, maar ik bedoelde het op manier X".

Bedoel, ik snap niet dat jij nog Trump aanhangt gezien de vele op zijn minst twijfelachtige dingen die hij doet en heeft gedaan. Allerminst het ondermijnen van de Corona reacties en Corona wegschrijven als iets onbenulligs. En alsof Trump's PR personen ook geen overuren draaien om niet-handige opmerkingen te rectificeren? Of althans, een poging daartoe?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:22

bigone schreef:
Wist niet dat je je aangesproken voelde ! En bewijzen leveren aan jou? Vergeet het maar want daar ben jij niet ontvankelijk voor , pagina’s terug al een uitgebreid interview met je grote held geplaatst , twee keer zelfs met de vraag hoe je er over dacht maar nee. Niet te weerleggen dus reageer je maar niet dus je mag je eigen plan trekken . Ga je nog naar Amerika indien de Democraten winnen ?

Ja ja, doe maar onschuldig, alsof je mij niet zo noemde. Je kan op zijn minst ballen tonen en gewoon toegeven want iedereen die het in context leest en begrijpt ziet dat je het over mij had. Ik voel me dus niet aangesproken, ik werd aangesproken. Maar ik ben niet kleinzerig hoor, zal er geen nacht minder om slapen.

Als de democraten winnen ga ik zeker niet. Sterker nog, sls de democraten winnen moeten we ons allemaal bergen.

Misschien even een link naar je post met interview? Heb ik vast gemist tussen al die vriendelijke posts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:24

Zoek het zelf maar even op!

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:52

bigone schreef:
Zoek het zelf maar even op!

No thanks. Blijkbaar is het niet zo belangrijk voor je om er een reactie op te krijgen dus waarom zou het voor mij dat dan wel zijn?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:53

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Maar als zijn opmerkingen dan (in jouw ogen) bewust verkeerd worden begrepen, waarom niet een uitleg tweeten? "Yo ik merk dat mijn opmerking uit interview X op deze manier werd opgevat, maar ik bedoelde het op manier X".

Bedoel, ik snap niet dat jij nog Trump aanhangt gezien de vele op zijn minst twijfelachtige dingen die hij doet en heeft gedaan. Allerminst het ondermijnen van de Corona reacties en Corona wegschrijven als iets onbenulligs. En alsof Trump's PR personen ook geen overuren draaien om niet-handige opmerkingen te rectificeren? Of althans, een poging daartoe?

Met alle respect, ik denk ook dat het hele Corona verhaal volledig is gepolitiseerd. Ik heb in 2009 de mexicaanse griep gehad. Ik was toen in de 20 en kerngezond, zonder onderliggende aandoeningen. Ik was drie weken lang ontzettend ziek. Had vreselijke moeite met ademhalen, hoge koorts en heb werkelijk 3 weken strontziek op bed gelegen. Niemand die zich toen druk maakte, geen lockdowns en geen mondkapjes. Ik ben nu 11 jaar ouder, heb bewust geprobeerd Corona te krijgen (zoals Rutte in het begin zei: "voor de griepsimmuniteit") en ik houd mij nergens aan (geen mondkapje, ik maak mijn winkelwagentje niet schoon, was mijn handen niet 100x per dag) en ik heb werkelijk nergens last van. Heb ik Corona gehad? Zou echt zomaar kunnen.

Betekent dit dat ik denk dat Corona een hoax is? Nee. Maar dat zegt Trump ook niet. Ik geloof daat Corona bestaat (al veel langer dan mensen denken) en ik geloof dat als je onderliggende aandoeningen hebt, je immuunsysteem even plat ligt om wat voor reden (bijv. stress) of als je oud(er) bent, je er echt wel goed ziek van kan worden of zelfs aan kunt overlijden. Maar dat is met een echte griep niet anders. Ik ga, omdat ik mij niet aan de regels houdt, daarom ook niet op bezoek bij oudjes (ik heb geen grootouders meer) en ik zal ook niet in de buurt komen bij mensen die iets onder de leden hebben of aan de chemo zitten. Dat zou ik trouwens ook niet doen als er griep of verkoudheid heerst, dat vind ik gewoon gezond verstand hebben dat je anderen niet in gevaar brengt.

Wat ik vooral zie naar aanleiding van dit Corona virus is de beperking van de vrijheid en rechten. Ik zie dingen gebeuren die niks met het virus te maken hebben. Ik zie mensen in paniek met mondkapjes of zelfs hele schermen rondlopen en de hele dag in deze hitte hun eigen vervuilde co2 adem weer inademen. Ik zie ook heel veel artsen zich online uitspreken dat er gesjoemeld wordt met de cijfers om het aantal doden op te krikken. Mensen die aan kanker overlijden en als Covid-dode worden opgeschreven. Mensen die tests terugstuurden die ze NIET hadden gebruikt en dan een brief terug kregen dat ze Covid-19 hadden. Test op FRUIT terugkwamen als Covid-19.

Dus ik heb wel degelijk heel erg veel vragen. Waarom werd er in 2009 geen probleem gemaakt van de mexicaanse griep? Waarom in 2020 wel met Covid-19? Waarom al die paniek over een virus waar de meesten niet eens symptomen van krijgen? Waarom was er in Oktober een oefening voor een Corona virus pandemie waarbij Bill Gates betrokken was, een man die heel veel te winnen heeft als er een vaccin doorgedrukt wordt? Waarom worden mensen die net als ik dit soort vragen hardop durven te stellen aangevallen en verbannen van het internet?

Dus sorry, maar ook ik denk dat er een hoax VAST ZIT aan Corona. Niet het virus zelf, want ik geloof echt wel dat het er is en bestaat, maar met betrekking tot heel veel er omheen. Noem me maar een alu-hoedje maar ik stel liever vragen dan dat ik alles maar voor zoete koek slik.

Voor wat betreft zijn opmerkingen en uitleg, zoals ik al aangaf denk ik dat Trump verschrikkelijk slecht is in het uitleggen van zichzelf. Of dat bewust is of onbewust terzijde. Ik zou zo geen voorbeelden weten maar ik heb hem zeker wel eens iets zien uitleggen maar weet ook dat ik toen alleen nog maar meer dacht dat hij zichzelf daarmee geen dienst bewees.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik woorden helemaal niet belangrijk vind. Als ik daar veel waarde aan zou hechten zou ik nog steeds een Obama aanhanger zijn (en ja dat was ik ooit). Die man kan ontzettend goed en charismatisch spreken (wel zolang zijn speech schrijver het voor hem schrijft). Ik vind het veel belangrijker om naar daden te kijken. En als ik de policies van Biden of Obama tegenover Trump's policies zet, dan weet ik toch wie er echt om zijn bevolking geeft? Kan je het een botte boer vinden of een eikel of een lelijke vent, maakt allemaal niet uit. Het gaat erom wat hij voor zijn mensen doet. En het bewijs dat dat gewaardeerd wordt zal duidelijk worden op 3 november. Ik verwacht ook dat het hele corona verhaal enorm zal indimmen op 4 november, dan gaan we namelijk weer naar het script 'impeachment'.